Tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Sähkötupakka ja asenteisiin vaikuttaminen

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    209

    Sähkötupakka ja asenteisiin vaikuttaminen

    Tuli mieleen tämä asia, kuinka suuri merkitys on meillä höyryttelijöillä ihan arjessa siihen miten sähkötupakointiin suhtaudutaan niin ennakkoluulojen luomisessa, niiden karsimisessa sekä asian "mainostamisessa" analogisista eroon haluaville.

    Tänään oli päivä jolloin kohtasin todella positiivisia kohtaamisia ennalta tuntemattomien ihmisten kesken. Toinen oli kohtaaminen bussipysäkillä ja viakka ei ollutkaan itse tupakoiva, niin oli todella positiivisesti kiinostunut ja aamuruuhkassa siinä moni muukin kuuli asiasta, vaikka ei keskusteluun osallistunutkaan.

    Toinen kohtaaminen tapahtui töissä tupakka paikalla(vanhempi asiakas), jonka kanssa tuli asiasta puhetta ja hän päätti saman tein kokeilla ja kiitti tiedoista ja neuvoista.

    Muutenkin itse olen kuullut lähinnä positiivisia kommentteja/ onnistunut melko hyvin kumoamaan vääriä enakkoluuloja.

    Sitten niitä millä saatetaan helposti vaikuttaa negatiivisesti:

    muun muassa:

    -julkisissa tiloissa höyryttely
    -höyryttelyn haittojen vähättely(tarkoitan että en itse usko, että höyryttely on täysin riskitöntäkään, silti uskoisin että parempi vaihtoehto, kuin analoginen), en tarkoita tällä tietopohjalta kumottuja vääriä ennakkoluuloja.

    Eli siis tähän muiden ajatuksia ja esimerkkejä sekä positiivisesta sekä negatiivisesta vaikuttamisesta

     
     
  2. #2
    Itselleni tuli tänään joku 50 patu sätkä huulessa kyselemään sähkötupakan hinnasta,käytöstä,elin iästä, nesteistä, haitoista ja sellaisesta ja noin 15min jutustelun jälkeen hän totesi minulle,että laittaisi itsekkin sähkösavukkeen tilaukseen,koska sai sellaisen käsityksen,että seon terveellisempää,kuten se minusta onkin. Pointti oli, että hän tilaa sähkötupakan vain sen perusteella mitä minä sanoin (mainitsin toki "haitatkin") ja oman terveytensä takia :3 tietenkään varmuutta ei ole,että tilaako hän sen vai ei :s mutta hyvä mieli tuli kumminkin

     
     
  3. #3
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Muutama tuntematon on tullu kyselemään höyryttimistä ja oon ohjannu ne asiantunteviin kauppoihin.

     
     
  4. #4
    Torstaina kantapaikassa baaribingoa pelaten tuli joku elämää nähnyt mieshenkilö tiskillä viereen jutustelemaan kun höyryttelin Vamosta ja CE5-S:stä. Kertoili että oli vuosia aiemmin testannut noita laitteita muttei niistä ollut mihinkään, oli ilmeisesti saanut jotain 510-settejä kaveriltaan. Ihasteli että laitteet on kyllä kehittynyt huimasti jos tollasia putkia jo myydään, tostahan lähtee ihan eri tavalla höyryäkin. Pyysi laittamaan jotain nettikaupan osoitetta ja vinkkejä paperille joten kirjoitin hänelle elektrosavu.fi ja Vamo-aloituspaketti lappuun. Sanoi että tilaa heti seuraavana päivänä "jos tää ei maksa ees satasta enempää". Katellaan jos herraan tulee törmättyä ja onko saanut laitteen tilattua

    Muuten itse höyryttelen kyllä ihan estoitta julkisesti mutta en paikoissa jossa epäilisin hetkenkin että voisi tulla sanomista (esim. kaupat, kauppakeskukset, ruokaravintolat). Ei ole missään vielä annettu negatiivista kommenttia.


    Taikuri Riku Pajari http://www.rikupajari.com
    http://www.youtube.com/rikupajari <- Sisältää myös höyryarvosteluita.

    Höyryttely aloitettu / tupakointi lopetettu tammikuussa 2014.

    Höyrytin jäi pois heinäkuussa 2015.

    Nyt täysin nikotiinista ja ylimääräisistä keuhkontäyttäjistä raitistunut.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •