Sivu 3 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 185

Aihe: Armeija

  1. #41
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Kajaanissa 2/11 P-Svp/1.Vk, mt-au:n hommissa. Mukavaa oli kyllä, vaikka hieman 'yli-ikäisenä' armeijaan menikin. Ja saahan siitä tuon C1E-kortin että käteen jäi jotain muutakin vielä.

     
     
  2. #42
    80 luvulla rovaniemellä lennostossa lentosotamies. Loppusodassa sen ikäryhmän paras tykistön suuntaaja vastaan minä ja sain harjoitella 60 kutia lentävään lennokkiin sergeillä (venäläinen tykki), niinhän siinä kävi et meikä hoiti homman himaan ja korpin natsat + 15 päivän loma nasahti siltä istumalta. Olihan komppanian majuri polleeta poikaa ku lentosotamies päihitti tykistön sen ikäryhmän parhaan suuntaajan kisassa. Muuten suurin osa intistä meni väijyessä rovaniemen sotilaslentokenttää ja paria eri tutka-asemaa.

    Kertaamaan ei ole tarvinu lähteä, kun sen kerralla oppii ei tarvi harjotella sen enempää.
    Viimeksi muokannut Rokuli; 05.01.14 kello 21:47.

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Tampere, Finland
    Viestit
    145

    Imekää paskaa

    -
    Viimeksi muokannut kumimuumi; 27.10.16 kello 15:23.

     
     
  4. #44
    Höyrykonkari Kottonmouth's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Forssa
    Viestit
    100
    I/01 Panssariprikaati, 1.Panssarivaunukomppania, Celsius 10-vaunun lataaja, 362 vuorokautta. Aluksi laittoivat taistelusammakko(MT-LB) kurssille heitinkomppaniaan, mutta sit selvis kesken kaiken et jos on silmälasit niin ei voi olla vaununjohtaja tai ajaja, eikä sammakossa muita oo ----> takas vaunukomppaniaan ja T-55m kurssille aseosastoon, 100mm vaunutykkiä saa ampua vaikka sokee. Koulutuksen aikana ammuin sisäpiippu ammunnoissa mielestäni erinomaisesti mut jostain syystä laittoivat laturiksi. Rovajärvellä pääsi sit ampuun ihan täyskaliiperi murkuloita, se oli ihan komeeta. Kaikeinkaikkiaan ihan rauta-arkkuhan se vehje on. Poislähtiessä sanottiin, et kun ootte viimenen näille vaunuille koulutettava saapumiserä, ja vaunut menee kallion sisälle varastorasvoihin, niin ei tarvi odottaa 15-vuoteen kertauskutsua, eli ennen kun siirrytään pois panssarireservistä.

    Ai niin, olin juhannuksen kiinni ja vilpittömästi yks hauskimmista juhannuksista mitä itse oon viettäny. Moneen päivään ei tarvinnu tehdä muuta, kuin syödä, puhua paskaa, nauraa vedet silmissä ja vetää hirvittävät määrät tupakkaa.


    Joyetech Delta II, Subtank Mini, IPV Mini, KFL+, Diablo Reaver

     
     
  5. #45
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Lainaus Alkuperäinen postaaja thoros Näytä viesti
    Kajaanissa 2/11 P-Svp/1.Vk, mt-au:n hommissa. Mukavaa oli kyllä, vaikka hieman 'yli-ikäisenä' armeijaan menikin. Ja saahan siitä tuon C1E-kortin että käteen jäi jotain muutakin vielä.
    Itse menin kanssa vanhempana ja olin komppanian vanhin. Muutama luti oli myös nuorempia kuin meikäläinen Vanhempana koko juttu oli paljon mielyttävämpää, eikä pienet asiat vituttanut.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  6. #46
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja True Puffin Näytä viesti
    Itse menin kanssa vanhempana ja olin komppanian vanhin. Muutama luti oli myös nuorempia kuin meikäläinen Vanhempana koko juttu oli paljon mielyttävämpää, eikä pienet asiat vituttanut.
    Nimenomaan. Hauskaa kyllä tuolla oli muutenkin kun otti touhun huumorilla. Jopa minä, joka kuitenkin olin sivariin lähdössä sai aika paljon siitä irti.

     
     
  7. #47
    Huomenna lähtö, kuinka aikasin tonne kannattaa mennä? Palvelus alkaa klo. 16:00.

    Kuumotus on kova

     
     
  8. #48
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    94 Savon Prikaatissa maston pystyttäjänä. Hyvin siellä oppii ainakin lusmuilun.

     
     
  9. #49
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sipsipussi Näytä viesti
    Huomenna lähtö, kuinka aikasin tonne kannattaa mennä? Palvelus alkaa klo. 16:00.

    Kuumotus on kova
    15:55...No ei kai. Hyvissä ajoin.
    Spoileri!



     
     
  10. #50
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sipsipussi Näytä viesti
    Huomenna lähtö, kuinka aikasin tonne kannattaa mennä? Palvelus alkaa klo. 16:00.

    Kuumotus on kova
    Kannattaa aamu kuudelta olla seisomassa asennossa porteilla, niin tekee hyvän ensivaikutelman.

     
     
  11. #51
    Ajattelin 10 bussilla lähteä lahdesta onkohan liian aikasin? Perillä oisin kahentoista aikaan.. Seuraava meniskin jo tosi tiukille. Hmm.

     
     
  12. #52
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Parempi mennä liian ajoissa kuin liian myöhään. Lähde vaan tuolla 10 bussilla niin ehdit rauhassa vähän tutustua paikkoihin.

     
     
  13. #53
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Juu, ennemmin liian ajoissa kuin nipinnapin oikeaan aikaan perillä. Kerkeet rauhassa saamaan kamppeet, tutustumaan mestoihin ja pääset syömään mahdollisesti ilman mitään hirveetä ruuhkaa.

     
     
  14. #54
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Tku
    Viestit
    57
    Itse olin yhden korvilla ja ihan hyvä aika. Sitten odoteltiin auditoriossa sen aikaa kun oman yksikön porukkaa oli tarpeeksi ja mentiin tupiin vartiksi. Sitten hakemaan riepuja ja tupiin odottelemaan. Niitä kamoja ei kannatanut laittaa heti hienosti paikalleen, koska kaikkia ukkeleita ei ollut saapunut omaan tupaan. Se minkä takia ei kannata sulloa niitä heti kaappiin vaan, odottaa että kaikki voivat osallistua järkiä menettämättä yhtäläiseen näkemykseen kaapin järjestyksestä, ne kun pitää olla kaikilla samanlaiset. Siihen odottamiseen menikin pari tuntia. Sopivasti mulle, että kerkesi hiukan tutustua menoon ja siihen härdelliin.

     
     
  15. #55
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mitä aiemmin menee sitä varmemmin saa valittua punkan missä viettää seuraavat kuukaudet

     
     
  16. #56
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kottonmouth Näytä viesti
    I/01 Panssariprikaati, 1.Panssarivaunukomppania, Celsius 10-vaunun lataaja, 362 vuorokautta. Aluksi laittoivat taistelusammakko(MT-LB) kurssille heitinkomppaniaan, mutta sit selvis kesken kaiken et jos on silmälasit niin ei voi olla vaununjohtaja tai ajaja, eikä sammakossa muita oo ----> takas vaunukomppaniaan ja T-55m kurssille aseosastoon, 100mm vaunutykkiä saa ampua vaikka sokee.
    Mitä, oliko viisvitosia käytössä vielä tällä vuosituhannella? Vai puhutaankohan edes samasta vaunusta...

    E: No näköjään oli koulutuskäytössä vielä. Luulin että katosivat kun T-72 tuli 80-luvulla, vaik se tais olla jotenkin susi laite.
    Viimeksi muokannut korsu; 05.01.14 kello 19:14.

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  17. #57
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    2/08 Teknillinen komppania, Kainuun prikaati. Pioneerijoukkueen kolmannen ryhmän johtaja. Vuosi kotiutumisen jälkeen kertaamaan, yks yö kassulla kelaperseiden komppaniassa ja aamulla lääkäri laittaa kotiin.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  18. #58
    E: No näköjään oli koulutuskäytössä vielä. Luulin että katosivat kun T-72 tuli 80-luvulla, vaik se tais olla jotenkin susi laite.
    Oli ainakin -84 vielä käytössä,istuin konepellillä mettäkeikalla.72:n heikkous taisi olla se että tykin autoloader on heikosti suojattu ,joten osuma tornin takaseinään aiheuttaa kevyen ilotulituksen...

     
     
  19. #59
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    42
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    2/08 Teknillinen komppania, Kainuun prikaati. Pioneerijoukkueen kolmannen ryhmän johtaja. Vuosi kotiutumisen jälkeen kertaamaan, yks yö kassulla kelaperseiden komppaniassa ja aamulla lääkäri laittaa kotiin.
    Minä lähin niin sinä tulit
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  20. #60
    Höyrykonkari Duke's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    104
    1/13 KRHK PorPR, heitinmies/lataaja Hauskaa oli.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •