Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 58

Aihe: Modi-ihmettelyä

  1. #21
    Vaikka olen ikäni perhoja sitonut, ei setupin vääntö kiinnosta. Olen bottom-feederfani. Kolme laitetta: tavallinen Reo ja kaksi Vapagen XL:ää ( a 70 euroa). Akku 18650, LR ato, 9 mm pullo. Helppokäyttöinen kuin mikä eikä taatusti vuoda. Kivilattialle monasti pudonnut, edelleen ehjä. Totta on, että akun tehot häviävät nopeasti. Olen ratkaissut ongelman sillä, että ostin kasan akkuja, joten voin vaihtaa virtalähteen päivän jatkuvan höyryttelyn jälkeen. Hyvin pöhisee. Saan muuten joululahjaksi Provarin (kävin nuuskimassa pakettia). Eiköhän noilla pärjää pitkän rupeaman.

     
     
  2. #22
    Parempien höyryjen perässä toki siirryin omiin setuppeihin, mutta kyllä tässä ainakin tulee itselleen uskoteltua, että paljon huolettomampaa tämä on kuin evodin atopäälotto. Eipä ainakaan kaiffarin kohdalla ole kertaakaan tarvinut murehtia kärähtämisestä tai vuotamisesta, ylläpitotoimetkin vain pari kertaa viikossa. Vaikka tämä muu askartelu alkaiskin jossain vaiheessa rasittamaan, provari+kaiffari(pumpulilla) tuskin on mihinkään lähtemässä. Ellei sitten löydy jotain vieläkin huolettomampaa. Sinne suuntaan tässä kyllä kovasti ollaan menossa meshin kanssa, mutta ei tämä ihan yhtä varma vielä ole ja oppimiskäyrä oli toki kovempi eli ei kehtaa kaikille suositella.

     
     
  3. #23
    Lainaus Alkuperäinen postaaja thoros Näytä viesti
    Mahdollisuus vaikuttaa höyryjen määrään/makuun tekemällä "sen tietyn" setupin laitteeseen. Ja toki mekaanisella mahdollisuus ajaa matalampia ohmeja kuin mitä esim. tuollainen volttisäätöinen laite yleensä antaa.. Toki sit voltti/wattisäätöisellä laitteella voi laittaa isompiohmisen setupin ja antaa enempi virtaa sinne, saaden saman tehon kuitenkin.
    Ja onhan se nyt perkeleen kiva näprätä kaikkea, kun saa sen "tatsin" tähän touhuun niin aika nopeasti onnistuu setuppien teko vaikka ensimmäisellä kerralla joku vituiksi menisikin. Eikä se toki mikään pakko ole rebuildable-puolelle mennä jos ei nappaa. Ei oo mitään väärää, että imuttelee niitä bogeja/clearoja/muita, jos vaan siitä röökistä pysyy erossa. Kunhan löytää sen oman jutun mikä itselle toimii niin kannattaa pysyä siinä.
    Nimenomaan. Aika nopeesti tulee kuitenkin se tatsi tehä. Alussa on kyllä vähän näpräämistä (ainakin mulle oli, ei mtn kokemusta RBAsta, olin erittäin klassinen "älä hyvä ihminen tee näin"-esimerkki), mutta kun jyvälle pääsee niin kyllä siinä valmiit ratkasut kalpenee.

    Mulla ainakin kartot toimi todella hyvin tupakasta vierotukseen. Nyt kun ei ole enää sitä tarvetta (vaikka toki niksallisia, miedompia nesteitä käytän) niin painotus on höyrystelyllä ja näköjään myös jonkinasteiselle harrastamisella.

    Höyryttely on tullut tapana tupakoinnin tilalle, ja höyrylle on erilaisia vaatimuksia/toivomuksia kuin sille valkoselle mallulle tai bogeille. Vähän niinkun jos siirtyy kahvista vaikka teen juojaksi. Jossain kohdassa huomaa, ettei sitä teetä tule juotua samojen tapojen vuoksi kuin kahvia, ja myöhemmin voi vielä todeta, että maailma on teemakuja pullollaan.

    Juu, ja en minäkään jaksa säätää. Siksi valitsin hyvä ja helpon, itelle sopivan. Ja kyllä se alkaa taitojen karttuessa toimia joka kerta


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari koposenpera's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    vantaa
    Viestit
    173
    ja vaikka joskus joutuu näpräämään jonku srtupöijan(setupin) kanssa hetken aikaa niin mulla on 4-5 laitetta joissa valmis srtupöija,voipi vedellä välillä hermohöyryt muista vehkeistä

     
     
  5. #25
    Höyrypää L_Ramone's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    466
    Mä käytin aika pitkään eGo akkuja ja twistiä ennen modin ostoa. Ostin modin, koska ajattelin että tulevaisuudessa kestää pitempään ja antaa sit pelivaraa. Hankin mekaanisen modin, koska haave oli oppia rakentamaan omat srtupöit. Otin kuitenkin kickin kaveriksi, koska silloin en vielä osannut mitään rakentaa. Olen ollut erittäin tyytyväinen ratkaisuun ja höyryt on olleet todella maukkaat. Itse pidän tuosta rakentelusta ja siitä on tullut harrastus. Ymmärrän ettei se kaikkia kiinnosta. Jos kuitenkin tuntuu et saattas jossakin vaiheessa kiinnostaa tai tekee mieli kokeilla niin mekaaninen+kick on loistava kombo. Ja JOS tulee tuota rakentelua testattua niin varo vaan siihen jää koukkuun. Omat suosikki höyryt lähtee dripperistä microcoililla ja pumpulilla. Samaan makuun, höyryyn tai kurkkutuntumaan ei vaan Protankeilla tai Bogeilla pääse. Nuo viimeksi mainitut on toki erittäin käteviä ja laadukkaita laitteita nekin.

     
     
  6. #26
    Itsekkin menin pitkään egoakku + boge ja vivinova combolla. Kun tästä sai harrastuksen niin rbat vei mennessään. Nyt on aina 2 gennyä valmiina ja säädän yhden parissa

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2010
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Kuinka moni hurahtanut on jäänyt Bogeihin?
    Kohtuullisen kauan olen tätä höyryämistä harrastanut ja edelleen töissä on boge käytössä. Joten ei voi yleistää. Toki kotona on käytössä Nemesis+ rrst

     
     
  8. #28
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Vaikka olen ikäni perhoja sitonut, ei setupin vääntö kiinnosta. Olen bottom-feederfani. Kolme laitetta: tavallinen Reo ja kaksi Vapagen XL:ää ( a 70 euroa). Akku 18650, LR ato, 9 mm pullo. Helppokäyttöinen kuin mikä eikä taatusti vuoda. Kivilattialle monasti pudonnut, edelleen ehjä. Totta on, että akun tehot häviävät nopeasti. Olen ratkaissut ongelman sillä, että ostin kasan akkuja, joten voin vaihtaa virtalähteen päivän jatkuvan höyryttelyn jälkeen. Hyvin pöhisee. Saan muuten joululahjaksi Provarin (kävin nuuskimassa pakettia). Eiköhän noilla pärjää pitkän rupeaman.
    Miten noissa menee neste atolle?

     
     
  9. #29
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Pulloa puristetaan, siinä on letku joka menee sinne atolle. Näin se kastelee wickin, jos olen oikein ymmärtänyt bottomfeederin syvimmän olemuksen

     
     
  10. #30
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Oodi Näytä viesti
    Kohtuullisen kauan olen tätä höyryämistä harrastanut ja edelleen töissä on boge käytössä. Joten ei voi yleistää. Toki kotona on käytössä Nemesis+ rrst

    Eli et säkään ole jäänyt pelkkiin bogeihin, siirrä tuossa oli kyse

     
     
  11. #31
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Kuinka moni hurahtanut on jäänyt Bogeihin?
    Vaikka taas oletkin täysin oikeassa, ja gurun elkein jo näet mitä tuleman pitää.
    Eikö olisi silti kohteliasta kunnioittaa kysyjän tämänhetkistä toivetta koska se on mainittu?
    Kyllä se kaveri jää koukkuun ja palaa takaisin.

    Ps: Imho kanssasi samaa mieltä, mutta vaijeten...

     
     
  12. #32
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Pulloa puristetaan, siinä on letku joka menee sinne atolle. Näin se kastelee wickin, jos olen oikein ymmärtänyt bottomfeederin syvimmän olemuksen
    Mites tietää paljon puristaa?

     
     
  13. #33
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Modi-ihmettelyä

    No maalaisjärjellä varmaan lopettaisi siinä kohtaa, kun alkaa valua rei'istä ulos.
    Voisi kysyä, että mistä tietää, koska dripperi on sopivasti täytetty?
    No ei mistään, sen oppii kokemuksen kautta!
    KGO & Twist

     
     
  14. #34
    No toi oli paska esimerkki. Driiperiin näkee sisäään kyllä.

     
     
  15. #35
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No kerroppa sitten, mikä on se ulkoinen seikka, joka ekoilla kerroilla kertoi, että se sun dripperisi on sopivan kostea?
    Ei mikään.
    Arvelit, että nyt on hyvä ja kokeilit.
    KGO & Twist

     
     
  16. #36
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Näkeehän sen silmillä kun silica/ pumpuli on kostunut?

     
     
  17. #37
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Aloittelijalle tuo "sopivan kosteuden" arviointi vain on hankalaa.
    Toisekseen bf-atot ovat täysin normaaleja atoja, eli niihinkin VOI kurkata.
    KGO & Twist

     
     
  18. #38
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Vahva veikkaus on että silmämääräisesti jos lähtee arvioimaan niin ei tuu hyvä; alkuun ennemmin liikaa ku liian vähän ja siitä kokemuksen kautta optimiin. Näin tekisin ite.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  19. #39
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Kyllä mulla on bogetkin päivittäisessä käytössä vaikka muutama vuosi on höyrytelty.
    Boge ja tankki on edelleenkin se huolettomin ja luotettavin höyrytin markkinoilla ja makuakin tulee aivan riittävästi.
    Too big to fail

     
     
  20. #40
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Muut asiat jo käyty läpi, mutta tohon Provariin pakko kommentoida. En siedä yhden napin käyttöliittymää missään laitteessa. Vmax oli (yritti olla) käytössä pidempäänkin ja Provareja välillä testaillu, mutta se napin painelu ja tietyn pituinen odottelu oikeissa kohdissa oli ihan järjettömän tuntusta, joka ikinen kerta. Erinomaisesti rakennettu se Provari kyllä on, siihen ei moite osu. Mutta jos jännitteen nostamiseen tarvitaan 3 (vai 5?) painallusta, odottelua, kaksi painallusta, odottelua, yksi painallus, ja vielä vähän odottelua, niin on täytynyt käyttöliittymän suunnittelijalla olla rajusti keskivertoa pahempi maanantaiaamu. Vamolla (yms) kaikki tuo hoituu yhdellä napinpainalluksella ilman odotteluja.

    Makuasia tietty, mutta syytä ottaa huomioon.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •