-
Vs: Uusi Lavatube 2.1-Tornado
Kyllä tämä meikän mini taitaa olla maanantai kappale... DCT-tankissa Jägerbombbia ja Bogen karto (lava näyttää 2,5ohm) niin ei voi laittaa kuin 3,3V maksimissaan, muuten maistuu kuralle. Jos laitan saman Ego-C Twistiin niin ehottomasta 4 volttia tai enemmän ja paljon makoisammat höyryt.
Voikohan tuo johtua siitä että tuossa minissä on todella väljät nuo kierteet? Pelkästään jo noiden kierteiden takia taidan laittaa menemään takas tuon ( 5 päivää ollu käytössä), mutta muuten tykkään ko vehkeestä :( Joten onkohan mahdollistakaan saada yhtä jämäkällä kierteellä olevaa tilalle kuin Ego on?
-
Ehdottomasti vaihtoon jos kierteet on löysät. Mulla ollu aktiivisessa käytössä 2.1 mini ja kierteet on edelleen napakat. Tankin kyllä saa heilumaan jos heiluttaa mutta tuubista keikuttamalla ei tankki heilu.
Jos höyryt on heikot lavassa, niin kosketuksessa on vikaa - kierteet varmaan syylliset.
Mulla tulee jäksystä ja bogen kartosta lavalla niin tuhdit pilvet että telkkari ei näy läpi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Tsäkpaueri
Mulla tulee jäksystä ja bogen kartosta lavalla niin tuhdit pilvet että telkkari ei näy läpi.
Sama juttu, Toki voisi nuo kierteet paremmatkin olla. Mun mielestä lavasta jos laittaa esim. 4,4volttia tuntuu se paremmalta kuin jos twististä laittais tuon saman :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Sama juttu, Toki voisi nuo kierteet paremmatkin olla. Mun mielestä lavasta jos laittaa esim. 4,4volttia tuntuu se paremmalta kuin jos twististä laittais tuon saman :esmoke:
kyllä sulla sillon on akussa myös vikaa jos ei paremmat höyryt irtoa.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mw2
kyllä sulla sillon on akussa myös vikaa jos ei paremmat höyryt irtoa.
Tarkoitin siis että lavasta irtoo paremmat höyryt kuin twististä!
-
Re: Uusi Lavatube 2.1-Tornado
En tiedä onko tästä mainittu, mutta kekkasin eilen, että jos painaa virtanappia kesken tulituksen, niin menee näppäinlukko päälle. Hauska ominaisuus, joka toimii mulla molemmissa vehkeissä. Minissä ja standardissa siis.
-
Vs: Re: Uusi Lavatube 2.1-Tornado
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
neuropora
En tiedä onko tästä mainittu, mutta kekkasin eilen, että jos painaa virtanappia kesken tulituksen, niin menee näppäinlukko päälle. Hauska ominaisuus, joka toimii mulla molemmissa vehkeissä. Minissä ja standardissa siis.
katos =D itsekkin kokeilin ja kyllä toimii ihan toimivaa kyllä tarvii rynkyttää tuota nappia jos aukeis samalla tyylillä olisi jees. =D Itse huomasin kun vähän tuppasi nämä 3ml dct-tankit heilumaan lavan päällä niin heitin tollaisen ego conen tonne kierteisiin niin tankki on jykevästi kiinni. :D
-
Koska ei ylä cäpsejä ole missään myynnissä eikä ego naaras-510 naaras liitintä ole myynnissä...tosin on niin pieni tilakin ettei sinne mikään ego naaras edes mahtuisi ilman reiän isommaksi poraamista...ei auta muu kuin upottaa uusi suljettu 510-akkupää sisään cäpsiin
Tehty...senkun keskittää porakoneen kunnolla (kunnon pylväsporakone hoitaa homman) ja poraa sopivan reiän 510- kierteen tilalle ja lyhentää uutta akkupäätä muutaman millin niin menee naputtelemalla paikalleen tasan ja pelaa täysin. Tosin akkupään pitää olla sopiva halkaisijaltaan että jää vielä ulkoseinämää kunnolla sinne minne sen naputtelee ^-^ (Peleonilta tilattu akkupää)
Tosin jos on sorvinkäyttö mahdollisuus niin voihan koko cäpsin tehdä........tai yksi vaihtoehto on että heittää koko värkin veke ja kattelee jotain muuta ^-^
-
Itsellä myös tuo Tornadon yläpään kierre osa täysin susi.
Esim:Vivi Nova tankki ja 510-510 reiällinen jatko-osa eivät yritäkään ottaa kierteille,kaikki muut heiluu ja hölskyy....Aivan paska.
Tästä pääsenkin siihen kysymykseen: Onko porukat näperrelleet itse tohon uutta yläpään kierreosaa? Ja jos on niin ottaisin kyllä mielelläni neuvoja sen vaihtamiseen (ja kuvathan olisi todella makee juttu.)
-
Tuntuupi olla susi monella koko värkki. Selitin itse ylhäällä miten se hoituu. Tosin harvalla nyt on käytössä kunnon pylväsporakonetta millä porata kunnon täsmä reikä siihen 510- kierteen paikalle ja naputella uusi 510- akkupää siihen paikalle. Turha sitä on millään käsiporakoneella alkaa hoonaamaan koska siinä on aika pieni toleranssi seinän paksuudessa että siihen jää tarpeeksi paksuutta että homma toimisi...tosin jos on vakaa käsi on ja löytää hyvän uuden akkupään jossa on minimoitu sen vaatiman tilan tarve niin voihan se hyvällä säkällä onnistuakin.
Homma on itseasiassa nopeasti hoidettu jos on tarvittavat vermeet ja uudet akkupäät maksavat parisen euroa. Senkun naputtaa sen sisään ja muuta ei tarvita. Tosin pitää mitata uuden akkupään pituus ja lyhentää sitä että se menee tasan originaali cäpsin 510- kierteen paikalle....tosin sekin on vain ulkonäkö asia ettei se mene tasan vaan eikö pääasia ole että laite toimii....
Kunnollista 510- 510 adapteria kannattaa ekaksi kokeilla ruuvata kiinni originaali Lavan kierteisiin koska niissä on parempi kierre kuin cartoissa ja homma voi toimia ihan sillä!!
-
Uusi Lavatube 2.1-Tornado
Hyvin pelaa ja pöhisee LV2.1-T vieläkin. Kovaa käyttöä vaan!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
SiB77
Hyvin pelaa ja pöhisee LV2.1-T vieläkin. Kovaa käyttöä vaan!
Sama. Ei mitään vikaa, jos käyttönapin huoltoa ei lasketa. Parisen kuukautta ollut käytössä ainoana laitteena
-
Noi lavatuben kierteet on tyypiltään väljät. Asia korjaantuu laittamalla ego 510 adapterin pituutta tulee vain hiukan lisää. Myöskin joidenkin cartojen ja vivinovan kierteet ovat niin heikot ettei toimi lavassa.
Samoin jos ylikiertää tai väätää tai pudottaa lavan, nii kierteet vaurioituu. Mulla toiminut erinomaisesti supervision ja ce cartojen kanssa.
-
mistähän johtuu et saan vanhalla mustalla minilavalla paremmat löylyt lr bogesta ku uudella minilavalla kun käytössä on samat voltit?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
Noi lavatuben kierteet on tyypiltään väljät. Asia korjaantuu laittamalla ego 510 adapterin pituutta tulee vain hiukan lisää. Myöskin joidenkin cartojen ja vivinovan kierteet ovat niin heikot ettei toimi lavassa.
Samoin jos ylikiertää tai väätää tai pudottaa lavan, nii kierteet vaurioituu. Mulla toiminut erinomaisesti supervision ja ce cartojen kanssa.
En vain käsitä miten toi egon adapteri siihen menee sen paremmin kuin toi jo puhumani 510-510 adapteri,joka ei edes yritä mennä paikoilleen vaan voi työtää suoraan pohjaan...
-
Mulle nyt ei käy toi adapterin vaihtaminen kun jo orkkiksessa on kierteet viturallaan...
Täytyy vissiin laittaa takas mistä tuli ja laittaa vaikka VMax tai se uus ZMax ...eikös nämä ole kuitenkin "vähän" parempi laatuisia?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
khaimera
mistähän johtuu et saan vanhalla mustalla minilavalla paremmat löylyt lr bogesta ku uudella minilavalla kun käytössä on samat voltit?
Itellä ainakin tässä 2.1 mallissa tuli liikaa ilmaa aluksi...510 -ego ja kartotankin alle cone jolla rajoittaa ilman kulkua niin löylyä tulee että tukka hulmuaa
ja verrokina oli siis 1.0 revikan lava..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kiha
En vain käsitä miten toi egon adapteri siihen menee sen paremmin kuin toi jo puhumani 510-510 adapteri,joka ei edes yritä mennä paikoilleen vaan voi työtää suoraan pohjaan...
Noissa adaptereissakin monenlaisia kierteitä. Ei niin standardia kuin luulisi.
-
Saako mini lavaan (18350) jatkopätkää tai onttoa korkkia niin että voi käyttää myös 18650 akkuja?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sähköpössymies
Saako mini lavaan (18350) jatkopätkää tai onttoa korkkia niin että voi käyttää myös 18650 akkuja?
eipä taida suoraan minkään kaupan hyllyltä löytyä...
-
Tilasin noita jatkopaloja, katsotaan koska saan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
Tilasin noita jatkopaloja, katsotaan koska saan.
Mitä noille jää hintaa ja mitä materiaalia ne on?
En jaksais alkaa sorvailemaan moista pätkää.
-
kyllähän nää on ihan roskaa laadultaan, harmittaa että tuli ostettua 50 euron ohmimittari ja pitääkö noikaan luvut sitten kutinsa. Ja kyseessä on jo kertaalleen takuukorvattu laite.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...60991889_n.jpg
WOO on mini-lavaakin pienempi mutta akut kestää tosi hyvin ja jos vaan nesteet kestää sen 5V niin sitä suotittelen!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
kyllähän nää on ihan roskaa laadultaan, harmittaa että tuli ostettua 50 euron ohmimittari ja pitääkö noikaan luvut sitten kutinsa. Ja kyseessä on jo kertaalleen takuukorvattu laite.
WOO on mini-lavaakin pienempi mutta akut kestää tosi hyvin ja jos vaan nesteet kestää sen 5V niin sitä suotittelen!
Uusi LavaTube 2.2 Pisa :D
-
joo en nyt tiedä menikö itellä tosta kierteet kanssa vituilleen suoraan sanottuna mikää pysy kunnolla kiinni. Pitää varmaa kokeilla tilata 510-510 adapteri että jos sais sillä korjattua. Jotkut kartot pysyy ja jotkut ei en nyt ihan ymmärrä miten noi kierteet menee muka noin helpost paskaks.
-
4 Liitteet
mä väänsin ensin keski navan ulös tein uuden eristeen ja sitten laitoin 510/eGo adapterin ja siihen vielä tollasen kauluksen ns:väärinpäin .
ei ehkä maailman kaunein mutta tuon jälkeen ongelmia 0 ja kaikki härvelit istuu suorassa .
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
ja mä kun luulin et ekassa versiossa oli tankit vinossa :D
-
Tornadon kanssa kyllä pärjää kun on hellä kierteiden kanssa. Mulla on takuuseen saadun laitteen kierteet kestäneet ihan hyvin. Laitetta ei kannata laittaa taskuun tankki / karto kiinni ettei väänny. Kotilaitteena pelaa ihan mahtavasti kun on varovainen. Tornadon käyttöliittymä on verraton - Provarin yhden napin politiikka on sekava ja hankala. Lava ei myöskään ole ronkeli karton ohmimäärästä, Provari lopettaa leikin kesken jos se on sitä mieltä että nyt tulee liikaa voltteja liian pienelle ohmimäärälle.
Hinta huomioiden ja Provariinkin verraten, Lava 2.1 on mielestäni mainio laite. Piste.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sähköpössymies
Mitä noille jää hintaa ja mitä materiaalia ne on?
En jaksais alkaa sorvailemaan moista pätkää.
Eipä tietoa, olen useaan kysellyt, mutta ingengöörit kuulemma tutkivat asiaa.
Jos jollakin vehkeet putken valmistamiseen, niin otan mielelläni myyntiin.
-
Vaikka itse sain korjattua tuon kierreongelman niin .........miksi esim Boge valmistaa niin epätasalaatuista cartoa?? Toiset pysyy hyvin kiinni ja toiset ei ota jenkaa yhtään. Tosin en tiedä onko siinä perää.....mutta esim kaikki Boget mitä olen tilannut kahdesta vanhasta kaupasta ovat olleet ihan toimivia toisin kuin muutamassa uudessa!! Muutama satsi oli sellaisia cartoja missä oli ilman imureiät kierrepäässä tukossa tai ns niitä ei ollut ollenkaan. Jos ns Boge "mikä on muistaakseni Dekangin tekele tai ainakin laatikossa lukee Dekang" siis saisi myös valmistajakin laittaa parempalaatuista cartoa niin toimisi Lavassa ihan ok ilman mitään kierteiden korjailua. Dual coileilla ei ollut mitään ongelmia "Smoketechin ne muistaakseni oli valmistamia".
Siis saisi cartojenkin valmistajat tehdä asialle jotain vaikka halpoja ovatkin!!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
Eipä tietoa, olen useaan kysellyt, mutta ingengöörit kuulemma tutkivat asiaa.
Jos jollakin vehkeet putken valmistamiseen, niin otan mielelläni myyntiin.
Ilmoitit kuitenkin jo tilanneesi niitä jostakin?
Tässä voisi olla näppärin kotikäyttöä varten sellainen jatko/korkki yhdistelmä.
Eli suomeksi tarpeeksi syvä korkki joka vaihtetaan kun käytetään suurempaa akkua.
Tosiasia voi olla että 18 sarjan akkua ei saa sopimaan koska kierre jäisi olemattoman ohueksi.
Toinen vaihtoehto on tehdä akun kokoinen adapteri jonka perään saa sitten vaikka kuinka hillittömän patteriston.
Minulla on vain manuaalikone jolla tuollaisen proton voisi ehkä valmistaa mutta sarjatuotanto ei olisi missään nimessä kannattavaa.
-
Markkinoillahan on myynnissä paljon myös boge-kopioita. Mun Lavassa taas laipalliset Smokin dct-kartot keikkuivat eniten, ja jopa kieltäytyivät ollenkaan menemästä kierteille - ts. olisi voinut vaikka painaa pohjaan. Silmilläkin näki jo eroja näiden kartojen kierteissä. Boget istuu paremmin, mutta saa niitäkin kieli keskellä suuta ruuvata paikoilleen. Mun nähdäkseni näissä Lavatubien kierteissä on selkeästi tosi väljää ja vähän parempaa, eli laatu heittelee pikemminkin kuin että kaikki laitteet olisivat kauttaaltaan väljiä. Toisilla on sattunut vähän parempi tuubi käteen, ja toisille huonompi. Siitä myös erilaiset käyttökokemukset tässäkin ketjussa. Jos ne kierteet on tosissaan väljät, niin on myös aika haastavaa ihan joka ikinen kerta onnistua saamaan se karto kohtisuoraan kerralla oikein kiinni. Ja aina kun se ei ekalla kerralla onnistu, kierteethän ottaa lisää damagea ja käyttöikä kierteille lyhenee aika ikävästi - jopa viidenkympin laitteeksi. Tämä voi myös osaltaan selittää miksi niitä tiivisteitä on saatu rikottua ja niitä on mennyt vaihtoon - kun karto on kierretty olevinaan kiinni, mutta se edelleen lonksuu - niin äkkinäinenhän luulee että "jaaha, se nyt ei vaan ole kunnolla kiinni" ja ruuvaa pari kierrosta lisää jolloin tiiviste on vaarassa. Näin kävi myös itselleni. Ei tarvita välttämättä raakaa alkumiehen voimaa. :)
Itselläni väljäkierteinen laite meni takuuseen, mistä olen tietty tosi tyytyväinen että kauppias tähän suostui ja on mahdollista saada laite jossa vehkeet pysyy nokalla ihan normaalilla käyttämisellä, ja sen ajan mitä tämän hintaisen laitteen eliniäksi nyt voi odottaa. Muutenhan tämä on ollut aivan pirun hyvä laite kaikin puolin. Ilman näitä kierre/liitin-ongelmia mielestäni aivan ylivoimainen tässä hintaluokassa!
-
Saakos noi kierteet tehtyä uusiksi näihin millään laitteen hintaan suhteutetusti järkevällä tavalla? Nopsasti tulisi mieleen recoil/v-coil .
-
Täytyy tätä lankaa seuranneena todeta että olipa hyvä että ostin Lambon enkä tornadoa :D Paras "510" liitin ikinä! Jousitettu keskinapa tekee käytöstä tosi helppoa ja "idiootti varmaa". Myös original lavatuben kierteet tuntuu olevan kohtuu laadukkaat kun ei mitään vikaa ole ilmennyt vaikka tuubista on jo maalitkin suureksi osaksi kuluneet kovassa käytössä pois :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Embalmer
Täytyy tätä lankaa seuranneena todeta että olipa hyvä että ostin Lambon enkä tornadoa :D Paras "510" liitin ikinä! Jousitettu keskinapa tekee käytöstä tosi helppoa ja "idiootti varmaa". Myös original lavatuben kierteet tuntuu olevan kohtuu laadukkaat kun ei mitään vikaa ole ilmennyt vaikka tuubista on jo maalitkin suureksi osaksi kuluneet kovassa käytössä pois :)
Vaihtuu ääni kellossa kun jousitettu keskinapa jää sinne pohjille.
-
Siis sen nyt huomannut että onneksi ei ole omassa nuo kierteet lavatubessa totaalisen sohjona, että jotkut kartot pysyy ja jotkut jostain syystä ei. Pitää alkaa kattoo ku vaihtaa kartoa tankkiin että mikä nappaa ja mikä ei.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pathfinder66
Vaikka itse sain korjattua tuon kierreongelman niin .........miksi esim Boge valmistaa niin epätasalaatuista cartoa?? Toiset pysyy hyvin kiinni ja toiset ei ota jenkaa yhtään. Tosin en tiedä onko siinä perää.....mutta esim kaikki Boget mitä olen tilannut kahdesta vanhasta kaupasta ovat olleet ihan toimivia toisin kuin muutamassa uudessa!! Muutama satsi oli sellaisia cartoja missä oli ilman imureiät kierrepäässä tukossa tai ns niitä ei ollut ollenkaan. Jos ns Boge "mikä on muistaakseni Dekangin tekele tai ainakin laatikossa lukee Dekang" siis saisi myös valmistajakin laittaa parempalaatuista cartoa niin toimisi Lavassa ihan ok ilman mitään kierteiden korjailua. Dual coileilla ei ollut mitään ongelmia "Smoketechin ne muistaakseni oli valmistamia".
Siis saisi cartojenkin valmistajat tehdä asialle jotain vaikka halpoja ovatkin!!
Kyllä käsittääkseni Boget valmistaa Bogetech, eikä mulla Bogen pakkauksissa Dekang lue. Dekang puolestaan valmistaa noita nesteitä. Kuka noista kumminkaan tiedä, voihan ne olla samaa firmaakin ;)
-
Luettuani tämän koko threadin läpi tulin siihen tulokseen että Lavatube 2.1 lähtee tilaukseen :)
-
Bogen pakkauksessa lukee "dekang inside"...ainakin tuossa mitä katselen.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pathfinder66
Bogen pakkauksessa lukee "dekang inside"...ainakin tuossa mitä katselen.
Kuulostaa joltain esitäytetyltä kartolta?