Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 27

Aihe: Esittäytyminen, ja kysymyksiä :)

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17

    Esittäytyminen, ja kysymyksiä :)

    Tere!
    Olen siis Jere, pääkaupunkiseudulta, ikää 18.
    Höyryttelyn aloitin tuossa lokakuun viimeisinä päivinä.
    Ostin alkuun Finnvapelta ego-k paketin (2kpl 900mah ego akkuja, ja innokin iclea16 clearoa)
    ideahan lähti isältä, kun hänellä oli esavuke jos toinenkin pari vuotta sitten, kyllästyi tosin, koska osti edullisia laitteita, eikä tyytynyt sitten niihin.
    nyt tosin kun itse alotin, olen onnistunut houkuttelemaan isäpapan takaisin höyryttelyn pariin, ja muutama kaverikin on jo todella uteliaana kysellyt että mistä niitä saa ostettua

    Muuten hyvä paketti, mutta tuntui siltä että ei akku antanut tarpeeksi potkua dual coil clearolle.
    joten ostin sitten kangerin evod clearoja pari kappaletta, ja johan rupesi höyrytä! aivan loistava clearo normaalille ego akuille, tai miksei twistillekkin

    Noh, katsottuani SiB77 ja Urdun videoita, kiinnostuin säädeltävista voltti/watti akuista ja modeista.
    näin ollen ostin Smokin winder 1100mah vv akun, ja johan rupesi iclear16 pelittämään, tosin atopäät olivat jo ehtineet kärähtää

    no nyt sitten päätin siirtyä next levelille, ja ostaa modin.
    kysäsin urdulta, ja puffilta ehdotuksia, ja päädyin sitten siihen että 2 päivä ensikuuta ajattelin pistää Vamo v2 modin, ja siihen efest imr 18650 akun.

    mutta ennen kuin pistän tuon tilaukseen, niin ajattelin vielä kysellä hieman.

    elikkäs, tarjolla olisi tämä 18650 akku button topilla ja flättinä. Kysymys kuuluu, kumman otan? ymmärsin että korotettuna jotkut 18650 akut saattaa jättää vamon akkuputken kierteen hieman vajaaksi. Onko tällä jotain suurta haittaa?

    seuraava kysymys liittyy voltti ja watti säätöön. Olen käsittänyt, että kun säädetään, se tehdään oman mielen mukaisesti (loogista tietenkin) mutta kuitenkin atopään/karton rajoissa.
    Eli tuon vamon kaveriksi ajattelin Innokinin iclear30s clearoa.
    Eli sehän on 2.0ohminen dual coil clearo, ja täten voisin kuvitella/olen käsittänyt että noilla ohmeilla voidaan mennä jo yli neljään volttiin, ilman että kärähtää hienosti, ja wateilla taas semmoinen 7-8 voisi olla sopivahko?

    odotan tuolta setiltä runsasta höyryn tuottoa, ja kurkkutuntumaa tunteella

    Nesteinä olen tykästynyt liquan nesteisiin, jotka suurin osa ainakin ovat 50pg 50vg, ja Finnvapen 70pg 30vg menthol on myös miellyttävän makuista.
    tässä olen testaillut tunteella nesteitä xD
    eli Marraskuun tienoilla alotin, ja nesteitä höyryteltyä aika kivasti, yhteensä 200ml, joista jäljellä on vajaa 50ml (täytyy siis täytellä varastoja)
    omaan makuun liquan mansikka, ja vanilija toimii hyvin, ja finnvapen menthol, liquan cappucino ei taas niinkään, mutta höyryksihän sekin tuli vedeltyä.
    nyt kyllä tullut nyrpisteltyä, kun tuli tilattua 9mg nesteitä, ja saa kyllä höyrytellä oikein urakalla syy tähän on se että alkuun ostin 24mg nesteitä, ja paljon tykkään höyrytellä, niin sain sen pahan olon aikaseksi turhan usein
    nyt kyllä olen tullut siihen tulokseen että 18mg nesteet ovat sopivia.

    Mitäs mieltä olette tästä vamo ideasta, ja miten toimia akkujen ja säätimien kanssa?
    ainakin itse katsottuani arvosteluja, yms, tuo vamo vaikuttaisi aika pätevältä opiskelijan budjetille.

    Kiitokset vielä SiB77 lle ja Urdulle, Teistä kahdesta ollut jo erittäin paljon apua, kun videoita olen katsellut, mm idea vamosta, ja kangerin evodista on lähtöisin youtuben puolelta
    ja puffille ja finnvapelle tietenkin!
    Tähän mennessä aloittaminen ollut todella helppoa, kysymyksiin saa vastauksia todella helposti!
    tänään vasta tajusin, että yksitellen henkilöiltä, ja firmoilta jatkuvan kyselemisen sijaan voisin kysyä asioita helpomminkin siitä taas kiitokset urdulle, videoita selaillessani törmäsin tuohon sähkötupakoinnin aloittaminen videoon, jossa urdu mainitsi nämä kyseiset foorumit :>


    Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi löpinää

    vielä pieni edit: Tupakoinnin siis aloitin jo nuorena, 13 vuotiaana siis. Lopetusyritykset menneet pahasti mönkään (ennätys 5vuorokautta) mutta nyt tuntui löytyvän todella hyvä vaihtoehto tupakoinnille, ja vielä hauska ''harrastus'' siinä kylkiäisinä. Tupakan poltto loppui siis kuin seinään.

    Jere Virolainen / JeVi

     
     
  2. #2
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeVi Näytä viesti
    Tere!
    Olen siis Jere, pääkaupunkiseudulta, ikää 18.
    Höyryttelyn aloitin tuossa lokakuun viimeisinä päivinä.
    Ostin alkuun Finnvapelta ego-k paketin (2kpl 900mah ego akkuja, ja innokin iclea16 clearoa)
    ideahan lähti isältä, kun hänellä oli esavuke jos toinenkin pari vuotta sitten, kyllästyi tosin, koska osti edullisia laitteita, eikä tyytynyt sitten niihin.
    nyt tosin kun itse alotin, olen onnistunut houkuttelemaan isäpapan takaisin höyryttelyn pariin, ja muutama kaverikin on jo todella uteliaana kysellyt että mistä niitä saa ostettua

    Muuten hyvä paketti, mutta tuntui siltä että ei akku antanut tarpeeksi potkua dual coil clearolle.
    joten ostin sitten kangerin evod clearoja pari kappaletta, ja johan rupesi höyrytä! aivan loistava clearo normaalille ego akuille, tai miksei twistillekkin

    Noh, katsottuani SiB77 ja Urdun videoita, kiinnostuin säädeltävista voltti/watti akuista ja modeista.
    näin ollen ostin Smokin winder 1100mah vv akun, ja johan rupesi iclear16 pelittämään, tosin atopäät olivat jo ehtineet kärähtää

    no nyt sitten päätin siirtyä next levelille, ja ostaa modin.
    kysäsin urdulta, ja puffilta ehdotuksia, ja päädyin sitten siihen että 2 päivä ensikuuta ajattelin pistää Vamo v2 modin, ja siihen efest imr 18650 akun.

    mutta ennen kuin pistän tuon tilaukseen, niin ajattelin vielä kysellä hieman.

    elikkäs, tarjolla olisi tämä 18650 akku button topilla ja flättinä. Kysymys kuuluu, kumman otan? ymmärsin että korotettuna jotkut 18650 akut saattaa jättää vamon akkuputken kierteen hieman vajaaksi. Onko tällä jotain suurta haittaa?

    seuraava kysymys liittyy voltti ja watti säätöön. Olen käsittänyt, että kun säädetään, se tehdään oman mielen mukaisesti (loogista tietenkin) mutta kuitenkin atopään/karton rajoissa.
    Eli tuon vamon kaveriksi ajattelin Innokinin iclear30s clearoa.
    Eli sehän on 2.0ohminen dual coil clearo, ja täten voisin kuvitella/olen käsittänyt että noilla ohmeilla voidaan mennä jo yli neljään volttiin, ilman että kärähtää hienosti, ja wateilla taas semmoinen 7-8 voisi olla sopivahko?

    odotan tuolta setiltä runsasta höyryn tuottoa, ja kurkkutuntumaa tunteella

    Nesteinä olen tykästynyt liquan nesteisiin, jotka suurin osa ainakin ovat 50pg 50vg, ja Finnvapen 70pg 30vg menthol on myös miellyttävän makuista.
    tässä olen testaillut tunteella nesteitä xD
    eli Marraskuun tienoilla alotin, ja nesteitä höyryteltyä aika kivasti, yhteensä 200ml, joista jäljellä on vajaa 50ml (täytyy siis täytellä varastoja)
    omaan makuun liquan mansikka, ja vanilija toimii hyvin, ja finnvapen menthol, liquan cappucino ei taas niinkään, mutta höyryksihän sekin tuli vedeltyä.
    nyt kyllä tullut nyrpisteltyä, kun tuli tilattua 9mg nesteitä, ja saa kyllä höyrytellä oikein urakalla syy tähän on se että alkuun ostin 24mg nesteitä, ja paljon tykkään höyrytellä, niin sain sen pahan olon aikaseksi turhan usein
    nyt kyllä olen tullut siihen tulokseen että 18mg nesteet ovat sopivia.

    Mitäs mieltä olette tästä vamo ideasta, ja miten toimia akkujen ja säätimien kanssa?
    ainakin itse katsottuani arvosteluja, yms, tuo vamo vaikuttaisi aika pätevältä opiskelijan budjetille.

    Kiitokset vielä SiB77 lle ja Urdulle, Teistä kahdesta ollut jo erittäin paljon apua, kun videoita olen katsellut, mm idea vamosta, ja kangerin evodista on lähtöisin youtuben puolelta
    ja puffille ja finnvapelle tietenkin!
    Tähän mennessä aloittaminen ollut todella helppoa, kysymyksiin saa vastauksia todella helposti!
    tänään vasta tajusin, että yksitellen henkilöiltä, ja firmoilta jatkuvan kyselemisen sijaan voisin kysyä asioita helpomminkin siitä taas kiitokset urdulle, videoita selaillessani törmäsin tuohon sähkötupakoinnin aloittaminen videoon, jossa urdu mainitsi nämä kyseiset foorumit :>


    Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi löpinää

    vielä pieni edit: Tupakoinnin siis aloitin jo nuorena, 13 vuotiaana siis. Lopetusyritykset menneet pahasti mönkään (ennätys 5vuorokautta) mutta nyt tuntui löytyvän todella hyvä vaihtoehto tupakoinnille, ja vielä hauska ''harrastus'' siinä kylkiäisinä. Tupakan poltto loppui siis kuin seinään.

    Jere Virolainen / JeVi
    Moi,
    Niin humalassa etten muista mitä kaikkea kyselit, mutta vastaan johonkin ja vähän muihinkin mitä et ees kysellyt. Vamo: Vamo V2 ihan ok peli twistin jälkeen, mutta Vamo V5 muutaman egen kalliimpi? Omassa V2 painui melkein heti kontakti pohjaan ja olikin sen jälkeen käyttökelvoton. Tosin varmaan oma syy kun olin alottelija ja kiersin aton liian tiukkaan. En tiedä onko korjattu ongelmaa V5 mallissa, mutta uudempi yleensä parempi pois lukien mersut. Iclear 30S ei kokemusta, mutta Iclear 30 ilman ässää oli aivan paska. Jos on pakko saada dual coil niin voisko olla protank3 tai aspire/anyvape? Ass pirestä sen verran et toimii hyvin kun on täynnä, mutta viimeisillä tipoilla alkaa kurlaamaan "vuotamaan" eli täyttää puolenvälin jälkeen niin toimii hyvin. Anyvapea isommassa koossa myy ainakin esmoke. Akuista sen verran et Vamon kohdalla ei muistaakseni ollut väliä onko nänniä vai ei, mutta katso ettei ole suojattu. Suojapiiri on vamossa itsestään. Suosittelen AW IMR akkuja. Niin ja dual coileja et saa käräytettyä edes 15W, mutta toimii parhaiten alueella 8-12W.
    Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi löpinää
    Japa japa

     
     
  3. #3
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Eli vamo v5 siis?
    Muilla jotain mielipidettä? V2 vai v5?
    Eipä tuo v5 tosiaan paljoa enempi maksa, ja ymmärsin että yläcapinkin saa kiltisti auki ilman pihtejä?
    Luin myös että vanhemmissa vamo malleissa tuntuisi olevan ongelman tynkää joka suuntaan, jos huono flaksi käy.
    Onko v5 siis varmatoimisempi?
    Ja tuosta iclear30ssästä onko kellään kokemuksia?

    E: tällä hetkellä kyllä tuo v5 houkuttelisi enempi, efestin imr 18650 akulla (myöhemmin ostan pienempiä akkuja tietenkin kaveriksi), ja ainakin tuo iclear30s vaikuttaa ihan pätevältä.
    mutta odotan vielä jos mielipiteitä ilmaantuisi.

    Kiitoksia Paralle!
    Viimeksi muokannut JeVi; 30.12.13 kello 07:39.

     
     
  4. #4
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Vamo on hyvä, varmaan se vitonen kannattaa ostaa.

    Jos jäät kuuntelee muiden neuvoja ni sieltä tulee 20 eri laitesuositusta ja sit sun pää on niin pyörällä ettet tiiä mitä ostaa

     
     
  5. #5
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Vamo on hyvä, varmaan se vitonen kannattaa ostaa.

    Jos jäät kuuntelee muiden neuvoja ni sieltä tulee 20 eri laitesuositusta ja sit sun pää on niin pyörällä ettet tiiä mitä ostaa
    kyllä mä sen vamon meinaan ostaa, versiota mietin, ja hyvin luultavasti sen v5 ostan kyllä.
    v2 ajattelin aluksi, kun on hieman edullisempi, Budjetti iskee tosi tiukoille, mutta tipaton tammikuu toimikoon korvaavana

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    27
    30s on ihan toimiva kampe mitä itselläni se on ollut käytössä VTRn nokassa.
    Plussana siinä on päältä täytettävyys, ei tarvii olla irrottamassa sitä täytön ajaksi.
    Miinuksena muovitankki.
    Pienellä varauksella voisin suositella PT3sta.

     
     
  7. #7
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FrOZ Näytä viesti
    30s on ihan toimiva kampe mitä itselläni se on ollut käytössä VTRn nokassa.
    Plussana siinä on päältä täytettävyys, ei tarvii olla irrottamassa sitä täytön ajaksi.
    Miinuksena muovitankki.
    Pienellä varauksella voisin suositella PT3sta.
    muovitankki ei pitäisi olla ongelma, en usko käyttäväni muovitankille sopimattiomia nesteitä.

     
     
  8. #8
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeVi Näytä viesti
    muovitankki ei pitäisi olla ongelma, en usko käyttäväni muovitankille sopimattiomia nesteitä.
    Oon ite huomannu et ihan sama mikä neste niin aina maistuu vähän muovi, en tiedä johtuuko se minusta vai jostain muusta, mutta juon oluenkin aina lasipullosta koska tolkistä maistuu metallille.
    Japa japa

     
     
  9. #9
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Para Näytä viesti
    Oon ite huomannu et ihan sama mikä neste niin aina maistuu vähän muovi, en tiedä johtuuko se minusta vai jostain muusta, mutta juon oluenkin aina lasipullosta koska tolkistä maistuu metallille.
    No itse en ole tuohon ongelmaan törmännyt, evodilla ja liquan nesteillä.
    mutta itsekin kyllä oluen mielummin pullosta

     
     
  10. #10
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Mut et oo testannu nestettä lasitankista. Mul on helvetin huono makuaisti, mut kaikki höyrynesteet maistuu eri tavalla esim. lasi, muovi, silica, mesh, pumpuli. Mut noi huomaa vast sit kun kokeilee. Ei sul kauaa mee kun pitää ostaa kayfun tai joku genny jne...
    Japa japa

     
     
  11. #11
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Para Näytä viesti
    Oon ite huomannu et ihan sama mikä neste niin aina maistuu vähän muovi, en tiedä johtuuko se minusta vai jostain muusta, mutta juon oluenkin aina lasipullosta koska tolkistä maistuu metallille.
    OT: Nallen lasipullo. AAH <3

    ...

     
     
  12. #12
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lepetius Näytä viesti
    OT: Nallen lasipullo. AAH <3
    Et varmaankaan puhu Jalipon nallesta
    Japa japa

     
     
  13. #13
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Para Näytä viesti
    Et varmaankaan puhu Jalipon nallesta
    Tässä tapauksessa en. Mutta nekin nallet odotuksessa kunhan posti tuo. Vaikkakin on muovipulloja?

    ...

     
     
  14. #14
    Infidels! Kalja juodaan aina tölkistä!

    Itellä kävi alkuun vähän toisinpäin eli muoviset eVodit toimi mainiosti, mutta Protankkia ei oikein viittinyt käyttää koska maistu metallilta?! Saattoi toki olla joku halpis pirawarez-versio, koska oli Puolan mysteerikaupasta tilattu alennuksesta. I-Chybrid maistuu myös vähän muoviselta vaikkei koko laitteessa pitäis erityisemmin muovia edes olla. Misterkin maistu kyseenalaiselta alkuun, kunnes jynssäsin kunnolla puhtaaksi. Ota näistä sitten selvää.

     
     
  15. #15
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    vanhempaa iclear30:a en uskalla suositella omien kokemusten perusteella. Uusittu s- versio jossa imulangat on piilossa voi toki olla ihan käypä laitos. Jos nuo evodin viileähköt höyryt ei haittaa niin saman firman (Kanger) Pro Tankit voisi olla pätevämpi vaihtoehto. Kolmosesta löytyy myös tuplacoili joten pitäisi höyrytä kunnolla. Itse olen tykästynyt eniten Justfogin halpisclearoihin joita saa Finnvapelta. Todella lämpöisät ja makoisat höyryt, sekä luotettavia laitoksia eli ei ala korisemaan tai suuhun kusemaan just silloin kun vähiten toivoisi.

     
     
  16. #16
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    vanhempaa iclear30:a en uskalla suositella omien kokemusten perusteella. Uusittu s- versio jossa imulangat on piilossa voi toki olla ihan käypä laitos. Jos nuo evodin viileähköt höyryt ei haittaa niin saman firman (Kanger) Pro Tankit voisi olla pätevämpi vaihtoehto. Kolmosesta löytyy myös tuplacoili joten pitäisi höyrytä kunnolla. Itse olen tykästynyt eniten Justfogin halpisclearoihin joita saa Finnvapelta. Todella lämpöisät ja makoisat höyryt, sekä luotettavia laitoksia eli ei ala korisemaan tai suuhun kusemaan just silloin kun vähiten toivoisi.
    Sen protankin ostan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin, myös kartotankkeja pitää kokeilla
    Sähkötupakat on kuin pokemon ''Gotta catch em' all!''

     
     
  17. #17
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeVi Näytä viesti
    Sen protankin ostan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin, myös kartotankkeja pitää kokeilla
    Sähkötupakat on kuin pokemon ''Gotta catch em' all!''
    just näin. Perushöyryttimissä on kyllä sen verran radikaaleja eroja ja laitteet halpoja että parempi kokeilla eri tyyppisiä ratkaisuja niin löytyy se oma juttu.
    Vai onko se oma juttu sitten lopulta vasta se sadan euron kreikkalainen tai venäläinen high end ato?? Go and know

     
     
  18. #18
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    En jaksanu lukea, mutta osta twist(tai joku semmonen) ja protank.
    Olen viime aikoina kaikille aloittelijoille sanonut saman.
    Täydellinen aloitus setti.
    Too big to fail

     
     
  19. #19
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    17
    Twisti löytyy jo, tai siis smokin winder xl 1100mah

    Mites muuten tuo kartopuoli?
    Löytyykö foorumeilta vinkkejä, ja käyttöohjeita mm rei'itykseen ja niin edelleen?

     
     
  20. #20
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    osta valmiiksireiitettyjä bogeja, pituus oltava kartotankin mukaan 4cm tai 5cm. Vastus (LR/SR) sen mukaan millä laitteella aiot niitä käyttää ja millä jännitteellä. Itse suosittelen 3 ohmin sr-bogeja, koska eivät kärähdä niin helposti ja kestävät hyvin yli 10 wattiakin tarvittaessa, eli esim. tuolla Winderillä saat niistä halutessa oikein komeat höyryt muttet pysty kuitenkaan vahingossa käräyttämään pilalle. Matalaohminen saattaisi tykätä huonoa jos on volttisäätö aivan täysillä, tai jos tulee kuuden voltin virtapiikki.
    Täyttämisestä/kostuttamisesta ainakin pitäis sib77:llä olla olemassa video. Eipä niille muuta tarvi käytössä tehdä kuin kerran täyttää (uutena), lyödä tankkia täyteen kun nestepinta hupenee karton reikien alle, ja about viikon välein vaihtaa uusi täytetty karto sinne tankkiin. Vaihtoväli riippuu nesteistä hyvinkin paljon. Jotkut nesteet tukkii karton kahdessa päivässä, jotkut toiset saattaa pelittää useammankin viikon ilman ongelmia.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •