Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 50 / 50

Aihe: Sähkötupakan nikotiini määrä

  1. #41
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    7
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Aina välillähän kuulee väitteitä, että höyryttimissä käytetty PG olisi vaarallista jne. Jos katsotaan, mitä ainesosia höyryttimen nesteessä on, niin tuoteluettelo on: nikotiini, PG, mahdollisesti VG ja makuaineet. Lääkehyväksytyssä inhalaattorissa on nikotiinia ja (rumpujen pärinää) PG:tä. Kun inhalaattorilla on lääkehyväksyntä, niin se on hyvä ja samat aineet hyväksymättöminä on paha juttu.
    Muistaakseni joku joskus kertoi, että PG neste olisi aiheuttanut pahaa yskää, hengenahdistusta ja päänsärkyä. Eikös se niin ollut, että jotkut voivat olla allergisia juuri tälle nesteelle? VG allergiasta en ole kyllä kuullut.

    Itse siirryin sähkötupakkaan vuosi sitten ja aloitin 8-10mg vahvuisilla nesteillä. Vuoden aikana nesteen vahvuus on tippunut 2mg alueelle. Kääntöpuolena se että nesteen kulutus on kasvanut päivässä noin 30ml kohdille. Tarkoituksena olisi päästä täysin nollille nikotiinin kanssa ja sen jälkeen päästä irti koko höyryttelystä.

     
     
  2. #42
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Itse olen ihan tyytyväinen omaan tän hetkiseen tilanteeseen höyryttelyn suhteen, välillä on morkkiksia..

    Ensikerran yritin lopettaa reilu 2v sitten tupakointia tällä ja joku 6kk tuli höyryteltyä.
    Vasta loppuvaiheessa alkoi olemaan täysin savuttomia päiviä, pitkään oli tuo aamutupakki ainut savuke päivässä, mutta ehkä viikon tai kaksi kerkesin olemaan täysin ilman analogisia 6kk aikana.
    Sitten kävi paljon erinäisiä asioita elämässä, jotka sai sanomaan fak it koko touhulle.

    Tuohon aikaan oli valmisnesteitä käytössä 6-12mg vahvuisina ja kulutusta en tarkkaan muista.
    Aika paljon varmasti, kun tuli sisällä höyryttyä, eli välillä jatkuvaa soittoa.
    "Sakeaa höyryä kämppä täynnä, ennen aamunkoittoa."

    Nyt ei ole tarkkaa aikaa tiedossa höyryttelystä, koska en pääse tällä mobiililla katsomaan milloin tein tänne tunnukset.
    Aloitin uusiksi reilut 2vkoa ennen tänne tunnuksien tekoa höyryttää ja enemmin näihin asioihin perehtyä.

    Perehdytyksestä kiitokset teille kysymyksiin vastanneille ja tänne kirjottajille.

    Tällä kerralla multa jäi heti alkuun pois se aamutupsukka, koska se oli viimekerran ongelmakohta, niin aloin heti ensimmäisenä sitä työstämään poies ja olen siinä onnistunut.

    Nesteiden vahvuus ollut 2.5-6mg ja muutama tankillista 12mg mennyt valmislitkua joku kuukausi sitten.

    Kulutukseen en osaa tarkkaa määrää sanoa, mutta ostin 200ml nestettä ja siitä joku ehkä 30ml annoin kaverille maistia. Nyt nuo nesteet ollut mulla sen 17pv:n ajan ja vielä on jonkin verran jäljellä.

    Eli suunilleen 10ml/pv ?
    Ja näissä nesteissä ollut vahvuutena tuo 3mg/ml

    Nyt noin viikko savuttomana (yhtenä päivänä kolmet pikku henkoset otin analogisesta ja annoin loput pois).

    Olen siis vähentänyt analogisia nopeammin, kuin ensikerralla ja niksan vahvuus samalla alempana, kuin aikaisemmin.
    Aamukörssit poissa ja höyryttelen enimmäkseen vain pihalla käydessä.

    Välillä iskee masennuksia ja kokee itsensä paskaksi addiktiksi, joka ei osaa edes mielihalujaan hallita, mutta se varmaan kuuluu asiaan.
    Yritän tiedostaa tosiasiat, mutta olla niitä liikaa mietimättä ja niillä itseäni piiskaamatta.

    Onhan se niin, että mitä mieluisammaksi tämä touhu ensikertaan nähden on tullut, niin kyllähän se lisää halua höyrytellä, turhankin paljon.
    Nykyisin kun eivät vehkeet räi, vuoda jatkuvasti, höyryä tulee ja ei tarvitse yskiä keuhkoja ulos niin kyllähän tää enemmin saa siitä innostumaan.

    Olen pyrkinyt siihen, että askel kerrallaan ja tavoite kerrallaan.
    Alkuun nyt eroon tuosta itse "tissistä" ja sitten jossain vaiheessa pikkuhiljaa eroon myös tästä "maidonkorvikkeesta".
    Viimeksi muokannut AlkavaSähkisEntinenTuhkis; 20.06.18 kello 20:47.

     
     
  3. #43
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    4
    Itse vaihdoin sähköröökiin n.5 vuotta sitten, Tarkoitus oli lopettaa parissa vuodessa niksaa vähentäen. Lopputulos: edelleen käytän vanhoja pakkasesta löytyviä 100mg niksoja noin 12mg laimennettuna. Hapenotto kyky on noussut 40% matkan aikana mutta nikotiinia tarvitsee edelleen samat.
    Lieneekö syynä että selkäranka on kuin nallekarkilla?
    Nautiluksilla ja alle 15w tehoilla pysyn.

    PS. Mihin oikeasti tarvitaan yli 200w tehoja?
    Viimeksi muokannut thing; 08.07.19 kello 21:57. Syy: lisäys

     
     
  4. #44
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Sama juttu. 8 vuotta tullut höyryteltyä ja siellä 8-12mg ja alle 15 tehoilla MTL RDTA -mallin tankeilla ollaan menty. Tiedä sitten mitä tapahtuu kun pakkanen tyhjenee...
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  5. #45
    Sama juttu nyt kun pari vuotta ollut pelkällä höyryllä.
    Olen kyllä saanut niksat tiputeltua tuonne 10mg paikkeille mutta kun tästä koittaa vähänkin alaspäin niin höyryttämistarve kaksinkertaistuu. Eli ei siitä nikotiinista ihan helposti pääsekkään.

     
     
  6. #46
    Höyrykonkari Mauno's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    206
    Aika hurjalta kuulostaa tuo 10 mg. Itsellä on pysähtynyt viiteen. Alussa oli varmaan 12 jotain, mutta hyvin äkkiä piti alentaa kuuteen. No meillä on erilaiset osat.

    Joo. Kyllä sen oon huomannu, kuinka vaikeaa ilman nikotiinia on olla. Toisaalta voi mennä puoli päivää ilman höyryä, mutta kun tietää, että jossain vaiheessa...

     
     
  7. #47
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mulla oli aluksi tuo 12mg kun aloitin höyryttelyn, pikkuhiljaa tiputtelin kunnes 2 vuotta myöhemmin oli enää 1mg.
    Se on totta, että höyryttely lisääntyi aina hetkeksi kun tiputti niksoja, mutta se meni ohi ajan kanssa.Jätin niksat sitten kokonaan pois ja loppui höyryttelykin ihan itsestään.
    Höyryttely loppui 2017 kesällä muistaakseni.Tupakkaa ei ole tehnyt mieli kertaakaan, mutta pluidia, salmiakkia ja love potionia mieleni halajaa välillä kun oli niin hyvää
    Nyt olis tohon viereenkin järvenpäähän avattu Happy Juice ja ajattelin, että kävisinkö ostaa vain pohjia ja jotain tiivaria, mutta parempi ettei vedä keuhkoihin mitään.

     
     
  8. #48
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Mulla oli ekat liemet 18mg (egotikku), tais kuukausi nennä tuolla. Sit tuli Nautilus ja niksat putos ens 12mg ja aika pian 8mg. Nykyään sit 4mg ja jotain litkuja 0mg lähinnä maisteluun, kunnei viitti kallista niksaa haaskata mahdollisiin viemärilitkuihin
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  9. #49
    Nyt tupakan lopettamisen jälkeen höyrytellyt 3mg nesteillä. Nestettä mennyt kyllä paljon nyt alussa, n.10ml päivässä..

     
     
  10. #50
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    2,5mg on vahvuus nesteissä ja DTL tyyliin vetelen Smok TFV Prince tankilla ja n.40 watilla. Nestettä taitaa mennä noin 10ml päivässä.

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •