Sivu 17 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7131415161718192021 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 321 - 340 / 487

Aihe: Silicaa ja vastuslankaa; haivenista ja niiden setupoinnista keskustelua

  1. #321
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Nonniii... Lupasin kysellä tyhmiä Silican pyörittämisestä, niin mitä eroa eri silicoilla on? En siis tarkoita paksuutta vaan laatua. Vai onko niiden laadussa eroja? Eco-woolissa ja silicassa taitaa olla eroja.

    Jotkut vannovat saksalaisen kaksoiskiepitetyn olevan ihan parasta? Silica Rope 3 mm - Silica Wick - high quality - temperature resistance 1000°C | eBay

    Aika suolainen hinta ainakin on.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  2. #322
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    On Ekowool eli kengännauha, tuo yllä linkitetty eli pölisemätön eli pehmeä, ja sitten se tavallinen kierteelle väännetty, joka pölisee ja rispaantuu helposti. Eri silicat toimii mun mielestä eri laitteissa (ja eripaksuisten Kanthalien kanssa) parhaiten, mutta sitä perinteistä rispaantuvaa en oo kyllä käyttäny pitkään aikaan.

    Ekowoolin (vai Ecowool?) ympärille saa vastuslangan kiepittää melko tiukkaan, mutta tuo pehmeä menee helposti tukkoon, sen kanssa on parempi kääriä aika löysälle.

    Ekowooliakin on sitten kahta tyyppiä, ytimellä ja ilman. Ytimellinen on jo todella tiivis paketti joka on tohotuksen jälkeen hyvä pehmittää vääntelemällä ja pituutensa suhteen kasaan puristelemalla.

    Loppupeleissä on lähinnä makuasia mitä tykkää käyttää.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  3. #323
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Nonniii... Lupasin kysellä tyhmiä Silican pyörittämisestä, niin mitä eroa eri silicoilla on? En siis tarkoita paksuutta vaan laatua. Vai onko niiden laadussa eroja? Eco-woolissa ja silicassa taitaa olla eroja.
    Osta suosiolla vaikka puffilta tai muualta suomesta 2mm ja 3mm silicat kokeiluun, ite en ainakaan nähnyt mitään hyötyä ecowoolissa ja siihen ne tutkimukset sitten loppuikin. Omista kokeiluista tuo 3mm hienosyinen ollut vissiin parasta. Tämän voi tietysti jättää omaan arvoonsa, koska luovutin silican kanssa suht äkkiä, mutta suosittelen silti ainakin tuota kokeiluun.

    Pumpuli on halvempaa ja parempaa, silican ollessa niiq so last season.

     
     
  4. #324
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Minkäs kokosta kengännauha silicaa tuoho misteriin kannattaa kokeilla? Varastosta löytyy jokune metri tota höttö silicaa 3mm ja setupinnista meinaa tulla mitään... tai tulee mut ei wikkaa niinku ajattelin jos kokeilis testiin toista mutta mitä

     
     
  5. #325
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Mä on kayfunissa tykännyt 3mm ekowoolista, varmaan sopii misteriinki

     
     
  6. #326
    Höyrypää nakke's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    977
    2mm Ekowooli toiminut kaiffarissa paremmin kuin hyvin. 3mm ei jostain syystä wickannut hirveän hyvin
    Sigelei 75WTC - G-Tube - Vertex RDA - Viggo RDA


     
     
  7. #327
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Mä olen huomannut kanssa et 3mm ei futaa kaiffarissa. Toki kyseessä voi ihan hyvin olla a. oma kädettömyys b. ketjuvapotan liikaa.

    2mm Silicalla ja 0.25 Kanthalilla oon saanut parhaat setupit väkästettyä.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  8. #328
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Mä oon yksinkertasena laittanu sen 6 kieppiä puffin cu-ni lankaa. Ei pelitä kyllä jos ei jätä tarpeeks lyhyeks, just ja just saa koskettaa kammion basea

     
     
  9. #329
    Höyrykonkari Duke's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    104
    Tuli sitten ostettua Kayfun V3, ensimmäinen silica rebuildable itellä. Mitä kanthalia ja silicaa suosittelisitte tohon, mulla on tässä puffin sivut auki, mitä laitan tilaukseen?

     
     
  10. #330
    Höyrypää phage4i's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki,FI
    Viestit
    747
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Duke Näytä viesti
    Tuli sitten ostettua Kayfun V3, ensimmäinen silica rebuildable itellä. Mitä kanthalia ja silicaa suosittelisitte tohon, mulla on tässä puffin sivut auki, mitä laitan tilaukseen?
    3mm hienosyinen silica,ja 0.20mm Cu-Ni-vastuslanka,tai 0.25mm kanthal. Toki riippuu myös millasel putkell käytät sitä,ja kuinka matalaohmista setuppia haluat.
    Natureg0ing is a must..pd!

     
     
  11. #331
    Höyrykonkari Duke's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    104
    Jotain 1-1.5 ohmista setuppia haen.

     
     
  12. #332
    Sitten .25 kanthalia, varmuudeks vielä kahen ja kolmen millin silicaa. Kokeilet kumpi toimii itelles paremmin.

     
     
  13. #333
    Höyrykonkari Duke's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    104
    Oolrait, kiitoksia.

     
     
  14. #334
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    28
    Tarkotuksena olisi laittaa puffilta tilaukseen 0,25mm kanthalia ja 3mm hienosyistä silicaa unitankin ja evodin atopäihin. Noilla tuskin hirveen metsään voi mennä? Tulee turhan kalliiksi muuten vaihdella joka päivä noita atopäitä, kun ei taho toimia sitten mitenkään.

     
     
  15. #335
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Mä en tekis Kangerien atopäitä ilman hopealankaa, se lämmitetty kumitutti maistuu sen verran pahalta. 0,28mm hopealanka on mun mielestä kivoin työskentelypaksuus.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  16. #336
    Kertokaapas fiksummat et käykö kanthal D tai kanthal nikrothal 80 lanka setupin tekoon?

     
     
  17. #337
    D laadun kathtaali käy ainakin, poikki napsuu mesh setupeissa vaan helpommin kuin a1 laatu ja tosta toisesta en sano mitään kun ikinä kuullutkaan

    e: Tolla 0.32 langalla ei sulata sitä kumia kun ei hehku jalat niin alhaalta vaikka oli käytössä microcoil pumpulilla 13w

     
     
  18. #338
    Ok, aattelin vaan ku töistä löytyy noita kilometreittäin

     
     
  19. #339
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    Käyhän ne toki molemmat setupin tekoon, ja toi nikrothal juurikin silica/pumpulivirityksiin kun se tieten venyy lämmetessään sen verran ettei ole meshin kanssa oikein hyvä.

     
     
  20. #340
    Nikrothalia tuli joskus ego2.pl:ltä, mutta ei oo tullu testattua vielä. Näköjään hitusen matalammalla vastuksella kuin saman paksuinen kanthal.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •