Nonih sehän taitaa mennä tääkin tilaukseen sitten ^^
Printable View
Nonih sehän taitaa mennä tääkin tilaukseen sitten ^^
Vielä pitää ihmetellä tuota äksän hinnoittelua, pikkuruinen tankki maksaa Aspiren omassa shopissa 35$ ja sit joutuu viel ostamaan sen 5$ maksavan adapterin et saa tilavuutta tankkiin :(
Esim. Cleito maksaa vain 26$, vaikka on enemmän tavaraa paketissa ???? Joku 25$ olis oikeampi hinta äksälle ??
Jännää kun samasta pullosta laittaa Nautilukseen ja äksään, niin on kuin olis 2 eri makua.. Kummatkin on hyviä, mutta hieman eri vivahde :)
Pitäis vaan testata mun muutkin litkut tolla äksällä.. ??
Nautilus X näkyy tulleen erään aasialaisen bulkkikaupan valikoimiin alkaen $26,15. Tuommoinen Rose gold olisi kyllä nätti... (https://www.fasttech.com/products/3006/10009821/4991901). Adapterisettiä ei toistaiseksi näy. Veikkaan, että jossain vaiheessa pitää pukata myyntiin myös jonkin metallikatettu versio tankista.
Näyttäs olevan alkaen 24,01$
Testissä ollut FT:ltä Nautiluksiin hankitut 1.8 ohmin atot, hyvin tuntuu toimivan. Muutama tankillinen höyrytelty ja hyvin pelittää. Ei ole hinnalla ainakaan pilattu.
Edit: siis klooniatoista kyse.
Varoituksen sana tällaisista Fasttechin "Nautilus Replacement base" osista: SKU numerot 2069706 ja 2601500. Tilasin 3 kpl, koska oli tarkoitus porailla ilmareikiä vähän isommiksi ja en halunnut rikkoa alkuperäisiä. Homma onnistui muuten ihan hyvin, mutta kun kaikki oli valmista ja aloin ruuvailemaan atoa paikalleen, niin se ei sopinut kierteille. Kaikissa kolmessa tilaamassani basessa sama homma. Kokeilin kuudella eri Aspiren alkuperäisellä atolla ja ei vaan sopinut, ei edes väkivaltaa käyttämällä. Kierteet oli huolellisesti putsattu ja niissä ei ollut mitään suurennuslasillakaan näkyvää ongelmaa. Ei jatkoon...
Nyt kun katsoin arvosteluja jälkikäteen, niin siellä oli mm. tällaisia komentteja:
"Rubbish replacement base. The coils couldn't even screw into the base. It appears the threading is all wrong."
"I didn't manage to fit a genuine nautilus coil"
"Very bad machinery job. Nautilus coils can't be screwed in"
"internal thread ,for fastening the nozzle is broken and install this item is not Possible"
Mitä tästä opimme? Emme mitään koska oppiminen ei kuulu suomalaisen mielenlaatuun. ;-D
Okei, ihan asiaa. Ennen FastTechiltä tilaamista kannattaa lukea ne laitteeseen liittyvät keskustelut läpi. Linkki löytyy tuotekuvien alta: Discussions. Ne revikat kannattaa lukea lähinnä viihteelisenä ajanvietteenä, yllättävän paljon paskakin tuote saa hyviä arvosteluja. Nekin toki kannattaa lukea nopeasti läpi ennen ostopäätöstä. Mutta hyvin usein se tosiasiallinen tieto laittoksen laadusta tai laaduttomuudesta löytyy noista keskusteluista.
Tilasin elokuussa 2015 noita useamman, mulla ainakin oli kaikki hyviä. Vieläkin on käytössä nuo samat baset. Näköjään kymmenen basea just tuota samaa sku 2069706 tullut tilattua kun tsekkasin tilaushistorian. Elikkä hyviäkin kokemuksia löytyy.
Näyttää olevan nuo huonot palautteet annettu tämän vuoden puolella, liekö kinuskien kierretappi jo vähän kulunut , who knows.
Mulla on varmaan nautiluksen pohjapinnin tiiviste hajalla kun vähäsen vuotaa modiin nestettä. Onkohan vaikea vaihtaa se tiiviste?
Onkohan joku tilannut fastechiltä ison läjän josta olis myydä mulle muutama? Muutoin tilaan itse jossain vaiheessa. Sieltä kait saa?
Mulla on pari Nautilusta, joissa turhan väljä se nasta (toleranssit ?)... Yhden fiksasin sorvaamalla hiukan ylikokoisen nastan alkuperäisen tilalle.. Pitäis sorvata lisää noita nastoja..
Ei se ole vaikea vaihtaa, mut eri asia sattuuko uudet osat saamaan sopivan tiukalla sovitteella :)
Minäkin noita hiukkasen porailin lisäilmaa saadakseni. Kolmessa basessa erinlaiset poraukset, paras taitaa olla tuo jossa reiät molemmin puolin, olisko 2-2,5mm poralla vedetty.
Mulla onneksi tarpeeksi tankkeja ja lisää on tulossa joten eipä tässä ole mulla hätää :)
Kuulemma puretun atopään eristekin käy hätätilassa plussapinnin eristeeksi. Oikeita eristeitä saa Aspirelta mutta ei kannata koska postit.
Jos pohjapinnin tiivistettä tarkoitit, niin laita mulle yksityisviestinä osoite, niin lähetän huomenna kirjeenä noi kuvassa näkyvät romut. Tiivisteet ja pinnit vielä paikoillaan ja lisäksi saat noi kuvassa näkyvät tankin alatiivisteet. Ei maksa mitään ja takuuta ei ole. Jos alkuperäisessä on samanlainen tiiviste, niin se on tosi helppo vaihtaa.
Liite 27326
Joku on jo testannut Nautilus äksän tankkilaajennuksen..
Cleiton möhkölasilla varustettuna menee 6ml lientä, eikä kuulemma lämpene kuten tuo 2ml tankki..
Tulispa pian suomikauppaan tuo laajennus... Tosin tuo olis kuulunut tulla jo tankin mukana???
Tuo driptip on silti ihan hanurista, kai siihenkin kohta tulee joku 510-adapteri :(
Enkä tykkää tuosta ilmansäädöstäkään, hemmetin tarkka et saa just omaan makuun sopivaksi ja sit tankin täytön yhteydessä se yleensä menee perseelleen ja taas säätämään :(
Liite 27347
Kysytäänpäs Täällä väärässä topicissa ensin..
Eli nyt testissä Nautilus mini ja muuten tuntuis olevan ok kapistus,mutta mutta ettei liian aurinkoista olis kuitenkaan niin rääsää ku räkätautinen ja vuotaa lievästi ilmaisten..tällä tosiaan saa kaikki pienimmätkin makunyanssit irti nesteistä��
Osien toleranssit mielestäni ok ja kolmannenkaan aton jälkeen en keksi kyllä mistä vitusta tämä päästää basen pohjalle liemet..tiivisteet kunnossa ja atot istuu hyvin kii,onko tuolla (mikä nyt onkaan nimeltään tuo hormi joka tulee aton nokkaan) putkessa tiiviste vielä?päästäiskö sieltä kautta valumaan nesteen.
Käytössä nyt vg/pg 80/20 eli ei nyt ihan noin helposti pitäs kusta läpi!
Kyllä välillä tulee mieleen miten helppo olis laittaa nortti palamaan ja tietäs mitä tuleman pitää,vittu näitä kiinalaisten lasten kötöstyksiä��
Jos Tämä nyt jonku mielestä viittaa tiivarivikaan niin joku hamsteri toivottavasti raaskii luopua yhdestä setistään
On muuten kirjaimellisesti paskanmaku suussa,sattu vielä semmoinen keitos tankkiin että..,...aivan ihanaa
Mulla on ollut Triton kakkosessa sitä vikaa että vuotaa nesteet baseen ja siinä se vika oli siinä että se keskiputken tiiviste oli alimitoitettu ja vika korjaantui kun laitoin sinne perään toisen oikean kokoisen o-renkaan. Isoissa ja pienissäkään nautiluksissa mulla ei ole ollut mitään vikaa toistaiseksi. Mahtaisko sulla olla mitään tiivistettä jota vois koittaa sinne keskiputkeen jotta se tiivistäis sen aton yläpään? Kannattaa nyt kuitenkin vielä odottaa että jos saat vastauksia porukoilta joilla mahdollisesti on ollut vikaa nautilus minissä. Jos neuvot ei auta ja vikaa ei löydy niin voin yrittää korjata postimaksun hinnalla mutta mitään en lupaa kun ei ole vastaan tullut rikkinäistä nautilusta mulle vielä...
Miten paljon tuo vuotaa ??
Tippa silloin tällöin (kerran viikossa) on mulla normaalia, mutta se on kondensoitunutta nestettä, joka valuu aton läpi pohjalle ja jossain vaiheessa sit ilmareiästä ulos...
Jos enemmän vuotaa ja kaikki osat on riittävästi kiristetty, niin atopää on ehkä vaihtokunnossa (on vuotanut ihan uusikin atopää joskus)....
Saattaa olla myös, että siellä hormin sisällä oleva tiiviste on rikki, eikä tiivistä kunnolla ???
Ei nyt oikein muuta tule mieleen :(
Jos on oikein paha vuoto niin eihän sitä tiedä vaikka olisivat tehtaalla unohtaneet koko tiivisteen laittaa johonkin erään... Tiedä sitten laadunvalvonnasta. Mä olen ostanut kaksi Triton kakkosta ja kumpikin vuosi mulle baseen. Mutta ei sitten enää kun laitoin itse ylimääräiset tiivisteet. Sekin on tuntunut korostavan vikoja että jos vetää tiukalla imulla mtl tyyliin kuten minä taikka jos vetää löysällä imulla suoraan keuhkoon niin silloin vika ei aina edes ilmene. Tiivisteiden merkitys tuntuisi olevan sitä tärkeämpää mitä kovempaa imuvastusta käyttää ja mitä tiuhempaan imee. Esim, just tritonilla edellinen omistaja imi löysällä imuvastuksella eikä vikaa ollut ja minä imen tiukalla ja vikaa on. Sama juttu on käynyt mulla ego one tankin kanssa. Mulla kusi baseen ja kaverilla ei. Itse käytän myös nesteinä noin 80/20 VG-PG.
Kokeilin tosiaan kolmella uudella atolla tänään ja kaikilla sama juttu.
Eli kun täytän tankin ja sellasen 10minuuttia annan imeytyä ja harppaan pihalla niin kurlaa heti ja pikkusenkaan kallistaa niin tippasee ilmareijästä heti.
Kokeilin että laitoin tankin puolilleen,mutta ei edes sitä saa höyryttyä kun nesteet valuu modille.
Näyttäis että siinä yläputkessa olis ehkä tiiviste pohjalla.
Erikseen kun kokeilee niin ato tuntuu tiivistyvän/kiristyvän molemmista päistä aivan ok.
Ja koko pakettikin menee nippuun aivan kohtuudella,eikä mikään osa vinksota mihin sattuu.
Lasia mulla ei oo toista että vois mittoa onko siinä jotain pituusheittoa,viitsiskö joku mitata omastaan lasin pituuden?
Oliko niissä verkkotankeissa se "hormi" mukana jos sellasen hommais?saa tarjota jos jollain joutilas
Sen normi kondensoitumisen vielä sietää,mutta tuota ei kyllä voi ottaa postilaatikkoa kauemmas mukaan..
Muuten tuo tuntuis äkkiseltään jopa hyvältä paketilta.
On verkkotankissa se hormi mukana.....
Siellä "piipussa" on se tiiviste siten, että se menee sen vastuksen sisään, sen takia tankin pituudella ei oikeastaan ole merkitystä.. Siellä pohjalla ei ole mitään, mutta sinne voisi koittaa tunkea o-renkaan tai useampiakin (tarpeeksi)....
Mahtaakohan se tiiviste puuttua kokonaan, sitä tiivistettä on kyllä mahdoton nähdä onko se siellä vai ei :(
Oikeastaan 2 vaihtoehtoa, joko se tiiviste on rikki/puuttuu kokonaan tai sit se lasitankin yläpään tiiviste ei pidä ja tankki saa ilmaa sitä kautta?
Tuossa pari kuvaa miten se aton tiiviys hormiin on tehty..
Liite 27419 Liite 27420
Onko nuo orkkis atoja? Miten aton alla oleva tiiviste, ehjä ja paikallaan? Saattaahan se olla, että on huono satsi atoja sattunut kohdalle.
Atot uusia alkuperäisiä ja tiivisteet kunnossa joita testasin
Toivottavasti tuo Arskan kuva on vain havainnollistava..eli tuo pikkunippeli ei oikeasti kuulu settiin?
Täytyy testata vielä jos jättää koko paketin suht löysälle olisko lääke siinä tai viimeinen vaihtoehto ostaa se verkkotankki
Tarkemmin kun tuota tosiaan eilen hiplaili niin eihän se tankin pituus oo aivan millinpäälle tarkka
Tuossa Arskan kuvassa tuo pienempi kikkare on piipussa oleva metallimutikka, jossa on tiiviste. Siitä ei näy kuin pyöreä pohja piipusta.
Jos turhan tiukkaan väännät osat kiinni, saattaa sekin aiheuttaa vuotoa, joten hellempi kiinnitys ja testiin.
Tuo nippa näyttäis olevan krympillä kii,tuossa kuvassa kuitenkin näkee että o-rengas on suht reilunkokonen elikkäs tuommosen kyllä huomais piippuun kurkkaamalla toisin kuin Tässä mun..vahvasti epäilen että tuo puuttuu.Eli jos napauttas Nipan pihalle