Ei olla testailtu, riskillä mennään :) Jos se tuntuu ihan hirveältä niin porataan puolet 1,8mm ja puolet jätetään 1,5mm:ksi joista voi sitten valita kumman haluaa. Semmonen etiäinen on että tuosta tulee parempi nyt :rolleyes:
Printable View
Jos se kiiltää, niin se on Jalin.
Kyllä tää pitää syyskuussa hankkia itelle myöhäiseks synttärilahjaks!
Miten toi ilmareikä, siis 1.5mm kuulostaa siltä ettei paljon ole vastustusta?
Onko Mister suomennettuna Herra vai Sumutin? Jollain ulkomaisella kauppiaalla kun oli myynnissä niin nimi oli Mist'er..
1.5mm ilmareikä voi olla aika passeli.
Itse testaillu välillä meshirullan kanssa tota reiän kuristusta.
En huomannut vaikutusta makuun tai höyryn määrään, mutta imu oli omasta mielestä vähän parempi.
Multa ainakin ääni tolle 1.5mm ilmareiälle.
Tossa nykysessä ilmaröörissä on aika löysä imu. Aika moni sanonu, et sais olla tiukempi. Itte tykkään tosta just kun oon tottunu suoraan keuhkoihin imemään niin toi isompi reikä on mulle parempi.
Veikkaisin, et se on just toi sumutin. Kun nimi kirjotetaan kuitenkin MISTer. Tosin rakkaalla lapsella on monta nimeä :D
Noista aluputkista sen verran, et mulla on nyt 3 kipaletta noita 18350 alumiinisia putkia ja ne on kaikki kiillotettu. Pitäis toi 18490 aluputki viel jaksaa kiillottaa. Alumiini on siitä kiva kiillottaa, et se on sen verran pehmeempää kun rosteri niin siitä saa killtävän paljon helpommin.
Nyt jonkin aikaa ollut Mister pelkästään käytössä. Kokeilin aluksi muutamalla eri silicalla ja 2mm ecigwizardin kengännauhasilica tuntui toimivan parhaiten. U-wick meshistä lähti kuitenkin melkein saman tien käyttöön ja ei ole tehnyt mieli palailla silicaan. Kun u-wickin saa tehtyä oikein, laite kyllä wickaa todella hyvin. Jalippo jo sanoikin, että ei tarvitse kyllä paljon olla nestesyöttö auki, kun setup on kunnossa. Itsellä samat kokemukset. Tosin jos kaikki ei ole kunnossa, niin samanlaisia ongelmia esiintyy kuin ketjussa on aiemmin puitu. Kun huolella saa setupin tehtyä toimivaksi, niin toimii erinomaisesti. Itse en u-wickin käärimistä kokenut kovinkaan haastavaksi. Huolella ja rauhassa kun tekee, niin hyvä tulee. Toivottavasti kaikki saavat ongelmat selätettyä, koska laite on todella huoleton. Erinomaista höyryä saa jatkuvasti. Akkuja ja nesteitä kun vaan vaihtaa, ei ole hirveästi kartojen kanssa painimista ollut ikävä. Löysempään imuunkin on tottunut melkoisen hyvin. Akkujen kanssa saa olla tarkkana, ettei aja jännitteitä liian alas. Yleismittari on hyvä työkalu alkuun, että oppii arvioimaan.
Aion anyvay hommaa toisen,sesitpienemmälläröörillä. Mä kans vähän aluputkea kiillottelin,tosiaan rosteria helpompaa.
Kyllä se ilmarööri vois olla pienempi kuin 1.5.. Miten olis säädettävä ?
Nykyinen ilmareikä on mielestäni oikein toimiva, mutta säädettävä olisi tietenkin paras vaihtoehto. Tarviiko toimivaa tuotetta korjata?
En tiedä miksi kaikki puhuu että akut menevät vahingossa liian tyhjiksi. Vaikka mielestäni hyvä setuppi nyt on niin ei kyllä jollain 3.5v saa minkäänlaista mielihyvää. Kierteet putsattuna ja akutkaan ei ole kuin pari viikkoa vanhoja.
0.8 ohm on setuppi. Nyt mittailin akun jonka vaihdoin ja 3.56 oli jäljellä, semmosen 10s imun saa vetästä että jotakin irtoaa :mad:
Kokeileppa torsti hioa hienolla hiekkapaperilla kontaktit ja napin sisusta. Luultavasti huomaat eron :) itse käyn kaikki kontaktipinnat läpi 2vk välein ja joka kerta huomaa eron. Mulla on käytöss semmoisen auton ajovalojen kiillotus setin hienoin viimeistely hiomatyyny ja hyvin toimii, joku osaa varmaan sanoa kuinka pienijyväistä sen oikeasti pitääs olla.
e. Tai jos jo sen oot tehny niin tarkista että sormimutterit on tiukalla atossa. :)
Itse olen nuo kontaktit puhdistanut cape codilla...lähtee paska aika kivasti pois ja säilyy pitkään puhtaana.
Mikäköhän helvetti siinä on että tuo plussaposti on alkanut viimeistään siinä vaiheessa kun pihdeillä antaa loppukiristystä niin vetämään kanthalia niin perkeleesti sisäänsä ja kääntämään koko setupin aivan vinkuralleen. Viidessä minuutissa helposti silica-setupoitava vehje on muuttunut 30 minuutissa setupoimattomaksi vehkeeksi. Prkl.
Ei kellään ois ylimääräisenä pidempää kirkasta tankkiputkea? Ei millään malta odottaa et tulee myyntiin :D
Tuota kiristysongelmaa pystyy jossain määrin välttämään, kun vetää sen kanthalin kunnolla tolppaan kiinni, eikä jätä sitä sinne mutterin ulkokehälle. Itse vedän sen nykyään topan ympäri lähemmäs 180 astetta, ja tuo ongelma tuntuu postuneen.
Onkos kukaan alumiiniputken käyttäjä huomannut aton akkuputkikierteiden menevän valkoiseksi? Kyseessä on ilmeisesti alumiinioksidi, joka on siinä mielessä huono juttu, että se estää sähkön johtavuutta. Itse aloin tutkimaan tätä asiaa, kun tuntui ettei mister tulittanut enää kunnolla täydelläkään akulla, ja mittaus 1 ohmin kuormalla paljasti yli 1 voltin dropin. Töhnä ei tunnu ainakaan pelkällä vedellä lähtevän aton kierteistä. Vaihdoin takaisin rosteriputkeen, ja rasvasin kierteet vaseliinilla. Nyt saan aton posteista täydellä akulla 3,4-3,5V, joka on tuntuvasti parempi kuin 3V ennen rasvausta ja putken vaihtoa. Aton plussakontakti ja napin kontaktipinnat on hiottu äskettäin, joten uskoisin että tuolla aton kierteissä on vielä töhnää, joka pitäisi saada pois. Olisiko kellään mitään ideaa millä niitä kierteitä kannattaisi ryhtyä putsaamaan? Noalox-käsittely varmaankin auttaisi?
Alumiinikierteiden putsaukseen sopii varmaan pieni messinki tai teräs harja.
Itse joskus alumiinia olen kiilloitellut ja silloin ihan lopuksi kyllästin alumiinin ns. tenulla maalaten. Siis tenuun kastetulla pensselillä. Tuo kyllästää alumiinin eikä se hapetu niin helposti.
Helppo kokeilla, tenuahan saa joka huoltoasemalta eikä maksa maltaita.
Kiitos vinkistä! Googlettamalla löysin, että tuo alumiinioksidi saattaisi lähteä ihan tenulla pyyhkimälläkin.
Koska tulee MISTer v2? Osto aikeissa olen
Kiillotin tuon aluputken ja pirun siisti tuli ! Oisko kellää laittaa kuvaa kiillotetusta rosteri putkesta :) :eek:
Siinä on alumiiniset akkutuubit ja rosteriset tankkiputket kiillotettuna.
https://dl.dropbox.com/s/31cz8omr3f96mbc/IMG_0554.JPG
On se (kiillotus)kone! :D
Pirun siistiä ! Onko suositella paprua millä hioa :P
Oon vetäny 600, 1200, 1500 ja 2000 hiekkapaperilla. 2500 paperi vois olla ihan kova viel tohon viimiseks, mut en oo saanu viel aikaseks hommata. Sen jälkeen kiillotustahnaa ja rättiä. Ja viimeistely cape codilla.
Jos laiskottaa ja ei jaksa käsin hinkata niin putki vaan porakoneen nokkaan pyörimään niin säästää aikaa ja vesikelloja :D
Noi rupeaa olemaan jo pikkasen naarmuilla. Tartteis vetää pikku kiillotusmaratoni ja käydä kaikki putket läpi kun noi tuppaa enemmän tai vähemmän keräämään naarmuja.
Kesken työpäivän lanka katkes mesh setupista. Ei auttanut muuta kuin lähtee kiiruusti ruokkiksella kotona piipahtaan ja uusi setuppi 0,32 langasta tilalle siinä toivossa ettei enää ihan tosta vaan katkea.
Voi morjens mitkä löylyt tästä saa pihalle. Kerrankin kiireessä kaikki meni nappiin.
- 4x5cm suikale 200# meshiä(45 asteen kulmaan leikattu pala).
- Meshin tohotus
- Mesh arkin käärintä eka neulan ympärille siten että 5 cm rullataan ja 4 cm jää pötkölle pituutta
- Neula pois ja rullaus niin tiukkaan kun sormilla saa
- Taivutus uulle ja tohotus
- 0,32 kanthalin kieputus tiukkaan ympärille 4/5 kieppiä. (ylöpuolella tietysti 5 ja alla 4)
- Uusi U taivutus ja tohotus Kanthaleineen.
- Ylimääräisen Meshin leikkuu pois
- Setuppi paikoilleen ja ihan pieni kathal säätö hammastikulla että välit sopivat. Kiinni Meshissä tuo piuha oli koko matkalta koko ajan. (Tuommoinen tiukka rulla menee uriin tökkimättä upeesti)
- Pulssittelu.. Mitä pirua, heti laakista kaikki hehkuu niinku pitää.
- Lyhyt imuputki kiinni ja nesteet tankkin.
Vastusta Flukella mitattuna n. 0,6-0,7 ohmia. Akussa jännitettä noin 4 volttia. Voi kiesus, mutta nyt pöhisee. 3 Silica, 1 vaijeri ja 4 mesh setuppia tähän mennessä MISTerissä ollut ja kaikki toimineen hyvin, mutta nyt päästiin aivan uudelle tasolle. Lämmintä, maukasta ja paksua höyryä tulee ihan pirusti ja kiukkusesti.
Ei tää vielä kertaakaan näin nopeasti ja helposti oo onnistunut ja lopputuloksena vielä parhaat löylyt mitä oon maistanu. Loisto vehje.
Nyt alkaa kuplat kulkemaan kirkkaassakin tankissa! Hioin ihan reilulla kädellä pintaa pois tuosta imuputken leveimmästä osasta ja lopuksi kiillotin sen. pieninkin kupla pulpahtaa ylös asti heti :) Tämä siis pitkällä imuputkella kun tuota lyhyttä ei raaski mennä hiomaan kun lähtisi tuo komia VJ logo pois kyljestä samalla... toki voisi kokeilla hangata käsin vain toista puolta.
Työntömittaa en omista eli poistettua pintaa en osaa mennä sanomaan mutta ihan reippaasti lähti kun 400 paperilla pyöritti porakoneessa tuota.
Eli jos on ongelmia kuplien kanssa niin suosittelen kokeilemaan.
Mites vaijerimiehet on hoitaneet vaijerin taivutuksen? Olen pari kertaa yrittänyt vaijeri u-wickiä tähän, mutta tahtoo lähteä säikeet purkautumaan, jos ensin leikkaa sopivaan pituuteen ja sitten taivuttaa plus tohottaa, hermo mennyt ja tehnyt meshi setupin. Onko siis pidempänä taivutus+tohotus ja sen jälkeen leikkaus sopivaan pituuteen helpompi tapa? Hyvinhän tää toimii meshillä, mut lähinnä kuriositeettina kiinnostais kokeilla tuoko vaijeri misteriin jotain lisäarvoa?
Juurikin pitempänä tohottaen ja ylimääräiset pois. Kannattaa laittaa päät sinne imuputken kuppiin, jää suoraan oikeaan muotoonsa:)
Näinpä pitää sitten yrittää seuraavan kerran! Kiitos!
Saattaa olla tietysti että en vaan osaa, muttei oikein tahdo onnistua 400# mesh verkolla toi setupin teko. Onko oleellisesti parempi käyttää sitä 200# verkkoa MISTerin setuppiin?
#200 notkeaa->toimii nätisti:)
Oon nyt neljä setuppia vääntäny ja jokanen päin persettä. Ekaks oli meshi liian lyhyt ja kolmessa seuraavassa jäi raot meshin ja kanthalin väliin. Toi on aika jännä miten tonne voi jäädä rakoa vaikka langan vetäis kohtuu tiukalle. Joskus tuntuu vaan ettei onnistu. Muuten jättäisin tekemättä, mut tartteis laivalle lähteä tänään ja ottaa toi mukaan.
Oletko Jali käärinyt sen meshin niin tiukkaan kuin vaan saat? Kyllä mullakin jotain pientä rakoa tahtoo jäädä, josta syystä joutuu kieppejä vähän siirtelemään reunoja kohti. Nelisatanen on mun mielestä helpompi vetää tiukaksi pötköksi kuin kakssatanen.
Noniin tulihan se sieltä ku piti pienen tauon ja joi yhden lonkeron. Tein vähän paksumman wickin ni pysyy vähän jäykempänä. En tiiä oliko siitä kiinni vai mistä, mut nyt ainakin toimii ja mister on laivareissua varten valmis :D
Mulla ei vaan onnistu, muutaman koittanu tehdä ja aina palaa toisesta päästä poikki. En vaan saa vastuslankaa ilmeisesti oikein, kerran sain hehkumaan kaikki kiepit mutta sittenki poltti toisen postin juuresta langan poikki..
Jee, sain hehkuun kokonaan, sit palo juuresta poikki. Otan kaljan ja odotan huomista maidenin keikkaa..