Tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Ohmi onkelma / Somnium

  1. #1
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169

    Ohmi onkelma / Somnium

    Elikkä tässä yritän setuppia vääntää tuohon somniumiin, olen kokeillut sekä 0.32:sta ja 0.2:sta kanthalia, kierroksia 4-7, 500 mesh.
    Ohmit on aina tuolla 0,5 - 0,7(vamo v5), eli vamo ei suostu edes tulittamaan, mekaanisella tulittaa, mutta paistuu aika herkästi kuivaks tai jotai..
    ts. ei pelaa

    Mikähän tossa voi mättää, kun mitä tässä olen seuraillut, niin 4-5 rundia, ja pitäs olla about 1,5-1,7ohm mill sais tehot niiku järki lukemille, nyt pyöritään tuolla 25-32w!

    meshin oon toholla kuumentanu..

    Auttakee immeistä

     
     
  2. #2
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Kuullostais äkkiseltään siltä että kanthal maadoittuu meshin kautta ja sitä varten ohmit näyttää aivan liian alas. Onhan sulla eriste paikoillaan? Eihän meshitanko ota tankin pohjaan kiinni?

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    testaan tässä just ilman meshiä, ja vastus nousi 0.7:stä 0.9:n ohmiin, eli pelkkä kanthal kiinni.
    Nyt on napojen välissä n.6-7 cm pätkä kanthalia, ja näyttää 1.4 ohmia. wattefuk. tolla määrällä tohon sais kieputtaa varmaa 10 kierrosta!

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    kokeilin vielä 0.32:lla langalla, saman mittainen pätkä ilman meshiä, 1.4ohm (oisko puffilta tullu kuitenki 0.2 eikä 0.32 lanka)

    olen kuitenkin tilannut kahta eri lankaa, mutta samat vastukset tulee molemmilla..
    Ja vamo näyttää noilla clearo atoilla ihan ok ohmit, eli se pitäs olla kunnossa..

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    niin ja se vielä että vamo näyttää 9.9ohmia ilman lankaa, eli toi somnium on tod. näk. ok..

     
     
  6. #6
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    0.32 langan resistanssi on 18,08ohm/m ja 0.2 43,48ohm/m. Sama vastusarvohan noissa ei voi olla eli toinen niistä on väärä. Mittaa vaikka 10cm pätkä ja päättele siitä kumpaa se on.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    jep, molemmat langat antaa n.10cm pätkällä 1,6ohm, eli tuossa siis vika, luulin saaneeni 0.2:sta,mutta empäs saanukkaan.. perkele

     
     
  8. #8
    Ootko pulssitellu sen kunnolla ennen testiä?

     
     
  9. #9
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    laita sitä 0.32 lankaa 3 tai 4 kieppiä ja ajele sillä mekaanisella. Itse en kyllä vamolla ajelis mitään gennyä sen pulssivirran takia. Riittää niitä hotspotteja vähän liikaakin.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    Tuntuu vaan että joku ei tossa kombinaatiossa pelaa, olen saanut langat hehkumaan kaikki joka kerralla kertalaakista, mutta joko toi ei wickkaa kunnolla tai jotain mutta palaneen maku tulee suuhun. tämä siis tietysti tuolla mekaanisella.
    parit kerrat sain kyllä TODELLA maistuvat, ja runsaat höyryt, mutta toivoisin sen olevan vähän jatkuvampaa.
    Toki olen tässä puolentoista viikon höyryttelykokemuksella hieman noobi vielä, ja toi genesis ollut vasta päivän, mutta oma näppituntuma on että pitäisi ehkä hieman noita tehoja saada alas??

     
     
  11. #11
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Oot tohottanu varmaan sen meshin? Se setuppi saattaa maistua oudolta ekan tankin vaikka kaikki olisi kunnossa, tasottuu se maku pikkuhiljaa.

    Mutta siis älä nyt vamoon laita somppua. Kattele videoita ja harjottele, hyvä siitä jossain vaiheessa tulee.

     
     
  12. #12
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Jollain muullakin(?) tässä juuri oli sama ongelma että tullut väärää lankaa, olisko sama tilauspaikka?

     
     
  13. #13
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Kannattaa tosiaan katsoa videoita alkuun, se auttaa paljonkin ongelmanratkonnassa. Ite ajelen sompulla (silloin harvoin kun enää ajelen) sellaisella 0.5 ohmisella setupilla ja kyllä se nestettä nostaa jos ei oo jotain tosi jäykkää VG:tä. Muistaakseni defunctalla oli joku genesis special video missä käytiin läpi noita gennyn ongelmia.

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    Voin kertoo että kyllä noita vilmejä on tullu katsottua aika paljon (lue: perkeleesti), ja tuota vamoa käytän tuossa nyt lähinnä noiden ohmien mittaukseen.
    Eli tuolla Mecha By Leo modilla ajan tota somniumia, mutta tarvinnee vaan malttaa ja kokeilla.

    Minkä kokoinen reikä on muuten hyvä jättää tohon meshin keskelle, itse tein rullan noin reilu 2cm leveestä palasta jolloin siihen jäi abaut vajaa 2mm reikä, liian iso/pieni?

    tässä muuten kuva mun ekasta setupista
    DSC01798 (Custom).JPG

     
     
  15. #15
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Itse en kyllä nykyään jätä juuri minkään kokoista keskireikää, välillä en yhtään. Sitä meshiä saa kyllä vetää rullalle enemmän ku pari senttiä kunhan muistaa että ei tee siitä rullasta aivan liian ylikireää. Kannattaa myös kiinnittää siihen huomiota että meshi on hyvälaatuista sellaista "silkkistä" eikä mitään kiinalaista peltipaskaa, nimittäin niiden nesteenkuljetuskyvyssä on melkoisen huomattava ero. Muistelisin että ite oon käyttäny lankakooltaan alle 25micronin meshiä ja se olisi ainakin mukavan hienoa.


    Jatka kuitenkin yrittämistä, kyllä se srtupöi lopulta onnistuu

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    Joo, tein ton meshin uusiks vähän eri metodilla, eli ei tollasta hervotonta keskireikää, 0.9 ohmin luokkaa tuli 5:llä rundilla, ja nyt tuntus et vois olla ehkä vähemmankin
    No mut testit jatkuu, vaikuttaa toistaiseksi ihan hyvältä..

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari Tounimaan's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    169
    vaikuttaa itseasiassa helvetin hyvältä , noissa aikaisemmissa setupeissa en liiemmin kiinnittänyt huomiota noihin hotspotteihin, katoin vaan että lanka hehkuu, mutta tässä nyt sitten hetken paneuduin ja hissukseen ropailin tota lankaa, en tiedä, mutta nyt toimii ja helvetin hienosti
    Seuraavaks reenaamaa vähän matalaohmisempaa settia vielä...
    Kiitosta vainen avusta!!

     
     
  18. #18
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Juu tuota se välillä on vaikka tekis näitä enempiki.

    Mutta helpottaa ku harjottelee.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •