Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 34

Aihe: Atojen peruskorjaus

  1. #1

    Atojen peruskorjaus

    Toinen aloituspaketin ato ei cola-kylvystä ja pesusta huolimatta oikein tuo enää fiiliksiä. Jos sitä vertaa lähes käyttämättömään atoon, niin eron huomaa selkeästi.

    Kysymys kuuluu, että mikä on se aton oleellinen komponentti, joka tuossa lässähtää ja heikentää makunautintoa. Peleonilta tilasin tuollaisia: http://www.peleon.pl/product.php?id_product=1215

    Maalaisjärkihän sanoisi, että putsaus ja uuden piikkikomponentin vaihto tekee atosta kuin uuden. Voiko penniä venyttää radikaalimmin? Käsittääkseni noihin saa tuota imupiuhaakin erikseen ja kun tuo piikkiosa on sinänsä pelkkää rautaa, riittääkö pelkkä langan vaihto?

    Ei sikäli, että välttämättä vaivautuisinyleiseen lankojen kanssa pelaamiseen, mutta jollekin opiskelijabudjettilaiselle se voisi olla helpottava tieto. Eikä se varaosana huono sijoitus ole muutenkaan, varsinkin kun olen huomannut, että nämä tilaukset eivät aina mene kuin elokuvissa. Itse menen nyt yhdellä toimivalla tankkiatolla ja rukoilen, ettei se sippaa ennen helpotusta (tilausten saapumista).


     
     
  2. #2
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Ei kait se se piikki ole vaan se hehkulanka? Se tulee täyteen sontaa tai ei hehkaa enää koko matkalta tms. Sitä lähtisin ite putsaan jos jotain.
    Dryburn toimii ihan jees kun tekee riittävän usein. Helpoimmalla pääsee toki kun vaihtaa uuteen. Ei noi nyt onneks miljoonia maksa
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  3. #3
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Jälleen kerran kiitos Sib77:n ja tuolla putsauskonstilla aloittaisin ensin, koska ei tarvitse purkua: http://www.youtube.com/watch?v=h_-Xe9tny9s

     
     
  4. #4

    Atojen peruskorjaus

    Atot maksaa pari euroa, eikö olevaan helpompi ostaa uus ku vanha hajoo.

     
     
  5. #5

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Atot maksaa pari euroa, eikö olevaan helpompi ostaa uus ku vanha hajoo.
    Elä nyt, tässä lajissa se on kova hinta kun joutuu maksamaan analogisen askin verran varaosasta..
    Oh wait... Provari. "I stand corrected."
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  6. #6

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Ei kait se se piikki ole vaan se hehkulanka? Se tulee täyteen sontaa tai ei hehkaa enää koko matkalta tms. Sitä lähtisin ite putsaan jos jotain.
    Dryburn toimii ihan jees kun tekee riittävän usein. Helpoimmalla pääsee toki kun vaihtaa uuteen. Ei noi nyt onneks miljoonia maksa
    Ok, tämä selvensi. Eli tuon piikkiosan ja sen imulangan toiminta on tuossa sivuseikka.

    Ja saahan noita toki uusia, eikä tuo 6-7 euron satsaus atoon tietenkään kohtuuton ole, mutta tuntuu jotenkin järjettömältä heittää koko pötkö mäelle yhden nippelin kulahtamisen takia viikon parin välein.

    Mutta olen sen verran kalkkis, etten ymmärrä kertakäyttöyhteiskunnassa montaa muutakaan juttua.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    265

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Vastaus tuohon kertakäyttömaailmaan on Bulli! Siihen voi vaihtaa langan ja saa itse määrättyä vastuksenkin, eikä maksa paljon :-)

     
     
  8. #8
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Onkos kenelläkään täällä käytössä Bulli-Smoker A2, A2-T tai A2-TM Atomizereita?

    http://www.bulli-smoker.com/verdampf...zer/index.html sanoo, että niitä ei juuri nyt saa, joten tässä pystyisi hyvin vaikka vähän miettimään ensin... :P

     
     
  9. #9

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Josip Zugasvili Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Ei kait se se piikki ole vaan se hehkulanka? Se tulee täyteen sontaa tai ei hehkaa enää koko matkalta tms. Sitä lähtisin ite putsaan jos jotain.
    Dryburn toimii ihan jees kun tekee riittävän usein. Helpoimmalla pääsee toki kun vaihtaa uuteen. Ei noi nyt onneks miljoonia maksa
    Ok, tämä selvensi. Eli tuon piikkiosan ja sen imulangan toiminta on tuossa sivuseikka.

    Ja saahan noita toki uusia, eikä tuo 6-7 euron satsaus atoon tietenkään kohtuuton ole, mutta tuntuu jotenkin järjettömältä heittää koko pötkö mäelle yhden nippelin kulahtamisen takia viikon parin välein.

    Mutta olen sen verran kalkkis, etten ymmärrä kertakäyttöyhteiskunnassa montaa muutakaan juttua.
    Viikon parin välein ??? Ei kyllä niin nopiaa pitäisi kailahtaa. Niitä vanhoja atoja kannattaa kuivapolttaa, kuten pou tuossa sanoikin, niistä voi ihan hyvin tulla kuin uusia sen jälkeen. Sibin sigussa linkki kyseiseen toimenpiteeseen. Vie aikaa sen max kymmenen minsaa, riippuen omistakko kärkipihtejä...

     
     
  10. #10
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Jälleen kerran kiitos Sib77:n ja tuolla putsauskonstilla aloittaisin ensin, koska ei tarvitse purkua: http://www.youtube.com/watch?v=h_-Xe9tny9s
    Kokeiltu ja hyväksi havaittu.
    3 atoa putsasin noilla ohjeilla, hyvin toimii
    Sib77:lle kiitoksia kun jaksat noita videoita ja ohjeita vääntää, cool man.

    Ves@

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Mä olen viimeaikoina kokeillut puhdistusta niin, että laittaa aton lukkopihteihin kiinni, sitten muki lavuaariin, ja asettelee lukkopihdit ja aton mukin päälle ja sitten kuumaa vettä täydellä paineella 5-10 minuuttia kierrepuolelta sisään. Ei tarvii itse seisoskella siinä lavuaarin äärellä
    Toimii hyvin!

     
     
  12. #12
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Atojen peruskorjaus

    0,1 tonnia vettä aton puhdistamiseen. Ei näin.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  14. #14

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    0,1 tonnia vettä aton puhdistamiseen. Ei näin.
    Luonto pelastuu.... Kurkistelin netistä niin aprox 94-151litraa (riippuen suuttimesta) holisee vasseria eetteriin.. Eli aikas lailla correct :-[
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    0,1 tonnia vettä aton puhdistamiseen. Ei näin.
    Luonto pelastuu.... Kurkistelin netistä niin aprox 94-151litraa (riippuen suuttimesta) holisee vasseria eetteriin.. Eli aikas lailla correct :-[
    Tuskin talonyhtiö tuohon vedenkulutuksen lisäykseen kaatuu...

    Edit: Vai ympäristöäkö tässä ajateltiin?
    Mä en usko ilmastonmuutokseen enkä mihinkään ylivihreään "ajatteluun" enkä varsinkaan siihen että maailma paskaan tai paskaveteen hukkuisi.

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari eeHman's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    132

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Tosiaankin, aika hyvin tässä jo tullutkin vinkkejä.

    Olen myös itse tutustunut tuohon etikka/ruokasooda pesuun ja se on aika tehokas ja nopea. Sopii myös opiskelijan budjettiin, kun ei pidä satsata höyrypesuriin tai ultraäänipesuriin.

    Jos pesu(t) ei auta niin...
    Usein kuivapoltto auttaa pääsemään eroon palaneesta mausta. Tankkimallin atosta irroita neulalevy ja lanka tätä varten, muuten lanka saattaa olla entinen riippuen miten surkeeta lankaa siinä on käytetty

    Lanka saattaa kumminkin joka tapauksessa olla syynä palaneen makuun, sillä joskus töhnä palaa huolimattomasta käytöstä johtuen pysyvästi kiinni lankaan ja se on pakko vaihtaa, jos meinaa vielä atoa käyttää.

    Lankoja saa halvalla peleon.pl putiikista. Joko 0,6 mm lankaa (kallis) tai sitten 2mm lankaa 1 metri (halpaa). Siitä esim vähän nyppäsee kuituja pois, niin tulee sopivan paksu.
    Osa ei jaksa/osaa perehtyä niin syvästi aton sielunelämään, että vaihtaisi ikinä lankaa. Tuntuu vain nuo eGo:n atot maksavan sen verran enemmän, kuin muut (melkein 10e), että itse huollan ja korjaan atoa niin pitkään kunnes vastuslanka katkeaa.

    Vähän jäin ihmettelemään, mihin kärkipihtejä tarvitsee. Talttapäinen ruuvimeisseli on ehdottomasti paras väline neulalevyn irrotukseen tankkimallin atosta. Voin tehdä videon toimenpiteestä tai joutube saattaa tarjota myös videon tästä.

    Ei hitto kuumaa vettä 5-10 min. täydellä paineella ja maailma pelastuu. Noh, onneks tuota ei tarvitse joka päivä tehdä.

    että semmoista...
    että semmoista...

     
     
  17. #17
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    64

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Olisipa nyt ehjä eGo-t-ato jolla kokeilla puhdistamista. CE2:n ostettuani pääsin viimein vähän tarkemmin tutkimaan vastuslankaan kertyvää moskaa ja se on kyllä tiukassa kiinni. Mekaaninen puhdistus rasittaa liikaa lankaa ja se katkeaa, polttamalla taas lanka palaa poikki.

    Kokeilinpa sitten laittaa testiksi CE2:n ja kokeeksi yhden tukkeutuneen (ja keitetyn ja poltetun mutta silti elottoman) carton kylpyyn 30% vetyperoksidiliuokseen kotitekoisessa "ultraäänipesurissa" (vanhaan margariinirasiaan teipattuja xbox-ohjaimen moottoreita). Sen jälkeen huolellinen huuhtelu, keittäminen ja parin päivän kuivuminen. Suureksi riemastuksekseni niin CE2 kuin cartokin toimivat loistavasti, eikä ole mitään sivumakua.

    CE2:n voi myös hyvin ja nopeasti puhdistaa tiputtelemalla siihen vastuslangalle vetyperoksidia aina vähän kerrallaan. Hiili alkaa vähitellen liueta niin, että sitä voi neulalla siitä rappailla pois.

    Muistakaa lukea ja noudattaa vetyperoksidin turvallisuusohjeita! Älkää koskaan liittäkö atoa akkuun kiinni, kun käsittelette vetyperoksidia!

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja samj Näytä viesti
    kotitekoisessa "ultraäänipesurissa" (vanhaan margariinirasiaan teipattuja xbox-ohjaimen moottoreita)
    Äijähän vois opettaa jopa MacGyveriä. Ihan loistavaa

     
     
  19. #19

    Vs: Atojen peruskorjaus

    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  20. #20

    Vs: Atojen peruskorjaus

    Mä sain tänään ekan kerran aloituspakkauksen atoon uuden langan vaihdettua, ei ollut paha homma. Palaneen käry poissa

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •