Smokin sivujen mukaan tuohon on RBA, nimeltään Micro R2 RBA. Löytyy edullisesti (mutta hitaasti) esim. fasttechiltä: https://www.fasttech.com/product/330...ment-tf-r2-rba
Smokin sivujen mukaan tuohon on RBA, nimeltään Micro R2 RBA. Löytyy edullisesti (mutta hitaasti) esim. fasttechiltä: https://www.fasttech.com/product/330...ment-tf-r2-rba
Tuo tf r2 mikä on ft.llä taitaa olla isoveljeen tarkotettu. Ku kirjottaa googleen micro r2 rba löytyy paljon kauppoja mistä saa. Eu alueellakin oli suoraan hyllyssä.
Mikä olis hyvä rda yhden coilin käytöön tavallisella Joyetech 2200mAh akulla?, eli akulla jossa ei mitään säätöjä vaan ihan normi perus voltit yms ja virtanappi :D.
Ny on ollu tuo puffilan halpis Smok UDA RDA, mutta alkaa olla lopussa toinen tappi pyörii paikoillaan jo ihan vapaasti :D.
Oisko tuo Fasttech Velocity RDA käyttökelponen yhden coilin hommissa? ei maksakkaan ku kympin ja juutuubista kun katoin vertailun Fasttech ja Tobeco Velocityistä ni tuo Fasttech oli hiukka parempi (enempi rojua mukana).
Omasta mielestäni velocity on tarkoitettu kahdelle coilille ja +100w tehoille. Itse en ainakaan ole saanut tuosta mitään irti single coililla ja pienillä tehoilla.
Itselläni on tuo ft klooni ja suosittelen tilaamaan samalla pussillisen noita pikkuruuveja. Ruuvien reiät ei nimittäin hyvälläkään huumorintajulla ole sopivat noille tai muillekaan ruuveille.
Etsin nyt dripperiä seuraavilla spekseillä; ilmava,edullinen, suht kestävä.
Tuosta:
https://www.dampftbeidir.de/GeekVape...pfelverdampfer
Eli 29.2. alkaen, jenkkilästä tahi kiinasta heti.
En viitsi jaksa tehdä uutta threadiä, mutta...alkanut hiukan hiertämään käytössä olevat kanthal ja ti narut. Kaikkien laskureiden mukaan tietty määrä em. lankoja antaa tietyn 'kokoisen' coilin, mutta ei vaan mulla. esim. UD:n Kanthal A1 0.32mm/Ø 2.3mm/6 kierrosta pitäisi antaa aika tarkkaan 1ohm, mulla ohmit ovat 1.4±0.1 jaloista riippuen. Titaanilla 0.25mm/Ø 2.3mm/6.5 kierrosta laskureilla n. 0.6ohm ja mulla ohmit on n. 1.0-1.1 eli lämpörajoitus ei käytössä olevilla modeilla pelitä vaan modi pomppaa tehopuolelle.
Ko. setuppeja kokeiltu muutamalla eri tankilla ja mittailut/testit muutamalla eri modilla ja varmistettu vielä erillisellä tobecon ohmihökötyksellä. Asunko jotenkin elektromagneettisessa hot spotissa vai mikä helvetti tässä mättää. Toistaiseksi Ni200 lanka on ainoa mistä tehdyt coilit antavat sellaisen resistanssin kuin pitää.
Onko tällä hetkellä olemassa tankkia missä olisi velocity dekki, ja mahdollisuus ajaa single coilina?
Tuon GeekVapen Avocadon löysin mutta olisiko muita?
Kiiitokset.
Oliskohan tää sopiva ketju kysäistä paria juttua ?? Kysyn kuitenkin :p
Forkalta tuli ostettua "pahanpäivän" varalle kf4 klooni, en tiä tuleeko ikinä käytettyä, mut kuitenkin :)
Nyt pitäis vielä hommata vastuslankaa varastoon.... Hiukan hakusessa et minkä paksuista lankaa pitäis olla, et sais väännettyä n.1.5 ohmisen vastuksen ??? Vähän Nautiluksen tyyliseen höyryttelyyn pitäis päästä :)
Ite tossa tutkaillu et 0.25 lanka voisi olla hyvä tai sitten 0.2, oonko ihan hakoteillä ???
Ja sit pumpulit... Vapetalossa olis mujia ja pekonia tarjolla, kumpi parempi ??? Tulis samalla kun tilaan muutakin... 0.2 lanka näyttää olevan kyl loppu :(
Tuossa on hyvä Bussardon video misstä ite oon ottanu kaiken oppini Kayfuneista :D https://www.youtube.com/watch?v=1qTz9GG7JTQ
Se mitä mä olen 0.20mm kanssa leikkinyt, niin suosittelen kyllä ennemmin 0.25-0.32mm lankoja. Toi 0.2 on sellasta ompelukone lankaa että coili on mutkalla kun pumpulia siitä läpi työntää vaikka kuinka varovaisesti sormella tukee. Mulla vähän sekaisin käytössä 0.25 ja 0.32 narua. 0.30 olisi kyllä hyvä kompromissi, mutta sitä ei monestakaan paikasta tunnu löytyvän. Mujia kohtaan mulla syntyi joku makuherkkyys ja olin aina maistavinani sen nesteiden läpi. Mujitauon jälkeen (kolmisen kuukautta) alkanut ottamaan sitä uudelleen käyttöön eikä nyt ole maku tullut läpi. mtl imuttelussa en ole huomannut mitään käytännön eroa maussa mujin, cotton baconin tai fibre freaksin välillä. Freaks on hötömpää ja menee helpommin palasiksi kuin nämä kaksi muuta. Muji on siistinä levynä ja helpompi saada oikean kokoinen suiro leikattua vrt nämä kaksi muuta. Mulla ollut lähinnä tuo pekoni käytössä ja FF ollut varalla.
P.S. Nosta coili n. 3mm ilmaröörin yläpuolelle niin maku on erittäin hyvä. Itse hylkäsin kaiffarikloonin kun makua ei ollut eikä tullut, kunnes sitten pienen vitriinikoriste tauon jälkeen kokeilin vielä kerran.
kannattaa varmaan se langan paksuus sovittaa myös siihen coilin halkaisijaan. 3mm coilille 0.4 on jo ihan passeli. Helpompi käsitellä kun on vähän jäykempää.
Juuri tätä hain takaa kun tein just quadin. 0.32 langalla 2mm halkaisijalla ei oikein tullut hyvän näköisiä coileja. Vähän semmosia joka suuntaan harottavia kötöstyksiä. Tein nyt sitten tutulla 0.4 langalla 3mm halkaisijalla 1.8ohm per coil quadin. Tuli varsin nättejä pakkoja kaikista, kun on jäykempää lankaa. En ole vielä pumpuloinut tätä kun aloin miettimään, et onko tässä setupissa mitään järkeä? Noh, kestää se ainakin tehoa antaa.
edit: 80w maltilliset ensiponkaisut. Makua ja höyryä ihan namisti. 110w tulee höyryä enemmän kuin mistään setupista ikinä aiemmin. Kuori lämpee nopeesti polttavan kuumaksi ja modin yläosa kun alkaa sormia polttaa niin on hyvä lopettaa. Huomenna (siis tänään aamulla) pitää koeponnistaa vielä 150w ja sitä ennen avata ilma-aukot täysin auki.
Ekat onnistuneet setupit tuli väännettyä Velocity miniin ja ohmit asettu täydellisesti 0.4 tuntumaan. Nyt aivan onnessani oon drippaillut menemään. :thumbsup:
Väkisinkin kuitenkin tulee mietittyä tässä samalla, että mitkä ois sitten ne nextit levelit tästä. Mikähän vois olla seuraava dripperi, joka kestäis kulutusta? :thinking:
se wismecin rda ?
Onko muuten olemassa sellaista lankaa jolla tuo vastusarvo/m olisi hiukan matalampi kuin Kanthalin A1:llä ja kestäisi kuivapolton? Hiukan matalampi ei sitten tarkoita hopea/kulta/platinalankaa, mutta jonnekin titaanin ja kanthalin välimaastoon.
Hiukan paksumpi Kanthal :)
Jos etsit eri materiaalia niin Kanthalin ja Titaanin välissä ei ole käsittääkseni kelvollisia/turvallisia kuin SS. Kanthalin kanssa samoilla tonteilla on vielä NiChrome. Rosteria en kuivapolttaisi. NiChromeen en ole koskenut vuosiin, muistaakseni se oli aika lötköä tavaraa.
Kanthalin ominaisvatus on 1,4·10−6 Ωm - tuolta löytyy listattuna muita materiaaleja:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...ious_materials
Hrm.. Tungsten voisi toimia...sitä ei taida kyllä narumuodossa saada.
[edit]
Äh fak shit hell, keskityin vain tuohon TCR arvoon ja unohdin kokonaan resistiivisyyden...tungsten is out
[/edit]
Moro.
Olis aika viedä höyryttely vähän pitemmälle ja houkuttelis aloitella rba touhu. Hirveästi ei aiheesta ole tietoa joten sitä tarvittaisiin.
Tällä hetkellä laitteina Eleaf istick 60w ja evic vtc mini. Tankkina Subtank mini.
Mikä tankki olisi paras aloittaa? Dripperit ei niinkään kiinnosta. Tiedän myös että subtankkiin saa rba pohjan mutta olisi hyvä saada samalla toinen tankki varalle.
Mitä lankkaa ja pumpulia.
Tiedän että foorumi on täynnä tietoa kyseisestä aiheesta, mutta olisi hienoa kun kertoisi vinkkejä!
Jos subtankista tykkää niin siihen vaan se RBA alkuun. Jos homma sujuu niin Toptank siihen rinnalle? Helppo ratkaisu siinä mielessä että ei tarviis opetella montaa erilaista setuppia tehdä, kaikissa rakennettavissa tankeissa kun tahtoo olla ne omat taikatemppunsa setuppia tehdessä. Ja sitten on myös se vaara että alkaa se parhaan metsästys, hommataan Bellus, Griffin, Goblin... sitten pari modia kun tankkejakin on niin paljon :D
Subtankin mukana ei tullut rbata, ilmeisesti kun on kopio. Tehot on pyörinyt siinä 30-40w ja atot 0.5ohm ja vtc kanssa n200 atoja. Tullut lähinnä höyryteltyä sillä mitä ollut sen kummemmin asiaan perehdyttyä. Jos nyt tulisi sitten asiaan muutos. Hakusessa olisi kunnon pilvi makua menettämättä.
Bellusta tai griffiniä ajatellut. Homma lähtee kumminkin käsistä joten ajattelin ostaa suoraan vähän ''parempaa'' Suosituksia? Eniten tuskaa tuottaa vastuslangat niitän kun on niin paljon
Rakenneltavaksi tankkiatoksi itse suosittelen oman kokemuksen pohjalta edelleen OBS Criusta, tai muiden kertoman mukaan voisi suositella myös Griffiniä. Kumman vaan saat helpommin käsiisi. Lanka, jolla kannattaa aloittaa on 0.32mm Kanthal A1, tunnetaan myös amerikkalaisella halkaisijalla 28 gauge.
Sillä saa sopivat peruskäämit tehtyä, joiden kautta pääsee tekemään itsensä tutuksi rakenteluun.
Riippuu vähän siitä, että haetaanko hirveetä höyrykattilaa vaiko maltillisempaa mtl-tankkia.
Nämä nykypäivän tankit (Crius, Griffon yms) kun eivät mtl-höyryihin taivu.
Mikä on tämän hetken the RTA ? Hakusessa welo tyylinen dekki, ja riittävän ilmava, mielellään mahdollisimman iso ettei tarvii koko-aika olla tankkaamassa . :D
Tuo on sitten hervottomiin pilviin, maltilisemmille, aka mtl, tehoille sitten alkaa olla vähemmän optioita, Kayfun Mini v3, Squape R tai Taifun GT-2 ei taida mennä metsään.
Obs crius v3!
eVic VTC Mini sekä nokkaan Goblin mini RTA.
Onko se the rta nyt se crius vai goblin?
Crius JA goblin tietenkin. Crius isommassa ja goblin pienemmässä koossa.