Lemon kannalla myös, helpompi kuin kaiffari, saati sitten foggerit!
Pieni hintaero että saa helpolla pelittään.
Lemon kannalla myös, helpompi kuin kaiffari, saati sitten foggerit!
Pieni hintaero että saa helpolla pelittään.
Postimies pate kiikutti mulle tänää Smokin tridentin. Eli vertikaali coileja pitäs alkaa kyhäileen. Onko kellään asiantuntijalla kokemusta kyseisestä laitteesta? Tekis mieli alkaa vääntää jo setuppia mutta vastusmittari on vasta maailmalla tulossa:/
Ei ole laite käsissä pyörinyt koskaan, Nucleuksessa oli jokseenkin samanlainen tuo deckihärdelli. Jätin etäisyyttä deckin pohjalle, ja pumpulia jätin yläosaa vain pienen tupon. Ei kyllä kauhean toimiva setuppi ollut, mutta ihan ok.
Tuosta laskemaan millaista resistanssia tulee. Itse käytän pelkästään 0,4 lankaa, joten dual coil 8 kieppiä/coili 2 mm halkaisijalla pistää ohmit 0,4 kieppeille. Jos on regu käytössä niin teen 12 kiepillä per coili ja 2,4 mm halkaisijalla, ohmit noin 0,8.
Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Ehpro Evil eye, onko sen arvoinen? :thinking:
Dekki on ainakin selkeämpi ja korotetut ilmaröörit on hyvä asia. Täytyy vielä hetkinen miettiä (eli tilaan tänään illalla...).
Juu, tuontyyppiseen deckiin on pirun helppo tehdä setuppi.
Jos nimenomaan mörköä halajat niin hyvällehän tuo vaikuttaa. Billow RTA on vaan melkein sama ato mutta näppärämmässä 22 mm koossa, isommalla (2x2,5 mm) ilmaröörillä vain 3 ml nestetilavuuden kustannuksella.
Juu, mulla on Big Buddha Ja foggeri. Big buddha on muuten ok ja bueno, mut en tuu toimeen sen dekin kanssa. Foggeri sit taas on bumbuli vekotin.
Onko Derringer rda kelpo peli...? Tulossa hollantiasta, niin ajattelin kun jollain moinen varmaan on..?
eli siis haluaisin kysyä että mitkä on seuraamukse jos: liian vähän wick materiaalia vs liikaa?? ;D tyhmä kysymys ehkä en tiedä :D itellä siis kohteena subtank mini :D
No jos on tankkiatosta kysymys niin liikaa = ei wickaa, liian vähän = kurlaa / vuotaa. Drippereissä sitten enemmänkin makuasia. Ite en tykkää sulloa dripperiinkään mitään älyttömiä määriä vanua silti.
sen huomas et ku vaihto tonne mini subbarii ton rba setin ni nestettä menee aika hyvää tahtia nopeemmi ku sil atopäällä :D:lol:
Miks mulla tulee joka dripperistä nesteet jossain vaiheessa suuhun ? Ihan normi singlejä teen, pumpuli (tai mikä milloinkin) läpi ja pumpulin päät nestekaivoon. Jotain hyviä vinkkejä pumpulien/coilin asetteluun, jotta ed. main. välttyisi ?
Liian ahdas tippi.
Tippi on muuten ahdas. Käytössä ainoona tippinä eGripin tippi, joka näyttäs melko kaposelta. Siispä, tippikauppaan -->
Ehdotuksia hyvistä tipeistä ? Ei mitään jäätävää hoto kyllä kaipais...
Kumpaas suosittelisitte aloittelevalle drippailijalle: Tobecon Helix ja/tai Caterpillar harkinnassa. Jotain näppärää driptippiä kaipailis myös noihin. Tarkoituksena iskeä kiinni Smokin xpro M80 plussaan. Kokemusta coilauksesta on noin neljä kuukautta Russianilla jos se nyt mitään vaikuttaa noihin drippereihin.
No niin, tuli sitten hankittua tuo Tobecon Helix ja ongelmiahan siitä tuli välittömästi. Eihän tuota mokomaa saa edes kokonaan purettua, basesta saa kiinni vain 510-kierteistä niin ei ote pidä tarpeeksi että saisi chamberin irti. On yritetty pakastusta, kumihanskoja, purkinavaajaa(kumista mattoa)... Ainoa mitä en vielä ehtinyt on pihdit, pelkään että niiden käyttämisen jälkeen kierteet olisi paskana. Vinkkejä kenelläkään tuohon?
edit: Ei enää mitään, tajusin että ei ollutkaan kierteillä vaan pelkästään painettu baseen kiinni.:facepalm:
Nyt setupin tekoon ja maistelemaan omia kokkailuja uudella Helix + M80 Plus-kombolla:yeah:
Eka dripperi olisi hakusessa 50w istickin nokkaan. Doge, Derringer ja Magma on kaiketi suosittuja ja löytyis ainakin puffin valimoimista. Mikäs noista ois semmonen helposti setupoitava ja käyttövarma kapistus? Itellä RBA kokemusta toistaiseksi ainoastaan lemosta.. ihan perus pumpulisetupeilla olis tarkotus mennä ainakin aluksi.
Itselläni ollut viikon Puffilta hankittu Helix, toi on kyllä helppo. Eka setuppi 2,5mm sisähalkaisijalla 0,3 kanthalista, ohmit dualina 0,76 pumpulit 'square'-tyylillä sisään ja se on siinä. Nestettä höyryyntynyt tuolla setupilla nyt palttiarallaa 30ml ja edelleen pöhisee hyvin.
Magma ja derringer molemmat hyviä. Magmassa enemmän kaivoa ja derringerissä mahdollisuus enemmälle ilmalle. Kohta on vuoden verran tullut pääosin drippailtua ja useampi kymmenin erillaista dripperiä on tullut kokeiltua, nyt kierrossa 2 derringeriä ja kaikki muut lähtivät kiertoon :) Sen verran pieni kammio että pienemmilläkin tehoilla saa lämpimät, paksut ja maukkaat höyryt :)
Ostin Diablo hybrid veekakkosen, minkä kokoinen mesh toimii kyseisessä laitteessa parhaiten/helpoiten?
EDIT: Tilasin kaikkea mitä MeshCompany myy.
Ongelma ratkaistu :cool:
Olin laiska enkä jaksanut täysin ettiä vastausta kysymykseeni joten...
Onko coileilla minkäänlaista käyttöikää ja milloin se kannattaa vaihtaa uuteen?
Coili ropleemaa... Oon tässä nyt jonku hetken leikkiny kaverilta lainatulla kaiffari kopiolla. Samalla sain pumpulit ja kanthalia.. Setuppeja vääntäessä ongelmaksi koituu joka kerta se et ohmit nousee taivaisiin ja pumpulia laittaessa levii koko helvatan coili muodottomaks. Muutaman kerran saanu paketin kasaan mut ohmit silti ollu reippaasti yli 2 usein myös jossain 3-4 välillä... Langan oon kiepittäny ton pikkuruuvarin ympärille (olisko ehkä jotain 2-2.5mm), kieppejä oon kokeillu 2-8 väliltä. Lanka on luultavasti ohuinta mitä löytyy eli vissiin 0.20?? Millä langoilla te viisaat ootte noita väännelly? Millasella halkasijalla? Kaikki vinkit otetaan nöyränä vastaan, kiitos jo etukäteen!
0.32 kanthalia on tullut jo useampi vuosi käytettyä kaikkien tankkien kanssa, 7-8 kieppiä microcoilina joko 2 tai 2,5mm meisselin ympärille. Ohmit näillä seteillä ollut 1-1,5 välillä.
Tuo 0.2 ( voi myös olla jopa 0.16 lankaa) on niin ohutta ettei oikein toimi microcoilien ja pumpulien kanssa, ei pysy muodossaan niin hyvin kuin nuo vähän paksummat-
E. Lisäksi jos olet jopa niinkin vähäisillä kuin 2 kiepillä kokeillut niin siinä jää jalkojen osuus koko langasta niin isoksi että hehkuvat kuivana joka maistuu aika karsealle :)
0.3-0.35 on sellanen peruslanka. 2-3mm coili halkasija ja sellanen 4-7 kieppiä aika hyvä. Ohmit olis mun muistin (hetkeen en oo tehny) mukaan jossai ohmin molemmin puolin? Mittarihan sen loppujenlopuksi näyttää :) youtubesta microcoil videoo naaman eteen ja askartalemaan! :)
Edit: Guru ehti ensin, ei suotta arvonimeä omaa! [emoji23]
Kiitokset molemmille! Langan paksuus mua tässä eniten epäilyttikin.. Onhan sen oltava helpompaa hieman paksummalla! Lanka kauppaan mars!
Jos hirveä hinku on päästä rakentamaan eikä paksumpaa kanthalia löydy heti, niin voit kokeilla twistata sitä ohutta lankaa esim. kolminkertaisesti. Melko löysäksi se siltikin jää, mutta itse olen jotain ihan onnistuineita räpeltänyt 3x.20 kanthalista. Kaksi kappaletta pihtejä siis, väliin lanka kolmin kerroin ja sitten pyöritellään minuutti pari. Pitäisi paksuuden puolesta kaiketi pysyä kaiffarin ruuveissa. Laskee ne ohmitkin siinä samalla.
Naamiksen ehdotukseen lisäten, twistaus onnistuu pikkuisen nopeammin jos käyttää vain yksiä pihtejä ja pistää toisen pään akkukoneeseen kiinni :) Samalla saa tiiviimmän twistin joka tuo aavistuksen lisää jäykkyyttä lankaan.
Toi akkukoneen käyttö herätti mielenkiinnon! 😄 Miks lähtisin käsin lankoja veivaamaan jos sen vois tehä koneellakin! 👍 Ja kumma ettei tullu jo itelllä mieleen, perus laiska kun olen!
Ongelma ratkes ku kävin hakemassa 0.32 lankaa! Ohmit kohillaan ja setupointi muutenki huomattavasti helpompaa!
mallisuoritus
http://youtu.be/NzIJ521NdAc?t=10m26s
Smami onko hirveästi eroa Magma / Derringerin välillä?
Olisi tarkoitus hankkia 2 dripperiä toisella tarkoitus saada makua ja toisella pilviä taivaalle !
Ehdotuksia otetaan vastaan viisaammilta :sleep:
Aloittelijan kysymys numero 7-8 | Makua tavoitellaan single ja pilviä dueli setupilla?
Tällä hetkellä 0,32 ja tehnyt 2,5mm ympärille / 0,5 ohm. (duel)
Ei kokemusta Derringerista, mutta sillä ilmeisesti saa tarvittaessa pilviäkin. Magmahan on melko tukkoinen.
En nyt maussa suuria eroja väittäisi oleven, toisessa pienempi kammio ja toisessa ilma alhaalta joten molemmat tuottavat mukavasti makua. Itse tykkään kumminkin derringeristä juuri sen takia että ilmoja sää säädettyä huomattavasti löysemmiksi kuin magmassa mutta myös yhtä tiukaksi tarvittaessa.
Dualilla irtoaa sekä makua että höyryä molempia enemmän kuin singlellä. Singlelle en oikeastaan muuta käyttöä näe drippereissä kuin helppotekoisempi ja pidempi akkukesto.
Oma "normi setuppini" on 0.4 lankaa 3mm akselille dualina ja ohmit siinä 0,5paikkeilla kanssa. Isompi koilin halkaisija antaa ottaa vähän pidemmät imut isommalla teholla ja paksumpi lanka tuo vähän enemmän lämpöä ja makua. Parellereita olen taas nyt viime aikoina rakennellut kotidripperin kun ei sillä virrankulutuksella niin isoa merkitystä kotona ole :D
Kiitos vinkeistä! :thumbup:
Taidan hankkia Derringerin :)
Laitetaas tännekin, että saisi laitteen pelittämään niinkuin kaikki kehuu!
"En kyllä saanut Derringeristä irti mitään.. :confused: - Kokeilin duelia vaikka minkälaista setuppia mutta ei vaan oikein lähtenyt. Sinkulla sain jotenkin pelittämään, otetaan vinkkejä vastaan.. :sleep:
Magman sain nätisti pelittämään, ei ongelmia - Onko Derri sit vaan tarkempi setupista + pumpuleista? "
Minkälaisia setuppeja olet kokeillut ja millä laitteella ajat? Jos mekaanisella niin minkälaisilla akuilla?
E: Tässä ainakin oma vajaan 3kk hyvin palvellut setuppini, dual parelleri 0.32 kanthaista 3mm akselille 6 kieppiä ja 0,35ohm. Tälle antaa virtaa sigelein 100w, 50W 4,3V.
http://i.imgur.com/lwiWgjOl.jpg