Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 119

Aihe: Pipeline PRO 18650

  1. #81
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No ei, tässä se arvostus tulee hyvin pitkäjänteisestä työstä höyryttelyn saralla plus Bussardolta löytyy yleensä se oleellisin informaatio reguloitujen osalta. Muut, kuin numerot ovat sitten itse kunkin omia mielipiteitä.
    KGO & Twist

     
     
  2. #82
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Oliskohan tässäkin vähän sitä zengaten vikaa kun samaan aikaan tulossa arvosteluun zenin dna ja pipeline on vähän niinkuin kilpailijana sille

     
     
  3. #83
    Noo, ei nyt lytätä Kyllä P sitten kertoo, kun on saanut Dicodes faktat

     
     
  4. #84
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    436
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Jos tämä oli mulle, niin en todellakaan ottanut hernettä nenukkaan.

    Mun mielestä tämä kyseinen Ameriikan höyryjumala on nostettu liian korkealle jalustalle, tuntuu loppupeleissä olevan samanlainen rähmäkäpälä kuin suurin osa meistäkin. Sitä en kiellä, etteikö kaverilla esiintymistaitoa ja puhelahjoja löydy.

    En kuitenkaan kaikkea, mitä ko. herra suustaan päästää, purematta niele. Jos on todellista faktaa / mittaustuloksia esittää, niin latoo vaan sitten sellaiset pöytään. Voinhan minäkin jonkun videon tehdä ja nopeasti siinä vilauttaa jotain käppyrää sekä samalla mutista jotain mitä ko. viivat ovat esittävinään.

    En todellakaan jaksa alkaa jähäämään tästä asiasta, annetaa asian olla Trolli. Pakko nyt yrittää edes vähän kuorsata, aamulla taas työt kutsuu

    Vaikka nyt en näistä reguloiduista alitehoisista putkista niin välitä, niin näyttää toi nyt erilaiselta kuin tasavirta tai se mitä kiinasta tuleva kura joillekkin tarjoaa. Turha siis ruveta heti ruveta soittaa poskea, varsinkin jos lontoota yhtään ymmärtää...

     
     
  5. #85
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    415
    Hyvä laite tai ei, mut näyttö ja sen käyttöliittymä saa täältä metrin mittaisen miinuksen

     
     
  6. #86
    Tuohan on ihan selkeästi pulssisignaali. Tuskinpa Phil/Pablo sitä väärentämään rupeaisi, eikä kyse ole mielipiteestä vaan siitä mitä skooppi on näyttänyt. Jos taajuus on tarpeeksi korkea, niin ei kai pulssista ongelmaa tule, kuten ei Provarissakaan, jossa se on yli 100 kHz. Tuossa näkyy, että siinä on 5 kpl heikkeneviä pulsseja, joita seuraa hieman pidempi nollavaihe, ja jos noita nollavaiheita tulee tyyliin 1000+ kpl sekunnissa, niin riittänee, kai. Jos niitä tulee vain kolmisenkymmentä per sekunti, niin silloin taitaa olla suunnilleen samaa sarjaa noiden kanttiaaltoisten 33.3 Hz vehkeiden kanssa (joista ei tosin ole omaa kokemusta).

    Ja tuossahan on siis tietysti kaksi oskillaattoria, joista toinen tuottaa tasaisesti heikkenevää pulssia, ja toinen kanttiaaltoa. (Tai ehkä yksi, mutta tekee käytännössä saman)
    Viimeksi muokannut James Henkselit; 24.03.14 kello 01:37.

     
     
  7. #87
    Dicodes toimii 200 kHz taajuudella ja vastuksen mittaamiseen käytetty taajuus on joko 50kHz tai 200 kHz, riippuen asetuksista.

     
     
  8. #88
    OT: Tässä nyt jokusen päivän asiaa pohtiessani; Pyydän anteeksi ainakin seuraavilta henkilöiltä: Troll from behind, Peksi85, Charun, Esa vuke ja mahdolliset muut henkilöt jotka pahoittivat mielensä minun arvostellessani/vähätellessäni mr. Bussardon videoita ja eritoten työtä jota hän on tehnyt höyryttelyn saralla.

    Ei siis todellakaan ollut tarkoitus alkaa soittamaan poskea. Kuten aikaisemmissa viesteissäni mainitsin, katsotaan mitä Bussardon revikka aikanaan paljastaa. Ja jos paljastuu, että esim. Pipeline ei pelitäkään niinkuin on luvattu (= ns. tasavirta) niin ei se mulle ole oikeastaan mikään maata kaatava juttu - loistavasti tämä toimii mun tarpeisiin, oli sitten tasavirtaa tai jotain muuta...

     
     
  9. #89
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    En mä kyllä ole mieltäni pahottanu missään vaiheessa.

    En itsekään Busardoa erehtymättömänä pidä (etenkään, kun monet asiat ovat näissä hommissa mielipidekysymyksiä), vaikka ihan mukavaa kateltavaa monet miehen videot ovatkin, mutta jos ei mittarit ole rikki, niin kyllähän sen pulssin tasavirrasta niillä erottaa.
    Toki mittaustuloskin on aivan eri asia, kuin mitä se käytännössä itse kullekin tarkoittaa, mutta ei se silti siitä mittauksesta valheellista tee, eikä mittauksienkaan pitäis kenenkään henkilökohtaseen höyryttelyelämykseen vaikuttaa.

    Joillekin voi olla ihan sama mitä sieltä liittimestä tulee, kun taas toiset haluaa ehdottomasti tasavirtaa ja kolmannelle kelpaa se, että se ei höyrytellessä pärise tai polttele vastuksia liian suurella kanttiaallolla. Näistä etenkin toisen ryhmän kohdalla noi mittaukset voi olla hyvinkin tärkeitä ostopäätöstä tehtäessä ja IMO on hyvä, että niitä joku tekee selvästi ja riittävillä laitteilla (perus yleismittari kun harvoin kertoo kovin paljoa, jos jännite ei siis täysin varmasti ole tasaista, jota sitäkään on vaiketa todeta jollain perus flukella).

     
     
  10. #90
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Olihan tässä samanlaista viihdearvoa, kuin seurata aamuyöstä katulamppujen kanssa painivaa sankari.
    Sen marttyyrinviitan voit tosin riisua, KUKAAN ei ole kritisoinut Pipelineä, toin vain tuon käyrän informaation takia esille.
    Pulssi kun ei ole välttämättä huono juttu, esimerkkinä Provari, en edes tiedä millä Pipelineä myydän, tasavirtana vai pulssimasiinana.
    Se nyt on selvää, että Phil EI tykkää, koska USA!USA! ja Provari/jenkkiläiset DNA20/30-modit.
    KGO & Twist

     
     
  11. #91
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Tuota 'murica-faktoria en itse edes ottanut tuossa huomioon, koska en ihan niin paljoa enää Philin videoita seuraile (tiirailen vaan joskus kun sattuu kiinnostava laite osumaan kohdalle), että olisin puolueellisuutta huomannut (fanaattista Zenittämistä lukuunottamatta), mutta mittaustuloksiin tuskin mielipiteilläänkään voi vaikuttaa - tulosten tulkintaan toki.

     
     
  12. #92
    Nyt tämä Bussardon Pipeline Pro video näköjään julkaistu. Onko kukaan sujuvasti lontoota ymmärtävä sen katsonut?

    Kestoa videolla näytti olevan melkein tunti (!?!), enkä sitä läheskään kokonaan ole itse jaksanut katsoa. Jotain mittaustuloksia ("käppyröitä", pylväitä ja taulukoita) tuntui Phil ainakin esittelevän jossain kohtaa revikkaa, muun perusteellisen esittelyn lisäksi.

    Itsellä on tuo englannin ymmärrys näissä "teknisissä asioissa" vähän heikonpuoleista, joten olisi mielenkiinnosta kiva tietää minkälaisen tuomion tämä laite sai. Ja eritoten antaako tämä nyt sitten tasa- vai pulssivirtaa tai mahdollisesti jotain muuta.

    Kuten aikaisemmissa tämän ketjun viesteissäni olen maininnut, niin mun tarpeita tämä Pipeline palvelee riittävästi - oli se virta sitten mitä lystää. Kun tästä asiasta nousi aikanaan "kohu", niin olisi kiva kuitenkin tietää mikä oli lopputulos; eli rinnastetaanko tämä nyt Kiinan kalkkaroihin, Provariin, DNA- piireihin... vai ei mihinkään näistä?

     
     
  13. #93
    Höyrykonkari HumppaSusi's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    270
    Itse rinnastaisin 20W Provariin

     
     
  14. #94
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Pipeline/Dani antaa vaihtovirtaa 20 kHz:n taajuudella. Laite käyttää siis AC:tä joka on poikkeuksellista verrattuna DC:hen ja pulssiin. Busardon testien mukaan laite säätää hyvin tarkasti myös pieniä tehoja, kun yleensä on totuttu näkemään että laite antaa pihalle minimissään akkujännitteen. AC:n käyttö myös mahdollistaa laitteelle pienemmän fyysisen koon ja paremman akkukeston. Busardoa lainatakseni
    Spoileri!



     
     
  15. #95
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Pari päivää tässä Dani Extreme ollu käytössä, eikä tietenkään vielä mitään narinan arvoista. Provariin tottuneelle käyttis on hyvinkin helppo omaksua. Helkkarin pätevä laite Kaiffari nokassaan.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  16. #96
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Perttula
    Viestit
    28
    Noniin, tämäpä tippui asfaltille ja päätti hiljentyä. Saako tuon top käpin jotenkin helposti irti jotta pääsis katteleen oisko jotain näkyvää vauriota? Myös jos nurmijärven nurkilta löytyy korjaajaa joka on auttavainen niin ilmottautukoon

     
     
  17. #97
    Danin extension cap varsin onnistunut kapistus. Pituutta tulee ehkä 4mm lisää vaikka akku muuttuu pykälää pidempään. Tokihan toi alkuperäinen oli sellanen möhkäle, ettei siitä voinut juurikaan kuin parantaa.

    E: Aika vauhdilla tuntui tulevan greek-modsilta. Keskiviikkona yömyöhään tilasin eli neljä arkipäivää? Sain myös oivallisesti mukaan uuden jousen tuohon vanhaan cappiin.

    Tämä Naamapeikon teksti kopsattu kuvaketjusta, en viitsinyt siellä alkaa jauhamaan ot:tä.

    Tämä jatko vissiin käy myös Pipelineen? Nyt mulla käytössä 18500 malli (akkuina AW IMR 18490) ja tällä jatkolla voisi jatkossa käyttää esim. Sonyn VTC5:sia? Vai vaatiiko "irtonännin", tai onko toi VTC5 ylipäätään sovelias akku Pipelineen/Daniin?


     
     
  18. #98
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Kyllä mulla on VTC5 käytössä Dani Extreme 18350:ssa. Tilasin aiemmin yhden 18500 jatkopalan, jonka kanssa käytetään normaalipohjakorkkia. Ja lisäksi hommasin vielä tuon Dani Extension Capin. Nyt käy kaikki kolme 18XXX-sarjan akkua Daniin.
    Spoileri!



     
     
  19. #99
    Se jatkoputkenpalahan tais olla jonkun kolmannen osapuolen tekele? Ainoa missä näkyi myynnissä oli Svapobar.it muistaakseni eikä sieltäkään enää osunut silmään. Harmillista. En edes tiedä onko tähän tarvetta välttämättä saada 18650 kokoa kiinni, mutta olishan se kiva olla mahdollisuus.

     
     
  20. #100
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    200kHz on kyllä aika kova taajuus. Tuohan voi alkaa luomaan vaihtosähkön lieveilmiöitä ainakin mesh setupilla. Eli vaikka virtalähteen hyötysuhde ok, saadaan aikaan ylimääräisiä häviöitä. Siten perinteisellä ohmin lailla voidaan pyyhkiä takamus ja teoriat mitä tapahtuu siirtyy pykälää korkeampaan matematiikkaan. Sen puoleen pbusardolta oli fiksu veto ottaa lämpötilan mittaus. Vaikka äkkiseltään ei parhaita välineitä löytänytkään mittauksiin. Kuitenkin aika vahva mittari kuinka nopeasti coili lämpiää ja kuinka kuumaksi. Ja tuohon nopeuteenhan provarilta tuli se alkuboost toiminto tulituksessa.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •