http://www.e-savuke.com/sanasto.htm O0
Printable View
Tervetuloa Tumpelo. Kyllä se siitä lähtee, kun kerran minäkin. Mä voisin vannoa että meillä on nää nikit väärin päin. Kyllä mä niin paljon enempi tumpelo olen kuin sinä.
Onneksi sulla on siellä duunissa se yks vanhempi käyttäjä, noin niinkuin lähimaastossa tukihenkilönä. Jos tulee laitteiston kanssa ongelmia.
Joo, hyvän maun etsiminen jatkuu mullakin, eilen lähti nestetilaus, katsotaan mitä tulee ja miltä ne maistuu. Sullakin oli hyvä lähtökohta, kun pääsit testaamaan jotain hyvän makuista heti kättelyssä, tiedät että se odottaa siellä kulman takana.
Yksi kavereista oli myös kokeillut työkaveriltaan, ja sanoi, että "ei tää ole mun juttuni". Saattaapi olla. Saattaa olla myös että oli täysin väärän makuinen neste. Toisen herkku on on toisen painajainen.
morjesta pöytään.
nyt voi esittäytyä kun tietää vähän mitä tuo höyryttely on.
silloin tällöin aina kuullu juttua kyseisistä välineistä mut yleensä se on jääny siihen kuulemiseen. sitten alkuviikosta jostain syystä aloin ettii enemmän tietoa ja löysin tänne foorumeille.
hetken aikaa luettuani miten monta kymmentä vuotta polttaneet ja eri lopetus tapoja koittaneet on täysin irti analogisista, aloin kyselemään mistä kannattaa tilata ja mitä ja neuvoja tuli liukuhihnalta. (kiitos luuponen & aerodekki)
tilaus tuli keräiltyä mutta ei maksettua, joku vielä kaiveli takaraivossa.
hetkeä myöhemmin isoäidin kanssa puhelimessa kerroin kyseisestä hommasta ja että mietityttää vielä.
seuraavan päivän aamuna (8.2). puhelin soi, isoäiti soittaa ja onnittelee syntymäpäivien johdosta, melkein samaan hengenvetoon ilmoittaa että on laittanut rahat tilille että tilaus menemään vaan MUTTA, tilaa isoisälle kanssa. isoisän oli joku pakottanut koittamaan ja siitä asti tuo 40v norttia kiskonut äijä oli pohtinut että tarvis hommata. tilaus lähti ja varmaan kohta jo tallinnassa (toivottavasti)
oltiin pojan kanssa ex-anopilla kylässä ja aloin innossani kertoo et oon tilannu sähkösätkän. kaikenlaisia makuja ja vähän varaosia, enkä malta odottaa että ne tulee.
ex-anoppi totes vaan että odota ja kävi hakemassa kaapista pussin josta löyty 510 titanium-t malliset vermeet :D. ei muuta kun 510 huulille ja imua ja olin aivan myyty.
lainas mulle vielä toisen noista viikonlopun ajaksi testiin joten tänään on menny viimeisen 6 tunnin aikana vaan pari analogista kun normaalisti tossa ajassa olis menny 8-14.
29 vuotta on mittarissa, kessu vuosia noista 16 nykysin iso aski päivässä välillä enemmänkin.
peleonilta tilattu 2x ego-t 1000 aMh usb passthrough alotus paketti ja 4x dual coil cartoa. siihen päälle 6x10ml erimakuisia nesteitä ja 2x30ml pulloa. pullot vaihtelevasti 18-24mg settiä.
toivottavasti tästä alkaa uusi kiva harrastus.(innostun niin helposti kaikesta että en edes koita väittää että hommaan vaan nämä ja sitten mehuja+varaosia. ei itselleen kannata valehdella)
no perhana...hyvinhän tuo lähtee..tervetuloa vaan...ja kun ilmasit viel tuolla sijaintisikin niin täältä samalta paikkakunnalta varaosiakin jos akuutti tarve iskee..
keyring? ego? epower? yv....
Heippa! Olen uunituore höyryttelijä. Ilman perinteistä tupakkaa ollut vasta neljä päivää, mutta näyttää siltä ettei paha tapa aio jatkua nyt kun olen päässyt sähkötupakan makuun. Pitkään olen miettinyt, että pitäisi lopettaa noiden syöpäkääryleiden polttaminen kun ei niistä ole muuta kuin haittaa.. Kahdeksan vuotta on tullut poltettua, 14-vuotiaasta asti. Useita lopetusyrityksiä takana, eli basic case.
Sattumalta flunssa iski ja sitä kautta olin polttamatta pari päivää. Sitten kävin yhdellä savukkeella ja hyi hyi HYI miten pahaa se oli! Päätin et nyt saa luvan riittää tämä idiotismi.. Ja sattumalta tais Facebookissa kaveri puhua just sillä hetkellä höyryttelystään. Mähän siitä sitten innostuin ja heti seuraavana päivänä menin GreenSmoken myymälään ja ostin itselleni sähkötupakan kokeiltavaksi. Ja täähän on mahtava! Vielä kun saan nikotiinillisia nesteitä niin tää tulee ihan varmasti korvaamaan mun tupakoinnin! Tällä hetkellä höyryttelen ja käytän nikotiinipurkkaa/-pastilleja. Tällä combolla on vielä vähän hutera olo, mutta eiköhän se siitä muutu kun saan toisen -nikotiinillisen- leluni käyttöön. ;)
Tervetuloa muutkin untuvikot. On se kiva nähdä kuinka säännöllisesti tänne putkahtelee uutta porukkaa.
Oma villi arvaukseni: tänä vuonna Suomessa sähkötupakka lyö itsensä lopullisesti läpi ja käyttäjämäärät lisääntyvät räjähdysmäisesti. Jos vaan kiinan pojat onnistuvat tekemään riittävästi tavaraa myyntiin. *arpoo pitäisikö ruveta hamstraamaan parin kuukauden varmuusvarastot kotiin*
Täältä tulee taas uusi Höyryttelijä joukkoonne! Tulee eGo-TC liberty flight:ilta tilattuna ja FruitMix E-neste =) Lauantaina tilasin ja toivotaan että keskiviikkona olisi tullut postiin=) Ja Höyryttely alkakoon--- : ))
Laitetaanpa tännekkin jotain. Hei, olen "Jussi" ja olen nykyään höyryttelijä. 17v savuttelua takana ja sigusta voi katsoa tämän hetken tilanteen. Yhtään oikeaa röökiä ei ole mennyt/haluttanut, ennen meni maxi aski päivässä. Nyt takana tosiaan reilut kolmisen viikkoa. Flunssa on vaivannut oikeastaan koko ajan, mutta en tiedä voiko pistää tämän piikkiin. Ego-T:llä mennään ja on kyllä huippu kampe! En voi kuin suositella tätä harkitseville.
Jotenkin siirtänyt tätä esittäitymistä koko ajan. Aina on tullut vaan siirrettyä...
Eli asiaan.
Meikäläinen on kohta 39 vuotias ex-tupakoitsija, jolle on kerinnyt vuosien varrella kertyä kolme ihanaa tytärtä, jota kaksi sattu olemaan syntynyt samana päivänä yhdeksän minuutin erotuksella. Emännän kanssa yhteistä elämämää tulee syksyllä täytee 20 vuotta! :o
Ja onhan meillä nykyään myös kaksi aivan uskomatonta koiraa, joiden huumorintajua ei voi kuin ihmetellä... Voiko eläimillä olla huumorintajua? Mielestäni kyllä! :D
Ana-loogista on tullut sauhuteltua noin 15 vuotiaasta lähtien, mutta kuitenkin laskelmieni mukaan vain 20 vuotta. Eli väliin mahtuu tupakoimattomiakin hetkiä. Ennen meni vihreähköä nuorisimerkkiä rapiat aski päivässä ja pahimpana hieman kolmatta. Astmakin tuli jossain välissä hankittua ja suunnaton vitutus koko tupakanpolttoa kohtaa. :antismoke:
Lopullista tupakanpolton lopetusta on tullut harkittua ja yritettyä monta tuskallista kertaa. Milloin purukumilla, milloin laastarilla ja jopa mieltä sorkkivilla lääkkeilläkin.
Mikään ei ole auttanut lopullisesti. Pisin jakso on ollut muutamaa viikkoa auki vuosi, kun pystyin olemaan tupakoimatta purukumin avustuksella. Purukumi on laittanut leukaperäni varsin paskaan kuntoon ja laasttareista sain mahtavan ihottuman. Lääkekuuri oli viedä meikälisen psykoosiin ja vain työterveyslääkärin väliintulo sai minut havahtumaan.
Viime joulukuussa kaverini alkoi yrittämään päästä irti tupakasta hyörykkeen (en halua kutsua tätä sähkötupakaksi toimi miksikään e-jutuksi) avulla. Hänen tilanteensa seuraamisen myötä myös minä aloin miettimään asiaa ja tulin lueskelemaan tätä foorumia. Kaverini pääsi eroon tupakasta ja tähän mennessä myös höyrykkeestä. Ensimmäinen starttikitti tilaukseen ja....
Kaikki lähti minulla Joyetechin eGo-T starttikitillä. Loistava paketti silloin (ja vieläkin). Tein kuitenkin yhden pienen alokosmaisen virheen. Olin tilannut liian mietoa e-nestettä. Vitutuksen ja niksojen jälkeen laitoin uusia e-nesteitä tilaukseen ja taas virhe. Liian vahvaa. No, niillä mentiin ja jäätiin koukkuun vahvoihin nesteisiin, jota ollaan nyt hiljalleen purkamassa. Matkaa vielä on jäljellä. Nyt mennään sentään 24-18mg nesteillä ja tavoitteena olisi kesään mennessä päästä noin 10mg nesteisiin.
Alkuunhan tämä lähti ihan ideanan päästä eroon tupakasta ja myös tästä tavasta sitten joskus. Nyt tuntuu siltä, että tupakasta on päästy eroon, mutta haluankohan päästä höyryttelystä enää eroon. On tämä sen verran mukavaa. Kaikkia ihanina makuja ja, mikä tärkeintä, laitteita! En haluisi luokitella itseäni miksikään gadget hulluksi, mutta kai se sitten on niin.
Kaksi kuukautta höyryttelyä takana ja x päivää edessä. Elämän laatu on noussut kohisten. Vähän liikaakin, sillä tuolla jossain ketjussa mainitsemani etuveijarin virkistyminen on laittanut elämän uudella tavalla sekaisin. Nyt ei saa rauhaa emännältä... :P
Tästä tuli sitten näköjään harrastus meikäläiselle, vaikken sitä olisi halunnutkaan. Näillä näkymin tämä tulee jatkumaan ja pitkää. kaikista "ei ole tutkittu" kommenteista huolimatta. Voipi olla, että joku saa vielä joskus 60 vuoden päästä (toivottavsti :D) kammeta sen aikasen VV-modin kankeista kylmenneistä sormista, jos ei suomenmaan äly(ttö)mystö tätä ennen keksi jotain...
F-I-N
Terve vaan kaikille!
Kiitokset kaikille Foorumin kirjoittajille!
Lueskelin 3 viikkoa putkeen kaikkea mitä tänne ihmiset olivat kirjoitelleet, Välineet, litkut, kauppojen kokemuksia ym.
Luin varmaan 75% mitä tänne on naputeltu. Ja siitä viisastuneena ostamaan Starter kitin + muut tarpeelliset. Helpotti kummasti kun ymmärsi mitä oli tilaamassa. Olin kyllä pidellyt käsissä digi kessua ennen kuin päätin tilata, joten en ollut aivan neitsyt. Homma vaan lähti heti käsistä, pöydällä lojuu jo, eGo-T, 510-T, 901-T, Bogen kartoja, 30 eri litupulloa jne.. :D
Elektroniikan ystävä kun olen, tässä höyryttely hommassa on tämä tavaran riittävä valikoima plussaa :D
Erityisen yllättynyt olen eri mallien höyryn tuotosta ja mausta. Kun hieman vaihtaa välineitä, niin yhdestä mausta saa aina vaan uusia maku elämyksiä. Vielä kerran kiitokset kaikille tiedon jaosta! :smoke:
Täälläkin jo muutamia viikkoja ilman tavallista (sinistä smarttia) jota meni n 15 kpl päivässä noin 15 vuoden ajan. Kokeiltu kaupan kaikki nikotininhärpäkkeet a-ö (monesti) +champix kuuri ja ei apua.
Olen nyt ripsun vajaa 29v.
Ällikällä olen lyöny etenki itseni, sekä että avokkini (joka ei ole koskaan polttanu). Paljon vois kertoa oudoista ensivaikutelmista/ myönteisistä vaikutuksista / tapojen muutos vaikutuksista. Mutta olis kiva tietää jos olis olemassa jokin chat tapanen foorumi jollanjutella??? Onko?
Höyrychat :D http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=190.0
Joo eli morjesta vaan kaikille.
Tässä ois taas yksi höyryttelijä lisää porukkaan.
Vasta muutama päivä takana mutta varmaan paljon enemmän edessä.
Kiitos höyry savukkeen.
Moikka
Olin tupakoitsija. 47-vuotias; 32 vuotta kestänyt tupakointi on nyt takana (10 -15 savuke/päivä).
20.1 tilasin LavaTuben premium setin (Finnvapelta). Olen ollut tyytyväinen hankintaan.
Myös ostamani SD Keyring on (hinnastaan huolimatta) ollut hyvä ostos.
Tässä on pian mennyt kuukausi testatessa tankkeja, atomisaattoreja, cartoja jne.
Kiitos kaikille foorumilaisille asiantuntevasta avusta. :esmoke:
Tervetuloa joukkoomme uudet höyryttelijät ,kivaa vaan kun väki lisääntyy melkoisesti kokoajan ;) .Hienoa lukea juttujanne tutustumisesta höyryttelyn ihmeeliseen mailmaan ,tulee ihan omat aloitus kokemukset mieleen josta aikaa on nyt pikkasen yli 6kk .Tänään taisin saada pari uutta tulokasta käännytettyä höyryttelyyn eli näin se etenee .Hyviä ja makoisia hetkiä vain isojen höyryjen ja maukkaiden makujen mailmassa 8)
Morjensta pöytään!
Ekat höyryt testattu kaverilta reilu viikko sitten ja välittömästi innostuin tilaamaan Peleonilta eGo-C starterin ja LF:ltä litkuja. Tänään saapui laite ja on kyllä hieno!
Ensimmäinen litku tankissa (VR - Kentucky Applewood), ei lainkaan pöllömpää! Toivottavasti noi vajaa kymmenen muutakin maistiaista on edes kelvollisia.
Morjens! Pittää se vishin itekki esittäytyä. Pari kuukautta tullu tässä höyryteltyä, oisko yks analoginen menny sinä aikana ja seki aamuyöstä joskus huonossa tasapainossa. Voin sanoa ettei tehe tervakääryleitä mieli pätkääkään!
Olen päivittäin lukenu näitä sivuja, ja hyvät sivut onki!
Laitteina mullon pari libertyn 900mah P-T akkua, toinen on jo pasahtanu eikä toinenkaan enää uudenveronen ole. Eli uusia laitteita miettiny paljon modeista egoihin, egot miellyttäs ko löytys vain semmonen joka kestäs vähänkhän paremmin ko nämä, melko muovisen olosia.
Bogen lr-cartoja sekä 1,5ohm dc-cartoja olen käyttäny tankeilla ja ilman. Tulipa tilattua pari nuita kehuttuja stardustejaki niin pääsee näkeen tuon ce2 mailmanki johon en ole ennen lähteny just sen hepposuuden takia, pittää laittaa vähä arvostelua ko joskus net saan (jenkkilästä), ei taia täälä vielä paljo niistä asiaa olla.
Makuja on menny kaikennäkösiä, ensinnä libertyn perusnesteitä, VG omena, kahvi ja sikari 0-24mg tilanteen mukhan miksattuina, enkä kyllä pahemmin tykänny, oli tieten makuaistiki vielä pazana silloin. Sitte tilasin toscana mallin perus VG green apple, granny apple smith, black currant, redbull-mikälie, ja nämähän se vasta pazaa oliki! Todella luonnottoman makusia!
Mutta sitte Enjuicen satin smoothit... Peach Melba oli todellinen ahaa-elämys, suosikki ehottomasti.
Muutki on tästä lafkasta ollu hyviä paisti pinar deluxe, huhhuh eieieiei.
Vermillion River prenium blend maistuu kans, sekä PS black Mamba joskus (tosi makea).
Kyllä se vaan kannattaa laadusta maksaa.
Anal. röökausta :) takana semmoset vajaa 20v camelia aski päivässä pääosin.
Niin ja joo´o, lapistahan mie, pahamaineisen Evil-tunturin kuphesta. Hyvät höyryt vain kaikille!