Tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: DIY Inaweran maut

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    116

    DIY Inaweran maut

    Inaweran mukaan makunesteitä lisätään muutaman prosentin verran - itse pistän kymmenisen prosenttia erivahvuisiin (0-24mg nic) PG/VG sekoituksiin.

    Ananas: karkkimainen ananaksen maku: sellainen sinisessä peltirasiassa aikoinaan myyty Fazerin kova ananaskarkki. Käytän lähinna piña coladaan.

    Kokos: en ole kokeillut kuin e.m. tarkoitukseen - maistuu kookokselta :-)

    Czarne jagody/karhunvatukka: outo marjamainen maku; ehkä karhunvatukka maistuu tältä? Sopii antamaan hivenen kirpeyttä ällömakeille marjamauille.

    Poziomka/metsämansikka: selvästi metsämansikkainen, esanssinen maku. Ihan kiva karkki.

    Banan: (yli)kypsä banaani.

    Gruzka/päärynä: en ole päärynän ystävä, mutta tästä pidän. Ei siis luultavasti maistu päärynältä. Kaikki nämä ovat enemmän tai vähemmän makeita karkkimakuja. Tosihyvää toffeen kanssa.

    Winogrona/viinirypäle: viinirypälekarkki.

    Malina/vadelma: muumilimu tasan tarkkaan niin tuoksun kuin maunkin puolesta.

    Karmel/toffee: paahdettu karamelli, eli kun itse kuumennetaan sokeria ja voita paistinpannulla. Sopii monen maun kaveriksi.

    Cappuccino: vahva cappuccinon maku. Hyvä. Tätä ovat muutkin kehuneet.

    Tiramisu: hirveän väkevä brandyn maku puskee läpi. Maistuu kyllä tiramisulle mutta tarvitsee minun maun mukaani enemmän niitä muita makuja, jotka peittyvät. Viinan ystäville?

    Pomaranca/appelsiini: kitkerä appelsiinin maku, olin odottanut ja toivonut jaffamaista appelsiinia.

    Dwa jablka/kaksi omenaa: tulee mieleen oikea englantilainen omenasiideri, ei nin makea.

    Green tea/vihreä tee: kukkamainen maku. Harjoittelulla tästä voisi tulla "all day vape", en ole kuitenkaan vielä ehtinyt totutella makuun.

    Nugat: inhokki. Haisee pähkinäiseltä pyllyltä ja maistuu vissiin samalta (en ole maistanut). Ei makeutta nimeksikään.


     
     
  2. #2

    Vs: DIY Inaweran maut

    Mitä pohjia olet käyttänyt ? Itse ostin Bio Bazaa ja hölmöyksissäni tuhkakupinmakuista Dirty Neutral Bazaa. Se pilaa kyllä tehokkaast kaikki maut. Itse en noista Inaweran makunesteistä ole löytänyt yhtään maistuvaista. Tosin olen mokkamiehiä ja tällä hetkellä on ykkönen Dekangin Mocha Coffee. Toscana Mallista on sitten tulossa Hi-Fi-laatuja. Saapa nähdä, ovatko sen kummallisempia.

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    116

    Vs: DIY Inaweran maut

    PG 38mg, sekoitettuna VPG power smoke baza nollaan, eli mauttomia pohjia joista tosiaan laimennan kaikkea 24mg ja nollan välistä. Tuossa 38mgssä on kuitenkin hieman rautamainen sivumaku, joka kylläkin peittyy makuja lisättäessä. Kuten itsekin sanot: sitä tuhkakupin makua ei varmaan saa kokonaan peitettyä.
    Jollet mitään maistuvaista ole löytänyt et varmaankaan tykkää karkista/esanssista :-)

     
     
  4. #4

    Vs: DIY Inaweran maut

    Ryyppäämisen kun lopetin ( pääosin), syön suklaata ja juon mokkaa. Lidlin Laittikin menee ja tilaisinpa Colan makuista 24:sta. Samalla otin vähän karamellin makua, sillä tuppaavat olemaan aika synkkiä nuo maut, koska tuossa Biobazassa ei ole mitään makua ja toisaalta kinuskit taitavat jollain makeuttaa omansa jo valmiiksi, siispä makeutta tarvitaan Inaweran pohjalle. Hedelmämakuja mulla on monenlaisia; kookosta, sitruunaa, kirsikkaa, mustikkaa jne. ja saattavat tuon karamellin avulla ruveta maistumaankin ?

     
     
  5. #5
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    13

    Vs: DIY Inaweran maut

    Mmmm pähkinäistä pyllyä ^-^ vaniljan kanssa sotkettuna 30 milliä törpöttelin ei hassumpi.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    116

    Vs: DIY Inaweran maut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja grauh Näytä viesti
    Mmmm pähkinäistä pyllyä ^-^ vaniljan kanssa sotkettuna 30 milliä törpöttelin ei hassumpi.
    Olen sekoitellut Dekangin vaniljanmakuista e-nestettä monen maun kanssa ja se sopii mihin vaan. Odottelen Kiinasta vaniljaesanssia. Täytynee kokeilla jospa pyllynmakukin paranisi :-)

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339

    Vs: DIY Inaweran maut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nina Näytä viesti
    Olen sekoitellut Dekangin vaniljanmakuista e-nestettä monen maun kanssa ja se sopii mihin vaan. Odottelen Kiinasta vaniljaesanssia. Täytynee kokeilla jospa pyllynmakukin paranisi :-)
    Olen huomannut tämän saman. Varsinkin hedelmäsekoituksissa muutama tippa (= vähemmän kuin itse hedelmämakuaineita) vaniljaa tuo just sopivasti makeutta ja täydentää makumaailmaa.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    310

    Vs: DIY Inaweran maut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nina Näytä viesti
    Inaweran mukaan makunesteitä lisätään muutaman prosentin verran - itse pistän kymmenisen prosenttia erivahvuisiin (0-24mg nic) PG/VG sekoituksiin.
    Millä sä näitä vapottelet? Itellä tommonen 10 prosenttia ei oikein tuo mitään makua, mää joudun pistämään melkein kolmasosan sitä tiivistettä. ??? Oon kyllä ihmetelly että miten sitä joutuu laittamaan niin paljon...

     
     
  9. #9
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    DIY Inaweran maut

    Sama vika. Joissain tiivisteissä toi 10 % ohje on lähinnä huono vitsi.
    KGO & Twist

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    116

    Vs: DIY Inaweran maut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja L18 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nina Näytä viesti
    Inaweran mukaan makunesteitä lisätään muutaman prosentin verran - itse pistän kymmenisen prosenttia erivahvuisiin (0-24mg nic) PG/VG sekoituksiin.
    Millä sä näitä vapottelet? Itellä tommonen 10 prosenttia ei oikein tuo mitään makua, mää joudun pistämään melkein kolmasosan sitä tiivistettä. ??? Oon kyllä ihmetelly että miten sitä joutuu laittamaan niin paljon...

    Egon 1100 mAhin ja eGon 1000 mAhin akut. Olen huomannut, että esim. Smokin dual coil mega cartomizer vie paljon makua pois, mutta esim. Kangerin dual coil LR 1,5ml cartomizerit ja varsinkin Smoktechin 2,5ml dual coil cartomizer antavat paljon makua.

    Tuo kymmenen prosenttia oli arvio - tiedän sen, että niitä makuja menee huomattavasti enemmän kuin se 3%, mitä Inaweran sivuilla mainostetaan. Lisään sekoituksiini basea tai makua tarpeen mukaan. Kolmasosa kuulostaa aika hurjalta: millä itse vapottelet?


     
     
  11. #11
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    385

    Vs: DIY Inaweran maut

    Virginia on aavistuksen makea tupakkamaku. Toimii jopa 5% annostuksilla.

    Menthol on aika yrmyä, kannattaa lähteä aika varovasti liikenteeseen. Tällä pilasin yhden setin kokonaan. (dirty base+Virginia+Menthol).

    Mocca on aika hyvä, aavistuksen makea kahvimaku. 10% seos antaa hyvän, vahvan maun.

    Ry4 on melko mitäänsanomaton, vaikka lutrais kuinka paljon. Toimii sekoituksissa, joten ei kannata kipata viemäriin.

    yksinpuhelu jatkukoon...
    Exotic roots on mausteinen, enemmän garam masalaa kuin glögiä. Raikas tuulahdus isosisän yskänlääkettä ilman sitä pahuksen kanelia. 10% on riittävä seossuhde.

    Apple WG (wera garden) on kuivakka omena. Hyvä runsas maku, vastaa peleonin (dekang) omppoa aika hyvin. Varmasti loistaa myös erilaisissa sekoituksissa. Ainakin "Roots, apple roots" on kokeiltava.

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    385

    Vs: DIY Inaweran maut

    Little space drop (wera garden) on tupangimaku jota kannattaa kokeilla jos tummasävyinen tuppakkaimitaatio kuulostaa houkuttelevalta. Tuhkista aika vähän, makua löytyy jo 10% seoksesta.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä Morkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2013
    Sijainti
    Liperi
    Viestit
    78
    Tuli kokeeksi tilattua piparminttu ja salmiakki. Seuraavassa kokemuksia:

    Salmiakki, erä 1:

    11% tiivari, Atmos Labin 20mg mist / 0mg mist, 6mg lopputulos:
    Minttuinen lakupastilli, ehkä se lakuinen Vics? Ei kuitenkaan ihan aukoton maku, vaan lähinnä etiäinen. Pikakypsytys, ravistelu, patterin päälle päiväksi -> Lopputulos sama, mutta voimakkaampi. Ei tarpeeksi salmiakin makua. Lähinnä mieleen tulee kertaalleen pureskeltu Sisu-purkka ja halpa hammastahna.

    Salmiakki, erä 2:

    18% tiivari, Atmos Labin 20mg mist / 0mg mist, 7,2mg lopputulos:
    No nyt! Lopputulos muistuttaa hyvin pitkälle Sisun Sysi pastilleja, mutta aavistus Fisherman's Friendia löytyy myös. Ei todellakaan pelkästään tunkkainen salmiakki, vaan mukana on häivähdys raikasta minttua. Tätä pikakypsytettiin kattilassa puoli tuntia ja pari päivää patterin päällä. Uusi allday vape ja valmista mömmöä tuli tehtyä satasen pottu. Tuskin ainakaan pahenee kypsyessään. Höyryntuotto on ihan naurettavan hyvä, mutta kun PG-pitoisuudet ovat tätä luokkaa niin onko tuo ihmekkään.

    Piparminttu, erä 1:

    14% tiivari, Atmos Labin mist 20mg / mist 0 mg, valmis tuote 7mg
    Tiivistettä olisi voinut laittaa vähemmänkin, sillä kyseessä on todella voimakas maku. Maistuu esikuvalleen, eli niille koville piparminttukarkeille. Muistin samalla etten oikeastaan ikinä edes pitänyt niistä. Maku on kuitenkin sen verran vahva ja selvä, että laitan varmasti tätä tuleviin sekoituksiin. Toimii varmasti aivan loistavasti esimerkiksi vihreän omenan kanssa. Höyryntuotto loistava, kuten edellisessäkin. Erä kaksi sitten hamassa tulevaisuudessa

    Tyyppailin molemmat nesteet kombolla Drawtube & AGI, M-16 & AGA-T2, M-16 & IGO-W.
    Viimeksi muokannut Morkkis; 06.12.13 kello 00:12.

     
     
Keskustelu e-Neste arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •