Sivu 44 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344041424344454647485494144 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 861 - 880 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #861
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rypy Näytä viesti
    Olen tänne osan vastauksista jakanaut kaikkien nähtäville, mutta en koe järkeväksi, että tähän asti saamani 16 vastausta julkaisisin, koska suurimmassa osassa vastauksia sisältö on tiivistetysti "kiitos mielipiteestäsi se on meille tärkeä, otamme kantasi huomioon asiaa käsitellessämme". Joten olen julkaissut nuo massasta poikkeavat vastaukset jotka ovat henkilökohtaisesti minut yllättäneet. Lisäksi mainitsin kahdesta viestistä jossa minua kiiteltiin palautteestanni ja sen perustelusta sekä pyydettiin saada lisätietoja. Nämä antamani lisätiedotkin ovat kaikkien luettavissa tässä langassa. Eli en näe järkeä julkaista kaikkia vastauksia täällä, mutta positiivisesti yllättäneet vastaukset ehdottomasti annan kaikkien nähtäville sitä mukaa kun niitä saan.

    EDIT: Innolla ootan vastausta Päivi Räsäseltä jotta saan päivän huumori annoksen
    Oho, sori en huomannu et sulta oli tullu noi aikasemmat

     
     
  2. #862
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    No huh huh, tuli mieleen kansakouluajat kun piti väkisin vääntää aine paperille... vaikka ajatus liikkuu vilkkaasti, ei oikein tahdo siirtyä kirjalliseksi tuotokseksi.
    Jotain kuitenkin tuli lähetettyä ja korsi kekoon-ajatuksella...

     
     
  3. #863
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Kyllä sillä vaikutusta on kun posti täyttyy samaa asiaa ajavista kansalaispalautteista. Varmasti jäänyt jo agenda mieleen aikakin ja se, että moni tavallinen ihminen sitä puolustaa.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  4. #864
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    588
    Joku jossain kysyikin, mutta en vastausta huomannut: höyrytteleekös kukaan noista maamme eliitistä, ja kuinkas moni mahtaa savuta ?

     
     
  5. #865
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kawa Näytä viesti
    No huh huh, tuli mieleen kansakouluajat kun piti väkisin vääntää aine paperille... vaikka ajatus liikkuu vilkkaasti, ei oikein tahdo siirtyä kirjalliseksi tuotokseksi.
    Jotain kuitenkin tuli lähetettyä ja korsi kekoon-ajatuksella...
    Lähti näillä samanlaisilla lahjoilla ulostettu omakin tarinani.
    Spoileri!

     
     
  6. #866
    Tässä oma tekstini, ja kiitos Rypy, lainasin vähän pränttiäsi, toivottavasti ei haittaa!

    "Hei, ja kiitos jos uhraat hetken aikaasi lukeaksesi viestini

    Olen 40-v. nainen. Yhden kolmevuotiaan lapsen äiti, vaimo ja työläinen.

    Aloitin tupakanpolttourakkani 11-vuotiaana. Siitä pikkuhiljaa varastetuilla ja vääryydellä hankituilla tupakoilla pääsin n. 18-vuoden iässä askiin päivässä ja lopulta 1,5askiin päivässä (n. 30kpl/vrk).
    Reilu parikymppisestä yritin useita kertoja lopettaa tupakoinnin. Pari kertaa onnistuin olemaan puoli vuotta ilman pelkällä tahdonvoimalla, käyttäen toki nikotiinivalmisteita rinnalla. Champix-kuurin jälkeen olin melkein vuoden polttamatta. Kun aloin toivoa raskautta, lopetin polttamisen Allen Carr: Stumppaa tähän -kirjan avulla. Onnistuin olemaan polttamatta 8 kuukautta. Sitten tulin raskaaksi, jonka 9kk2vkoa olin polttamatta. Sorruin uudelleen, kun vauva oli kolme kuukautta ja koliikki helpotti..

    Silloin aloin aktiivisesti etsiä vaihtoehtoa tupakalle, sitä viimeistä keinoa millä pääsen siitä eroon. Haluan olla lapselleni läsnä mahdollisimman pitkään!
    Tutustuin sähkötupakkaan ja laitoin laite- ja nestetilaukset vetämään.
    Ensimmäiset laitteet kun tulivat ja ensimmäiset höyryt testasin, oli se VIIMEINEN kerta kun olen toistaiseksi tupakkaa maistanut. Olen siis ollut 2 vuotta ja viisi kuukautta ilman häkää, tervaa ja muita myrkyllisiä kaasuja!
    Nikotiinia oli ensimmäisissä nesteissäni 24mg/ml, kahden viikon päästä 18mg/ml. Seuraavan kolmen kuukauden aikana tiputin nikotiinia niin, että viimeiset 2v1kk nesteessäni on ollut 5mg/ml.
    Seuraavaa satsia kokeilen 0mg/ml.

    Tupakointi on jäänyt kolmenkymmenen vuoden aikana niin pahasti tavaksi, että siitä on hirvittävän vaikea päästä eroon. En kaipaa enää nikotiinia, enkä varsinkaan myrkkyjä, mutta lihasmuistitottumuksen saan tyydytettyä höyryttämällä

    Pyydän, kuunelkaa! Antakaa muillekin tupakoitsijoille mahdollisuus päästä eroon myrkyistä ja siirtyä tähän vähintään 95% vähemmän haitalliseen tapaan! (viitteenä Public health England, tekemä tutkimus vuodelta 2015, linkkinä tutkimuksesta tehty 6-sivuinen tiivistelmä)

    Linkitän vielä Vapers Finland ry:n infolehtisen. Lyhyt mutta kattava kuvaus sähkötupakasta (Tietoa sähkösavukkeista)"

     
     
  7. #867
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    En lainkaan pahastu, onneksi olen voinut olla avuksi, enkä kaikkea kunniaa ota koska itse otin mallia Tomassinosta

     
     
  8. #868
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rypy Näytä viesti
    En lainkaan pahastu, onneksi olen voinut olla avuksi, enkä kaikkea kunniaa ota koska itse otin mallia Tomassinosta
    Ja minä taas otin mallia erään suurmiehen aivoituksista, eli omasta päästä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  9. #869
    Höyrypää Humppaaja's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    440
    Sinne meni oma viesti, en ole Eino Leino mutta toivottavasti edes joku ymmärtää kuinkä tärkeää asia on mulle.

     
     
  10. #870
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Toivotaan, että joukossa on voimaa! Väittäisin, että moni on viestiä laittanut. Vastauksissa on puhuttu, että viestäjä on tullut viimeaikoina useita. Vastaukset saman tyylisiä, mitä täällä mainittu. Asia käsitellään päläpälä ja otamme kantasi huomioon päläpälä. Tarpeeksi moni kun tämän laittaa kaikille niin ihmettelen kyllä jos edes mitään keskustelua aiheesta ei synny.

    ...

     
     
  11. #871
    Eiliseen viestiini olen saanut jo neljä vastausta. Yhden missä ystävällisesti kysyttiin lisätietoja, kaksi kiitosviestistäsi ja yhden missä mainittiin, että "mitta ja sähköposti alkaa täyttyä sähkötupakkaviesteistä, teen kaikkeni että sähkötupakat kielletään kokonaan"

     
     
  12. #872
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja terhiha Näytä viesti
    ...yhden missä mainittiin, että "mitta ja sähköposti alkaa täyttyä sähkötupakkaviesteistä"...
    Kuka siellä arkadianmäellä on nuinpaljon työtänsä vieroksuva? Jos ei kestä kansalaisten kommentteja ottaa vastaan, niin kannattaa lähteä vaikka kilpisjärven toriparlamentin puhemieheksi.
    Spoileri!

     
     
  13. #873
    Vastasin toki anteeksipyytelevästi, että olen aiheuttanut harmia. Ja mainitsin, että asia on tärkeä minulle ja että pienellä kansalaisella on hyvin vähän mahdollisuuksia vaikuttaa, siksi yritän edes jotain. Hyvää sunnuntainjatkoa toivotellen.

     
     
  14. #874
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Nimiä pöytään niin tietää olla äänestämättä moista..
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  15. #875
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lainaus Alkuperäinen postaaja terhiha Näytä viesti
    "mitta ja sähköposti alkaa täyttyä sähkötupakkaviesteistä, teen kaikkeni että sähkötupakat kielletään kokonaan"
    Kuka noin vastasi? Omasta mielestäni on huolestuttavaa, ettei kansalaisen perusteltua huolta kunnioiteta lainkaan, vaikkei aihe itseä liikuttais millään tavalla, niin tuollainen asenne ja lähestulkoon viha ja uhkailu äänestäjiä kohtaan vaikuttaa itsellä ainakin omaan äänestykseeni erittäin voimakkaasti.
    Viimeksi muokannut Rypy; 14.02.16 kello 19:27.

     
     
  16. #876

     
     
  17. #877
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Mietin vain, että jo on p*rkele, että miehen ammattinimike on "kansanedustaja" ja kun kansa ottaa kantaa asiaan, jakaa tietämystään, henkilökohtaisia tarinoita ja lisäksi kylmiä faktoja, nii otetaan nookkiin ja haistatetaan v*itut! Ugh! Leijuva höyry on puhunut!
    Viimeksi muokannut Rypy; 14.02.16 kello 19:12.

     
     
  18. #878
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Muutamaltakin on tullut kuulemma viestejä että vähän häiritsee kun työväline tukossa. Mutta tuo vastaus on jo aika lapsellinen..
    Jokainen kai reagoi vähän omalla tavallaan Mut veikkaan että tälläinen intohimo on uutta, harvassa asiassa kansalaiset on näin henkilökohtaisesti mukana ja oikeasti huolissaan lakimuutoksesta.

    EDIT: Sen kyllä ymmärrän että on hölmöä massapostittaa identtistä viestiä, mutta tässä tapauksessa ei ole tietääkseni niin tehty? Ainakaan toivottavasti mitään ketjukirjettä kukaan ei ryhdy puuhaamaan, koska siitä nyt ei ainakaan ole apua.

     
     
  19. #879
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Sama juttu se oli viimeksi kun itse direktiiviä käsiteltiin, Jäätteenmäki "raivostui" kun kansa laittoi postia.

    Mepit taas sähköpostitulituksessa ? "Raivostuin" - Politiikka - Verkkouutiset

     
     
  20. #880
    Höyrypää bluewolf's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Itä Suomi
    Viestit
    534
    Reijon "listausta" kun katsoo niin hymyilyttää onkohan hän ollut ajamassa madepilkkisääntöjä läpi - "tartuttaminen ulkopuolelta kielletty"

    Toisaalta kun miettii esim Vapon tarinaa niin ... ehkä on parempi että lopetan ot:n tähän.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •