Alkuperäinen postaaja
Threnody
Onpahan ollut taas pikkusen vaikeaa tässä muutaman viime viikon aikana. Ollaan tosiaan oltu kohta lähes kolme vuotta nykyisen tyttöystävän kanssa yhdessä (joista kaksi vuotta saman katon alla), eikä suhteessa ole mun puolelta ollut koskaan juurikaan valitettavaa. Tää mun emäntä on ihmisenä ja seurustelukumppanina ollut aina helppo ja joustava, juurikin sellainen joka mulle sopii.
Hankin tyttöystäväni toukokuun lopussa töihin omaan työpaikkaani, joka työllistää melkoisen määrän porukkaa. Sain joitakin aikoja sitten vihjeen siitä, että emännällä olisi jonkun sorttinen ihastus päällä johonkin työkommuunimme jäseneen. Pohdin asioita mielessäni ja syrjäytin kaiken ajatellen, että kylläpä tuo tuosta varmasti ohi menee. Eräänä viikonloppuna, kun itse olin muualla illanvietossa, emäntä oli lähtenyt työporukan kanssa illanviettoon ja tottakai tämä kyseinen ihastuksen kohde oli mukana kyseisessä poppoossa. Siinä oli sitten illan aikana juotu ja tanssittu ja yhdessä vaiheessa tämä ihastus olikin myöntänyt olevansa myös ihastunut emäntääni. Siitäpä se alamäki sitten alkoi. Mitään ei ollut tapahtunut kyseisenä iltana, mutta emäntä otti asian seuraavana päivänä puheeksi ja kertoi minulle kaiken tästä episodista. Samalla paljastui, että hänen mielestään meidän suhteessa ei ole yhteyttä ja puuttuu muitakin elementtejä ja hän haluais muuttaa omaan kämppään ja opetella elämään itsenäisemmin, jonka jälkeen ois taas mahdollista harkita takaisin yhteen muuttoa. Sanoi myös, että meitä kumpaakin vaivaa läheisriippuvuus, jonka vuoksi emme kykene olemaan ilman toisiamme, ja tästä pitäis nyt päästä eroon.
On se tuossa kämppiä jonkun verran katsellut, mutta vielä ei ole sopivaa löytyny. Ollaan sovittu, että pidetään taukoa suhteessa, mutta vähän kyllä pelottaa miten tässä käy. Varsinkin kun tiedän, että sillä on vieläkin suuria tunteita sitä työkaveria kohtaan, joka nyt on onneksi ollut parisuhteessa jo viisi vuotta. Tiedä mitä tapahtuis jos se ois vapailla markkinoilla. Saa nähdä mitä tässäkin tapahtuu, kovasti olen kyllä yrittänyt muodostaa päässä sopivaa skenaariota ongelmien ratkaisemiseksi. Pahinta ois, jos nuo kaksi päätyisivät yhteen ja joutuisin sitten työpaikalla katselemaan niitä, pää varmaan räjähtäis.