Tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Cubase -tukiketju (kotimuusikot kokoontuvat)

  1. #1
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Cubase -tukiketju (kotimuusikot kokoontuvat)

    Jonkun verran taitaa löytyä foorumilta näitä kotimuusikoita, joten yleisimmälle(?) äänityssoftalle ketju.

    Aloitetaan omalla tuentarpeella:

    Aiemmin olen käyttänyt ongelmitta Reaperin kanssa M-audion Fast Track -äänikorttia kitaroiden äänittämiseen. Nyt hommasin Cubasen bändikavereiden painostuksesta.
    Ongelmana on, että VST audio system -valikossa cubase ei löydä fast trackia. Alasvetovalikossa näkyy ainoastaan "ASIO DirectX Full Duplex Driver". Olen tässä nyt yhden vuorokauden verran selannut nettiä ja faq:ia mutta ei tunnu ratkaisua löytyvän? Hjelp! Control panelissa Fast track on kuitenkin näkyvissä ja valittuna kohdassa "Direct sound input ports".

     
     
  2. #2
    Nyt on jonkun verran aikaa kun viimeksi on ASIO-juttujen kanssa pelattua . Yleensä usein piilotin biosista muita äänikortteja, joskus joutui verkkokortin disabloimaan myös.
    Useimmiten tuli käytettyä Logicia, mutta toi nyt nopeesti tuli mieleen.
    Pikkironkeloija


     
     
  3. #3
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    No nyt olen päässyt siihen asti että sain tuon m-audion valittua alasvetovalikosta, ratkaisu löytyi m-audion ajureiden päivityksellä. Seuraava ongelma olisi saada äänen outputiksi emolevyn integroitu "analog device -soundmax". Huoh?

    E: Ja taas askel eteenpäin, nyt pitäisi enää saada tuon fast trackin kautta signaali kitarasta cubaseen.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    218
    Soittelen (rämpyttelen) kitaraa Guitar Rigin kautta ja äänittelen FL8Studiolla(tiedän että on parempiakin)
    Asio4All asetuksista samplerate oli 512 ja sieltä valitsin M-Audion ja muut muteksi.
    FL:llässä valitaan raita mille GR ja input ja output näkyi m-audio1 ja m-audio2
    Cubasesta ei oo kyllä kokemusta. Toivottavasssti en sotkenut lisää ajatuksiasi.
    Viimeksi muokannut f157; 23.01.14 kello 18:28.

     
     
  5. #5
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Viitisen vuotta mulla on ollut aktiivisessa käytössä Reaper. VST -plugari osastoa on kahlattu läpi ja guitar rig 4 jäänyt käyttöön. VSTi puolelta toontrackin EZDrummer metalheads ja Miroslav Philharmonic. Reaper on itselle tuttu kuin omat taskut, mutta bändin ukoilla, studion hemmoilla ja miksaajalla kaikilla muilla käytössä Cubase, tästä syystä pakko opetella itsekin jotta saadaan yhtenäistettyä.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253
    F4:lla aukee ikkuna josta pääset valitsemaan input/output asetukset. Sieltä pitäisi löytyä kaikki äänilähteet.

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  7. #7
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Noniin nyt ollaan siinä tilanteessa että voi melkein humuttaa. Muttei ihan. Stereona kun koitan äänittää, niin oikea kanava toimii oikein mutta vasemmalla kanavalla pelkkää tasaista kohinaa (white noise). Mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253
    Tuleeko siihen vasempaan kanavaan myös jotain sisälle? Mitä mittarit sanoo tasoista (liaan lujaa tai hiljaa kenties)? Onko sisääntulokanavat varmasti oikein ja myös itse kanavasta oikein valittu?

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  9. #9
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    VST Connections lehdeltä on laitettu kyllä molemmille kanaville sisääntulo, left ja right. Mittareissa näkyy jatkuvasti reipasta värinää vasemmalla kanavalla, eli sitä noisea. Oikea kanava on hiljaa, paitsi kitaraa hakatessa, eli toimii niinkuin kuuluukin. Myöskin itse raidassa valittuna stereo in ja stereo out.

     
     
  10. #10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    VST Connections lehdeltä on laitettu kyllä molemmille kanaville sisääntulo, left ja right. Mittareissa näkyy jatkuvasti reipasta värinää vasemmalla kanavalla, eli sitä noisea. Oikea kanava on hiljaa, paitsi kitaraa hakatessa, eli toimii niinkuin kuuluukin. Myöskin itse raidassa valittuna stereo in ja stereo out.
    Jos kitara ei ole Rickenbackerin stereo-malli, niin monoahan siitä lähtee. Valitse mono-äänilähteille (kitara, basso, laulu jne) monoraita.

     
     
  11. #11
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Käsitin että tuo fast track interface osaa muuntaa signaalin stereoksi, kerran siinä on mono/stereo valitsin? Ilmeisesti olin täysin väärässä. Jatketaan tutkimuksia..

    E: Noniin nyt on tilanne se, että saan oikein äänitettyä monokitaraa sisään. MUTTA en saa enää kajareista kuulumaan tuotosta. Johtuu siitä että VST audio system -kohdassa on valittavissa m-audio usb interface (jolla saan siis äänitettyä) tai ASIO directx full duplex driver (jolla puolestaan toimii kaiuttimet mutta ei usb interface). Mikähän nyt neuvoksi? Enkö pysty mitenkään valitsemaan eri audio systemiä sisääntuleville ja uloslähteville?

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253
    Oletuksena saat vain yhden audiosysteemin kerralla käyttöön. Mutta jos äänikortin ajuri tukee multi-client ASIO:ta niin pitäisi onnistua useampikin. En ole varma mutta ASIO4ALL saattaisi poistaa ongelman.

    FastTrack ei ole tuttu vehje, eikö siinä ole ulostuloja vai miksi haluat käyttää emolevyn äänipiiriä?

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  13. #13
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Haluaisin käyttää emolevyn äänipiiriä vain sen tähden, että en saa tuon fast trackin kautta stereokaiuttimia toimimaan. Onnistuu näköjään kuitenkin niin että lyön kuulokkeet interfaceen kiinni.

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Tku
    Viestit
    57
    Cubasesta aikaa jo tovi, mahtaako sulla filtteröinnit päällä? Joskus lueskellut muusikoiden.net ohjeistuksia, kunnes hankin ton Alesiksen MultiMixin, niin loppui mun rimpuilut noiden äänikorttien kanssa. Oli välillä niin säätämistä, ettei hermot jaksannu koko konetta muutamaan päivää.

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    ASIO4ALL taitais olla tuohon ratkaisu. Mulla loppui rimpuilut kun ostin toimivan äänikortin ja äänityskäyttöön soveltuvan mikserin.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •