Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 29

Aihe: Kraanavettä sähkötupakkaan

  1. #1

    Kraanavettä sähkötupakkaan

    Tilasin juuri NPRO NJOY sähkötupakan, miettisin että kun olen sauhutellut kapselit tyhjäksi, voinko laittaa normaalia kraanavettä kapseliin, eli täyttäisin sen sillä. Toimiiko se? Tuleeko siitä samanlaiset "savut" veden kanssa? Kokeilkaa jos ette tiedä, kertokaa sitten mielipiteenne, kiitos.
    ty! ..np

     
     
  2. #2
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Ei toi sauhu mitään vettä ole, eli en missään tapauksessa suosittele edes koittamaan.
    Atomisaattoria putsatessa se on jääny vähän kosteaksi ni ei se toimi sillon lainkaan.

    Osta suoraan vaan noita litkuja joilla noita täytetään, mulla on kokemusta vaan e-cigs.co.uk:sta,
    maksaa noin 20e / 30ml pullo. Jos haluat vaan "savua" saada ulos siitä niin sitten apteekista
    propyleeniglykolia tai glyserolia ostamaan. Joku muu varmaan osaa tästä neuvoa tarkemmin.

     
     
  3. #3

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Kiitos. Taidan nyt sitten tilata niitä litkuja ulkomailta, ihme kun ne ei niitä suomessa myy..
    ty! ..np

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja NoRules Näytä viesti
    Kiitos. Taidan nyt sitten tilata niitä litkuja ulkomailta, ihme kun ne ei niitä suomessa myy..
    Koska niitä ei suomessa saa myydä, kuten varmaan oot tietonen niin nikotiini lasketaan lääkeaineeksi
    jotka vaatii myyntiluvan. Mut viikon toimitusaika ulkomailta ei ole paha ja mulla ainakin tuollainen
    pullo kestää noin kuukauden ja nyt on pariakin makua tulossa postissa.

     
     
  5. #5

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Mutta mun mielestäni ne ketkä päättävät näistä asioista saisivat kyllä laillistaa sen tai antaa luvat sähkötupakkatuotteiden valmistajille.
    ty! ..np

     
     
  6. #6

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Pelkkää vettä tosiaan ei missään nimessä pidä koittaa höyrystää. Atomisoija varmasti kärähtää samantien. Propyleeniglykolin ja Glyserolinkin kanssa pitää olla varovainen eli aineen pitää olla "Food grade" eli puhdasta, elintarvikelaatuista (jos tämä on oikea suomennos). Itse kysyin apteekista Glyserolia ja se oli vain 85 prosenttista. Tuota en uskaltaisi lähteä höyryttelemään. Nyt on eBaystä tulossa yli 99% Glycerolia ja tislattua vettä ohentamiseen. Noilla mainasin jatkaa valmiita e-nesteitä ja kokeilla omia sekoituksia. Pitää vielä makuaineita tilata. Sama näiden kanssa eli pitää tarkkaan katsoa että makuaine on vesiliukoista ja siinä ei ole öljyjä, sokeria tai väriaineita.

    En siis todellakaan suosittele yrittämään omia virityksiä jos et todella tiedä mitä teet. Vaikka nämä aineet ovat sellaisenaan vaarattomia nikotiinia lukuunottamatta voi joidenkin hengittäminen olla terveydelle vaarallista.

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Pelkkää vettä tosiaan ei missään nimessä pidä koittaa höyrystää. Atomisoija varmasti kärähtää samantien. Propyleeniglykolin ja Glyserolinkin kanssa pitää olla varovainen eli aineen pitää olla "Food grade" eli puhdasta, elintarvikelaatuista (jos tämä on oikea suomennos). Itse kysyin apteekista Glyserolia ja se oli vain 85 prosenttista. Tuota en uskaltaisi lähteä höyryttelemään. Nyt on eBaystä tulossa yli 99% Glycerolia ja tislattua vettä ohentamiseen.
    Tuohan 85 % tulee siitä että siinä on tislattua vettä nimenomaan lisäksi, eli oot itse tekemässä selkeästi tuolla 99 % + tislatulla vedellä samankaltaista seosta. (tätä asiaa on monellakin ulkolaisella foorumilla käyty läpi)
    Mut pitää tutkia asiaa lisää. Tässä on kanssa asiasta puhetta vaikka käyttötarkotus on hyvinkin erilainen - http://www.pakkotoisto.com/vbulletin...ad.php?t=44829

     
     
  8. #8

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Onko sulla siis tietoa mitä tuo "Food grade" käytännössä tarkoittaa? Tästä olen joka paikasta lukenut että vain se on turvallista hengittää. Millaista on ei-food grade Glyseroli? Vai tarkoittaako tämä sitä että se on kasvipohjaista? Tuossa suomalaisessa pullossa ei ollut mitään muuta tietoa kuin se että se on 85% Glyserolia. Jos tuo loppu 15% on siis ohentamiseen käytettyä tislattua vettä niin kai sitä sitten voi käyttää.

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Onko sulla siis tietoa mitä tuo "Food grade" käytännössä tarkoittaa? Tästä olen joka paikasta lukenut että vain se on turvallista hengittää. Millaista on ei-food grade Glyseroli? Vai tarkoittaako tämä sitä että se on kasvipohjaista? Tuossa suomalaisessa pullossa ei ollut mitään muuta tietoa kuin se että se on 85% Glyserolia. Jos tuo loppu 15% on siis ohentamiseen käytettyä tislattua vettä niin kai sitä sitten voi käyttää.
    Suomessa ei oo tollasta food grade -merkintää tuotteissa lainkaan. Kyllä pullosta pitäis selvitä mitä siinä on. Eli nimenomaan pitäis olla kasvipohjaista (vegetable glycerine). Pieni ajatuskatkos oli tuossa aiemmassa postauksessa eli tosta mulla ei oo tarkkaa tietoa kun apteekistakin vaan propyleeniglykolia kyselin ja sillä lähden tekemään kokeiluja.

     
     
  10. #10

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Siinä suomalaisessa pullossa ei ollut muita merkintöjä kuin 85% Glyseroli, pakkauskoko, valmistaja ja päiväys. Ei mitään tarkempaa tuotekuvausta siis.

     
     
  11. #11
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    10

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    GLYCEROL / GLYCERINE (KOSHER) FOOD GRADE 500ml ebay.co.uk about 10 puntaa toimitettuna. Kannattaa toisin olla vähän varovainen mitä tilailee nimittäin pienikin ero kemikaalin nimessä saattaa merkitä paljon.

    Glycerol (Glycerine) Food grade (kosher), Also known as propane-1-2-3-triol. Non Hazardous
    C3H8O3
    Technical Food grade 99.8%

    Glyseroli on tosiaan sokeria eli bakteereille tavara maistuu oikein hyvin. Kannattaa suosiolla siirtää pienempiin astioihin niin ei bakut pääse kovin isoon satsiin mellestämään. Propyleeniglykolia ei sitten euroopasta saakaan. Tai ehkä apteekista ylihintaan. Ja apteekin tavarahan ei automaattisesti tarkoita että mitään kovin puhdasta tavaraa olisi. Toisaalta eipä sieltä varmaan mitään kovin hengenvaarallista oikein voi olla.

     
     
  12. #12
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    5

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Noniin, nyt vasta sekaisin meni, onko jollain tiedossa että mistä saisin hankittua kaikki sekoitukseen tarvittavat aineet (nikotiintonta ajattelin blandata) ilman että joutuu ulkomailta tilaamaan, satuin lukemaan että niitä patruunoita voi käytä myös uudelleen mikäli vaihtaa sen jonkun polyesterin niitten sisällä, mistä sitä?

    eli ostoslista:
    Glycerin
    4 drops of distilled water (or Vodka/Everclear if you’d like)
    15 drops of LorAnn’s flavoring (tai muuta vastaavaa)
    polyesterii

    mistä näitä saa(ilman ulkomaan tilauksia)? =)

     
     
  13. #13

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Glycerolia saa apteekista mutta se ei ilmeisesti ole tätä "elintarviketasoista" joita lontoonkielisissä ohjeissa neuvotaan käyttämään. Tislattua vettä saa varmaan apteekista tai laita se suomigoogleen hakusanaksi. Makuaineista ja PG:stä on keskusteltu täällä: http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=35.0 Polyesteriä voisi kysyä vaikka lemmikkieläinkaupasta, ilmeisesti sitä käytetään esim. akvaarioissa filtterinä Kai jostain biltemastakin voisi löytyä. Tosin patruunan voi täyttää uudelleen vaikka ei vanua vaihtaisikaan tai sitten voit pestä vanhan vanun. Hankalaa tulee olemaan suomesta löytää nuo kaikki ja ulkomailta saisi kaiken lisäksi halvemmalla postikuluineenkin.

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    ite ainaki ihan tota apteekin glyserolia käyttänyt. hyvin toimii. toisessa keskustelussa joku oli soittanu ja kysyny, mitä loppu 15% on, kuulemma ihan tislattua vettä oli.

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja diien Näytä viesti
    GLYCEROL / GLYCERINE (KOSHER) FOOD GRADE 500ml ebay.co.uk about 10 puntaa toimitettuna. Kannattaa toisin olla vähän varovainen mitä tilailee nimittäin pienikin ero kemikaalin nimessä saattaa merkitä paljon.

    Glycerol (Glycerine) Food grade (kosher), Also known as propane-1-2-3-triol. Non Hazardous
    C3H8O3
    Technical Food grade 99.8%

    Glyseroli on tosiaan sokeria eli bakteereille tavara maistuu oikein hyvin. Kannattaa suosiolla siirtää pienempiin astioihin niin ei bakut pääse kovin isoon satsiin mellestämään. Propyleeniglykolia ei sitten euroopasta saakaan. Tai ehkä apteekista ylihintaan. Ja apteekin tavarahan ei automaattisesti tarkoita että mitään kovin puhdasta tavaraa olisi. Toisaalta eipä sieltä varmaan mitään kovin hengenvaarallista oikein voi olla.
    ...Glyseroli on alkoholi, ei sokeria.

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari K0uhija's Avatar

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    255

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Labrassa käytetään glyserolia bakteeriviljelyiden säilyttämiseen, siinä se onnistuu lähes loputtomiin. Mutta alkoholi se on kyllä.

     
     
  17. #17

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Tietääkö kukaan paljonko tos glyserolissa on energiaa? Sehän on alkoholia.

    -M-

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari hansgi's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    165

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Apteekin Glyseriinissähän on se 15% tislattua vettä, mitä olen käyttänyt. Sitä on myös joissain e-tupakkakaupoissa 99.5% prosenttisena VG:nä, mitä itse olen laimentanut ihan vesijohtovedellä. :-\
    En ole huomannut makueroa apteekin ja itse laimentaman VG:n välillä. Enkä ole huomannut laitevikoja ja tuskin toi kraanavesi terveydellekkään on sen vaarallisempaa, kun ne aineet mitä me höyryttelemme. :

     
     
  19. #19

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mkomulainen Näytä viesti
    Tietääkö kukaan paljonko tos glyserolissa on energiaa? Sehän on alkoholia.

    -M-
    Ilmankos oonkin lihonut Sori, ei hajuakaan energiamääristä.

     
     
  20. #20
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    3

    Vs: Kraanavettä sähkötupakkaan

    En ole huomannut makueroa apteekin ja itse laimentaman VG:n välillä. Enkä ole huomannut laitevikoja ja tuskin toi kraanavesi terveydellekkään on sen vaarallisempaa, kun ne aineet mitä me höyryttelemme.
    Tuohon suhtautuisin kriittisesti. Veden puhdistamiseen käytetään kemikaaleja eirilaisten epäpuhtauksien poistamiseksi. Pieniä jäämiä epäpuhtauksia vesijohtovedessä on jo puhdistamolta lähtiessä. Tämän lisäksi täytyy muistaa se, mitä veteen liukenee kun se matkaa puhdistamolta kraanaan. Ja kun tislattu vesi maksaa apteekissa kolikoita ja akkuvesi, joka on myös tislattua vettä, muualla vielä vähemän. Tulee väistämättä mieleen, että säästetään ja/tai laiskuroidaan väärässä paikassa. Pidempiaikaisessa käytössä olisi ehkä viisaampi pelata varman päälle.

    Itse en käytä kraanavettä edes humidorissa.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •