Just siitä. Kanger tekee atopäät NR-R-NR -langoilla ja jos ite käyttää pelkkää kanthalia niin kuivapolttoja ei pysty tekemään, se kumieriste kärtsää samantien ja sitä makua ei saa millään pois.
Just siitä. Kanger tekee atopäät NR-R-NR -langoilla ja jos ite käyttää pelkkää kanthalia niin kuivapolttoja ei pysty tekemään, se kumieriste kärtsää samantien ja sitä makua ei saa millään pois.
Ok, kiitoksia neuvoista. Yritän uudestaan kun saa kerättyä tarpeeksi hermoja.
^ NR-jalat on mun mielestä ihan ehdoton Evod-Protank-ViviNova, yms clearoissa.
Käyttelin protankilla pitkään pelkästä vastuksesta tehtyä eikä tullut kumin makua. Taas jostain tehdassetupeista tuli saappaan maku mutta en silloin hokannut tarkastaa oliko eriä ilman nollalankaa. Sinällään jos vastuslanka kiinni nollassa niin nollakin johtanee kuumuutta vastuslangasta. Taasen jos vastuksen kontakti ok aivan yläpäästä niin toimannee. Vastuksen vielä kun mitoittaa suht reiluksi ettei heti napin ku lyö pohjaan heitä koko lankaa punaiseksi. Mikroa kun kuivapolttelin niin pikkuhiljaa keskeltä lähti punoitus ja jalat pysy tummina vaikka vähä pidempäänkin kuivapoltti.
Alkaa kuulostaa siltä että unohdan Evodin setupoinnin ja odottelen vaan rauhassa FT-klooneja ennen kuin alan säätämään.
Kyllä Sä vielä ehdit säätää ihan tarpeeks :eek:
Isommalla langalla tulee parempi liitos jolloin voi coilinkin kuivapolttaa, polttamatta eristettä. Itse olen tehnyt 9-10 kieppiä 0.3 langalla, millä tulee sen 1.4-1.6 ohmia.
Noita evodin setpoituja atoja oon onnistunu kuivapolttamaan ilman kuminkatkua, kun ei tulita yhtäjaksoisesti, vaan pitää välillä tauon.
Eli siis tulitusnappi välillä ylös.
Oon myöskin onnistunut käräyttelemään noita kumitiivisteitä, ja se haju on ihan hirvee! :laugh:
Kaiffari on ihan sairaan hyvä. Et tuu pettymään, mehut maistuu ja höyryä pukkaa ihan kiitettävästi.
Kyllä se liitos on hyvä kaikilla langoilla, mutta jos lankaa on riittävän pitkälti, sen jalan mitalle jakaantuu pienempi määrä tehoa. Tämän takia 10-kieppinen vastus ei kärtsää kumia yhtä helposti.
Veikkaan silti että maku on edes hieman parempi 10-kieppiselläkin hopealankajalkojen kanssa kuin ilman. Esim mesh Foggerissa on vähän hankala saada isommilla tehoilla optimaaliseksi koska tolpalta meshille on sen verta matkaa että vastus pääsee lämpenemään ilmassa. Vaikkei se punaisena hehkukaan.
Tarviiko mun sigun yhdistelmä kickkiä nyt ihan rehellisesti sanottuna? Koska en oo ainakaa viel huomannu mitää tarvetta sille...
Menin hommaamaan EHpro;n kaiffarikloonin, alkuun toimi moitteetta, mutta nyt on alkanut vuotamaan ilmareijästä. mikä avuksi? Tein uuden setupinkin ja heti falskaa. Nyt .32mm langasta 1.1ohm microcoili ja pumpulia. Lähes kokoajan valuttaa hiljalleen ilmareijästä nestettä putken reunaapitkin ja höyrytellessä kurlaa. Koitin nostaa coilia hiukan ylemmäs, ei vaikutusta.
Just piti pistää edittiä et "vika" tais löytyä, eli vääränlainen täyttö... En oo dorkana tajunnut sitä täytössä tapahtuvaa paine/alipaine jutskaa, eli en oo pidellyt sormea ilmareijän päällä. Putsasin ja kasasin uusiksi, sormi reijälle (:p) ja liemet sisään, ruuvi kiinni ja sit sormi pois reijältä. Nyt tuntui pelaavan ja nesteet pysyy aisoissa. Kiitos kumminkin.
Ennen täyttelin yläkautta. Nyt pistin pohjasta, ja varuiksi viellä sormeilin, mut eipä vuotanut. Alussa (kun ei vuotanut nii täyttelin myös pohjasta. Siinä se vika varmaan on ku oon välillä (punpulin vaihdon yhteydessä) valutellu yläkautta, ilman sormeilua.
Se täyttörööri on pohjassa sitä varten että sitä kautta täytetään :)
:crying: