Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 40

Aihe: Aloitus vai lopetus? (Tahi aloittelua)

  1. #1
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331

    Aloitus vai lopetus? (Tahi aloittelua)

    No niinhän se palava tupakka katosi, vai katosiko sittenkään?

    Marraskuun puolenvälin tienoilla toi Iteljooni sähkötupakin. Just sille päivää loppui perinnemallisten kiinnostavuus.
    Pari päivää vielä piti jatkaa kun taskussa viikonlopun tarpeiksi oli, vaan täydessä humalassa luovuin palavista savukkeista.

    Muutamata päivää myöhemmin arvelin jotta höyry mulle riittää, vaan sittenpä kävi vähiin tankkausliemet. Melkein viikon
    jouduin palavaa tupakkaa polttelemaan ennen kuin postiljooni lientä toi. Helevetin pahaa se alkuun oli, vaan kyllä se
    äkkiä mieleen muistui 22 vuoden harjoittelu. Sillä välin hävis viimeisin eukkokin.

    Sitten tovin huuruttelin onnessani/tuskassani, kunnes alkoi kypsyttää meno. Uutta tankkia vaan tilaukseen ja sopivaa
    nestettä sen verran että ei heti lopu, niin jostain se ilo irtoaa. Protank3 piristi menoa kummasti, uusvanha naisystävä
    vähän lisää ja katotaan mitä tulevat iChybrid ja Liquan liemet vielä tekee.

    Vaan vielä annan mahdollisuuden palavalle tupakalle kun tuossa illalla iskemättömän askin löysin. Jos se on hyvää, niin
    menköön kännissä, vaan jos ei maistu, niin kai noille polttaja löytyy.

    - Roki

     
     
  2. #2
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    oukki doukki
    Too big to fail

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Hyvää se palava tupakka ei ollu. Kokeiltu on nyt kuitenkin.

    Tuohon allekirjoitukseen voisin melkein kommentoida jotain.

    - Roki

     
     
  4. #4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roki Näytä viesti
    vaan sittenpä kävi vähiin tankkausliemet. Melkein viikon jouduin palavaa tupakkaa polttelemaan [..]. Helevetin pahaa se alkuun oli, vaan kyllä se äkkiä mieleen muistui 22 vuoden harjoittelu. Sillä välin hävis viimeisin eukkokin.
    Sinun kohdallasi höyryttelyn aloittamisyritys on kyllä poikinut melko rajut sivuvaikutukset.

    Enivei, kannattaa perehtyä höyryttelyn perusjuttuihin ihan rauhassa ja varautua siirtymiseen mm. useammilla eri nesteillä. Ja toki on eduksi, jos muu elämäntilanne on tavallista rauhallisempi. Itselläni oli runsas kaksi vuotta sitten tarkoitus vain vähentää tupakan polttoa, ilman turhia suorituspaineita. Vaan kuinka sitten kävikään

     
     
  5. #5
    Raaka-eki
    on kyllä hieno niki

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Milloinpa sitä minun elämä rauhallista olis. Nesteitäkin tulee ja menee sen mukaan miten Itella jaksaa kiikuttaa ja minä niitä innostun höyrystämään. Naiset taas tuppaa vaihtumaan sen mukaan jotta millon ne ei kestä minua, tahi minä en kestä niitä. Ei oo kuitenkaan tarvinnu vielä miehiin vaihtaa. Kuten ei takasin palavaan tupakkaankaan.

    Lähipäivinä meinasin tutustua höyryttelyn korkeimpaan asteeseen(?) - mekaaniseen hybridiin. Jos sillä ei hermot mene, niin kai mie sitten pitkähermoinen olen.

    - Roki

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Täällähän olen täysi aloittelija, mutta muilla foorumeilla kysellään jo neuvoja aloitukseen. Tosin sehän mulla on tuoreessa muistissa.

    Jaa niin mitä tuohon mekaaniseen hybridiin tulee, niin sopii se ainakin joillekin nesteille, mitkä ei muille vehkeille sovi. Pitää kyllä vielä itsekin oppia setuppi tekemään.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Itellaa tuli kiusattua muutamalla tilauksella kun joulusesongin palkat tipahtivat tilille. VAMO V2, akkuja, laturi, Aspiren BDC mininova ja jonkinmoinen kasa erilaisia atopäitä saapuivat jo.

    VAMO lähteekin takaisin sinne mistä tulikin, kun sattui maanantaikappale kohdalle. Hyvä laite muuten, mutta jos ei tankkia saa kiinni niin että myöskin sähkö kulkisi perille asti, niin ei kelpaa minulle.

    ProTankin kanssa luulin jo että ei eGo-patterin sähköllä saa kunnon höyryä aikaseksi, vaan kun laitoin Aspiren patterin nenään, muuttui käsitys kertalaakista. Vaan samalla selvis myös se, miksi Kangerin keksinnöt maksavat moninkertaisesti. Kovin herkkä on nimittäin Aspiressa keskinapa uppoamaan niin syvälle jotta kontakti häviää, kun taas Protank 3:n kanssa ei oo moista onkelmaa vielä nähty. Höyryssä siis Aspire voittaa, mutta luotettavuudessa Kanger. Kai tuo Protankkikin alkaa höyrytä, kunhan saan toimivan VAMOn.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Lisää vasta-alkajan kokemuksia. Aamulla oli kämpässä vilpoisa, niin laitoin lämpöpuhaltimen pöhisemään ja jatkoin unia. Herätessä kämpässä olikin sitten lämmintä vähintäänkin riittävästi ja aamuhöyryjä kun yritin imeksiä, niin komeasti nuo molemmat clearot kurlasivat, eikä se loppunu sitten millään kikkailulla. Kartotankilla lähti kuitenkin homma kulkemaan ja päätin jotta clearoilla on tänään kylpypäivä.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Tänään tuli ehyt VAMO. Protankki nenään ja höyryämään. Oikeata tehoa etsiessä iski miedot niksaöverit. Nyt näyttääpi siltä jotta 900mAh Inferno nenässään Aspiren mininova BDC ja VAMO V2 Protank 3:lla jäävät minun käyttööni ja pienempi Inferno-patteri omalla kartotankillaan lähtee auttamaan jotain muuta tupakoinnin lopettamisessa. On tuolle iChybridillekin vielä oma virkansa, kun nyt on talossa laturipolitiikka kohdallaan.

    Liemistä mainittakoon sen verran että ilmeisesti tuo Liquan vanilla on jotain maanantaierää mausta päätellen. Ensin luulin että se olis tuo Aspiren ato mikä antaa hassua sivumakua, vaan kun sama löytyy Protankillakin, niin taitaapi liemien merkki mennä vaihtoon. Volcanon Kona Coffee ei sellaisenaan tunnu menevän oikein mistään muusta laitteesta läpi kuin iChybridistä, mutta sitä voi sotkea muihin liemiin noin 2 tippaa tankilliseen antamaan mukavan sivuaromin. Enemmän jos laittaa, niin se tukkii wickit ja peittää muut maut.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Laitetaanpa vielä perhekuva ennen kun yks lähtee maailmalle.
    Virtakessut_2014_01_23.JPG
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Meinasi tänään herättää töissä hilpeyttä, kun joku aihepiiriä tuntematon epäili jotta tuo 900mAh&mininova olis "järeämmästä päästä" virtakessuja. Piti korjata että se nyt on vaan sen kokonen että kehtaa julkisilla paikoilla käyttää, ne isot on sitten eri juttu.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Ja niinpä lähti minun kesyin laitteeni seuraavalle tupakoinnin lopettajalle. Siellä taas GreenSmoke jäi virattomaksi. Oli kyllä sikäli erikoinen malli jotta oli ihan 510-liitännällä ja krominvärinen. Ei niillä leikkiakuilla oikein höyryä irronnut, niin tarjosin sitten sitä atoa VAMOn nokkaan. Semmonen oli käry jotta 14W oli ilmeisesti vähän liikaa. Tahi sitten ihmisillä on oikeasti erikoisia mieltymyksiä makujen suhteen.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Alkaa pikkuhiljaa olla tuo laatumerkki minun osalta vähäksi aikaa kokeiltu. Vamon voima ei meinaa riittää irrottamaan porotankkikolmosesta yhtä hyvää huurua kuin mitä aspire antaa egopatterilla. Pitänee laittaa vaikkapa nautilus tilaukseen ja mietiskellä jotta milloinkahan sitä sais aikaseks tehdä dna30-modin. Mielikuvitus onkin jo varsin vinkeän värkin suunnitellut. Talouspuoli enää ahdistaa.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Tälle ehtoota työmaalla vanhat papparaiset juttelivat sähkötupakasta kun sattuivat analogiselleen samaan aikaan kun kävin höyryämässä. Eräs olikin sähkötupakkaa kokeillut pari vuotta sitten ja pettynyt. Mainitsin jotta laitteiden kehitys on sillä välin ollu aikamoinen.

    Kotiin kun pääsin, niin totesin jotta nyt tuo porotankki kusi allensa viimeisen kerran. Imaisin nesteet pois tankista ja heitin pöytälaatikkoon. Kai tuolla yhdellä hyvin toimivalla pärjää tilipäivään. Pärjäsinhän minä kartotankillakin toista kuukautta aloituksesta.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    70
    Mites toi V2 eroaa V5.sta? Itse myös heitin ton hemmetin GreenSmoken nurkkaan,oli ihan kelpo kokeilupaketti mutta täys susihan se todellisuudessa on. Mietin itse tuota V5.sta mutta tuli kahlattua netin syövereitä urakalla ja totesin että toi toinen vaihtoehto on parempi maineeltaan eli Innokin itaste vtr dual coileilla. Ei tarvinnut pettyä,höyryä riittää vaikka muille jakaa ja tuntuma on mitä mainioin. 18mg nesteillä 6-9w on ihan riittävä,jos säätää yli kympin nii aika tujua.
    Viimeksi muokannut Jekku81; 01.02.14 kello 18:18.

     
     
  17. #17
    Höyrypää Puskamestari's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    PKS
    Viestit
    537
    V vitosessa on OLED näyttö ja laatukin on hieman parempaa verrattuna V2: seen.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Kaverilla näin V5:n, niin alkoi VAMO kiinnostaa. Tilaushetkellä oli budjetti vähän tiukoilla, niin muutamaa euroa halvempi V2 meni tilaukseen. Ja minusta V5:n yläcappi on ruma. V4 vois olla minun juttu. Pitänee harkita tilipäivänä. Tosin itsekin olen tuota itaste VTR:ää katsellut vähän sillä silmällä. Vaan saattaahan se olla niinkin jotta kun on pukannu tässä viime aikoina taludellisia takaiskuja, mietin halvimmat ratkaisut ongelmiini ja kiroilen sitten kun ne ei toiminu. Tuli vaan mieleen, kun muualla oli suositeltu ilmansäädintä VTR:n heikon liittimen suojaksi, niin se vois kyllä toisaalta auttaa myös minun protankkiongelmiin. Tahi sitten tilaan kaiken mahdollisen mitä on mielessä pyöriny. Halvemmaks se kuitenkin tulee kuin kuukauden tupakat.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  19. #19
    Täältä ääni ilmansäätökilkkeelle ja toinen kaikentyylisille adaptereille EGO-510 ym. Muutaman kerran jo käynyt clearojen kanssa niin että kierteet on putkessa mutta ei kontaktia, eikä johtunut edes ilmareikien peittymisestä.
    Pikkironkeloija


     
     
  20. #20
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Tänään tuli syntymäpäivän kunniaksi paketti puolanmaalta. Opetellaan sitten nesteiden kokkailua. Ensimmäisenä tankkiin heilahti ihan raaka DNB 24mg base. Samaa lientä nimittäin dripattiin tuohon iChybridiin kun koeajoin sitä kaupantekotilanteessa. iChybrid vaihtoi omistajaa ja seuraava nestetilaus oli Inaweran tuotteita. Eli molemmat olivat mieleisiä. Ensimmäinen sekoituskin on jo pullotettuna ja saattaapi vielä illan mittaan joutua tankkiinkin. Protankille annoin sen verran armoa jotta viikonlopun yli se oli VAMOn nokassa. Tänään se sitten alkoi maistua palaneelle ja kusta allensa. Nyt en kyllä syytä laitetta, kun neste oli oikeasti huonoa. Oli nimittäin kaikki liemet sekaisin mitä muutama päivä sitten talosta löytyi kun näytti siltä että loppuu ennen kuin paketti saapuu.

    Viikonlopun työmaalla sattui ensimmäistä kertaa toinenkin höyryttelijä samaan aikaan höyrylle. SMOK SID ja joku top coil clearo oli tämän vanhemman herrasmiehen varustuksena. Ihmetteli minun siroa kalustoani, vaan näytin minä senkin laitteen joka on vapaa-ajan käytössä.

    - Roki
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •