Tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Makuaisti menee

  1. #1

    Makuaisti menee

    Kun höyryttelee tarpeeksi niin makuaisti katoaa suusta!!!. Mulla ainakin aamupäivällä vielä maistuu joltakin mutta päivän mittaan koko makua katoaa höyrystä!! Yksi vaihoehto on toki koittaa jotain muuta nestettä!!


    No samahan se toki on syömisessäkin!! Alkaa maistua pahvilta jos samaa ruokaa syö koko ajan...;-)

    Mä ainakin joudun vaihtamaan päivän aikana nesteen makuja!!

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    270

    Vs: Makuaisti menee

    Välillä käy nuin Välillä käy itellekkin ja nesteen vaihto ja pikkunen tauko auttaa kivasti

     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jämsänkoski
    Viestit
    541

    Vs: Makuaisti menee

    lasillinen vettä auttaa kans kummasti joskus.

     
     
  4. #4
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Makuaisti menee

    Minulla taas paranee makuaisti.Nyt söin jouluruuan ekaa kertaa 30 vuoteen maistoin sen.Tupakka oli pilannut kokonaan makuaistin.

     
     
  5. #5
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jämsänkoski
    Viestit
    541

    Vs: Makuaisti menee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Minulla taas paranee makuaisti.Nyt söin jouluruuan ekaa kertaa 30 vuoteen maistoin sen.Tupakka oli pilannut kokonaan makuaistin.
    jos oikein ymmärsin niin tässä oli puhe lähinnä makuaistin turtumiseen johonkin tiettyyn nesteeseen jos sitä höyryttää liian kauan.
    ei niinkään koko makuaistin heikentymiseen

     
     
  6. #6
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    628

    Vs: Makuaisti menee

    Hedelmämauilla huomaan, että tätä turtumista tapahtuu. Pari "höyryttelykertaa" menee, mutta sen jälkeen pitää välissä höyräyttää vaikka mentholia, että maistaa taas muita vivahteita

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kuusankoski
    Viestit
    124

    Vs: Makuaisti menee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiefighter Näytä viesti
    lasillinen vettä auttaa kans kummasti joskus.
    Ite en oo tollasta makuaistin menetystä huomannu itelläni. Päin vastoin verrattuna aikaan rööki, niin silloin maistu suussa niin pirun tunkkaselta (ja varmaan myös haisikin) niin jo tällasen lyhyen ajan jälkeen haistaa ja maistaa paljon paremmin.

    Vettä tulee kyllä aina juotua pössyttelyn jälkeen sellanen puollasillista. Tänään tosin on lasissa tollasta punasta nestettä, joka tuntuu maistuvan oikein hyvin tekee olosta mukavan kevyen. Vaikuttaa myös siihen, että tuntuu, että hatseja pitäis vedellä vähän väliä.

    eGo PT 900 mAh x4 / LavaTube VV black x2 / VV Boxmode x2

     
     
  8. #8

    Vs: Makuaisti menee

    Mulla makuaisti katosi täystin LF:n mansikkaan. Ekat imasut niin maistu niin täyteläinen mansikka ku olla ja voi ja sen jälkeen ei ole ollu mansikasta tietoakaan. Muut nesteet maistuu niin kuin ennenkin mut tota mansikkaa en maista enää ollenkaan ???

    Annoin viel vaimon maistaa ja kysyin että miltä maistuu niin sano et mansikalta mut mä en sitä enää maistanu vaan sellaselta "tunkkaselta"

     
     
  9. #9

    Vs: Makuaisti menee

    Itse olen todennut että parhaiten säilyy tuo rommin makuaine!! olen itsekin huuhdellut vettä suussani että saisi mauan takaisin!! :-)....illalla kun ei maistu niin tulee tiputettua makuainetta lisään ja aamulla kun vetäsee ensimmäiset höyryt niin karmeen vahvan makuista!!

     
     
  10. #10

    Vs: Makuaisti menee

    Olen myös samaa mieltä tuosta mentoolista että se säilyttää maun mutta kun ei pidä pahemmin mentoolista niin ei sitä viitti pahemmin höyrytellä!!

     
     
  11. #11
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Makuaisti menee

    Kuiva suu on pahinta maistamiselle, koska makuaineet tarvivat sylkeä. Lisäksi noissa reseptorimäärissä on eroja, joten makuelämysten voimakkuudet vaihtelevat suusta riippuen. Sitä sitten en osaa sanoa, pystyykö yksittäinen maku tukkimaan vastaavan reseptorialueen, tuskin.
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •