-
Vs: Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Ei Arvonlisäveroa moneen kertaan makseta samasta arvosta. Lisä maksetaan vain arvonlisästä, ja sen maksaa aina kuluttaja loppupeleissä.
Aivan juurikin näin. Älkää välittäkö mun jorinoista! ;)
-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Piti itseasiassa oikein mitata niin tuo ensimmäinenkin versio hatusta on aika paljon lyhyempi. :)
Öö..
http://imageshack.us/a/img641/2166/6q0k9858.jpg
Sisuksiltaanhan tuo on erilainen kuin Cobra mutta mielestäni ulkomitoiltaan se ei sitä ole. Pahoitteluni, jos olen väärässä. ProVarit ovat ainakin saman levyisiä, joten kuvan mittakaava on suhteellisen oikea.
-
^Ööö..
Kyllä mun silmään näyttää toi oikeenpuolinen Provari paksummalta..? ???
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Rotax
Öö..
http://imageshack.us/a/img641/2166/6q0k9858.jpg
Sisuksiltaanhan tuo on erilainen kuin Cobra mutta mielestäni ulkomitoiltaan se ei sitä ole. Pahoitteluni, jos olen väärässä. ProVarit ovat ainakin saman levyisiä, joten kuvan mittakaava on suhteellisen oikea.
Mutta tuon kuvan ylälaidassa juuri lukee, että ylipitkän hatun kanssa tuo esmoken kuva.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Hanus
Mutta tuon kuvan ylälaidassa juuri lukee, että ylipitkän hatun kanssa tuo esmoken kuva.
..jonka piti olla Cobran hattua lyhyempi. Kuvissahan lähempänä olevat kohteet näyttävät pulleammilta ja pidemmiltä kuin taustalla olevat.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Rotax
Kuvissahan lähempänä olevat kohteet näyttävät pulleammilta ja pidemmiltä kuin taustalla olevat.
Juu, niin näyttää, mutta itsehän juuri sanoit niiden olevan saman paksuiset. :laugh:
Edit. Ja jottei tule pilkunnussintaa, niin tiedän, että objektiivin kuvakulma (ja myös kohteiden välinen etäisyys) vaikuttaa siihen, miten eri etäisyyksillä olevien kohteiden mittasuhteet muuttuu. :D
-
Hyvä edit :) Tarkoitin, että ProVarit ovat fyysisesti saman levyisiä, joten sadaan kuvaan mittasuhde. Tuosta kun monitoria vasten otin kuvan, niin en ihan millilleen samaa mittakaavaa saanut aikaiseksi mutta suhteet ovat samassa suhteessa :)
-
Ykkösversio on ylipitkä, mutta minkäs pitunen tuosta lopullisesta hatusta suurin piirtein tulee? Tai vaikkapa niin päin, että paljonko lähtee pois?
-
Aton lopullinen korkeus tulee olemaan 55-58mm, katsotaan paljonko saadaan vielä puristettua.
Sitten kaipailisin hieman apuja: o-renkaita kun tehdään lukuisista materiaaleista, niin mikä olisi ns. paras?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Aton lopullinen korkeus tulee olemaan 55-58mm, katsotaan paljonko saadaan vielä puristettua.
Sitten kaipailisin hieman apuja: o-renkaita kun tehdään lukuisista materiaaleista, niin mikä olisi ns. paras?
Vaihtoehtoja on monia mutta itse päädyin Nitrileen (NBR), riittävä kestävyys lämmölle (-30C, +100C) ja kestää myös venytystä ja hyvä hylkimiskyky kaikkea mahdollista vastaan.
Toinen hyvä vaihtoehto on Viton (-20C, +200C), kovempi lämpötilan kesto kuin NBR:ssä. Ehkä varauksin vois miettiä myös EPDM:ää.
Toi NBR on varmaan yleisin vaihtoehto joten myös helpoiten löytyy monia eri kokoja myyjiltä.
-
Näin mäkin meinasinkin, että tuon kestävyys riittää mainiosti. Kiitos gixxxer :)
-
Tässä hieman niille, jotka epäilevät meshiaton wickkausta, tai sitä ettei se voi wickata pystyssä:
http://youtu.be/_Gi5QavGOAE
1.8ohm@4.8V #400 meshillä ilman eristystä
Pidempään en jaksanut kuvata, hyvä neste kun kerta tankissa on niin voi sanoa jo tuhlaamiseksi
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Tässä hieman niille, jotka epäilevät meshiaton wickkausta, tai sitä ettei se voi wickata pystyssä:
Pidempään en jaksanut kuvata, hyvä neste kun kerta tankissa on niin voi sanoa jo tuhlaamiseksi
Kusetusta! 400 mesh ei voi wickata noin hyvin :D ( tai sit vaan itse evotan sen kanssa niin pahasti :) )
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Apophis
Kusetusta! 400 mesh ei voi wickata noin hyvin :D ( tai sit vaan itse evotan sen kanssa niin pahasti :) )
Vahvasti samaa mieltä, eli kusetustahan moisen on oltava! Ei meidän taidoissa voi mitään vikaa olla, jos kummallakaan ei toimi lähellekkään samalla lailla kun videossa! :D
Mitenkäs hitossa tommonen sienisetuppi saadaan aikaan? Oon varmaan 10 eri videon/ohjeen mukaan tehnyt n^x setuppia ja aina tarvii kallistelle, tai tulee dryhittiä pidemmissä imuissa?!
Tai sitten toi Atomaisteri on vaan sysipaska..
-
Se on se wickireiän koko mikä tekee taikoja, atomaisterissa auttamatta liian pieni että saa tuollaisen suorituskyvyn :)
-
Setuppi on tehty n. 3x4cm meshipalasta, ympäryysmitta 3.2mm
-
Juu no ite saan noita sienisetuppeja kyl 325 meshil mut jostain syystä en tol 400 :-/ Noh annan sille meshille viel tän aton kans mahdollisuuden ku kuitenkin isompi mesh aukko ku didissä :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Jos tuo nyt nipin napin pieksisi 510 tankkiatot :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
gixxxer
Se on se wickireiän koko mikä tekee taikoja, atomaisterissa auttamatta liian pieni että saa tuollaisen suorituskyvyn :)
No voihan perkele.. Pitänee ottaa pora käteen, riittääkö 5mm wickireikä? :D
-
Ensimmäinen erä tuplattiin, joten loppuhinnasta saatiin viilattua 10 euroa veks. Eli myyntihinta 119e.
Aikataulusta sen verran, että 3 viikon päästä nämä olisi tilanneiden käsissä. Ennakkotilaus alkaa kun olen saanut "raportit" testaajilta, eli ensiviikolla!
-
Ei muuta kuin listat auki! :D
-
^Alkaa olla hinta kohdillaan meikäläisen mielestä. Mitä tohon hintaan nyt sitten saa mukaan?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Ensimmäinen erä tuplattiin, joten loppuhinnasta saatiin viilattua 10 euroa veks. Eli myyntihinta 119e.
Aikataulusta sen verran, että 3 viikon päästä nämä olisi tilanneiden käsissä. Ennakkotilaus alkaa kun olen saanut "raportit" testaajilta, eli ensiviikolla!
Aina vaan paranee!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
^Alkaa olla hinta kohdillaan meikäläisen mielestä. Mitä tohon hintaan nyt sitten saa mukaan?
Mä olen täällä vaan atoo hehkuttanu ja heti pitäis jottain lisääkin vielä saada? ;)
Olen miettinyt tuota pitäiskö pakettiin ujuttaa myös kanthalia ja meshiä, mutta itselläni on ainakin kaikissa kaupallisissa atoissa jäänyt nuo mukana tulleet pikkupätkät aina käyttämättä ja jäänyt jonnekin vapolaatikkoon pyörimään. Joten mun mielestä on parempi, että pidetään vaan huoli että noita on varastossa kun Somnium tulee myyntiin ja voi sitten itse valkata mukaan mitä tarvitsee.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Mä olen täällä vaan atoo hehkuttanu ja heti pitäis jottain lisääkin vielä saada? ;)
Olen miettinyt tuota pitäiskö pakettiin ujuttaa myös kanthalia ja meshiä, mutta itselläni on ainakin kaikissa kaupallisissa atoissa jäänyt nuo mukana tulleet pikkupätkät aina käyttämättä ja jäänyt jonnekin vapolaatikkoon pyörimään. Joten mun mielestä on parempi, että pidetään vaan huoli että noita on varastossa kun Somnium tulee myyntiin ja voi sitten itse valkata mukaan mitä tarvitsee.
Juu eiku mietin lähinnä varatiivisteitä / vararuuveja.
Kanthal mesh jutusta oot oikeessa. Pienet pätkät alkaa vaan vituttaan :) Erikseen pyydettynä valmiit mesh pillit / valmis setup on tietysti asia erikseen.
-
Täytyy tämäkin näköjään hommata. Rupee vaan putket loppumaan.
Voisit samalla pyöräyttää yhden kunnon mekaanisen modin valikoimiin....
-
PItää varmaan raitistella vielä toinenkin kuukausi että saa säästettyä rahat tähän heh.
herra esmoke varmaan tekee jonkun opetusvideon tämän rakentamisesta sitten kun ehtii? Se phoenix-video oli tosi hyvä!
-
Tarkotus olis sellaista 20millistä putkipommia lykätä vielä tämän vuoden puolella :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
herra esmoke varmaan tekee jonkun opetusvideon tämän rakentamisesta sitten kun ehtii? Se phoenix-video oli tosi hyvä!
Tottakai, kunhan saan itsekin käsiin viimeisen tuotantoon menevän version. :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Juu eiku mietin lähinnä varatiivisteitä / vararuuveja.
Kanthal mesh jutusta oot oikeessa. Pienet pätkät alkaa vaan vituttaan :) Erikseen pyydettynä valmiit mesh pillit / valmis setup on tietysti asia erikseen.
Nuokin vaan lähinnä ällöttää mua, ei oo mitään maailman hygieenisintä puuhaa ja jokaisella on kuitenkin niin omat mieltymykset siitä millainen setuppi on hyvä. Lisäksi on aika vaikea tehdä satoja setuppeja joista jokaisen pitää olla toimintakunnossa vielä postimatkan jälkeenkin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Tarkotus olis sellaista 20millistä putkipommia lykätä vielä tämän vuoden puolella :D
Hienoa.
Eikä sitten mitään teleskooppeja, juosia tai ylimääräisiä kierteitä hävittämään jännitettä... :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Nuokin vaan lähinnä ällöttää mua, ei oo mitään maailman hygieenisintä puuhaa ja jokaisella on kuitenkin niin omat mieltymykset siitä millainen setuppi on hyvä. Lisäksi on aika vaikea tehdä satoja setuppeja joista jokaisen pitää olla toimintakunnossa vielä postimatkan jälkeenkin.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Erikseen pyydettynä
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Noista jännitehäviöistä puhutaan paljon, mutta vähemmän näkee mittaustuloksia.
Haluan faktoja, vertailuja ja kaikki lukemat samalla akulla. Sori OT, mutta taas kummitteli toi jännikehävikki sana... aloitan mittaukset kun saan ECD mittarin.
-
^Mulla vähän sama ajatus. Onko paljon puhetta tyhjästä? Olis kieltämättä kiva nähdä mittaustuloksia eikä vaan höpinöitä. Itellä on kyllä duunissa kaikki mahdolliset mittarit käytössä mut enpä ole jaksanu alkaa mittaileen sen kummemmin. (työssä saan mittailla ihan riittävästi) Jotenki epäilen et jos esim GG:ssä on muutama kierreliitos ja ne ottaa hyvin toisiinsa kiinni et siinä mitään ihmeellisiä jännitehäiviöitä synny mut niitä mittaustuloksia odotellessa :smoke:
Sori OT
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Noista jännitehäviöistä puhutaan paljon, mutta vähemmän näkee mittaustuloksia.
Haluan faktoja, vertailuja ja kaikki lukemat samalla akulla. Sori OT, mutta taas kummitteli toi jännikehävikki sana... aloitan mittaukset kun saan ECD mittarin.
On niistä tuolla ison maailman foorumeilla ja youtubessakin jotain dataa. Todin videoissa on joitaki noita mittailtu. Tunteehan sen jo ihan selvästi kun ottaa hatsit esim precisesta ja gg:stä samalla akulla ja atolla. Siitä vaan mittailemmaa :)
-
Mä oon vaan liian jääräpää etten usko kaikkea ennen kuin itse kokeilen.. :)
Sanos vanttila mikä olis optimi vastusarvo noiden jännitehävikkien mittaamiseksi?
-
Oma GGTS antaa täysin täydellä AW IMR 18650 2000mah akulla ilman kuormaa 4,21V ja SR bogelle kuormassa 3,8V kaikki kierteet ja liitokset putsattuna...
Teräs napilla sai 3,7V.... Napin vaihto auttoi siis hieman asiaa, mutta ei riittävästi.
Vanhalla wartburg boltilla sai silloin aikoinaan kuormassa LR bogelle 4,09.
Kun noissa atoissa mitä käytän ohmit on 0.8-1.0 luokkaa, niin olisi kiva jos putki itsessään ei tiputa voltteja...
-
Voip olla et joitain pientä hävikkiä syntyy mut tuskin kovinkaan merkittävää. Onhan noita ollu iät ja ajat metallisia liitoksia sähköpiireissä ja jännitehäviöt on kyllä aika minimaalista luokkaa. Mutta niinku totesin en ole mittaillu mut ihan mutu tuntumalta ku ajattelee niin tuskin merkittävää eroa liitoksistaa tulee jos ne on kunnolla kiinni, toinen juttu on sit se et onko mahdollinen jousi puristettu kunnolla ottamaan kontaktia ja tuleeko se häviö just liitoksista vai esim, käytettävistä materiaaleista :smoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Mä oon vaan liian jääräpää etten usko kaikkea ennen kuin itse kokeilen.. :)
Sanos vanttila mikä olis optimi vastusarvo noiden jännitehävikkien mittaamiseksi?
En oo mikään sähkömies, mutta olettasin et pieni vastus antas suurimmat erot hävikissä.
-
WTF?!?!
3 ohm boge ja vanha 18650 AW IMR:
http://img.tapatalk.com/d/12/10/23/ehame7yv.jpg
Edit: tuo volttimittari näyttää 0,04 volttia liian vähän ja käytössä ei ole edes stealth cäppiä - ylimääräinen 510-eGo adapterikin siis välissä!