Sivu 11 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 322

Aihe: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

  1. #201
    Höyrypää phage4i's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki,FI
    Viestit
    747
    Kyllä höyrystin heti taskusta otetaan,ja parit hatsit,JOS asiakkaita ei ole kyydissä.. Kerran oon tavallaan jääny kiinni,ku ei höyry hälvennyt tarpeeks nopiasti ku ekalle pysäkille saavuin,ni valoa vasten näytti aika "savuiselta" bussin etuosa,ja asiakkaan kommentti oli "onks toi jotain hiekkapölyä,vai mitä.. Eei,se on vesihöyryä!" ja siihen päättyi keskustelu.. Pomot kyllä ymmärtää,ku molemmat höyryää itsekin. Kylläpä siellä tupakkinkin palaa jollain kuskeilla siirtojen tms. aikana siirtoajojen yhteydessä.. Tietty vähän piilossa pitää ajossa höyrytellä,ku ikkunoista näkee sisään,mutta sähkötupakkaan ei välttämättä kuskin suusta tulevaa "gäyhää" osata yhdistää,ja joukkoliikennetoimistossa varmasti nopeasti soi puhelin. Tilausajoissa kyllä antanu porukoiden höyrytellä,jos hommasta sovitaan.
    Natureg0ing is a must..pd!

     
     
  2. #202
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    Mä ropotan teknisessä tehtaassa ja höyryän aina ja missä vaan, mutta vältän konflikteja, eli pikkasen piilossa, päivävuorossa ulkona tupakkipaikalla ja kus-pas-vessassa, yöllä taukotuvassa, koneella, missä vaan.. Niuhaa positiivis-neutraalia palautetta vaan, ei oo kukaan tykänny paskaa, kun en oo provosoinu.

     
     
  3. #203
    Täälä tehtaalla saa höyrytä vapaasti vaikka tupakoitsijat on ajettu vaiheittain aika ahtaalle.

    Itekin ihmetelly ettei kukaan pikku tai isompikaan pomo ole käynyt huomauttamassa vaikka jonkun vartin välein otankin parit hatsit :]

     
     
  4. #204
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    151
    Mennään sitten pihalle tästä lähtien...
    Tuli Diacorista alla oleva tiedote firman isoille herroille.

    Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) sekä Työterveyslaitos korostavat, että sähkösavukkeidein turvallisuudesta, terveysvaikutuksista ja tehosta tupakan vieroituksessa ei ole julkaistu riittävästi luotettavaa tutkimustietoa.

    Sähkösavukkeen käyttö muistuttaa huomattavasti tupakointia, minkä vuoksi sen käytön salliminen sisätiloissa suositellaan kiellettäväksi.

    Lisäksi sähkösavukkeiden käytöstä vapautuu höyryä, jonka sisältämistä ainesosista ei Valviralla ole tietota.

    Työterveyslaitos ja työterveyshuolto suosittelevat että sähkötupakointia kohdeltavan työpaikoilla kuten muutakin tupakointia. Terveellisen ja turvallisen työympäristön turvaamaksi tulee sähkötupakointi tapahtua ulkotilassa jotta muut työntekijät eivät altistu siitä vapautuvasta höyrystä.


     
     
  5. #205
    Höyrykonkari Bambonaattori's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Inari
    Viestit
    261
    Itse työskentelen talvisin paikallisessa safaripisteessä, jossa saa höyrytellä ihan vapaasti, kunhan ei asiakkaiden nähden, sillä "yrityksestä ei haluta antaa huonoa kuvaa". Sama pätee tupakointiin ja nuuskaamiseen. Eriasia sitten jos asiakas itse höyryttelee.
    Kesäisin työskentelen paikallisen majoitusalueen respassa, jossa saa höyrytellä. Mutta jos asiakas on tiskillä niin en höyryttele. Aiheuttaa vaan hämmennystä.
    Tietenkin jos respassa on lapsia niin en silloinkaan höyryä.

     
     
  6. #206
    Kielto napsahti myös minun työpaikallani,perusteena on että sähkötupakka sisältää samoja syöpävarallisia aineita kuin oikeakin tupakka,olisko taas hutkittu ilman minkaanlaista perehtymistä asiaan.

     
     
  7. #207
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tervattu mies Näytä viesti
    Mä ropotan teknisessä tehtaassa ja höyryän aina ja missä vaan, mutta vältän konflikteja, eli pikkasen piilossa, päivävuorossa ulkona tupakkipaikalla ja kus-pas-vessassa, yöllä taukotuvassa, koneella, missä vaan.. Niuhaa positiivis-neutraalia palautetta vaan, ei oo kukaan tykänny paskaa, kun en oo provosoinu.
    Samalla lailla mennään meikäläisen työpaikalla ja nykyiset höyryttelijät voi laskea yhdenkäden sormilla..kun ei provosoi ja ei vetele missä sattuu on saanut kyllä höyrytellä aikas rauhassa..työkaverit on tainnu jo niin tottua meikäläisen höyrystimiin että nykyään ei kuule edes kommentteja. Toistaiseksi työnantajalla ei ole minkäänlaista virallista kantaa höyryttelyyn..ihme kyllä vaikka olen moista odotellut.

     
     
  8. #208
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    10
    Meillä on tällainen toimistotyöpaikka, jossa asiakastilaa on käytännössä joka huone. Sisällä en tietenkään rupea höyryttelemään ihan jo asiakasviihtyvyyden vuoksi. Muutenkin, röökipaikalla on kiva käydä turisemassa ihmisten kanssa. En siis edes ole kysynytkään koko aiheesta keneltäkään mitään lupia kun niitä en ole tarvinnut, käyn normaalisti tupakkapaikalla.

    Mutta mulla on ollut kauhean mukavia nämä kaksi ensimmäistä työpäivääni ilman analogista.
    Ensinnäkin sain jo viime viikolla (odotellessani palkkapäivää ja tilausten tekemistä) myös kesätyöntekijämme innostumaan jopa ilman kokeilemista - lähti samana palkkapäivänä sitten molempien tilaukset.
    Toisekseen, tupakkapaikalla kovin monet ovat halunneet kokeilla ilman tuputtamista ja ne, jotka ovat kokeilleet, ovat yllättyneet positiivisesti ja kyselleet paljon. Muutama tupakkaporukastamme toki on ajatuksella "no mitäs ihmeen hömppää tuokin on" mutta niinhän minäkin olin vielä vähän aikaa sitten.
    Kolmannekseen, terveysihminen, joka yleensä aina hieman nirpottaa mulle mm. alituisesta Pepsi Maxin juomisestani sekä tietty aiemmin siitä tupakoinnista, on käynyt jo ihan hehkuttamassa sekä minun että erään toisen työhuoneen puolella olevansa kovin tyytyväinen tästä päätöksestäni heivata perusröökit mäkeen.

    Kellokortilta meillä lähtee aikaa tupakoitsijoilta tunti kuussa, mutta en edes pyydä tuohon muutosta, kun ihan samalla tavallahan minä käyn siellä pihalla kuluttamassa aikaani.

    Tämä alkaa jopa pelottavan hyvin!

     
     
  9. #209
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    35
    mitenkäs teillä töissä höyrytteleekö kukaan muu ja saako höyrytellä sisällä?
    olen toimistotyössä.
    meillä ei täällä kukaan muu höyryttele ja ei saa sisällä höyrytä.
    ja ulos kun meen eröökini kanssa niin meen toiselle puolelle tupakkapaikkaa ja sieltä röökaajat kattelee vähän kummissaan että mitä toi oikein tekee

     
     
  10. #210
    Höyrykonkari Sirppi's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Orimattila
    Viestit
    247
    Varastossa, välillä sisällä pienet höyryt jos ei ulos ehdi, muuten kyllä pihalla. Eipä näistä "isommista" kukaan oo valittanu vaikka sisällä nähneet höyryävän


     
     
  11. #211
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621
    Minä höyryttelen tupakkapaikalla yleensä, joskus muutaman imaisun sisälläkin mutta se on vähäistä kun on suullinen kielto.
    Tupakkapaikalla ovat muut jo tottuneet, tulee vaan kysymyksiä mitä makua ja millaisella laitteella tänään, yhden sainkin joksikin aikaa käännytettyä mutta meni mokoma katkaisemaan aloituspakettinsa molemmat eGot taskussa ja sortui taas analogiseen.
    Jonkun aikaa nyt sairaslomalla oltuani kuulin että ko. henkilö olisi hankkimassa uudet laitteet.
    Ei siellä mitenkään kielteinen ilmapiiri ole, vähän huvittunut ja utelias kylläkin.
    tarkempaa kuvaus en osaa kertoa kun työpäiviä on koko kesässä kertynyt vain 3pv

     
     
  12. #212
    Oon töissä suht pienessä firmassa ja höyryttelen kyllä omilla työpisteilläni. Olen sanonut muille, että jos alkaa haju (VR Kentucky esim.) häiritsemään, niin saa kommentoida. Pomo on vissiin ainoa, joka ei edes tiedä tästä harrastuksestani, mutta se onkin suurimman osan aikaa reissussa.

     
     
  13. #213
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Omassa nykyisessä firmassa (NSN) ei kehtaa edes ajatellakkaan sisällä höyryämistä. VR:llä uskalsi vielä syrjäisen huoltohallin pikkutoimistossa höyrytä, mutta tään kokoluokan firmassa ei tarvi lähteä edes kyselemään sisähöyryämisestä. Tupakkipaikallahan sitä saa vedellä niin paljon kuin sielu sietää ja siihen oon tyytyny.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  14. #214
    Meillä on tupakointi ja höyryttely kielletty kokonaan koko työmaalla. Elikkäs tupakkamiehet tupakoi ja minä höyryttelen ihan normaalisti, sisällä ei enää kukaan polta kun seinät on maalattu. Itse joskus saatan sisällä höyrytä mutta valikoin kyllä että keiden nähden.

    Nyt tosin tuli siirto uudelle, alkavalle työmaalle jossa luultavasti tulee olemaan sama kuvio. Nämä pomot tosin tunnen paremmin niin voin sosiaalitiloissa/toimistossa höyrytä kuin kotonani. Ellei nyt sitten tule jotain työntekijää jota se haittaa, sitten kyllä kunnioitan toivetta hänen ollessa paikalla. Katotaan sitten tuleeko tilannepäivitystä

     
     
  15. #215
    Höyrykonkari jeezus's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Nokia
    Viestit
    213
    Taidanpa olla melkein aino höyryttelijä, vaikka keskivertoa isompi pulju onkin kyseessä. Höyrytellyt omassa cubiclessa semiavokonttorissa, kun ei tunnu ketään häiritsevän. Katotaan sitten jos joku valittaa.

    Huvitti tänään kun pari rouvaa sermin takaa käveli ja höpöttelivät, että täällä haisee joku irtokarkki. Tuli sitten vieruskaveri samoin tein naureskelemaan, että kuulitko, vissin se sun nallekarkki toimii.

     
     
  16. #216
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Luen teidän juttuja ja ei oikein pysty samaistumaan, koska työskentelen yksin suurimmaksi osin. Työnantajalta tai asiakkaalta en ole kysynyt lupaa, enkä aio kysyä. Turha sellaisesta asiasta on jauhaa turhaa jos ei asiaa erikseen kielletä. Tila jossa työskentelen on täysin rajattu...sinne ei pääse muuta kuin asiakkaan yhteishenkilö, joka ilmoittaa etukäteen tulostaan.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  17. #217
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Noinhan se menee, tieto lisää tuskaa ja epätieto tuplaten.
    Sallittua kunhan et lupaa kysy.
    KGO & Twist

     
     
  18. #218
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Tai keskustelee asiasta järkevästi ja päätyy kaikkia osapuolia tyydyttävään kompromissiin

     
     
  19. #219
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Optimiolosuhteissa, joissa neuvottelupöytä olisi puhdas eikä alla olisi median virheellistä uutisointia, terveysfasistista työterveyspolitiikkaa tai sitten munatonta johtoa, joka ennemin kieltää kuin ottaa epävarman päätöksen päätöksentekoriskin.
    Eli omien kokemusten perusteella 3/4 suomalaisista julkisista Oy:istä.
    KGO & Twist

     
     
  20. #220
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Mä ainakaa lupia kyselly työpaikka höyryttelyyn... poissa silmistä poissa mielestä eli sillonku muut ei nää

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •