Mulle kans lätäboksi
Printable View
Mulle kans lätäboksi
… ja vasara vaihtui vaipanvaihtoon. Onneksi olkoon. Melkein arvasin, että kotisi on teknisen käsityönopettajan käytännön diplomityö.
Me rakennettiin aikoinaan pitkästä tavarasta, puun kaadosta aloitettiin. Isännällä on peukalo keskellä kämmentä, joten se toimi repsikan repsikkana ja kahden timpurin komenneltavana. Kovaa sekin oli, kaatui iltaisin sänkyyn haalarit jalassa.
Lätäboksi? Ahaa, löytyi höyryaapisesta. Ehdoton lätäboksi on köyhän miehen lätä: Kanger Dripbox. Niin ja sen foorumin valokuvaajan Rellu. En tiedä Rellusta mitään, mutta kuva oli hieno ja laite kalliin näköinen.
.
Ei toimi ei. Pitäiskö jatkaa viä huoltamattomilla autoilla? Perkule, kun olin laittanu ostohousut kaappiin just viikko sitten..
Oi jospa olisi perheetön, taloton ja autoton, niin olisi lätää millä mällätä modeja ja vaikka mitä. Eiku, en mä sitä toivokaan. Dilemma maximus.
Ajattele se lainana vaan. Pidä hyvänä ja myy samalla rahalla eteenpäin 3kk päästä. Hitto perheellistä kiusataan. :laugh: Lapset kulkee kohta paljain jaloin, ja syö pettua.
No sepä. Ei ole helppoa kun pitäisi olla vastuullinen perheenpää taloudenpidossa ja rahareikiä ilmestyy joka päivä. Tien asukkaat haluavat että tietä parannetaan ja minähän se suurin osakas siinä olen. Pihaa pitäis laittaa ja terassihommia jatkaa. Laskuja tulee ovista ja ikkunoista ja emäntä haaveilee hotelliöistä. Pankki vie joka kuu puolet tuloista heti kättelyssä. Ei tämä yhtälö vain täsmää millään. :crying:
Niille, jotka eivät ole vielä perustaneet perhettä ohjeeksi: hussaa rahoja harrastuksiin ja nauti siitä ajasta, sille tulee jossain vaiheessa loppu. Sen jälkeen olet vain kävelevä maksuautomaatti.
No nyt on huuto sisässä. Onko kaikilla nyt hyvä fiilis? Ja tästä lähin en kaukaisistakaan toiveista enää puhu sanallakaan, kun pian täällä on kakstoista häiskää yllyttämässä, että kyllä sitä aikusella miehellä on hyvä airot olla, vaikkei oo venettä. :laugh:
Me meinattiin sitä mustaa minttua. :laugh::lol:
"Kaikkensa perheelleen antaneen miehen lätähaaveiden täyttämiseksi. Ei raukka itse saa edes mustaa minttua ostetuksi." ;)
Pakko olla tyytyväinen ettei itse ole lätäilyyn sortunut. Entisessä elämässä it-puolella kun työskentelin, vaihdoin aina kalleimpaan ja hienoimpaan kännykkään sitä mukaan kun niitä tuli (ei niitä Vertuja tms. kulta/timantti-idiotismia). Nyt kun palkka on n. 1/3 siitä, ei olisi edes varaa mihinkään lättänöintiin...tosin pitkästä aikaa ruma kännyhimo nosti päätään ja haluttaisi tuo uusi S7 Edge. Eihän tollaseen sairaanhoitajan palkoilla ole varaa, enkä mitään kytkyosamaksusopimusta edes harkitse. Olis se vaan hieno, mutta tuskin Hayday siinä sen paremmin toimii kun nykyisissäkään luureissa. Eikä tekstiviestitkään varmaan lähde yhtään liukkaammin.
Sama vähän näiden lättänä vapolaitteiden kanssa. Toimii ne halvemmatkin yhtä hyvin.
Itseasiassa jos ostais säästöpakkauksen pirkan AA paristoja ja teippaisi niitä sarjaan ja rinnan, ihan varmaan riittäisi potku Nautiluksen kanssa. Nyt Partcosta tilaamaan neljä 12 paikkaista sormipatteripidikettä niin jo lähtee. Pitäkää lätänne!
Tässä olen kauhistellut sitä asiaa, kuinka koukuttavaa on ylipäätään tämä vapokaman ostelu. Kun sitä on yrittänyt, pakottavista syistä, hieman hillitä, niin ei oo ollu helppoa. Koko ajan tulee mieliteko selailla myytäviä ja kauppoja ynnä muuta. Pakkohan se on tässä ottaa hieman järkeä käteen. Toisaalta, pian sekin homma rauhoittuu pakostakin, kun ostaminen muuttuu iinan verran hankalammaksi. Tai sitten alkaa taas jonkin muun asian keräily.. Leatherman-kirppu jo puraisi, että sekin täytyy nyt pitää aisoissa... mmm. skeletool...
Tuota vaivaa voi hoitaa hyvin helpolla ja halvalla tavalla. Tilaat FT:ltä euron driptipin kerran päivässä ilmaisilla posteilla. Maksaa vuodessa 365 euroa ja saa edelleen kokea sitä iloa että mitähän postisetä tänään kantoi kotiin?
Voihan sitä vaihdella:
- vararuuveja atoihin
- akkuwrappiä
- akkukoteloita
- tiivisteitä
- jne
Joulu joka päivä. :D
Aina on olemassa vaara että skene muuttuu sen verran, ettei kukaan halua ostaa tämän päivän HE-vehkeitä....
Minäkin ostan laitteet vain itselleni tai vaimolleni ja nimenomaan käyttöä varten