Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 138

Aihe: Keuhkoihin sattuu.

  1. #1
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Keuhkoihin sattuu.

    Tämmösellä kyssärillä heitän, olen viime aikoina huomannu jotta keuhkoihin on alkanu sattuun niin perusteellisen paljon, liekö syy sitten höyryttely tai sen analoogisen lopetus.
    Keuhkot on tuntunu pidemmän aikaa hirveen raskaalta ja viimeaikoina toi höyryttelykin on menny jollain 3,3 V ja max15mg nesteillä, ja silti sattuu keuhkoihin.
    Tänään sit piruuttaan kokeilin kuinka kauan voin pidättää hengitystä ja poika siinä vieressä kellonkaa aikaa mittas niin 2 minuuttia pystyin olla hengittämättä,röökiaikana puolikin minuuttia oli jo liikaa. Mitä vidua on tapahtunu, keuhkoihin sattuu jos vaikka pikkasen jotain raskaanpaa tekee, onko tää sitä normaalia keuhkojen puhdistautumista vai kenties kuolema. Ja

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  2. #2
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Tämmösellä kyssärillä heitän, olen viime aikoina huomannu jotta keuhkoihin on alkanu sattuun niin perusteellisen paljon, liekö syy sitten höyryttely tai sen analoogisen lopetus.
    Keuhkot on tuntunu pidemmän aikaa hirveen raskaalta ja viimeaikoina toi höyryttelykin on menny jollain 3,3 V ja max15mg nesteillä, ja silti sattuu keuhkoihin.

    keuhkoihin sattuu jos vaikka pikkasen jotain raskaanpaa tekee, onko tää sitä normaalia keuhkojen puhdistautumista vai kenties kuolema.
    Vähän samat tuntemukset, Myös kurkussa tuntuu jokin irtoamaton "lima" lohkeilevan, ei kuitenkaan yskitä, vain silloin kun on kurkkua yritetty selvittää.
    Kurkku on ollut karhea jo useamman viikon, nuo arat keuhkot vasta viikon pari.

     
     
  3. #3
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Ilman mitään tietämystä tms. aattelisin talonpoikaisjärjellä, että aisinne on niin paljon parantuneet, että noi katupölyt ja siitepölyt voi aikas pahasti ottaa keuhkoon.
    Itse oon aivastellut ihan simona viime päivinä (ennen ei pahempaa siitepölyallergiaa)

     
     
  4. #4
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Joo, noi on tuttuja ilmiöitä liman irtoaminen, mutta puolivuotta olen ollu ilman röökiä ja tuntuu nyt vasta keuhkoissa toi ilkeä kipu, ja viimekesänä kun röökiä vedin niin juoksin maratoonin, nyt tuntuu että en pääse edes kilometriä ennenkuin keuhkot sanoo stop.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  5. #5

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Joo, noi on tuttuja ilmiöitä liman irtoaminen, mutta puolivuotta olen ollu ilman röökiä ja tuntuu nyt vasta keuhkoissa toi ilkeä kipu, ja viimekesänä kun röökiä vedin niin juoksin maratoonin, nyt tuntuu että en pääse edes kilometriä ennenkuin keuhkot sanoo stop.
    Okei eli höyryttely on vaikuttanut negatiivisesti keuhkoihin sinulla. Itse olen nyt kuukauden höyrytellyt ja tuntuu että on vaikea hengittää. Pari kertaa on pitänyt astmalääkkeisiinkin turvautua. Keuhkoissa myös tuntuu minulla kipua välillä.

     
     
  6. #6
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kukkone Näytä viesti
    Okei eli höyryttely on vaikuttanut negatiivisesti keuhkoihin sinulla. Itse olen nyt kuukauden höyrytellyt ja tuntuu että on vaikea hengittää. Pari kertaa on pitänyt astmalääkkeisiinkin turvautua. Keuhkoissa myös tuntuu minulla kipua välillä.
    Sehän se tässä jännä juttu onkin kun alkuun ei ollu mitään, vaan nyt on alkanu tuntuun keuhkoissa. alkuun vetelin pelkkää 24mg pg:tä yli 5V, ja nykyään 15mg pg/vg ja sattuu niin pirusti, ja tänäänkin voltit oli vaan 3,1V, ja sekin sattuu.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    361

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Suosittelisin Jasseri pikaisesti hakeutumaan lääkäriin, ihan oikeasti. Ei todellakaan kuulosta hyvältä, jotain siellä keuhkoissa on vialla. Onko sulla ollut pitkittynytttä flunsaa tai muuta? Tulee mieleen mm. ns. kuumeeton keuhkokuume ja/tai ihan nestettä keuhkoissa. Toivottavasti ei ole vakavaa, mutta heti huomenna lekuriin.

     
     
  8. #8
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja April Näytä viesti
    Suosittelisin Jasseri pikaisesti hakeutumaan lääkäriin, ihan oikeasti. Ei todellakaan kuulosta hyvältä, jotain siellä keuhkoissa on vialla. Onko sulla ollut pitkittynytttä flunsaa tai muuta? Tulee mieleen mm. ns. kuumeeton keuhkokuume ja/tai ihan nestettä keuhkoissa. Toivottavasti ei ole vakavaa, mutta heti huomenna lekuriin.
    No ei kyllä mitään flunssaa ole ollu, ainakaan tietämättäni. Ja olokin on muuten hyvä mutta jotenkin on viimeaikoina tuntunu että kun höyryttelee niin keuhkoihin sattuu niin pirusti, ja olen aina ollu hyväkuntoinen ja jaksan juosta vaikka maratoonin, Tai olen jaksanut, nyt kun koiran kanssa kävelee niin tuntuu jotta keuhkot on ihan riekaleina, pakko kai mennä lekuriin. Johtuiskohan tuo sit tosta pg:stä, mene ja tiedä, mutta ihmetyttää kun röökiaikana ei koskaan ollu tälläista painetta keuhkoissa. Ja sentään vetelin 2 askii päivässä vihreetä lämärii, joten toi nestekkin keuhkoissa höyryttelyn myötä kyllä ihmetyttää.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  9. #9

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Pidättäydy yhdessä nesteessä pidemmän tovin. Mikään neste tuskin sen turvallisempaa on, mutta kropalle on aina parempi mitä yksinkertaisempi kemikaalisotku sen läpi virtaa tai oikeammin, mitä pidemmän aikaa se on sille altistunut ja siihen täten myöskin sopeutunut. Immuniteetti- ja allergiajuttuja nämä.
    Näissä makuaineissa kun käytetään niin tuhannen erilaista molekyyliä, että aika turhaa on parjata analogisen tupakan 4000 myrkystä jos vetää saman määrän chemkoktailia e-nesteiden kylkiäisinä... Keep it simple.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    361

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Ajattelin lähinnä tuota esim. mahdollisen keuhkokuumeen aiheuttamaa nesteen kertymistä keuhkoihin. En ihan heti usko että höyryttely nestettä keuhkoihin toisi. Keuhkojen kipuilulle voi tietysti olla monia muitakin syitä, esim. esofagiiti eli ruokatorven tulehdus tai vaikkapa lihaksista johtuvat kivut.
    Tuolta löytyy lisää infoa:
    http://www.terveyskirjasto.fi/tervey...kkeli=dlk00324

     
     
  11. #11
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Tulikin tosta mieleen, jotta kun nyt olen viikon höyrytelly tota Perfumers apprentice French Vanillaa, ja ihan Diy sekoituksena, niin oisko tossa sitä Kiellettyä kermaa,voita,oljyä tms mitä on varoiteltu että jos sitä joutuu keuhkoihin, voisko nää vaivat kenties johtua vaikka siitä. Kiitos april,linkistä.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    kymenlaakso
    Viestit
    238

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Mulla rohisee tai oikeemmin kurluaa keuhkoissa hengityksen tahtiin kun ihan paikallaa olen, kovalla yskimisellä ja liman irrottelulla hiljenee. Yli 4kk savutonta, kuinkahan kauan noi keuhkot jatkaa puhdistusoperaatiota kun sitä tervaa ei enää kerry. Vai oisko noissa aineissa jotain ärsyttävää, kuitenkin kurkku ja suu kokoajan kuivana. Eri aineilla ei eroa, mut nyt on tulossa peg-400 pohjasta kokeeks. Näkee sit. Ja lisäks on koko ajan semmonen piilolunssa päällä eli yhtäkkii alkaa nenä vuotaa, menee tukkoon ja aivastuttaa, sitte salamana se on taas poissa. Ei tunnu allerkialta ku se ei katso paikkaa eikä aikaa. Keuhkoihin itsessään ei koske.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    280

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    nyt vasta tämän ketjun huomasin. Onko se jasseri vielä elävien kirjoissa??? varmasti ainakin lääkäriin hakauduit??? mitä ilmeni???
    Kokeiltu: Punainen Pall Mall,510, 510-T, Ego-T, Ego-C, SD-keyring, MiniLavatube, Lavatube, Lavatube 2.1-Tornado
    Käytössä: Provari V2 Satin Black, mini ego

     
     
  14. #14
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrymaggara Näytä viesti
    nyt vasta tämän ketjun huomasin. Onko se jasseri vielä elävien kirjoissa??? varmasti ainakin lääkäriin hakauduit??? mitä ilmeni???
    Kyllä henki vielä pihisee, ja lääkärissä en ole kerenny käymään kun suomalainen mieshän yleensä menee lääkäriin sitten vasta kun on myöhäistä. nyt on muutaman päivän ollu vähän parempi olo keuhkoissa kun pudotin ton nikotiinin tonne 10mg korville, pyrin pössytteleen vaan sellaisen 2ml päivässä. Mutta onhan se lääkäriin mentävä jos tilanne pahenee onneksi nyt tuntuu paremmalta.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  15. #15

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    No joo, oon huomannu täs että nesteen nikotiinimäärän pudottaminen menee vähän kuin pakonomaisesti. Eli jossakin vaiheessa alkaa kurkkua karvaamaan niin toi höyryttely että on pakko pudottaa nesteen nikotiinipitoisuutta. Kun epämiellyttävät oireet sitä myötä vähenee, niin kummasti pärjää myöskin sitten sillä pienemmällä nikotiinimäärällä ja tottuu siihen. Nyt näiden vv vermeiden kans on sellanen säätömahis ilmaantunut että voltteja pikkasen pudottamalla voi jatkaa saman nikotiinimäärän kanssa, mut sit alkaa itse mediasta(PG/VG) johtuvat höyryntuotto- ja makuominaisuudet jäämään vajaaks siihen nähden, mihin on kovemmilla volteilla tottunut, et jossakin vaiheessa on vaan pakko tiputtaa nikotiinin määrää. Käänteisesti taas korkeammilla volteilla on selkeesti tiputettava nikotiinimäärää, kun se "TAPA" ei saa kumminkaan hirveesti poiketa rutiinistaan. Eli höyryttelytauko kestää tietyn ajan varsinkin duunissa ulkona piipahtaessa ja samoiten tietty määrä henkosia on vietettävä höyryttelyn merkeissä, että on "tyytyväinen". Jos on liian korkeet voltit, nestettä humpsahtaakin kummasti per "tupakkitauko" ja siinä sivussahan sitä huljahtaa nikotiiniakin rutkasti enemmän. Tässä ensimmäisen vv modin kanssa hirvee taistelu ollu jatkuvien nikotiiniövereiden kanssa, mut on vv kyl tuonu niin siistin ulottuvuuden koko touhuun säätömahiksineen ettei kyllä perus egoilla edes jaksa vaivautua pumputtaamaan enää-liian monotonista.

    Vähän tuli offtopiccia, mut menköön nyt.

     
     
  16. #16
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti

    Kyllä henki vielä pihisee, ja lääkärissä en ole kerenny käymään kun suomalainen mieshän yleensä menee lääkäriin sitten vasta kun on myöhäistä. nyt on muutaman päivän ollu vähän parempi olo keuhkoissa kun pudotin ton nikotiinin tonne 10mg korville, pyrin pössytteleen vaan sellaisen 2ml päivässä. Mutta onhan se lääkäriin mentävä jos tilanne pahenee onneksi nyt tuntuu paremmalta.
    Yhdelle mun työkaverille tuli keuhkoputkentulehdus ja sillä alko ottamaan toi höyryttely niin paljon kurkkuun, että se saakeli siirty takas analogisiin.
    Kehu ettei mitään ongelmaa vetää Mallua ja ei kuulemma tunnu ollenkaan kurkussa/keuhkoissa.
    Kerroin sitten noista analogisen sisältämistä puudutusaineista ja totes se sitte ittekin, että oon varmaa oikeessa... ???

    Joku tulehdus tai muu vastaava, niin tuntuu toi nikotiini varmaan suht epämiellyttävältä...

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    316

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Yhdelle mun työkaverille tuli keuhkoputkentulehdus ja sillä alko ottamaan toi höyryttely niin paljon kurkkuun, että se saakeli siirty takas analogisiin.
    Kehu ettei mitään ongelmaa vetää Mallua ja ei kuulemma tunnu ollenkaan kurkussa/keuhkoissa.
    Samat kokemukset ittelläkin, höyrytellessä koskee kurkkuun ja pitää yskiä helvetisti, sätkää vetää niin ei mitään oireita johtuu varmaan siitä tupakkaan lisätystä "puudutusaineesta".
    Toivottavasti "tauti" menee pian ohi että voi laittaa provarin tulille.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri
    ...kun suomalainen mieshän yleensä menee lääkäriin sitten vasta kun on myöhäistä.
    Selkäänne sietäsitte saada kaikki tuosta kansantaudista!

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri
    ...nyt on muutaman päivän ollu vähän parempi olo keuhkoissa kun pudotin ton nikotiinin tonne 10mg korville...
    Minä oon huomannut, että omissa keuhoissa alkaa heti tuntua ns. painon tunne ja hengitys hankaloituu kun käytän yli 14 mg nestettä ja varsinkin menthol-nesteissä tuo tunne vielä korostuu.

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  19. #19

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Jostain luin että kun lopettaa tupakan niin keuhkojen puhdistuminen totaalisesti vie melkein 10 vuotta. Nopeimmat puhdistumiset toki tapahtuu lyhyessä ajassa mutta ei se mikään päivän asia ole. Niin ja kannattaa muistaa että aivan tupakoimattomillakin ja höyrystämättömilläkin tulee joskus keuhkopöhöjä, etenkin näin influenssa aikaan. En usko että tämä höyrystelykään mitään superterveellistä puuhaa on, mutta sen uskon että se on paljon tupakointia parempi vaihtoehto. Moni on kyllä sairastunut herkemmin johonkin influenssaan yms. ensimmäisenä talvena tupakanpolton lopettamisen jälkeen, ainakin se on helppo syy aloittaa taas tupakointi. Eniten minua huvittaa ihmiset jotka sanovat että eikö tuo höyryttäminen ole vaarallista ja siinä puhuessaan kaivavat taskusta punaisen mallun huuleen

    Kannattaa myös muistaa että sairaana kannattaa käydä lääkärissä ja jättää google ja foorumit vähemmälle
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Eniten minua huvittaa ihmiset jotka sanovat että eikö tuo höyryttäminen ole vaarallista ja siinä puhuessaan kaivavat taskusta punaisen mallun huuleen
    Juu ja näitä tuntuu löytyvän.. On vissiin propagandakoneisto tehnyt tehtävänsä. :P Yleensä tokasen noille sankareille jotain tyylillä "Niin, kun toi sun suussa olevahan on oikee terveystikkari".

     
     
Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •