Näytä äänestyksen tulokset: Suosikkisi wickkimateriaaleista?

Äänestäneet
202. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Mesh/vaijeri

    71 35.15%
  • Silica

    17 8.42%
  • Puuvillapumpuli

    109 53.96%
  • Jokin muu

    5 2.48%
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 69

Aihe: Gallup RBA-porukalle: mikä wickkimateriaali?

  1. #21
    Pumpuli
    mesh/vaijeri
    Provari mini V2.5, iStick
    KFL+, Hdripper, aqua, ithaka

     
     
  2. #22
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    bimbula tietty, voi vielä vähän white guilttia potea historian vuoksi kun sitä käyttää.


     
     
  3. #23
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Silicalla mennään aina vaan. Olen kyllä itse vähän toista mieltä tuosta silicasetupin kuivapolttamisesta. Maku kärsii. Parin kolmen päivän välein menee setuppi vaihtoon. Olen aika tarkka ulkopuolisista mauista, pesen kädet aina ennen setupin tekoa biohajoavalla herkkäihoisten nestesaippualla, joka on tosi neutraali hajultaan. Tohotan silican ja kanthalin kunnolla. Ei tämä tarkkaa ole...EIPÄ!
    Spoileri!



     
     
  4. #24
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Pitänee käydä ihan koneella äänestämässä, mutta ennakkotietona mainittakoon että mesh. Aika tylyä ympätä vaijeri ja mesh, kuitenkin kaks aivan erilaista wickiä.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  5. #25
    Höyrypää Jan178's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    410
    Pumpulinpehmeitä höyrypilviä, silicat heivattu lopullisesti. Teräkseen en ole (vielä) sekaantunut...

     
     
  6. #26
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Aika tylyä ympätä vaijeri ja mesh, kuitenkin kaks aivan erilaista wickiä.
    Näinpä.. Eikös samalla logiikalla ois voinu lykätä pumpulin, silican, ecowoolin ym. samaan kastiin, eli antaa vaan 2 vaihtoehtoa..?

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari Daniel's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    365
    Iglussa käytän joko pumpulia tai silicaa. Muita uudelleenrakenneltavia mulla ei nyt olekkaan, olen laiska rakentelemaan..

    E. No onhan mulla pari Protankkia ja Evodia, niiden atopäitä rakentelen uusiksi. Samat matskut.

     
     
  8. #28
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Mesh on mesh vaikka voissa paistais.

     
     
  9. #29
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kellokoski
    Viestit
    8
    pumpuli/micro coil yhdistelmä toiminu itellä paremmin kun hyvin... aina ei tarvii vaihdella koko setuppia. riittää kun sujauttaa uudet pumpulit kehiin...

     
     
  10. #30
    Ihan näin mielenkiinnosta, miksi vaijeri+mesh ja pelkkä mesh ovat aivan erilaisia? Äkkiseltään ajateltuna ei pitäis olla muuta eroa kuin vaijerin parempi wickaus sekä lämmönimaisu ja tähän liittyvän tehokkaamman setupin tuottamat ongelmat?! Kokemus koostuu Misterin u-wickeistä sekä parista vaijerivirityksestä ja tuosta kiinagennystä, jossa myös kumpaakin hyvin pieniä aikoja ihmetellyt. En tällä pohjalla ihan heti lähtis täysin erilaisiksi wickeiksi kutsumaan.

    Tarkoitus ei kai ole kettuilla vaan ihan tosissani kyselen, koska ei ole tullut hirveästi vertailtua.

     
     
  11. #31
    Pumpuli, ehdottomasti. Alkuun vaati opettelua kun siihen meshistä ja silicasta siirtyi, mutta sitten kun oppi kunnolla käyttämään niin
    Add a drop of lavender to your milk, leave town with an orange, and pretend you're laughing at it.

     
     
  12. #32
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Ihan näin mielenkiinnosta, miksi vaijeri+mesh ja pelkkä mesh ovat aivan erilaisia? Äkkiseltään ajateltuna ei pitäis olla muuta eroa kuin vaijerin parempi wickaus sekä lämmönimaisu ja tähän liittyvän tehokkaamman setupin tuottamat ongelmat?! Kokemus koostuu Misterin u-wickeistä sekä parista vaijerivirityksestä ja tuosta kiinagennystä, jossa myös kumpaakin hyvin pieniä aikoja ihmetellyt. En tällä pohjalla ihan heti lähtis täysin erilaisiksi wickeiksi kutsumaan.

    Tarkoitus ei kai ole kettuilla vaan ihan tosissani kyselen, koska ei ole tullut hirveästi vertailtua.
    Mielipiteitähän nää on enkä osaa sanoo perustuuko mihinkään tieteellisiin faktoihin mutta mun mielestä meshwickistä saa enemmän makua kuin vaijeri + mesh -hybridiwickistä. Voiko olla että kun vaijeri verottaa enemmän tehosta lämpenemiseen niin katoo höyrystä se kaikein terävin maku?

    Toinen mikä on edelleenkin vaan mielipiteestä kiinni, mun mielestä pelkällä meshillä on paljon helpompi tehdä setuppeja. Wickin kääriminen on nopeeta ja vaivatonta, eikä u-wickin teko juurikaan sen vaikeampaa. (kun sen on kerran oppinut ) Ei tartte olla vaijeerileikkureita ja sitä satanistista nanometrin paksua vaijerisilppua joka puolella.

     
     
  13. #33
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    Vaijerilla mennään. Kokeillut kaikkea.. ainakaan pumpulista en mainittavaa eroa huomannut, ehkä hiukan pehmeempi maku.


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  14. #34
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Meshillä mennään. Pumpulia tahi/ja microcoilia en ole tullut edes kokeilleeksi. Kuulostaa liian hankalalta, varsin jos joutuu usein uusimaan setupin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  15. #35
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Meshillä mennään. Pumpulia tahi/ja microcoilia en ole tullut edes kokeilleeksi. Kuulostaa liian hankalalta, varsin jos joutuu usein uusimaan setupin.
    Aattelin itsekin aluksi että ompa työläs tuo pumpuli wickkimateriaalina, mutta kun saat hyvä microcoilin kohdilleen niin ei tarvii kun pari kertaa viikossa vetää pumpulit mäkeen ja uudet tilalle. Loistava höyryn kosteus ja maku, eikä tarvii coiliin koskea piiitkiin aikoihin. Drippereihinkin innostuin itse nyt vasta kun tuon pumpulin kanssa enemmän näprännyt.. kandee kokeilla.



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  16. #36
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Nyt alkaa näyttämään jo mielenkiintoiselta nuo tulokset. Pumpuli kiilannu kärkeen ja silica näyttäis olevan aikalailla unholaan vaipuvaa tavaraa.

    Kyllähän tässä on omalla kohdalla niin käynyt, että pumpuli pesee kaikki muut materiaalit sekä makunsa, helppoutensa ja saatavuutensakin puolesta. Meshillä tahi vaijerilla setupoidut gennyt antaa mun makuun liiankin pistävät aromit, kun taas pumpulista saa pehmeämpää ja tasaisempaa makua irti. Mulla on myös microcoil+pumpuli -setupit kestäny todella hyvin menettämättä ominaisuuksiaan, nyt on Litessä ollu samat pumpulit kohta viikon verran. Pumpulin vaihtaminen coiliin onnistuu alle minuutissa, kunhan oppii laittamaan oikean määrän tavaraa. Pumpuli on myös melkoisen riittävää, tuollainen pari euroa maksava reilun kahvipaketin kokoinen nyssykkä riittää varmaan pariksi vuodeksi Kyllähän tuota voi melko lämpimästi suositella!
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  17. #37
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    19
    Ekowool + vaijeri, pehmeämpi (mielestäni parempi) maku kuin meshillä tai vaijerilla ja meshillä.
    dripperissä toki punpulia.

     
     
  18. #38
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    14
    Jotenkii toi Dreamin setupoiminen Silicalla vaan luonnistuu, messin kans wikkailee yli / ali välillä

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari mataku's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    itä-suomi
    Viestit
    138
    Dreami silicalla, dripperit pumpulilla ja myöskin vaijeri parissa atossa käytössä.

     
     
  20. #40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Threnody Näytä viesti
    Nyt alkaa näyttämään jo mielenkiintoiselta nuo tulokset. Pumpuli kiilannu kärkeen ja silica näyttäis olevan aikalailla unholaan vaipuvaa tavaraa.
    Sitä saa mitä tilaa.

    Kyselyissä ihmisillä on taipumus vastata sosiaalisesti hyväksyttävään suuntaan. "Silica-buumin" jälkeen foorumilla huomion kohteeksi ovat nousseet ainakin mesh, vaijeri ja sittemmin pumpuli. Kun tämän kyselyn vastauksissa näkyy vastaajan nimimerkki, ei kai kukaan ole sosiaalisesti niin älyämätön, että ehdoin tahdoin haluaisi leimautua muodista pois menneen wick-materiaalin käyttäjäksi . Tällaisella kyselyllä ei siis tavoiteta edustavasti niitä henkilöitä, jotka käyttävät "vähemmän arvostettuja tuotteita". Kokonaiskuvakin on sitten mitä on.

    Tällä en siis ota kantaa wick-materiaalien parhauteen, vaan itse kyselyyn.

    -----
    PS. Vastasin silica, kun muille ei ole ollut vielä tarvetta. Kokeilen noita kyllä ihan uteliaisuuttani, jahka kiinnostusta ja sopivaa aikaa löytyy.


    E: vastaajien nimet on taidettu poistaa näkyviltä sitten eilisen? Tämä hyvä.

     
     
Keskustelu Gallupit/äänestykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •