-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Nyt muutaman epäonnistuneen setupin jälkeen olen saanut jo pari erittäin hyvin toimivaa aikaiseksi.Höyryn lisäksi voimakas makukin ilmaantunut kuvioihin :)
Tuo onnistuneen setupin tärkein asia tosiaan tuntuu olevan tuo kanthalin oikea kireys meshiin. Poranterää käyttäen se on helppo tehdä niin että meshi on tarpeeksi väljästi kanthalin sisällä.
#400 ja #500 meshiä olen käyttänyt ja kanthalina A-1 28awg.
Itse tein viimeisimmät onnistuneet setupit seuraavasti:
#500 meshistä 4x5cm pala jonka käärin hammastikun päällä rullalle.
Tohotin meshin kertaalleen punaiseksi ja tämän jälkeen pyörittelin meshiä pienemmäksi kunnes se mahtuu Somniumin reikään mukavan kevyesti.
Kun meshi koe sovitettu ja halkaisijaltaan sopivan kokoinen laitoin sen pystyyn (haarukan nokkaan) ja valelin e-nesteellä.
Sytytys ylhäältä ja annoin palaa kunnes liekki oli tullut meshiä pitkin alas ja sammunut.
Tämän toistin neljä kertaa.
Meshin pään leikkaus 45-asteen kulmaan.
Poranterän ympärille käärin kanthalin 3/4 kierrosta jonka jälkeen poranterä Somniumiin ja kanthalin päät ruuvasin kiinni.
Poranterä pois ja meshi tilalle.
Toimii, ei hotspotteja ja wikkaa hyvin..
-
Oma ja ensimmäinen Mesh-setup ikinä:
http://i126.photobucket.com/albums/p...7/_DSC6105.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p...7/_DSC6108.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p...7/_DSC6107.jpg
Toimii sitten aivan törkeän hyvin!!!
Käsittämättömät paksut sauhut tulee ja pehmeä maku.
-Provarissa 4V
-1,5 ohmin kuorma ja lankana 0,22
-Meshinä #325
-Nesteenä epipemodsin Oak Barrel Cider
Imuvastus on todellä löysä ja sehän tässä vähän aluksi mietitytti, mutta itseasiassa sehän toimii aivan mainiosti kunhan vain tottuu siihen.
Mitään vertailupohjaa mulla ei näistä vehkeistä ole, mutta erittäin tyytyväinen kyllä olen... Saako sitten kalliimmista irti vielä enemmän?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MM81
Toimii sitten aivan törkeän hyvin!!!
Se on hyvä pitää hovikuvaaja tyytyväisenä :D
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Ei somniumia kiiltävänä oo tulossa? Mä oon vähän ku varis, et kaiken pitää kiiltää. Eipä toi kyl paha olis ittekkään kiillottaa.
-
Ei varsinaisesti liity Somniumiin, mutta gennyihin yleensä ja tämä lanka on nyt melko liekeissä. Mesh wickeistä tuli mieleeni, kannattaako rullata tiukasti suhteellisen kovalla puristuksella, vai ottaa kenties lyhkäsempi pala ja jättää suosiolla vähän löysemmäksi? Onko vaikutusta wickkaamisen suhteen, ja jos on niin millaista?
-
anteeksi jos tulee toistoa, mutta mutta... Katselin tuon eSmoken tekemän videon tästä laitteesta ja jäi vähän mietityttämään että miten kireällä sen vastuslangan pitää siinä meshissä olla? pitää koskea, mutta ei saa painaa? vai mmmmmmitä? huomenna toivottavasti tulee oma Somniumi niin pääsee sitten testailemaan...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
anteeksi jos tulee toistoa, mutta mutta... Katselin tuon eSmoken tekemän videon tästä laitteesta ja jäi vähän mietityttämään että miten kireällä sen vastuslangan pitää siinä meshissä olla? pitää koskea, mutta ei saa painaa? vai mmmmmmitä? huomenna toivottavasti tulee oma Somniumi niin pääsee sitten testailemaan...
Joo, koskea, muttei painaa. Helpon hot spotin saa jos kiristää kanthalin liian kireälle. Jotkut tekevät kanhalista coilin, kiinnittävät sen napoihin ja vasta sitten tiputtavat sisään valmiin mesh-wickin, eli ilmeisesti toimii vaikka jäisi hieman löysäksikin. Mutta ei missään tapauksessa kireä! :esmoke:
-
Somnium Rebuildable Atomizer
Niin siis kyllä sitä sukkaa tuossakin sovitellaan sen verran, että menee, muttei hölsky.
Itse näin, voi kait sen löysäksikin jättää.
-
Kyllä mä sen niin kireäksi olen tehnyt kuin vain suinkin onnistuu. Kunnolla hapetettu mesh kyllä ensin, ettei niitä hot spotteja tulisi.
Hyvin pelaa.
-
En sitä tohoa vielä ehtinyt. Sytkärilla kuumentelin ihan punaiseksi, nestepoltin ylhäältä alas -tekniikalla kolmesti ja nyt hehkuu jo puoltoista kierrosta. Ja maistuu palaneelta.
Kirkkaimmin lanka hehkuu alhaalta navan ja meshin välissä.
Mutta edistystä tapahtunut. Käyn kaupassa opissa ja hankin sen tohon huomenna niin eiköhän tämä tästä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
http://i126.photobucket.com/albums/p...7/_DSC6107.jpg
Onhan kuten tässä, navassa kiinni niin että lankaa minimimatka "ilmassa", eli navassa kiinni niin lähellä meshiä kuin mahdollista.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
En sitä tohoa vielä ehtinyt. Sytkärilla kuumentelin ihan punaiseksi, nestepoltin ylhäältä alas -tekniikalla kolmesti ja nyt hehkuu jo puoltoista kierrosta. Ja maistuu palaneelta.
Mutta edistystä tapahtunut. Käyn kaupassa opissa ja hankin sen tohon huomenna niin eiköhän tämä tästä.
Kokeiles Nico tuota mun aikaisemmin vinkkaamaa tapaa, että meshi hehkutetaan nestepolton yhteydessä. Meshirulla pystyyn esimerkiksi nastan päähän, voitelet nesteellä ja sytytät sen meshirullan sieltä päästä tuleen kuin kynttilän. Neste palaa niin hitaasti, että liekki ehtii hehkuttamaan myös meshin :)
-
Niin teinkin, sit käyttämäni ylhäältä alas -ilmaus tarkoitti.
Tuo lyhyen langan periaate pitä tsekata. Ei taida olla noin.
-
Yleispätevänä ohjeena voin sanoa sen, että liikuta coilia aina siitä kohtaa, johon hehku loppuu. Tai jos coilia ei ole mahdollisuutta enää liikuttaa tai sillä ei ole vaikutusta, niin paina meshiä siitä kohtaa neulan kanssa sisäänpäin.
-
Täyttäminen U-Can pullolla onnistuu mainiosti meshin kautta, kunhan mesh on vähintään yhtä pitkällä kuin plusposti. Meshin kautta täyttö muutenkin on loistava, kun on tuo täyttöaukko ilmanvahtoa varten.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Ei varsinaisesti liity Somniumiin, mutta gennyihin yleensä ja tämä lanka on nyt melko liekeissä. Mesh wickeistä tuli mieleeni, kannattaako rullata tiukasti suhteellisen kovalla puristuksella, vai ottaa kenties lyhkäsempi pala ja jättää suosiolla vähän löysemmäksi? Onko vaikutusta wickkaamisen suhteen, ja jos on niin millaista?
Lainaan isteäni. Onko siis väliä miten tiukan rullan meshistä tekee? En siis puhu halkaisijasta, enkä siitä kuinka hyvin sujahtaa reikään, vaan tiheydestä. Tiivis vai harva?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Lainaan isteäni. Onko siis väliä miten tiukan rullan meshistä tekee? En siis puhu halkaisijasta, enkä siitä kuinka hyvin sujahtaa reikään, vaan tiheydestä. Tiivis vai harva?
Tää vois olla "meshin käärintää"-ketjussa, siellä varmaan ne gurut asuu...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Tuo on ihan normaalia että muutama hot spot on alussa, sitten vaan varovasti liikutat lankaa millin ylös tai alas siitä kohtaa missä hehkuminen loppuu ja kokeilet uudestaan.
Muutamalla siirtelyllä yleensä hehkuu nätisti ylhäältä alas asti.
-
4 Liitteet
Noniin somniumi tuli tänään perille ja väänsin ekan setupin sitten eSmoken videon ohjeen mukaan, ilman tohoa mutta sytkärillä vähän poltin tutoa ja tein tuon nasta-tempun. Ei voi kyllä parhaalla tahdollakaan sanoa että vastuslanka hehkuisi jotenkin tasaisesti, lähinnä yläosasta vaan, mutta siitä huolimatta jo parhaat höyryt mitä oon koskaan varmaan saanut!!! Pitäisikö tässä nyt lähteä vikaa etsimään vastuslangan löysyydestä vai meshistä? Välillä tuli pieni palaneen maku mutta se on vain hetkittäistä... Liitteenä pari kuvaa.
ISO kiitos vielä eSmokelle hienosta laitteesta ja erinomaisesta palvelusta!!!
edit: pitihän tuon ilmareiän olla tuon meshin vieressä?
-
tänään putosi somniumi. meikäläisen ensimmäinen kunnon messivehje. tämä mämmikoura onnistui ilmeisesti tekemään varsin toimivan setupin #400 messistä ja 0.2 langasta, kun ohmi luvuksi tuli 1.3. Harmi vaan, kun ei ole laitetta millä tuosta saisi enemmän irti. No eipä siinä, semmoinen modi on tulossa ja paksumpaa kathalia myös pelkällä akulla ajeluun. Ihan jees höyryt jo näinkin.
minäpä kiitän esmokea!
http://i6.aijaa.com/b/00805/11280607.jpg
-
Tais jäädä Kick työttämäksi mulla. Bogen kanssa sweet spot oli 8W, eli sen muistaakseni alkoi käry käydä.
Nyt on mittarissa 11,2W ja ei tietoakaan dry hiteistä. Paljonkohan tota voi nostaa... Huikee peli.
-
Jos wickaa kunnolla vaan ni uskaltaa aina reippaasti nostaa tehoja. Itte miettisin kanssa kickin myyntiin laittamista kun sitä ei oo hetkeen tullu käytettyä eea.
-
Joutu vaihtaan akun ProVariin ennen kuin se alkoi vilkuttaa lediä. 3,4V oli akussa, ja höyry alkoi hyytyä. Koskaan en ennen ole huomannut moista.
-
Kyllä se siihen 10W jäi paras maku sitten, yli sen oli herkkää kuivalle. 12,27W oli maksimi millä yritin, ja ei kestänyt pidempää makustelua.
Noh, kaikkea pitää kokeilla.
-
Nimimerkki Joonaksen ansiosta sain tänään vihdoinkin kanthaalia ja sitten vaan Esmoken hovikuvaajan tarkasta kuvasta mallia ja menoksi.
Hetken aikaa kiusasi punahehku pelkästään +postin luona mutta hetken järkeilyn jälkeen tajusin ottaa meshrullan irti tankin pohjasta :-[
Se olikin ainoa toimenpide minkä jouduin tekemään eli setupin teko tähän on naurettavan helppoa! Iso kiitos Esmokelle aivan loistavasta tuotteesta, tämä on helpompaa kun jonkun perkeleen 510-T mallin tankin käyttöönotto.
-
Ja lasi paskana. Irti yritin repiä, halkes saatana. Lieko absinthe osasyylinen? (ei pitäisi)
-
mä en edes saa irti. ja vängällä ei uskalla runtata, ettei käy noin. en kai sit vaa pese tankkia.
-
Itse irroitin kuten aiemminkin, plusnapa kämmentä vasten ja toisella kädellä liu'utan tankin paikoiltaa. Tällä kertaa se vain halkesi... ??? Pitänee uusi tilata, vaikka pikkuhiljaa tuntuu jo siltä, ettei taidot riitä. Mikään seitsemästä setupista mitä kerkesin tekemään, ei yltänyt lähellekään Odyn tasoa.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mulqvist
mä en edes saa irti. ja vängällä ei uskalla runtata, ettei käy noin. en kai sit vaa pese tankkia.
Aluksi koetin irroittaa josko pesisin ja kun ei irronnut suosiolla ruiskulla vettä sisään ja vähän rumpsutusta ja ruiskulla vesi pois, puhaltelua, ihan puhdas :)
Vastuslankaa olen lyhennellyt jo pari kierrosta kun tuntuu että vastus lisääntyisi vaikka välillä kuivapolttais moskaa pois, nyt oli 1.8 ohm vaikka olis vaan 3 kierrosta, kohta joutuneen uusimaan kun on jo 7 vai oliko se jo 8 tankillinen, ei kyllä wikkaa kovin hyvin pystyasennossa eikä pitkiä imaisuja
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Härdelli
Hetken aikaa kiusasi punahehku pelkästään +postin luona mutta hetken järkeilyn jälkeen tajusin ottaa meshrullan irti tankin pohjasta :-[
ai meshi ei saa osua tankin pohjaan??
jos tästä on tosiaan kyse, niin ehkä (toivottavasti) löytyi syypää omienkin setuppien viallisuuksiin. jotenkin järkeilin että meshi pohjassa wikkaa paremmin :-[
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
ai meshi ei saa osua tankin pohjaan??
jos tästä on tosiaan kyse, niin ehkä (toivottavasti) löytyi syypää omienkin setuppien viallisuuksiin. jotenkin järkeilin että meshi pohjassa wikkaa paremmin :-[
Jos meh on hapetettu niin kyllä se saa koskea. Mutta onhan se yks mahdollinen paikka mistä ottaa oikkaria...
-
Mulla yhdessa setupissa mesh otti vahingossa tankin pohjaan kiinni kun tein kuivapolttoa ja kipinät vaan välähteli tankin sisällä. :)
-
Vs: Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Mulla yhdessa setupissa mesh otti vahingossa tankin pohjaan kiinni kun tein kuivapolttoa ja kipinät vaan välähteli tankin sisällä. :)
Ite huomannu saman, mutta se johtuu ainoostaan huonosta hapetuksesta, tai siitä että leikkaa meshin 45 asteen kulman vasta tohotuksen jälkeen.
-
Juu mä ajattelin heti alottaa vaikeimman kautta (eristetyn holen turvin toki) ja jättää tohotuksen tekemäti, hyvin wickaa eikä tuu palaneen makua tahi dryhittejä.
Tää vaihto cartoista genesikseen olis pitäny tehä jo ajat sitte.... :-[
-
Peukalolla kun imun aikana peittää osan ilma-aukosta niin maku ja throathitti lisääntyy kummasti, onkohan tämä maun ja th:n lisäys jotain minkä voi setupin muuntamisella saada aikaiseksi vai pitääkö leikkiä huilistia?
-
Pystyykös tota plus napaa säätämään jotenkin kun jää ärsyttävästi provariin kiristäessä tohon napin ja näytön välille toi mesh aukko.
-
Joo-o:P Tää on taas tätä, setuppi väännetty 400 mesh ja 0,2 kanthal. Tohotettu kunnolla ja nestepoltto tehty, 3 kiekkaa ja 1,3 ohmia... Kertalaakista onnistunut viritys:)
MuttaMUTTA:( Ei tunnu vikkaavan oikeen mitenkään... Palanutta pukkaa:(
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Joo-o:P Tää on taas tätä, setuppi väännetty 400 mesh ja 0,2 kanthal. Tohotettu kunnolla ja nestepoltto tehty, 3 kiekkaa ja 1,3 ohmia... Kertalaakista onnistunut viritys:)
MuttaMUTTA:( Ei tunnu vikkaavan oikeen mitenkään... Palanutta pukkaa:(
Mulla on nimenomaan sama ongelma. #400mesh, 0.25 kanhtal, 1,6 ohm setup. Höyryää kyllä, mutta palanutta makua havaittavissa.
Odyn kanssa ei ongelmaa.. ::) ::) ::)
-
Millasilla tehoilla yritätte höyryttää? Itsellä oli 12W liikaa kun kokeilin, kympin pinnassa oikein hyvä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Mulla on nimenomaan sama ongelma. #400mesh, 0.25 kanhtal, 1,6 ohm setup. Höyryää kyllä, mutta palanutta makua havaittavissa.
Odyn kanssa ei ongelmaa.. ::) ::) ::)
Minkälainen seinämävahvuus teillä on niissä meshrullissa? Mulla meinaan on tosi ohut ja pelkäsin että se vesittää koko homman mutta neste nousee coilille kovaa tahtia pidemmässäki vedossa, voisiko se vaikuttaa asiaan? Kapillaari-ilmiöhän tän toimivuuden takaa? (mutu mutu)
Ja 325:sta meshiä mulla käytössä.