Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 22

Aihe: AGR+ Pyrex Glass kartotankki

  1. #1
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470

    AGR+ Pyrex Glass kartotankki

    Tänne keskustelua otsikon mukaisesta tankista.
    Vaatii oman ketjun, eroavaisuutta normaali versioon on aika paljon..

    edit:
    kyllähän tämä vamon nokkaan istuu ihan jees..
    vamo1_20130817_151134.jpg vamo2.jpg

    edit:
    Lisäyksenä tähän ensimmäiseen kirjoitukseen ja vinkkinä...
    EHDOTTOMASTI alakautta pohjatäyttö tämän tankin kanssa ja vaatii neulakärkisen putelin.
    Eli...
    1. Ruuvaa se "lisä" ala-cap irti jossa 510-liitäntä, millä tankki yhdistetään käytettävään modiin.
    2. Tankki ylösalaisin, ja paina kartoa sen 510-liitännästä että se uppoaa kokonaan tankkiin,
    vedä sen jälkeen driptipistä kartoa ulos niin pitkään että sisällä olevan putkilon reiät näkyvät vapaina.
    3. Neulakärkisellä pullolla, laita neula tankin sisään niin että neulan kärki tulee ulos jommasta kummasta
    putkilon reiästä ja nesteet menevät tankkiin.
    4. Sitten vain täytät tankin niin täyteen ettei ne putkilon reiät peity.
    5. Täyttöpullo pois tankista, työnnä driptip päästä karto sisään ja ihan pohjaan.
    6. Tankki ympäri, kuivaa mahdollinen kostea pinta karton liitännästä pois paperilla, paina driptippiä että karto pysyy
    tukevasti tankissa kiinni, ja samalla ruuvaa kiinni se ylimääräinen ala-cap liitin, joka pitää karton tankissa lukittuna.

    Tuota helppoa ohjetta noudattamalla, itselläni ei ole kertaakaan kurlannut tai vuotanut yksikään tankillinen.
    Siinä vaiheessa jos karto kurlaa, on aika vaihtaa se uuteen kartoon. (itselläni näin kävi neljän tankillisen jälkeen..)

    Itse tämän niksin tajusin kun kissojen ja koirien kanssa kokeilin kaikkia mahdollisia täyttökeinoja tämän tankin kanssa.
    Neulareikä ruuvin kautta täyttö ei ole se oikea, ainakaan minun mielestäni. (Ilmanpaine puskee nestettä kartoon niin että koko
    vanu kostuu ja on piripintaan märkä, ja sitten se kurlaa ja kaikki on viturallaan..)
    Itse käytän tässä nyt kartoja mihin olen tehnyt vain yhden reiän karto-puncherilla,och hyvin pelittää.
    Mutta kukin tekee kuten tykkää.
    Peace.



    All spelling mistakes are my own and may only be distributed under the GNU General Public License!
    Kaikki kirjoitusvirheet ovat minun omiani ja niitä saa jakaa ja levittää vain GNU General Public License alaisuudessa!


    ps. miten lisään tuon ^^ tekstin allekirjoitukseeni jotta se näkyisi joka kirjoituksessa, en osaa..
    Viimeksi muokannut Darra; 23.08.13 kello 15:47.

     
     
  2. #2
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Joko oot sen verran ehtiny testailemaan että voit pistää omat fiilikset?

     
     
  3. #3
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Vähän omia fiiliksiä tästä sekavine ohjeistuksineen...
    Tankkia ei voi täyttää (tai en ainakaan suosittele) irroittamalla yläcapin koska noissa pyrex tankeissa ei ole kierteitä, kuten siinä muovitankillisessa on, vaan keskellä olevassa putkilossa (karto menee tämän sisään) on kierteet johon capit kiinnittyvät.
    jos täyttöä yrittää tuolla normi version tyylillä,niin tiedossa on melko varmasti tulvimista.
    Elikäs täyttö tässä tapahtuu avaamalla tuo ruuvi (poista ensin se ihan alin cap,jossa karton lukitus) ,
    ja se puskee ilmanpainetta samalla niin että karton vanu kostuu ylös asti ja kurlausta tiedossa.. (tämän kanssa on pakko käyttää neulaa taikka neulakärkistä putelia..)
    Kun täyttö tapahtunut (älä laita aivan piripintaan,), ruuvi kiinni, ja käännä tankki ylösalaisin..
    Laita talouspaperia taikka rätti alaliitäntään ja puhaltele driptip aukkoon, tämä poistaa ylimääräiset nesteet kartosta ja vanusta, eikä puske ilmanpainetta tankkiin (tankissa oltava tyhjiötä vähintään karton reikien kohdalle).
    Muutamat puhaltelut kunnes nestettä tulee rätille hyvin vähän tai ei ollenkaan..
    Sitten vain karton kiinnitys cap kiinni, ja höyryttelemään..

    Olen tässä suurinpiirtein koko päivän höyrytellyt tällä normi resistanssi (2.3ohm) 50mm karton kanssa, ja aluksi kaikki meni niinkuin elokuvissa...
    Sitten alkoi kurlaus ja nestettä tulee vähän suuhun, höyryt olemattomat vpg 50/50 nesteellä.
    Tankki ei vuoda ollenkaan, kuten normi versiolla ainakin minulla teki.
    Tällä hetkellä mun tuomio on thumbs down, kokeilen vielä tuolla pienemmällä tankilla ja 40mm "normaali" kartolla, sillä mulla on lähes poikkeuksetta AINA
    ollut ongelmia näiden 50mm XL kartojen kanssa, tankissa kuin tankissa, syytä en tiedä.
    Smokin pyrex glass 50mm XL kartotankki taitaa olla ainoa missä ongelmia ei mulla ole isojen kartojen kanssa..
    Kirjoittelen vaiheessa lisää fiiliksiä tästä jahka olen testannut normi karton ja varmuuden vuoksi toisen XL karton..

     
     
  4. #4
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    No niin...
    Nyt on ollut pienempi, normaali 40mm kartolle tarkoitettu tankki ja karto kiinni loppuillan..
    Täytin tankin normaalisti täyttöreiästä mitään kikkailematta, ja toimii loistavasti, ei kurlausta, ei vuotoja, eikä muutakaan vi*tumaista.
    En tajua mikä noissa isoissa 50mm XL kartoissa oikein on, ne ei ole mulla toiminut oikeastaan ikinä kunnolla minkään tankin kanssa, verrattuna normaali kokoisiin..
    nyt vaihtui thumbs down --> thumbs up, mutta joutuu vain tyytymään pienempään tankkiin ja kartoon, ja sehän passaa minulle loistavasti.
    on tämä hintaansa nähden ehdottomasti hankkimisen arvoinen apparatus.

     
     
  5. #5
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mulla jääny perus agr tankki moditelineeseen pölyttymään, jotenki se pituus mikä tulee lukitusrenkaasta ei nappaa.
    Taitaa jäädä tämäkin hankkimatta koska en käytä nesteitä mitkä tuhoaa tankit.

     
     
  6. #6
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Kolmas tankillinen menossa pienemmästä 40mm normi kartoille tarkoitetusta tankista, ja ei minkäänlaista kurlausta tai nesteen vuotamisia.
    Pienemmän tankin kanssa korkkasin ihan uuden karton, isomman tankin kanssa oli kertaalleen käytetty ja puhtaaksi keitetty karto.
    Kokeilen vielä myöhemmin tänään tätä ihan uudella 50mm XL kartolla tuon isomman tankin kanssa.
    Ainakin pienemmän tankin kanssa ihan loistava peli, tämä menee vakio käyttöön..
    Ainoa mikä oikeastaan häiritsee (jos pitää muuta valittamista keksiä ison tankin+karton omituisen käyttäytymisen lisäksi) on tuo että kun vapottelee
    niin tuo fillscrew eli täyttöruuvi koskettaa ihoa ja voi kutittaa yms. jos pitelee modia tietyntyylisessä asennossa.
    Ainiin, ja se voi tietty häiritä jotain että cappien tiiviste renkaat voi irrota kun tankin avaa esim. pyrex tankin/karton vaihdon yhteydessä..
    Itselläni tuo alacapin tiiviste rengas lähti pyrex tankin mukana irti kun nostin tankin pois.
    Mutta pääasia on että vihdoinkin sain suoraan sanoen puoli ilmaiseksi pyrex tankin normi kartoille..
    Todennäköisesti tilaan toisenkin.

     
     
  7. #7
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Mulla jääny perus agr tankki moditelineeseen pölyttymään, jotenki se pituus mikä tulee lukitusrenkaasta ei nappaa.
    Taitaa jäädä tämäkin hankkimatta koska en käytä nesteitä mitkä tuhoaa tankit.
    Eipä tarvitse olla nesteitä tuhoavia tankkeja, mutta kun ne muoviset kinkki tankit halkeilee ajan myötä, ja useimmiten niissä on jo valmiiksi tankin molemmissa päissä
    hiusmurtumia, ja siitä se lähtee kun niitä cappeja joutuu ennemmin tai myöhemmin irroittelemaan..

     
     
  8. #8
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Vähän päivityksiä taas...
    apparatus toimii hyvin.
    4 tankillista sain bogen normaali 40mm kartolla imettyä, sitten meni karto vaihtoon.
    Nyt on kiinni bogen XL 50mm karto, johon tein vain yhden reiän, ja toimii yllättäen oikein hyvin!
    Aiemmin kun oli XL karto kiinni,se oli pre-punched kahdella reiällä.
    En voi muuta sanoa kuin jälleen kerran, todellakin thumbs up täältä.

    edit:
    täyttöön suosittelen pohjatäyttöä, niin ilmanpaine (neulatäytöllä neulareiästä) ei puske nesteitä kartoon ja pinnalle tulvimaan, eli..
    modiin menevä alacap liitäntä irti, tankki ylösalaisin, paina kartoa sormella tankin sisään, vedä kartoa ulos niin paljon että
    tankin sisällä olevan putkilon reikä näkyy vapaana.
    käytä neulakärkistä pulloa täytössä, laita neulakärki sisään että se tulee tankin sisällä putkilon reiästä ulos.
    täytä tankki, työnna karto takaisin paikoilleen, tankki ympäri normaali asentoon, laita ala-cap kiinni, höyryttele!



    All spelling mistakes are my own and may only be distributed under the GNU General Public License!
    Kaikki kirjoitusvirheet ovat minun omiani ja niitä saa jakaa ja levittää vain GNU General Public License alaisuudessa!
    Viimeksi muokannut Darra; 19.08.13 kello 16:45.

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä FOB's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    48
    bogen carto juuttunu ihan saatanan lujaan pyrexin lasitankkii kiinni, ei saa vitullaakaan pois? on kokeiltu vasaraa ja kaikkia sen suuntaista, pitää tuo karto porata tohjoksi vai mikä avuksi?

     
     
  10. #10
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FOB Näytä viesti
    bogen carto juuttunu ihan saatanan lujaan pyrexin lasitankkii kiinni, ei saa vitullaakaan pois? on kokeiltu vasaraa ja kaikkia sen suuntaista, pitää tuo karto porata tohjoksi vai mikä avuksi?
    ei se pyrex lasi tankkiin ainakaan kiinni voi juuttua, koska siellä tankin sisällä oleva putkilo jossa on reiätkin (ei muuten tarvitse karton reiät olla niiden kohdalla,ei vaikuta toimivuuteen) niin siinä on kierteet, mihin capit kiinnittyvät ja tankki on niiden puristuksissa kiinni..
    Kartohan ei ole kiinni siellä tankissa ollenkaan, vaan capit kiinnittävät sen paikalleen, kun ne kiristetään kiinni.


    Lisään nyt tuohon ensimmäiseen kirjoitukseen että ehdottomasti alatäyttö tämän kanssa neulakärkisellä pullolla niin
    ei varmasti leakkaa tai kurlaa, jos kurlaa niin sitten on kartoa käytetty niin monta tankillista että on aika vaihtaa karto.

    Loppuvedos:
    Tämä kulkee nykyään kartotankkina kanssani joka paikassa.
    Ei ole niitä katastrofin aineksia ilmassa mitä itselläni ainakin oli sen muovisen AGR tankin kanssa,
    mitä en saanut oikein koskaan toimimaan paitsi pienemmän 40mm karton kanssa, ja sekin alkoi kurlaamaan,
    olisi ehkä siinäkin pitänyt pohjatäyttöä kokeilla, mitä en koskaan tehnyt..
    Pisteenä iin päälle, tämä on PARASTA mitä TÄHÄN hintaan löytyy +-5eur säteellä mistään. piste.


    All spelling mistakes are my own and may only be distributed under the GNU General Public License!
    Kaikki kirjoitusvirheet ovat minun omiani ja niitä saa jakaa ja levittää vain GNU General Public License alaisuudessa!
    Viimeksi muokannut Darra; 23.08.13 kello 15:46.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    184
    eikös tämä ole semmonen malli ettei tankki voi liukua carton päältä pois kuten u-dtc tankki? vituttaa töissä kun nappaat taskusta sähkiksen ja tankki luikuu päältä = nesteet taskuun ja nesteeltä hakeen analogisia

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hobitti Näytä viesti
    eikös tämä ole semmonen malli ettei tankki voi liukua carton päältä pois kuten u-dtc tankki? vituttaa töissä kun nappaat taskusta sähkiksen ja tankki luikuu päältä = nesteet taskuun ja nesteeltä hakeen analogisia

    ja kuinka kovaa paiskomista tua pyrexi kestää?

     
     
  13. #13
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hobitti Näytä viesti
    eikös tämä ole semmonen malli ettei tankki voi liukua carton päältä pois kuten u-dtc tankki? vituttaa töissä kun nappaat taskusta sähkiksen ja tankki luikuu päältä = nesteet taskuun ja nesteeltä hakeen analogisia

    Joo.. ei tarvitse ostella laipallisia kartoja, ja eihän ne laipallisetkaan ylös liukumista estä,ellei kyseessä ole (pashka) u-dct tankki.
    Itselläni u-dct tankin kanssa oli ongelmana helv*tin tiukka imu ja sitten kurlaus kun oli posket lommolla saanut imettyä. thumbs down.
    mutta takaisin aiheeseen..
    normaali kartoja tähän laitat, ja omani ainakin on sen verran luotettava peli että mennyt nyt takin povitaskussa mukana K100:n nokassa..
    Ainoa katastrofi minkä tämän kanssa näen on se että jos et ole kiristänyt kunnolla sitä välikappale ala-cappia mikä menee modiin kiinni,
    niin tankki voi pyöriä taskussasi ja irrota liittimestä, ja sitten karton liitin painuu tankin sisään ja aiheuttaa tankin vuotamisen taskussasi..


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hobitti Näytä viesti
    ja kuinka kovaa paiskomista tua pyrexi kestää?
    En osaa sanoa, mutta kerran olohuoneen pöydältä mökillä tämä pääsi vahingossa tipahtamaan lattialle viime viikonloppuna, eikä tullut naarmun naarmuakaan mihinkään, ja ehjä on ja edelleen käytössä...
    itse ostin tämän mukana suoraan valmiiksi vara tankit sekä lyhyelle että pitkälle kartolle, kun ei sitä koskaan tiedä...
    ja sen verran edullisesti sai ne vara tankit (pari egeä kipale) että samaan satsiin sopi hienosti..
    Viimeksi muokannut Darra; 22.08.13 kello 22:09.

     
     
  14. #14
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Ehjä pyrex kestää kovaakin käsittelyä, pahinta on terävät iskut. Naarmuuntunu pyrex taas on haurasta.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  15. #15
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Itse punchatuissa kartoissa riittää yksi reikä tämän kanssa, trust me.

     
     
  16. #16
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Kartonkin voi vaihtaa lennossa uuteen tyhjentämättä tankkia, ala-cap irti,tankki ylösalaisin,paina sormella karton liitäntää ja vedä se ulos driptip päästä ja uusi karto sisään..
    Kiitokset siitä nerokkaalle idealle pistää tuo keskiputki siihen, mitä aluksi itsekkin ihmettelin kun paketin avasin..
    Viimeksi muokannut Darra; 27.08.13 kello 22:17.

     
     
  17. #17
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Jatkan tätä itseni kanssa keskustelua kyseisestä aiheesta...
    ei kannata sitten heti pistää agr:N syyksi jos ei apparatus toimikkaan kunnolla, vaan kannattaa testata useammalla kartolla.
    itselläni on nyt toinen karto meneillään, ensimmäisen kanssa toimi kuin unelma kunnes oli kovan käytön jälkeen pakko vaihtaa, ja
    nyt tällä toisella kartolla tämä tahtoo kurluttaa väkisinkin maltillisillakin watteilla (+2ohm boge kartoja puffilta).
    edelleenkin annan thumbs up, paras karto tankki mitä olen käyttänyt ottaen huomioon hinnan ja ettei tarvitse laipallisia käyttää enään..
    Viimeksi muokannut Darra; 27.08.13 kello 22:18.

     
     
  18. #18
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Olisinpa heti uskonut että paska karto niin ei olisi mennyt niin paljon nesteitä hukkaan..
    Oooh this is my new baby, my only love kun kartotankeista puhutaan..
    Tuo keskiputki kierteillä on kyl niin nerokasta vaikka vähentääkin tankin kapasiteettia mutta jos optiona on karton vaihto täydellä tankilla kastamatta sormia, i'm in baby!

    Ja tähän sopii sitten kaikenlaiset itse rei'itetyt kartot (tavasta riippumatta) kiitokset tilavan keskiputken.

     
     
  19. #19
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Kyllä se vain niin on että höyryttelyn saralla "on-the-go" eli liikenteessä (..ja ihan kotonakin..) vaihtoehdot on tyyliin bottom coil clearot, kuten trulli blogissaan kirjoitti.
    Kartojen saralla lisäisin tämän tankin, itse en ainakaan muita enään katsele taikka etsi.
    Tämä kuitenkin lasi tankillinen ja niin helkutin edullinen..

    Pisteenä iin päälle, istun nyt kapakissa, ja kädessä höyryää, mikäs muukaan kuin.. Kanger Pro Tank ..
    Bottom coilit on tätä päivää, rupee nää kartotankitkin olemaan vain kuiskaus menneisyydestä.
    Ei mulla muuta,
    Höyryttelemisiin!

     
     
  20. #20
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    I try to, I really do try to like this tank but seem to fail miserably..
    Nyt loppui kartojen keittely puhtaaksi ainakin minun osaltani ja pistän käytetyt jatkossa suoraan roskikseen..

    Täyttöreiästä täyttö onnistuu, JOS peität samalla driptip aukon vaikka peukalolla, koska aivan sama kuinka rauhallisesti laitat nestettä reiästä sisään, ilmanpaine puskee karton aivan litimäräksi ja se tulvii.
    Helpoimmalla pääsee käyttämällä aiemmin mainittua pohjatäyttöä, koska karton voi poistaa/vaihtaa kunhan nesteen pinta ei mene keskiputken reikien kohdalle.
    Kiitokset nerokkaan keskiputken, tässä tankissa voi karton vaihtaa ihan lennossa, tyhjentämättä tankkia nesteistä.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •