Sivu 1 / 17 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 322

Aihe: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

  1. #1
    Höyrykonkari eeHman's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    132

    Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Tähän voisi kirjoitella kokemuksia, päätöksiä, riitautuksia, hyväksymisiä jne. itse aiheesta
    Eli miten työpaikat ovat ottaneet vastaan höyryttelyn.

    Varmasti hyvinkin paljon ihmisiä kiinnostava aihe.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Voisin itse aloittaa kertomalla omasta työpaikasta.

    Meillä pidettiin johtoryhmän kokous, jossa päätettiin aiheesta ja joukossa oli myös yksi höyryttelevä
    Tulos oli: Höyryttely sallitaan vain tupakointi-tiloissa.

    Siis mitääh? Ekana tuli mieleen, että tämä firma ei ainakaan kannusta ihmisiä savuttomuuteen vaan päinvastoin.
    Toinen asia, joka tuli mieleen oli, voiko työpaikka pakottaa tupakoimattoman ihmisen tupakkakoppiin?
    Noh, ainakaan firma ei myönteisesti suhtaudu höyryttelyyn, se on varma.

    Haitalliselle savulle altistuminen työpaikalla jäi mielestäni huomioimatta kokouksessa ja saattoi olla imago isompana huolena, kun media on aika rajusti mustamaalannut viime aikoina höyryttelyä. Tavallaan ihan ymmärrettävää, mutta käytön rajoittaminen pelkästään tupakkatiloihin on perusteetonta ja hieman syrjivää.

    Kokouksen yhtenä aiheena olisi myös voinut ottaa esim. nikotiinipurkka ja sen käytön siirtäminen tupakointi-tiloihin (näin letkeästi ilmaistuna).

    Noh eihän työpaikan pidä alun alkaenkaan sallia tupakointia tiloissaan, eikä kyllä nuuskan käyttöä, purkan jauhamista jne., eikä ainakaan höyryttelyä. Työnantaja voi täysin itse päättää mitä työpaikalla saa ja ei saa tehdä.

    Mutta kun nyt tupakointi kerran on sallittu työaikana meidän työpaikalla, niin pitäisi antaa höyryttelijöille mahdollisuus saada nikotiininsa jossain muissa tiloissa, kun tupakkakopissa, esim. taukohuoneissa, vessassa, toimistoissa, tai vaikka ulkona. Höyryttelyhän ei aiheuta passiivista haittaa sivullisille, eli savua!!! Asiaa ei ihan voi vetää työsuojeluun, koska sinne tupakkakoppiin ei ole pakko mennä, mutta syrjivää se on varsinkin jos höyryttelevä työntekijä ei enää pysty seisomaan savussa.

    Tupakointia lopettavalle, tai sen jo lopettaneelle ihmiselle ei tulisi mieleenkään mennä koppiin joka on täynnä savua, puhumattakaan paljon puhutusta passiivisen tupakoinnin vaaroista.

    Vaikka kyseessä olisikin yritys, jonka koko alueella ei saa tupakoida ollenkaan, niin höyryttelyä ei voi verrata tupakointiin ja silti höyryttely tuntuu olevan monelle päättäjälle sama asia, kuin tupakointi.

    EDIT: Sen verran vihaisen soiton sain pääluottamushenkilöltä, että jouduin poistamaan yhtä sun toista alkuperäisestä viestistä. Toivottavasti nyt en enää mustamaalaa tekstissäni ketään. Tulen kumminkin vääntämään asiasta niin kauan, että sallitaan edes höyryttelijöiden meno ulos höyryille työaikana.
    että semmoista...

     
     
  2. #2

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Meillä ainakin ylöjärven työ ja toimintakeskuksella missä leikitään työpaikkaa on ok höyrytä. Paikan pomokin pyysi oikein "höyryt naamalle" demon tuosta. Yksi ainoa vastaan sanoja on siellä ollut ja se on yksi asiakas jonka mielestä tuo provosoi häntä. Rupee kuulemma heti tekemään mieli analoogista kun näkee että joku höyryää. Siellä on kai joku 4 vakiohöyryttelijää minä mukaan lukien.
    Täälä ylöllä kun on savuttomuus työpaikoilla jossain säännöissä on nämä kuulemma paikallisilla tehtailla noussut suosioon. Kuullut huhuja vaan tosin.

     
     
  3. #3

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Olen tällä hetkellä virallisesti kahdessa vakiduunissa (toinen päivittäistä ma-pe ja toinen kerran, pari viikossa) ja molemmissa annetaan höyrytellä, päiväduunissa mielellään niin ettei asiakkaat näe tapahtumaa mutta toisessa saa ihan asiakkaidenkin seurassa höyrytellä (näitäkin on kun ovat vakioasiakkaita).

    Kummallakin työpaikalla on myös ihmisiä jotka itse höyryttelevät.


    Taikuri Riku Pajari http://www.rikupajari.com
    http://www.youtube.com/rikupajari <- Sisältää myös höyryarvosteluita.

    Höyryttely aloitettu / tupakointi lopetettu tammikuussa 2014.

    Höyrytin jäi pois heinäkuussa 2015.

    Nyt täysin nikotiinista ja ylimääräisistä keuhkontäyttäjistä raitistunut.

     
     
  4. #4

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Tehdashommissa firmassa, jossa vielä vedettiin tupakkia sisällä neljä vuotta takaperin.
    Näytin/selostin toiminnon laitteistani työtoverille aikanaan. Nykyiselle esimiehelle.
    Pomo kysyi kaverilta (jolle olen hankkinut laitteet) 'Mikäs toi sit on?' 'Sähkötupakka, tästä tulee vesihöyryä ja nikotiinia' antanu haistaa ja toteamus tuli 'No kunhan se ei haise/savua niin ok'.

    Eli meillä vedellään työpisteilla ihan rauhassa.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Työpaikallani, teknologia-alan yrityksessä, suhtautuminen on ollut passiivisen myönteistä. Tupakointi on kielletty sisätiloissa, mutta höyryttelyyn ei puututa mitenkään. Itse olin työpaikkani ensimmäinen höyryttäjä pari vuotta sitten, jonka jälkeen vähitellen muutamat hyppäsivät höyrykelkkaan mukaan. Kaikki ei-tupakoivat hyväksyvät sisähöyryttelyn ja tupakoitsijat alistuvat osaansa ulkopolttajina.

    Välillä työnantaja on lievin sanankääntein antanut ymmärtää, että höyrytauoilla on taipumus venyä pidemmiksi kuin tyypilliset tupakkatauot. Eräs tupakoitsija on osoittanut lisäksi närkästystä, ei niinkään itse höyryttelystä vaan siitä, että höyryttelijät ovat "yksi iloinen saatanan perhe, joka ei tunnu muusta puhuvankaan kuin e-savukkeista ja nesteistä".

     
     
  6. #6
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    5

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Meidän ylikansallisen yhtiön Suomen konttori ei ole vielä laatinut minkäänlaista ohjeistusta. Jos kohta sisällä höyryttelyä ei varsinaisesti sallita, ei sitä ole myöskään kielletty, joten höyryttelen vaivihkaa ilman sen isompaa numeroa. Uteliaita on riittänyt ja alkuaikojen vittuilu on muuttunut aidoksi mielenkiinnoksi, varsinkin niiden keskuudessa jotka tosissaan ovat yrittäneet röökistä eroon.

    Aikaisemmassa duunissa tuli tuotantohallissa vedettyä provokatiivisesti höyryjä pitkin sisätiloja. Oli kuulema ihan koominen näky kun umpikoppisessa työkoneessa poppi soi ja höyry nousi ikkunoista.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Itse myöskin saan höyrytellä töissä sisätiloissa, kunhan sivulliset ei ole näkemässä. Aluksi oli että pitäs mennä pihalle mutta pomo sitten myöntyi lopulta, tuoksuu kuulemma hyvälle.

     
     
  8. #8
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Minulla on oma työhuone (aikuisoppilaitos), tuskin kukaan pahastuisi. Mutta menen mieluummin ulos. Ei tule niin paljoa höyryteltyä ja opiskelijoiden kanssa on tauoilla kiva jutella höyryttelystä ja muustakin. Käännytystyötäkin pääsee tekemään. :-)


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  9. #9

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Maisemakonttorissa olen töissä. Höyryttelen omalla paikalla, kukaan ei ole VIELÄ kieltänyt.

    Naapuriloossissa oleva henkilö ei edes tiennyt että höyryttelen. (Eilen sai tietää, kun aiheesta kiinnostonut toinen kaveri tuli testaamaan sähköhöyrystäjääni.) Oli aivan hämillään ja pyysi minua antamaan näytteen, antoi sen jälkeen hyväksynnän käytölle.

    Firman puolesta ei oo minkäänlaista ohjeistusta tullu, tällä osastolla meitä on kaksi höyrystelijää ja kiinostuneita pari muuta.

     
     
  10. #10
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Tässähän määkin höyryän suoraan työpisteella. Jos joku tulee vittuilemaan lähen litomaan.
    Ei oo vielä vittuiltu...

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  11. #11
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Vahtimestareilta kävin kysymässä luvan ja olivat oikein kannustavia, joten tässähän sitä sitten höurutellään.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  12. #12
    Höyrypää mangroovie's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    514

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Itsellä oma työhuone, jossa juurikin tällä hetkellä satunnaistupakointia harrastava esimies kylässä. Röyhyttää saa ja eip ole kukaan muukaan alkanut keulimaan.

    EA-Mod+Nebula,Cube + Kick + Arctic Tank+ Boge
    Paras A-Ryhmä: El Toro Grande, Cigarillos Naturales, Eden, Moondrop Straight Up

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Meillä höyrytellään vain ulkona.

     
     
  14. #14

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Aikomus on sallia itselle höyryttely työpaikalla, kuten myös asiakkaille Höyrytin on vielä tilaamatta, mutta kohtapuoliin olisi tarkoitus siirtyä

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Omalla duunipaikalla ei minkäänlaista ongelmaa ja 1 duunikaveri lähtenyt peesiin.

     
     
  16. #16

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Avokonttorissa duunaillaan ja kustannuspaikalla röyhytellään. Laitoin "tupakaks" sen enempää keltään kysymättä. Pomo siinä sitten lipui paikalle ja kysy: "Mitä helvettiä siinä poltat?". Vastasin, "En mitään polta, kunhan höyryttelen". Tirehtööri repes nauramaan ja tokas, et senkun höyryttelet sitten.

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Omassa "maisemakonttorissa" höyry nousee ja sitä ei ole suinkaan kielletty. Tervettä järkeä on kuitenkin syytä käyttää, ettei palavereissa provosoivasti ala höyrytellä globaalien asiakkaiden edessä - tällä haluan myös ylläpitää positiivista mielikuvaa höyryttelystä.
    Oma pomo (TJ) otti myönteisen kannan asiaan, kun laitteiston ja toimintatavan hänelle esittelin. Innostui jopa sen verran paljon asiasta, että päätti ehdottaa henkilöstöhallinnon päällikölle, että konserni avustaisi laitehankinnoissa tupakasta eroon haluavia ja kyseessä siis noin 500 työntekijän konserni, jossa tavoite olla savuton jollain aikavälillä. Toivon vaan ettei media/laki torppaa tätäkin ideaa lopullisesti, joten olkaamme aktiivisia jatkumon säilymiseksi!

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari eeHman's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    132

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Omassa "maisemakonttorissa" höyry nousee ja sitä ei ole suinkaan kielletty. Tervettä järkeä on kuitenkin syytä käyttää, ettei palavereissa provosoivasti ala höyrytellä globaalien asiakkaiden edessä - tällä haluan myös ylläpitää positiivista mielikuvaa höyryttelystä.
    Oma pomo (TJ) otti myönteisen kannan asiaan, kun laitteiston ja toimintatavan hänelle esittelin. Innostui jopa sen verran paljon asiasta, että päätti ehdottaa henkilöstöhallinnon päällikölle, että konserni avustaisi laitehankinnoissa tupakasta eroon haluavia ja kyseessä siis noin 500 työntekijän konserni, jossa tavoite olla savuton jollain aikavälillä. Toivon vaan ettei media/laki torppaa tätäkin ideaa lopullisesti, joten olkaamme aktiivisia jatkumon säilymiseksi!
    Jotain tämän tyyppistä tulevaisuutta varmasti kaikki höyryttelijät toivovat, eikä oman firmani tyyppistä kohtelua.

    Tuntuu niin järjen vastaiselta laittaa ihminen, joka ei tupakoi, seisomaan passiiviseen tupakansavuun. Antaisi edes mennä ihmisten sitten ulos, mutta se on kielletty työaikana meillä.
    että semmoista...

     
     
  19. #19
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Itsehän olen höyrytellyt ihan taukohuoneessa ja "firman kahviossa" (eli pressossa) ongelmitta.
    Tosin lähiaikoina on alkanut taukohuoneessa kuulla, että toiset on siitä valittaneet sitten jälkikäteen.
    Kovasti oisin toivonut, että oisivat valittaneet päin naamaa koska ymmärrän kuitenkin, että kaikkia ei miellytä
    enkä mä halua kenenkään taukoja pilata. Kahviossa höyryttelystä (asiakkaiden naaman edessä työvaatteissa)
    en oo vielä saanut palautetta. Jatkan kuitenkin höyryttelyä missä suon kunnes muuten sanotaan.
    Alkukankeuden jälkeen ei oo ollut ongelmia olla "silmätikkuna" siis
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    161

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Meikäläise avokonttorissa istuu 40 henkilö joten nään helpommaksi poistua paikalta kun höyryä alkaa kroppa kaipaamaan. Tuskin kukaan sitä kieltäisi, mutta en jaksa kaikille selitellä, kun pelkästään tupakkapaikalla kaikki kyselee ihmeissään laitteesta.. Toisaalta mukava sitä onkin päästä tasasin väliajoin jalottelemaankin. Olen huomannut, että esim vessaan puikko tulee aina mukaan höyryämään ja hississäkin tulee hatseja oteltua.
    Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.

     
     
Sivu 1 / 17 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •