Tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: DVBViewer

  1. #1

    DVBViewer

    Onko kenelläkään DVBViewer käytössä?
    Täällä toiminut jo reilu 5 vuotta pääasiallisena digiboksina, korttina tuplaviritin Cinergy 2400i DT.
    DVBVieweriä pyörittävä PC on integroitu olkkarin kirjahyllyyn pieneen kaappiin

    Käyttis on vielä XP, onko kukaan päivittänyt Win7? oliko ongelmia?

    Nyt olisi tarkoitus ostaa NAS-verkkolevy ja laittaa DVBViewer tallentamaan verkkolevylle, jatkossa toinen telkkari kiinni verkkolevyyn, DLNA-yhteensopivalla versiolla.
    Idea on että samat tallennukset nähtävillä eri huoneiden telkuilla.

    Onko kukaan muu totetuttanut samaa?
    Mitä kauko-ohjainta käytätte?
    Täällä Microsoft MCE, noita vain ei saa enään uusia mistään, olisiko jollakulla myydä tuollaista?

     
     
  2. #2
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: DVBViewer


    Mulla Linux-työasemassa Kaffeine hoitaa tallennuksen, ja VLC:llä katselen. MythTV olisi tommonen kotiteatteri-softa, jos tästä kirjahyllyyn konetta laittaisin.

    2 x Hauppauge PCTV nanoStick T2, DVB-T2 viritin USB väylään toimii hyvin Linuxissakin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #3

    Vs: DVBViewer

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Mulla Linux-työasemassa Kaffeine hoitaa tallennuksen, ja VLC:llä katselen. MythTV olisi tommonen kotiteatteri-softa, jos tästä kirjahyllyyn konetta laittaisin.

    2 x Hauppauge PCTV nanoStick T2, DVB-T2 viritin USB väylään toimii hyvin Linuxissakin.
    Dvbviewer on siitä hyvä että tekstitykset on videossa "poltettuna"
    lisäksi siihen saa Nvidian PureVideon kikkareen, tekee interlacingiä ja skaalausta.

     
     
  4. #4
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: DVBViewer


    En näe kyllä mitään lisäarvoa tekstien videoon polttamisessa...VLC:lle tms. asetuksiin vain, että suomi-tekstit halutaan, niin se näyttää ne ihan oikein ja joka kerta erikseen pyytämättä. Siellähän ne säilyy tekstit omana raitanaan tallennuksessa.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #5

    Vs: DVBViewer

    Tuota siis tarkotin en tainnut vain kirjoittaa kovin selvästi.

     
     
  6. #6
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: DVBViewer


    Joo, tekstien videoon polttamisella yleensä tarkoitetaan tekstityksen muuntamista videokuvaksi siihen videoon sekoittamalla. Niitä ei sitten saa kuvasta pois haluttaessa. Näinhän toimii maikkari ja nelonen ja muutkin jo alkuperäisessä lähetyksessä. Vain YLE lähettää ne tekstit omana raitanaan...
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360

    Vs: DVBViewer

    Suosittelen lämpimästi VDR pohjaisia ratkaisuja niin on sitten oikeasti digiboxi jossa toimii HD:t ja salauksenpurut etc. eikä tarvii miettiä tarviiko Gatesin matopurkki buutata tai päivittää.
    Aikaisemmin oli käytössä VDR 1.60 reelboxin hdmi ulostulolla, joka toimi 24/7 yli neljä vuotta buuttaamatta

    Nyt pari vuotta pyöritetty telkkarijutut yaVDR 0.4.0:lla, joka toimii sekin loistavasti. Ainakaan vielä ei ole ollut tarvetta itse kääntää mitään kunhan kanavat saa koneelle kopioitua.
    http://www.yavdr.org/

     
     
  8. #8

    Vs: DVBViewer

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -ih- Näytä viesti
    Suosittelen lämpimästi VDR pohjaisia ratkaisuja niin on sitten oikeasti digiboxi jossa toimii HD:t ja salauksenpurut etc. eikä tarvii miettiä tarviiko Gatesin matopurkki buutata tai päivittää.
    Aikaisemmin oli käytössä VDR 1.60 reelboxin hdmi ulostulolla, joka toimi 24/7 yli neljä vuotta buuttaamatta

    Nyt pari vuotta pyöritetty telkkarijutut yaVDR 0.4.0:lla, joka toimii sekin loistavasti. Ainakaan vielä ei ole ollut tarvetta itse kääntää mitään kunhan kanavat saa koneelle kopioitua.
    http://www.yavdr.org/

    Tämä on kyllä toiminut moitteetta, XP:stä riisuttu kaikki turha pois, lisäksi kaikki päivitykset pois käytöstä, oleellisin osa on ettei kone ole yhteydessä verkkoon, eli madot tms. pysyy poissa.
    Kakesta hibernateen ja päälle, kännyllä voi halutessaan laittaa ajastukset sun muut.

    Eri vaihtoehtoja tutkailin jotain 2005 tms. silloin ei ollut muita missä Yle:n tekstitys, toisekseen Linuxiin perehtymättömyys ratkas DVBViewerin eduksi.

    Just tilasin SSD-levyn ja passijäähy näyttiksen. pitäis olla hiljainen noilla.

     
     
  9. #9
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: DVBViewer

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vapor Näytä viesti
    lisäksi siihen saa Nvidian PureVideon kikkareen, tekee interlacingiä ja skaalausta.
    Näkyypä toi VLC-playerikin tukevan PureViewta ja mun NVidia-kortti kans.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  10. #10

    Vs: DVBViewer

    Parantaa kuvaa aikalailla.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360

    Vs: DVBViewer

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vapor Näytä viesti

    Tämä on kyllä toiminut moitteetta, XP:stä riisuttu kaikki turha pois, lisäksi kaikki päivitykset pois käytöstä, oleellisin osa on ettei kone ole yhteydessä verkkoon, eli madot tms. pysyy poissa.
    Kakesta hibernateen ja päälle, kännyllä voi halutessaan laittaa ajastukset sun muut.

    Eri vaihtoehtoja tutkailin jotain 2005 tms. silloin ei ollut muita missä Yle:n tekstitys, toisekseen Linuxiin perehtymättömyys ratkas DVBViewerin eduksi.

    Just tilasin SSD-levyn ja passijäähy näyttiksen. pitäis olla hiljainen noilla.
    Kyllä noilla hiljaisemmaksi koneen saa ja käynnistyksen pitäisi nopeutua huomattavasti.

    Täällä testailtu kanssa DVBViewer ja muut Media Centerit Windowsille. DVBViewer ehdottomasti ainut oikea winkkari puolelle imho.

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari Arzk's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    244

    Vs: DVBViewer

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -ih- Näytä viesti
    Suosittelen lämpimästi VDR pohjaisia ratkaisuja niin on sitten oikeasti digiboxi jossa toimii HD:t ja salauksenpurut etc. eikä tarvii miettiä tarviiko Gatesin matopurkki buutata tai päivittää.
    Aikaisemmin oli käytössä VDR 1.60 reelboxin hdmi ulostulolla, joka toimi 24/7 yli neljä vuotta buuttaamatta

    Nyt pari vuotta pyöritetty telkkarijutut yaVDR 0.4.0:lla, joka toimii sekin loistavasti. Ainakaan vielä ei ole ollut tarvetta itse kääntää mitään kunhan kanavat saa koneelle kopioitua.
    http://www.yavdr.org/
    Plussaa tälle, jos linuxiin vaihtaminen olisi vaihtoehto. Itselläni pyörii tv-kortillinen ubuntuserveri kaapissa, mikä jakaa tv-kuvan VDR:n kautta telkkariin kytketylle yaVDR-koneelle ja pöytäkoneen XBMC:lle. Sama serveri toimii 3 teran verkkolevynä. Paras digiboksi tää on mitä oon käyttänyt, seuraava hankinta olisi toinen viritin. Tallennuksia netin kautta telkku.com-tyylisestä systeemistä reissussa naputellessa miettii mihin tarviisin enää Elisa viihteitä HTPC käynnistyy myös kaukosäätimellä sulavasti Windowsiin pelejä varten, eikä ajastukset enää sen takia sotkeennu.

    yaVDR:n 0.5-versiota odotellessa, kovasti toivon että asennuksesta on tehty niin pomminvarmaa että tuota uskaltaisi suositella kaikille. Nykyisessä versiossa saattaa vielä joutua konffimaan juttuja raa'asti käsin, vaikka ohjelmia ei onneksi tarvitse enää käännellä...

    Kaukosäätimelle oon kokeillut monia vastaanottimia usbiin ja sarjaporttiin, mutta vieläkin omaan käyttöön paras on http://lirc.org/receivers.html sekä windowsille (winlirc + EventGhost) että linuxille (lirc). Tai tuosta ja toisesta usb-diyvehkeestä yhdistetty malli mikä ottaa virran usbista ja osaa myös koneen virtanapin. Kaverina Logitechin Harmony 700. Tuo vastaanotinhan siis ottaa vastaan melkein kaken kuin kaken, kunhan taajuus on sinnepäin ja näppäimet on ohjelmalle opetettu.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •