Tulokset 1 - 20 / 20

Aihe: VV Simple Mod

  1. #1

    VV Simple Mod

    Että Peleonilla on tullut tuollainen sitten myyntiin. Kylläpä näitä samannäköisiä vehkeitä pukkaa kauppoihin ^-^....aika suppeat tiedot tuosta!!

    http://www.peleon.pl/product.php?id_product=1714

     
     
  2. #2

    Vs: VV Simple Mod

    Ihan siistinnäköinen kopio. Melko jännä yksityiskohta takuussa: vain elektroniikalle, ei mekaniikalle. Mitähän kuraa tuo itse asiassa onkaan ?

     
     
  3. #3

    Vs: VV Simple Mod

    Ne jotka tilailee tavaraa peleonilta kuten minä niin suosittelen harkitsemaan tuota GS VV"Howitzeria" modia "uusin versio ainakin mainitaan niin". Mulla tulee kohta maanantaina 3 viikkoa täyteen ja laite toiminut moitteetomasti. Laite ei pätki kuin lavatubet imuissa "siis todella vähemmin kuin lavatube, ei ole kierreongelmia höyrystin päässä "kromi lavojen vika ettei cartot pysy kiinni niissä" tuote on halpa kun vertaa lavaan!! kaikki osat saa erikseen tilattua kun hajoaa esim uusi elektroniikka pää maksaa postikuluineen n 18 euroa "lavaan ei saa uutta osaa kuin pohjakorkin" Howitzeriin on helppo kääntää kiinni mini akkutuubi päiväkäyttöön. Itsellä meni tänään normaali imuja 18350 akulla 800 mah imr " 2 krt ladattu akku koska uutena se ei ole parhaimmillaan" 4.3v voltilla höyrytellessä 308 kertaa " Howitzerissa on laskin.. lavassa ei. Howitzer on todella kevyt!!! 18650/18350 akkupesien vaihto on hetkessä tehty.

    Huonot puolet: se ei ole crominen, se ei ole mikään hienostelu värkki,se on rungoltaan musta..karu ...ehkä samoin kuin perus Bolt", pohjakorkki on heiveröinen mutta ei hajoa jos on tarkka kuinka kääntää sen kiinni " lavan pohjakorkki käy siihen jos sattuu hajoamaan ...maksaa noin 3 euroa tai sitten tilaa peleonilta uuden akkupään...tosin jos sattuu olemaan pari risaa hajonnutta lavaa"kuin minulla" niin ottaa pohjakorkit niistä, cromi lavan korkkikin käy...siis korkki ei hajoa jos ei kännipäissään hajota sitä "hulluna humalassa". No pohjakorkki ei ole mikään ongelma ...tai jos ongelma on 3 euroa niin kannattaa miettiä mistä muusta voisi säästää. Yksi seikka ...mittauksissa on todettu että vaikka näyttö näyttää 6 volttia niin tosiasiallinen lukema on 5.7......siis ...ketkä siintä välittää kuin naama punaisena olevat mittarihemmot "Hifistit".....sillä asialla ei kukaan tee yhtään mitään.

    Itse en tilannut kyseistä värkkiä koska se on halpa....ihan mielenkiinnosta tilasin koska ne vanhat versiot oli niin haukuttuja. Olin yllättynyt kuinka hyvä työjuhta tämä on ollut kohta 3 viikkoa. Ihan milenkiinnosta olen heittänyt muut modit syrjään ja käyttänyt tätä vain tuon ajan. Odotellut milloin tämä verme hajoaa. No näin ei ole ainakaan vielä tapahtunut vaikka muutaman kerran on lennellyt pitkin lattiaa. Ja jos hajoaa ....niin ideahan on siinä..... että tähän saa jokaisen osan erikseen uutena ja halpaan hintaan.

    Se siintä!!

    Hauskat viikonloput!!


     
     
  4. #4
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pathfinder66 Näytä viesti
    Yksi seikka ...mittauksissa on todettu että vaikka näyttö näyttää 6 volttia niin tosiasiallinen lukema on 5.7......siis ...ketkä siintä välittää kuin naama punaisena olevat mittarihemmot "Hifistit".....sillä asialla ei kukaan tee yhtään mitään.
    Heh, en laske itseäni punanaama mittarihemmoksi, mutta kysynpä vain että miksi sitten mittaustulos, oma tai muiden, sinua kiinnosti? :P .

    Hyvällä IMR akulla GS VV 6.0V antojännite (ilman kuormaa tietenkin) on 5.99V - 6.02V, usean mittauksen ja mittalaitteen mukaan. Hyvin kohdallaan siis. Kuormassa jännite tietenkin putoaa, kun tulee rajat vastaan.

    Minustakin GS VV on varsin hyvä ja miellyttävän kevyt laite. Se on hieman tehoton, ja aikakatkaisee nopeasti, mutta kelpo laite kuitenkin. Kello/päivämäärä ominaisuudelle en ole keksinyt mitään käyttöä, jo siksikin että se nollautuu aina akun vaihdon yhteydessä.

     
     
  5. #5

    Vs: VV Simple Mod

    Onko kukaan saanut otsikon laitteesta edes manuaalia käsiinsä?
    Pitäisi tietää laitteen ominaisuuksista ja toiminnosta edes hieman enemmän.

    Voisi olla mainio varalaite.

    Toinen ajatus on hommata pelkkä halpa elektroniikka ja värkätä itse laite ympärille.

     
     
  6. #6
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    GSVV käyttöohje:



    Purkukuvat tuossa: http://www.e-savuke.com/forum/index....1607#msg131607

     
     
  7. #7

    Vs: VV Simple Mod

    Tuo ei kyllä ollu juuri se laite mitä otsikossa meinattiin vaan tämä.

    Tässä pelkkä elektroniikka irrallaan. http://www.peleon.pl/product.php?id_product=1884
    Mitenkähän tuo taipuisi omien modausten sisuksiksi?
    Ilmeisesti vaatii 7-8v sisään toimiakseen vai olenko ymmärtänyt väärin?

    Otappa yksi piiri labraasi tutkittavaksi?

     
     
  8. #8

    Vs: VV Simple Mod

    Kyllä itsekin katselin tuota simple modia.....eipä siintä mitään tietoa tunnu olevan. Toi Howitzeri"GS VV mod" mulla ollut kuukauden päivät ja mitään vikaa ei ole ollut. Saatanan kevyt kun vertaa esim tolkuttoman painavaan lavan cromiin. Kätevä kääntää kiinni lyhyt putki kun tarvis ja jos osat sattuu joskus hajoamaan niin jokaisen saa halpaan hintaan ostettua. Ei paina oikein mitään esim takin rintataskussa....oikeastaan melkein vain patterin paino. En mä ainakaan ole saanut tätä värkkiä hajalle vaikka pudonnutkin monta kertaa ja muuta tuubia en kuukauden aikana ole käytellyt kun tätä kyseistä värkkiä.

    Voishan tuonkin simple modin tilata jos siintä jotakin tietoja olisi....mutta miksi...painavahan sekin on kun cromi lava ja vain yhden koon akkuputkella.

     
     
  9. #9
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies Näytä viesti
    Tuo ei kyllä ollu juuri se laite mitä otsikossa meinattiin vaan tämä.
    Äh, niinpä tietenkin :-[. Koskaan ennen en ole modien kanssa sekoillut, ja nyt taas... :P

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies Näytä viesti
    Tässä pelkkä elektroniikka irrallaan. http://www.peleon.pl/product.php?id_product=1884
    Mitenkähän tuo taipuisi omien modausten sisuksiksi?
    Ilmeisesti vaatii 7-8v sisään toimiakseen vai olenko ymmärtänyt väärin?

    Otappa yksi piiri labraasi tutkittavaksi?
    Tuollainen tuli eilen. Se yksilö on tässä kuvassa.

    Tähän mennessä tiedän, että:
    - napit kilisevät voimakkaasti
    - näytön reunus on siivottoman näköinen
    - akun korkin kierre on todella lyhyt ja ilmeisen heikko
    - kahta akkua käyttää siis
    - antaa kiinanpulssia, 3V on oikeasti 4V tai hiukan yli, tarkat mittaukset tekemättä
    - kytkinmalli on heikkokestoinen etenkin höyrypainikkeena (kuten VMax)
    - halpahan tuo on

     
     
  10. #10

    Vs: VV Simple Mod

    Just meinasin tiedustella mikä tuo varsi on. ???

    Mielessä pyörii simppeli vv gripperi jonka tuollaisesta saisi ilmeisen helposti koneistettua.
    Niskat poikki, pala väliin ja pätkät vierekkäin.
    Nappi olisi helppo vaihtaa mutta kahden akun vaatimus sotkee kuviot...

    Toisin sanoen mistä provarin piirilevy.

     
     
  11. #11
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies Näytä viesti
    Toisin sanoen mistä provarin piirilevy.
    Ainakin Puffilta :. Tulee runkokin mukana, se poikki, pala väliin ja ...

    Miksi kahden akun vaatimus sotkee? Onhan Oval myös kaksiakkuinen, ja moni muu.

     
     
  12. #12

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Ainakin Puffilta :. Tulee runkokin mukana, se poikki, pala väliin ja ...

    Miksi kahden akun vaatimus sotkee? Onhan Oval myös kaksiakkuinen, ja moni muu.
    Mulla on jo yksi provari kotikäytössä mutta ei sitä raaski tuhota tähän.
    Pitää miettiä vielä ennen kuin pistän sorvin tulille.


     
     
  13. #13
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies Näytä viesti
    Mulla on jo yksi provari kotikäytössä mutta ei sitä raaski tuhota tähän.
    Pitää miettiä vielä ennen kuin pistän sorvin tulille.
    Älä turhaan mieti :. Sorvi vaan käyntiin ja ProVari poikki. Kuvia sitten tänne foorumille. Olisit ensimmäinen joka tuon teurasti .

     
     
  14. #14

    Vs: VV Simple Mod

    Provarista en tiedä saako siintä irroitettua elektroniikka osat irti erikseen. Muuten en suosittelisi ainakaan mitään sorvia koska ei tarvitse rungon kuumeta kummasti niin menee tuo hienoelektroniikka sököksi. Joskus katellut noita Provareja niin eikö niitäkin ole 2 eri akkutuubeilla ja eikö niitä sitten saa erikseen tilattua. No voin olla väärässäkin.

    Turhan tyyris laite pilata kokeilumielessä. Cromi Lavan hinnoissa jo kannattaa alkaa pelleilemään. Jos se nyt on vaivan väärti....onhan noi melkoisia ongelmapesiä jo sellaisenaan O0

     
     
  15. #15

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pathfinder66 Näytä viesti
    Provarista en tiedä saako siintä irroitettua elektroniikka osat irti erikseen. Muuten en suosittelisi ainakaan mitään sorvia koska ei tarvitse rungon kuumeta kummasti niin menee tuo hienoelektroniikka sököksi. Joskus katellut noita Provareja niin eikö niitäkin ole 2 eri akkutuubeilla ja eikö niitä sitten saa erikseen tilattua. No voin olla väärässäkin.

    Turhan tyyris laite pilata kokeilumielessä. Cromi Lavan hinnoissa jo kannattaa alkaa pelleilemään. Jos se nyt on vaivan väärti....onhan noi melkoisia ongelmapesiä jo sellaisenaan O0
    Saisin kyllä tuon provarin kyllä purettua, mutta siihen en ala. Erillistä erotiikkaa ei tietääkseni saa.
    Periaatteessa lavatuubi tuhoutuneilla kierteillä olisi mainio ja lähes ilmainen aihio, niitä kun tuntuu olevan joka toinen.
    Tosiasiassa pelkkä elektroniikka riittää, rungon joutuu kuitenkin vääntämään itse.

     
     
  16. #16
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Kyllä ProVarin saa purettua siististi. Omiani en ole purkanut, mutta jostain olen löytänyt piirilevyn kuvat. Taisi olla niin, että tuurnalla vain lyödään sisäpuolelta päätykappale ulos. Mitä elektroniikkaan tulee, niin sehän on kestänyt juotoksenkin lämmöt. Ellei putki nyt aivan punahehkuun asti lämpene, niin tuskin käyttöpainikekaan muotoaan muuttaa.

    Kallishan ProVari tietysti on, mutta toisaalta V2 tason laatua ja suorituskykyä ei taida olla saatavana mitenkään muuten. Lavatube U olisi halvempi tehdä, mutta se on sitten myös tehottomampi.

    Jos minulla olisi kunnollinen sorvi ja jyrsin, niin laittaisin ne jo laulamaan... :P

     
     
  17. #17

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Jos minulla olisi kunnollinen sorvi ja jyrsin, niin laittaisin ne jo laulamaan... :P
    Meni jo niin offtopikin puolelle että heilahtaa... Siivotkaa pois jos itse otsikon laittesta joku haluaa jutustella.

    Tuurnallahan se pääty lähtee. Pelkkä tiukka sovite.
    Laita vaan porvarisi tänne, sorvit ja jyrsimet tarjoan jo ihan siitä ilosta kun parin sadan tuubista lähtee lastua.

    Tuon jatkoputken verran olen provaria värkännyt, tosin aiheuttamatta naarmuakaan itse laitteeseen.


    Materiaalina rst ja pääty sovitettu pronssista.
    Lisäksi rst cone tehty valmiiksi odottelemaan kohta käynnistyvää ato projektia.

     
     
  18. #18

    Vs: VV Simple Mod

    Joo...kävin itsekin tsekkaamassa provaria ja eihän siinä itse runkoon tarvitse koskea vaan sorvata tuo lisäpätkä pohjakorkin tilalle. Tosin onnistuuko se sillai vai jääkö lisäosa liian pieneksi että mahtuu akut sisään?? Voi olla niin että joutuu kierteittää ulkokierteet provarin runkoon ja tehdä jatkopala siihen niin tulee tilaa akuille.

    No yläkuvasta kun kattelen niin ilmeisesti vain pelkkä jatkopalan teko riittää ja ilmeisesti joutuu kirteitä hieman syventämään provarin rungossa että tulee tukevampi liitos jatkopalaa ajatellen...tai sitten ei tarvi. Onhan tuossa asiantuntija ylhäällä. Ihan siistin näköinen verme ja saa kunnon akun sisälle.

    Kattelin tuossa huuto.netissä noita 18650 akkuja ja joku myi jopa 5300 mah akkuja siellä "tosin jostain kiinasta postitetaan...aikoinaan kerran tilasin sieltä ja kesti 3 vko että saapui...tosin ne oli niin saatanan halpoja ettei ollut väliä että viipyi" tosin ei ne mitään imr akkuja ole!!....ei nyt kaikkea voi vaatia niihin hintoihin!! ...mitatkin vaatii modin jossa on hieman enemmän tilaa


    http://www.huuto.net/kohteet/699-2-x...w322/229616490

     
     
  19. #19

    Vs: VV Simple Mod

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pathfinder66 Näytä viesti
    Joo...kävin itsekin tsekkaamassa provaria ja eihän siinä itse runkoon tarvitse koskea vaan sorvata tuo lisäpätkä pohjakorkin tilalle. Tosin onnistuuko se sillai vai jääkö lisäosa liian pieneksi että mahtuu akut sisään?? Voi olla niin että joutuu kierteittää ulkokierteet provarin runkiin ja tehdä jatkopala siihen niin tulee tilaa akuille.

    No yläkuvasta kun kattelen niin ilmeisesti vain pelkkä jatkopalan teko riittää ja ilmeisesti joutuu kirteitä hieman syventämään provarin rungossa että tulee tukevampi liitos jatkopalaa ajatellen...tai sitten ei tarvi. Onhan tuossa asiantuntija ylhäällä.
    Aika napakan reijän joutuu jättämään akulle joten se ei tipahda paikoilleen vaan menee pari sekuntia että ilma ehtii poistua välistä.
    Provariin ei ole tehty mitään ja orkkis korkki edelleen käytössä lyhyellä akulla.

     
     
  20. #20
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: VV Simple Mod

    Otsikon aiheesta asiaa, vaihteeksi, jos nyt olen oikean modin kimpussa... :

    Eli taulukkoa ja käppyrää, jos nämä nyt ketään kiinnostavat. :P Lienee niin, että vain harvoja kiinnostaa, ja heitäkään ei oikeasti, mutta kun tämän sivuston selailu näyttää kuvien kanssa hienommalta 8), IMHO, niin olihan minun noita tuotettava tähän väliin. :P

    Kiinanpulssia tällä kertaa totutun suuntaisesti, mutta pulssin rakenteen kannalta hieman eri tavalla kuin aikaisemmin on nähty. Kuvaajat kertovat oleellisen, joten pitemmittä puheitta: Akut AW IMR täydet muttei uudet, ja ladattu sessioiden välissä.







    Kuten jotkut jo ovatkin vastaavissa yhteyksissä todenneet, höyryämään pystyy, etenkin kun ei kovin tarkasti perusta höyrykokemuksen tuottamista näytön lukemiin. Ja kun modi on melko halpa, niin kyllähän tuolla jännitteen tehollisarvoa säätelee, erityisesti höyryn tuntuman perusteella. Aivan pienimpiä tehoja siitä ei saa ulos, mutta se tuskin useimmille höyrypäille on mikään ongelma. Pieniä tehoja varten on Lavatubet ja vastaavat...

    Laitteen piirin toimintatapaa en ole perusteellisesti vielä tutkinut, mutta kiinnostavahan se on koska piirilevyä on saatavana edulliseen hintaan. Sellainen tuli mieleen, että takaisinkytkennästä riippuen saattaisi olla kohtuullisen helppoa tehdä tuohon sellainen lisäys, että määrävälein päätefetin ohjauksesta pudotettaisiin pulssi kokonaan pois. Tämä mahdollisesti saattaisi saada toteutuneen tehollisarvon putoamaan lähemmäs näytön lukemaa. Saatan tätä tutkia myöhemmin, modin ohjaussignaalin näytepuskurista excelillä. Jos tulos vaikuttaa kiintoisalta, jatkan siitä sitten omissa vuodoissani...

    Jos akun korkki olisi vakuuttavampi, saattaisin suositella tätä tehokkaaksi varalaitteeksi. Vähäisen käytön aikana korkki ei vielä ole lentänyt pois, mutta kyse näyttää olevan jokseenkin millin osista että milloin se katoaa. Ja kun kyseessä on metallinen putkimodi jossa on kaksi akkua peräkkäin, korostan että akkujen tulee ehdottomasti olla ehjät ja virheettömät. Erityisesti sisemmän akun muovipinta ei saa olla millään tavalla vähääkään vaurioitunut, ettei synny ulommalle akulle tuhoisaa oikosulkua.

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •