Tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Mikä tekee MODin?

  1. #1

    Mikä tekee MODin?

    Olen pähkinyt kovasti seuraavaa asiaa:
    Mikä tekee peruslaitteesta MODin?

    Irrallisten akkujen käyttö? Joyen eCabissa on irralliset 10440 akut, onko eCab modi? Aloituspaketin puuttuminen?

    Kykenen kyllä sanomaan jotakuinkin mikä on modi ja mikä ei, mutta en kuitenkaan pysty määrittelemään mikä tekee modin. Höyrypään käsikirjastakaan en suoraa vastausta löytänyt. Haku ei tuottanut tulosta.

    Mikä tekee modista modin?
    Viimeksi muokannut Rimmed762; 20.12.13 kello 20:47. Syy: Tiedän kyllä että eCabia ei lasketa modiksi. En ainakaan itse.

     
     
  2. #2
    Kai toi on aika laaja käsite. Oisko toi modi tullu siitä kun alkuperäisestä egosta tjms joku väsäsi volttisäätöisen mallin tai jotain, ihan vaan veikkaus.
    Edit: vai meinaako se sit noita jotka käyttää irrallisia akkuja, rupes itteäki kiinnostamaan.
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

     
     
  3. #3
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    varkaus
    Viestit
    62
    tarkottasko tuo kun perusvehkeistä ruvettu modivoimaan eri kapistuksia,eli muokattu jollain tavalla..en tiedä

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Suomen Detroit
    Viestit
    298
    "Modi tarkoittaa mitä tahansa tehtyä muutosta kaupalliseen (kiinalaisvalmisteiseen) e-savukkeeseen. Näitä voivat olla vaikka aivan pienet kosmeettiset muokkaukset, patruunan vanumateriaalin vaihto tai sitten koko akun vaihto alusta asti itse valmistettuun koteloon ja järeämpään ladattavaan paristoon. Kaksi tämän hetken suosituinta mallia ovat ProVari jaLavaTube."

    Yllä siis suora lainaus täältä:
    Sähkötupakka sanasto | e-Savuke.com

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Maastomato's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    267
    Tästä pääsee näppärästi jatkamaan siihen onko esim mikään Joyetechin tuote enään modi. Eviciäkin markkinoidaan niin että sitä tulisi käyttää tuon oman atonsa kanssa ja myydäänhän niitä bundlenakin. Ja onko eMode modi vai kalliimpi aloituspakkaus sillä aloituspakkauksessa taitaa tulla atosta lähtien kaikki samassa läjässä, vaikkakin tuo on periaatteessa 16650 akullinen modi. Se että haluaako käyttäjä mielummin ostaa tuon putken ja controllerin pakettina ja käyttää omaa atoa vai alkuperäistä kokoonpanoa on käyttäjästä itsestään kiinni. Harvemmin ketään enään ostaa mitään kaupallista pakettia vaan yhdistelmää hyväksi todetusta clearosta ja akusta.

    Alunperin sana modihan on lyhenne modifioidusta ja siitä kun käyttäjät ovat itse modifioineet laitteita. Tämä on kaupallistunut kun jotkut ovat ruvenneet sarjana tuottaamaan modifioituja laitteitaan, mutta jos laitetta valmistetaan kokonaisena tuotteena sarjatyönä onko se enään modifioitu vai puhutaanko siinä vain kehittyneemmästä laitteesta?

    Itse käsitän tuon termin modi niin, että se on vaihtoakullinen virtalähde.

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    varkaus
    Viestit
    62
    taitaa tulla ikuisuus keskusteluälä ymmärrä kettuiluna

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2012
    Viestit
    112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maastomato Näytä viesti
    Alunperin sana modihan on lyhenne modifioidusta ja siitä kun käyttäjät ovat itse modifioineet laitteita. Tämä on kaupallistunut kun jotkut ovat ruvenneet sarjana tuottaamaan modifioituja laitteitaan, mutta jos laitetta valmistetaan kokonaisena tuotteena sarjatyönä onko se enään modifioitu vai puhutaanko siinä vain kehittyneemmästä laitteesta?

    Itse käsitän tuon termin modi niin, että se on vaihtoakullinen virtalähde.
    Eikös ne ole APV eli Advanced personal vaporizer. Tuollanen termi on ainakin vastaan tullut

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari Maastomato's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    267
    Tuota termiä en ole kuullutkaan, mutta kuulostaa erittäin hyvältä termiltä. Useasti vaan eviciä myydään modina, tosin ilman atoa. Voi kyllä johtua siitä. että jos kaupoissa olisi kaikki eri tyypin laitteet luokiteltu omina osastoinaan, olisi aloittelija jo kovin sekaisin.

     
     
  9. #9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jonn Näytä viesti
    "Modi tarkoittaa mitä tahansa tehtyä muutosta kaupalliseen (kiinalaisvalmisteiseen) e-savukkeeseen. Näitä voivat olla vaikka aivan pienet kosmeettiset muokkaukset, patruunan vanumateriaalin vaihto tai sitten koko akun vaihto alusta asti itse valmistettuun koteloon ja järeämpään ladattavaan paristoon. Kaksi tämän hetken suosituinta mallia ovat ProVari jaLavaTube."

    Yllä siis suora lainaus täältä:
    Sähkötupakka sanasto | e-Savuke.com
    Tuohon olin joskus aikaisemmin törmännytkin.

    Eikös LavaTube ole kiinalainen ja kaupallinen?
    Jos vaihdan tuohon vanhaan 510:n vanupatruunaan bluefoamia niin voinko myydä sitä modina?

    Piti aloittaa tämä keskustelu kun yritin kauniimmalle puoliskolle selittää modeista. En vaan pystynyt määrittelemään modia niin, että määritelmä olisi edes itseä tyydyttänyt.

    En siis aloittanut tätä saivarteluna vaikka ulosantini usein kuulostaa joko vastarannan kiiskeltä tai saivartelijalta.

    Tuo APV kuulostaa ihan fiksulta lyhenteeltä.

    EDIT: APV ei vaan käänny helposti suomeksi jos yrittää määritellä. Ikuisuudenhan tämä keskustelu saattaa kestää tai sitten loppuu heti. Tuli kuitenkin mieleen verrokin auto- ja asealalta. Custom-nimi (modi?) voidaan läimätä myös kaupalliseen tuotteeseen = "tehdas-Custom". Mutta "kaikki" tietävät eron tehdas- ja oikean customin välillä.

     
     
  10. #10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maastomato Näytä viesti
    Itse käsitän tuon termin modi niin, että se on vaihtoakullinen virtalähde.
    www.ecigscrewdriver.com The Home of an E Smoking Icon - Hosted by CaveCom
    Modeja?

    Tässä on se asia mihin törmäsin itse. En vain löytänyt yksinkertaista tapaa määritellä modia.

     
     
  11. #11
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Sanana tuo modi kehittyi nelisen vuotta sitten kun silloin markkinoilla oli vaatimattomia analogisen näköisiä laitteita. Näissä modauksissa on kunnostautunut mm. höyryguru overflow, joka teki mm porakonemodin. Jos näihin modauksen pioneerien tuotoksiin haluaa tutustua, niin laitemodifikaatioaluetta kannattaa lukea lopusta päin Taskulamppu oli aikoinaan varsin suosittu aihio modille.

    :wq

     
     
  12. #12
    Mod= alkuperäisestä käyttötarkoituksesta höyryttelyyn muunneltua laitetta. Nuo muut ovat sitten APV nimikkeen alla.

     
     
  13. #13
    Jeh. Historia on tuttu. Nykyään vain modi on sanana ehkä kokenut inflaation. Sitä varten toin esille tuon custom/tehdas-custom mielipiteen.

    Ympyrä taisi sulkeutua tuon IFO-F-modifioinnin jälkeen.

     
     
  14. #14
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Onhan näitä "kaupallisia" modejakin.

    Itse käsitän vaihtoakullisen höyrykkeen modiksi.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •