Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 40 / 40

Aihe: Aloitus vai lopetus? (Tahi aloittelua)

  1. #21
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Eipä oo tullu näköjään melkein viikkoon kirjoiteltua, niin laitetaanpa viimeisimmät havainnot.

    Baarissa kävin ihan vapaa-aikaanikin viettämässä tuossa iltana eräänä. Kotiintulosta tiedän sen verran jotta lompakon sisältö oli ainakin ympäri kämppää. Krapula-aamun höyryt olikin sitten haastavampi temppu. Molemmista matkassa olleista laittehista oli nimittäin driptipit poikki. Toisesta oli myös hieman tankki nyrjähtänyt, mutta se on noissa kuulema ihan tyypillistä joissain tilanteissa. Kauppojen tippivalikoimaa oon nyt tässä kuitenkin katellu ja joku käsitys alkaa olla siitä mitä kokeilen seuraavilla baariretkilläni.

    Protankkia oon pääasiallisesti taas käytelly kun nestepuoli parani, mutta sitkeästi se vaan laskee allensa. Seuraaja on jo valittu, mutta pitää odotella seuraavaa tilipäivää. Sitä odotellessa kokeillaan muutamaa kikkaa jotka auttaa tahi ei auta.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  2. #22
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Ei ne kikkailut tuon porotankin kanssa auta. Kanger ei vaan osaa. Olkoon tuo alle tupakkiaskin hintainen clearo nyt sitten päähöyrystimeni kunnekka parempaa saapuu. Tilipäivä koitti ja Nautilus menee tilaukseen. Jännää että varmaan yksikään kauppias ei ollut varautunut niin kovaan menekkiin. Paitsi se yksi jolle tuli tulva. Kestääkö lasikierteet? No kestäähän ne jallupullossakin. Kuka höyryää sen 5ml samaa lientä putkeen? No se jolla on hyvät liemet. Tehdäänkö dualcoil-atopää puhtaalta pöydältä kahdesti peräkkäin, vai korotetaanko vanhaa mallia niin että siihen just ja just sopii?

    Tänään olin töissä asentelemassa äänilaittehia viikonlopuksi aukeavaan baariin. Töiden lomassa sain sitten possunuhaan kuuluvan yskänpuuskan joka melkein pisti oksentamaan. Vihmerä Ravintoloitsija sitten loihe lausumahan jotta kannattaisi lopetella tupakanpoltto. Minähän ilmoitin jotta vastahan minä kolme kuukautta sitten lopetin. Oli sitten itsekin sitä mieltä jotta pitäis lopettaa. Ehkä siitä vielä höyryäjän saa.

    - Roki

    PS. Kyllä tuo VAMO on sitten kätevä 18350-muodossa. Yleensä pikkukännissä pudottelen kaikki tikut pöydältä ympäriinsä, mutta ei tuohon vaan käsi niin herkästi satu ja on prkl vielä tasapainoinenkin.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Elektrosavukin osaa ruoskia iteljooneihin vauhtia ihan kivasti. Nautilus tuli VAMOn nokkaan ja työhöyryttimeksi eGo-C Upgrade 1000mAh akku ja Aspire ET-S BDC tyylikkään mattamustana. Kyydissä oli myös driptippejä ja atopäitä.

    Uusiin tankkeihin kippasin viimeisimpiä sotkujani. Selvisipä seuraavat virheeni sekotussuhteissa. Kyllä minä vielä joku kaunis tahi rumempi päivä hyvät nesteet saan tehtyä. Inaweran tuotteitakin kun on taas jonkinmoinen lasti tulossa.

    Jaa niin joo... Nautiluksen driptipissä näytti olevan niin reilunkokoinen hormi jotta se pääs suoraan drippiaton päähän kun siitä saattais sopia tiputtelemaan läpi. Sekin pitää jossain vaiheessa kokeilla, olisko nuo ET-S:n ja mininovan tankit vaihtokelpoisia.

    - Roki
    Viimeksi muokannut Roki; 28.02.14 kello 00:06.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Olin tuossa illan taas vähän erikoisemmalla työmaalla. Siellä joku tietäjä kertoili miten sähkötupakka on lehtiartikkelien mukaan helevetin paljon vaarallisempaa kuin perinteisesti poltettavat. No miepä sitten kyselin jotta joko se on montakin lääketieteellistä tutkimusta tavannu niiden lehtijuttujen lisäksi. No ei se ollu. Eikä tienny kertoa myöskään tupakan koukuttavammasta MAOI-puolesta. Joku toinen taas mainitsi että ei sähkötupakasta apua lopettamiseen ole, mutta ei ollu sillon aikaa keskustella mahdollisesta nikotiinin määrästä/puutteesta. Aivan sama. En minä nyt osannutkaan odottaa Tuupovaarasta maailman höytyttelypääkaupunkia.

    Ja ystäviäni kävin avittamassa muutossa päivällä. Tupakille menimme sitten toverini kanssa. Sätkävehkeet sillä oli matkassa, mutta tultapa ei löytyny kummaltakaan. Tuuppasin sille sitten huuleen VAMO&Nautilus-paketin. Tovin köhittyään totesi potkua löytyvän. Jännää jotta ensimmäisenä mainitsi tuosta DIY-keitosta vaniljan, vaikka minusta siinä kaikki muu maistuu ensin.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Minun silmääni melko tyylikäs ja höyryääkin ihan kivasti.
    egotikku.JPG
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Hyvä höyrypäivä tänään. Parikin foorumilaista tavattu maailmalla ja pari muutakin höyryäjää. Ja hieman yritimme maakunnan höyrykeisarin kanssa käännyttää uusiakin ihmisiä.

    Aloittelevat höyryäjät sanoivat että kurkku kipeytyy. Minä sanoin että on huonot nesteet ja annoin 3ml pullon parasta mitä minulla on koskaan ollut.

    Kalusto vaihtui myös hieman. Vähimmälle käytölle jäänyt höyrytin vaihtui pieneen projektiin. Saa nyt nähdä tuleeko tuosta valmista ikinäkään, mutta suunnitelma on hyvä.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Kaikki puhuu miten Aspiren BDC atopäissä olis hirveästi huonoja yksilöitä. No nyt sattu minunkin kohdalle semmonen. Ei kestäny kuin puoltoista viikkoa. Tosin eipähän nuo minulla eniten käytettyjä laittehia ole, mutta en minä siitä kyllä konkurssia tee jos huonoinkin kohdalle sattunut yksilö sen 3 tankillista kesti.

    Itellakin oli saanut Inaweran paketin paikalliseen asiamiespostiin saakka. Heti kun aloin pakettia aukomaan, huomasin mitä makua on ainakin tullut tilattua. Cola oli vuotanyt sen verran että aromista ei voinut erehtyä. Roiskeita ei kuitenkaan hyvin kummoisesti löytynyt ja pullokin oli sikäli täyden näköinen että ei sitä montaa tippaa ollut vuotanut. Korkki oli kuitenkin mielestäni aavistuksen löysällä. Uusia makuja ja vähän miedompaa pohjaa siis tuli. Pitänee leipoa uus tilaus yksintein.

    Kotimainen höyrykauppiaskin sai tilipäivän kunniaksi tilauksen. Meni tuossa vaihtokauppoja tehdessä kaikki 18350-akut, niin kokeillaan nyt sitten AW IMR seuraavaksi. Ja kun noita makuja tilailin, niin enpä muistanu tyhjiä pulloja laittaa samaan kyytiin. Porotankkikin saa vielä yhden mahdollisuuden - airotankin pohja kotiutuu.

    Nautiluksen atopäät näyttäis olevan kaupoista vähissä edelleen. Onko joku hamstrannu niitä rekkalastin, vai mikä tää juttu on?

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  8. #28
    Höyryttelijä Versaile's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    29
    Mukavaa tekstiä siulta tippuu. Itse tilasin yli viikko sitten kangerin kopio evodi starter packin(pakettia odotellessa). Millaista päivitys pakettia suosittelisit seuraavaksi? Ymmärtääkseni noihin pystyy kikkailemaan uusia clearoja/modeja..

    Ps. nähtävästi foorumilla tarvitsee tietyn viesti määrän uuden topicin aloittamiseen?
    Hitaasti, mutta varmasti!

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Päivitystä laitteisiin kannattaa miettiä sitten kun tietää mikä niissä ei itseä miellytä. Joku haluaa isomman tankin, toinen isomman akun, kolmas erilaisen höyryttelykokemuksen, neljäs enemmän harrastettavaa, viides enemmän blingblingiä, kuudes mekaanisesti tanakampaa ja niin edelleen. Evod voi riittää sinulle ikuisesti. Ei se huono laite ole. Eikä vika ole välttämättä laitteessa. Huonolaatuisia nesteitäkin on, vaikka olis miten tunnettua ja suosittua merkkiä. Tosin noissahan on eräkohtaista vaihtelua.

    Mitä taas tekstin tuotantoon tulee, niin minulla leivänsaanti on vähän siitäkin kiinni miten kykenen itseäni ilmaisemaan. Siperia opettaa.

    - Roki

    PS. Pelkkä viestimäärä ei vielä riitä, vaan pitää olla yli 2 viikkoa rekisteröityneenä ennen kuin ihan kaikkeen pystyy.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  10. #30
    eVodista puheen ollen pitää nyt itse sanoa että se on kyllä mun sielunkumppani. On käyty läpi kaikki maailman 20e paskatankit, mutta aina on päädytty eVodiin. Paras hinta-laatusuhde ikinä


     
     
  11. #31
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Päivitteleppäs myös mitenkä se meikäläisen vamo muuntautuu
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  12. #32
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Tää on ehdottomasti 1 parhaita topikkeja, hauskaa ja samalla asiaakin sisältävää tekstiä pukkaa

     
     
  13. #33
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Meinasin pitää julkisuudesta pimennosta kunnekka on valmista. Ja nyt on vielä aika iso kinos tallin oven edessä, joten en jaksa sinne ängetä. Yks muutoksen osista on myös tuo nokkaan tuleva tankki, jota en ala tekemään ennen kun mulla on kaikki osat siihen. Siitäkin tulee joko hieman tahi sitten paljon erilainen. Värjääkö tohotus rosteria sopivasti, vai ostanko liesimustaa? Ja saattaahan näihin olla/tulla jotain muitakin ideoita. Metalleille kun tehdään jänniä juttuja tuolla muilla foorumeilla joita seuraan.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  14. #34
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Kyllä on propaganda hyvin purru. Taas oli työmaalla yksi tietäjä jonka mukaan sähkötupakka on paljon vaarallisempaa kuin perinteinen. En ruvennu vääntämään asiasta. Totesin vaan "Omapa on syöpäs." Ei minullakaan alunperin ollu tarkoitus tupakointia lopettaa, mutta en nyt helvetissä alkais sen puolesta puhumaan.

    Perjantaiehtoon työmaalla oli joku muukin höyryttelijä saman kokoluokan laitteistolla kuin mitä mulla työmailla yleensä. Ei joutanu aiheesta keskustelemaan, kun minä tein työtäni ja hän harrasti harrastustaan.

    Ja tuo höyrystimien luomakunnan valtias sitten taas... Vaihdetaan KangerTech Protank 3 AFC johonkin toiseen suunnilleen saman hintaluokan höyrystimeen. Alkuperäinen pohja kaupan päälle. Mie en jaksa enää. Lisää kerron sitten jos tuosta käikäleestä joku jotain vaihdossa tarjoaa. Tietysti kun tuon käyttöarvo on mitä on, niin pistetään vaihtokauppaan tarjolle myös Igo-L. Siitä ei oo pahaa sanottavaa kun en oo sillä mitään tehny.

    - Roki
    Viimeksi muokannut Roki; 16.03.14 kello 06:17.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  15. #35
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roki Näytä viesti
    Kyllä on propaganda hyvin purru. Taas oli työmaalla yksi tietäjä jonka mukaan sähkötupakka on paljon vaarallisempaa kuin perinteinen. En ruvennu vääntämään asiasta.

    - Roki
    Mistähän näitä sikiää? Nimimerkillä omalla duunipaikalla eräs naisihminen jo pitkään tuskaillut lopetusta, hiljattain otti mm. apteekista kalliin kuurin jolle oli lopulta allerginen ja taas tupruaa. On kuitenkin seurannut meikäläisen höyryttelyä jo reippaat 9kk ja tuossa viikolla tokaisi että sähkö olisi muuten hyvä mutta kun tulee vettä keuhkoon

    Ei mulla muuta :naamapalmu:
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  16. #36
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Ei Champix-kuurille pääseet mitään allergisia yleensä ole. Ne vaan tappavat ihtensä. Mutta tältä pohjalta on hyvä jatkaa. Mie olisin ihan 8 metriä vähemmän huolestunu vedestä kuin syövästä.

    Eti sie ne mahdolliset ehdokkaat, niin kyllä mie käännytän.

    Se vaan voi olla että tuo Vamo & Nautilus riittää useimmille, mutta ei eGo/evod & BDC niin paljoa huonompi ole.

    - Roki
    Viimeksi muokannut Roki; 16.03.14 kello 09:53.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  17. #37
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Porotankki muuten löysi jo ottajansa. Ja mie pyhäpäivän virvokkeet.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Aina välillä tekee mieli höyrytellä jollain pienellä ja kevyellä laitteella. 510-kokoon asti en taivu, mutta julkisella paikalla olis syytä olla jotain sirompaa kuin vamo&nautilus. ET-S & 1000mAh PT ovat tähän saakka olleet valinta, mutta jotain pienempää ja paremmin matkassa kulkevaa teki mieli. Siispä tilausta sisään esmokelle ja odottelemaan. Nyt alkaakin olla iso osa kotimaankaupoista koeponnistettuna, eikä valittamista ole juuri löytynyt.

    Tänään sitten löytyi postilaatikosta vapeonly E-Pen ja sille kaveriksi 650mAh evod-patteri. E-Penin paras puoli mahtaa olla tuo korkki. Taskunpohjalla pyöriessä kun tippi yleensä keräilee kaikkea epämääräistä niin pintaan kuin sisäänkin. Keveämpikin tuo clearo on kuin ET-S, vaikkakin vähän pitempi. Nestetilavuus vaikuttais kuitenkin aika pieneltä ja ihmettelen jos tuo todellakin on 2.2ml. Litteä tippi on irroitettava, mutta se ei todellakaan ole sitten perinteisen 510-tipin kokoinen, vaan isompi. Kai tuohon litteäänkin tottuu, etenkin kun materiaali tuntuu mukavalta. Akuissa minulle tuo passthrough on ollu melko tärkeä omituisuus, mutta sen poisjättö keventää akkua hieman ja lyhentääkin jonkin matkaa. Näyttäis tuo akku kuitenkin olevan KangerTechin tuotoksia, vaan ehkä ne ei akkua osaa pilata. Tyylikkäämpikin on kuin perinteiset eGo-patterit. Kokonaisuutena sopivan siro paketti ja mukavan tasapainoinen. ET-S on liian painava tuolle pikkuakulle ja E-Pen liian kevyt isommalle. Höyryääkin aivan kuten Eigaten BDC:n kuuluukin. Laturi taas on sitten oma lajinsa. Ei sillä että tuota voisi kovin monella tapaa toteuttaa, mutta johto sais olla vähän pitempi ja nuo kaksiväriledit ovat värisokealle täyttä helvettiä.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Postipäivähän se oli tänään. Nautiluksen atopäät olivat tärkein juttu saapuneista, vaan ei nuo muutkaan ostokset turhia ollu. Vois alotella myös tuota vamon tuunausta vähitellen, kun tuli sille kaveriks hieman erilainen clearo.

    Mukavan ripeää toimintaa kotimaisilta höyrykauppiailta jälleen kerran. Kiitokset puff.fi ja esmoke.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  20. #40
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Heitinpä huvikseni liemet tuohon clearoon joka tuli ja vamoissa on eroja. V2 antaa kivasti tasaisemman höyryn, mutta V5 tuntuis olevan reilusti liian matalalla PWM-taajuudella. Lie noissa vaihtelua ikäkausien saatossa, mutta toisaalta tuo V5 tulikin vaan tuunausprojektiksi ja siihen tuon clearon kanssa hyvin käykin. Höyryää ihan tarpeeksi ja kunhan ulkomuoto saadaan kohdalleen, niin saatanpa kuvankin ottaa.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •