Tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

  1. #1
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    En äkkisältään löytänyt aiheelle sopivaa ketjua, sheriffi siirtäköön jos on tarvetta.

    Eli, otsikon mukainen kokemus. Duunissa tuli mentyä ympäri sellutehdasta eGo taskussa, aina välillä, siis kun työtehtävät antoivat myöten, vedeltiin höyryjä työn ohessa. Paikka paikoin ilmassa oli selkeästi haistettavissa se lipeän aikaansaama sellutehtaan ominaishaju. Kotona sitten sama eGo-setti tulille, ja nenään hiipi se sama sellutehtaan tuoksu. Hetken tutkimisen jälkeen selvisi, että ato tuotti varsinkin kuumentuessaan sitä sellutehdasta höyryn lisäksi - pesuun. Duunipaikka saa kyllä olla seuraamatta minua kotiin.

    Siis jos muut höyrypäät eivät ole ilmiöön vielä törmänneet, niin ilmeisesti kuuma ato ottaa itseensä läpi kulkevan ilman epäpuhtauksia. Tästä viisastuneena ainakin minä teen nenällisen analyysin ilmanlaadusta ennen hyöryttelyä, varsinkin duunissa. Piparkakkutelossa työskentely ei välttämättä aiheuttaisi kovinkaan negatiivisia tuntemuksia, mutta uh tuo sellutehdas omassa olohuoneessa.....
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  2. #2
    Höyrypää mangroovie's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    514

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Näissä joutuu näköjään laitamaan filtterit TULOILMAAN!

    EA-Mod+Nebula,Cube + Kick + Arctic Tank+ Boge
    Paras A-Ryhmä: El Toro Grande, Cigarillos Naturales, Eden, Moondrop Straight Up

     
     
  3. #3
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Oma ato kotiin ja töihin.. Mitä ny joskus joutunu oleen tekeisissä tuon lipeän kans nii se hapan sillin haju ei lähe minnekkään ennen ku on esim vaatteet roskisssa tai pesty n.3 kertaa

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Samalla tavalla ylimääräinen tuoksu on ilmassa jos pienessä tilassa käyttää jotain liuotinta ja nestekaasuliekkiä. Ilmaan haihtuva liuotin tms. palaa ilmassa liekin mukana ja nokkaan tulee pistävä tuoksu. Joskus on tullut saunottua paikassa, jossa on tehty remonttia (maalattu) ja ilmanvaihto toimii siten että ilma tulee löylyhuoneeseen väärin. Silloin tuoksuu voimakkaasti esim. tärpätti (lakkabensiini). Tuossa lienee vastaavanlainen tilanne vaikka ei varsinaista palotapahtumaa ilmenekään. Jotkut aisteihin iskevät hajut tuntuvat pitkään jälkeenpäin.

     
     
  5. #5

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Offtopicia:
    Aikoinaan 80-luvun puolivälissä opiskelin Kotkan tekussa, käytiin sitten yks perjantai Sunilassa(sellutehtaalla) tutustumiskäynnillä. Ajelin sieltä tilaisuuden jälkeen suoraan kotiin, niin äitini ensimmäinen kommentti oli, missä helvetissä sitä on tullu ryvettyä. Itselläkin tuli siellä niin paha olo, että oksennus oli enemmän kuin lähellä.

    Oon käynyt työasioissa kyseisellä tehtaalla muutamia kertoja jälkeenpäin, viimeksi pari kuukautta sitten. Eihän siellä enää edes haise, siihen nähden mitä se haju oli 25 vuotta sitten.

     
     
  6. #6
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Juu kyllä noi hajuhaitat nykyisin liittyvät lähinnä poikkeustilanteisiin. Mä touhuan Kotkansaaren puolella, en Sunilassa.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    310

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    OFFTOPIC: Mä oon aina ollut siinä uskossa, että se sellutehtaan haju johtuu rikistä, olenko väärässä?
    Kyllä meiltäkin lipeää löytyy töistä, se on lähes hajutonta?

     
     
  8. #8
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: eGo-t ato ja epäpuhdas ilma

    Joo jos tarkkoja ollaan niin se ominaishaju on nimenomaan rikkiyhdisteet. Jotenkin vaan on vakiintunut omaan kielenkäyttöön maininta lipeästä, kun ainakin oma lähipiiri ymmärtää sellutehdas ja lipeä yhdistelmän paremmin kuin selityksen rikkiyhdisteistä. Ei meilläkään lipeä itsessään tuoksahda juuri miltään, mutta lipeässä keitetty sellu puolestaan on aromikasta väärään paikkaan karatessaan.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
Keskustelu eGo / eGo-T / eGo-C

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •