Posti/Itella ja kadonneet paketit
Tiedustelen kokemuksia/määriä postin hukkaamista paketeista. Oletan että kirjatut / seurannalla varustetut paketit eivät huku (ainakaan helposti), mutta mites normaalit seurantakoodittomat? Itsellä katosi viime vuoden marraskuussa yksi Puffin kirje ja nyt viime kuussa yksi toisen käyttäjän lähettämä. Koska molemmat ovat kadonneet näin lähellä toisiaan ja molemmat ovat sisältäneet juurikin höyryttely kamaa, on mieleeni alkanut hiipiä epäilys epärehellisestä linkistä Itellan jakeluketjussa. Muilla kokemuksia?
Voiko Itellaan enää luottaa?
Teimme jäsen Gchromen kanssa vaihtokaupat atoista ja pistimme tavarat postiin tahoillamme, minä Jyväskylässä perjantaina 23.05. klo 10 maissa, ykkösluokassa. Virkailija kysyi, kirjataanko, johon minä jotta ei tarvitse. Luotin tietysti postin kulkuun, niinkuin aikaisemminkin, enkä halunnut hidastaa perilletuloa.
Tähän päivään mennessä ei kumpikaan ole kirjettä saanut. Onko niin, että joka ainoa lähetys - kirje tai postikorttikin - pitää lähettää kirjattuna jotta perille saapuminen varmistuu? Onko tämä jonkinlainen Itellan salajuoni saada asiakkaat maksamaan ylimääräinen kirjausmaksu ikäänkuin takuuna; muut postilähetykset saattavat löytää perille tai sitten ei... miten sattuu.
Toissakesänä tilasin kameran eräästä helsinkiläisestä liikkeestä. Maksoin kameran tilisiirtona minkä jälkeen se lähetettiin. Postista tuli saapumisilmoitus tekstarina seuraavana päivänä ja minä juoksujalkaa postiin. Eip löytynyt. Seuraavana päivänä tuli postissa saapumisilmoitus paperiformaatissa eikä silläkään löytynyt. Lähettänyt liike palautti rahani ja teki katoamisilmoituksen. Tilasin kameran uudestaan samasta liikkeestä ja seuraavana päivänä sain.
Toistaiseksi sähkötupakkakaupoista tilatut tavarat ovat saapuneet ilman probleemeja, suorina kirjetoimituksinakin, mutta voiko Itellaan enää luottaa?