Tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Kysymys egon akun lataukseta

  1. #1

    Kysymys egon akun lataukseta

    Kun pistän tuon lataukseen eli usb kiinni vilkahtaa näppäinlukko viisi kertaa ja laturissa palaa punainen valo mutta välillä n. 5 sekunnin välein välähtää vihreä onko tämä normaalia ?
    kuinka kauan tuon latauksessa pitäisi mennä?

     
     
  2. #2
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    On normaalia tuo vilkkuminen.
    Latausajasta en osaa sanoo, kun mulla on kierrossa 7 akkua tällä hetkellä...

     
     
  3. #3
    Noin mullakin muistaakseni tekee ja sitten kun akkun on täysi niin laturin valo palaa kokoajan vihreänä, eli ihan kunnossa on.
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä Don MC's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Raisio/Turku
    Viestit
    93
    Latauksen kesto riippuu akun kapasiteetista. Laturi antaa max. 420mA ja teoriassa tuolla lataisi 420mAh akun täyteen tunnissa. Käytännössä menee kuitenkin hieman pidempi aika, koska loppuvaiheessa laturi hidastaa tahtia pikkuhiljaa.
    Itsellä latautuu 900mAh akku about kahdessa ja puolessa tunnissa. 1300mAh Vision Spinner latautuu 3-4 tunnin väliltä.

    Tosin mulla oli hirmu ongelmia tuon Spinnerin kanssa. Kaksi ekaa laturia eivät välillä suostuneet lataamaan ollenkaan, tai jos latasivat, niin akku ei tullut täyteen edes 10 tunnissa. Vasta kolmas laturi suostuu lataamaan Spinneriä ongelmitta. Tavallista eGo-akkua kaikki kolme laturia kuitenkin lataavat mukisematta. Netistä luin, että taitaa olla melko yleinen ongelma tuo. Syynä halvat laturit ja/tai virtalähteet. Tietyn laturin ja virtalähteen yhdistelmä ei suostu lataamaan, mutta vaihda samaan laturiin toinen virtalähde (tai päivastoin), niin toimii. Henkimaailman juttuja tällaset.

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä Meme's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    43
    Onkohan mulla toinen kangerin 650mAh akku sökö jo valmiiks? Oli n. 12h latauksessa pistorasiassa ja laturin valo paloi edelleen punasena. Äskö loppu käytössä ollu akku ja laitoin tän latingissa olleen tilalle ( sen 12h lataantuneen) niin ei siitä saanu edes kunnon höyryjä kun vilkutti et akku loppu. Höh, nyt on sit molemmat akut loppu yhtä aikaa eikä oo ku yks laturi.
    Piti ny huvin vuoks kokeilla onko mitään eroa siinä mihin sen lykkää latinkiin ja nyt sit on tietokoneessa latingissa. Kaiken järjen mukaan ton akun pitäis olla lataantunu noin kahdessa tunnissa.
    Vai onko tossa laturin piuhassa vikaa? Seinälaturin pää paloi kauniisti vihreenä kyl kokoajan.
    Mietin tos eilen tarvikkeita tilatessa et pitäiskö tilata akku tai pari varalle, mutten sit kumminkaan raaskinu tilata. Olisko mitään varmatoimista?

     
     
  6. #6
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Pitäiskö siinä laturissa valo vaihtua kun laittaa lataukseen? Tuli vaan mieleen että ottaako kontaktia akku ja laturi keskenään... Jos näyttää että ei ota niin keskipinniä akusta ylöspäin varovasti...

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä Meme's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    43
    Kyl siin vaihtuu valon väri jos kiertää akun laturiin niin et laturi on kiinni seinässä tai usb portissa. Tai kun kiertää akkua irti ja laturi on kiinni seinäs.
    Vaihtuu vihreeks jossain tiettyy kohtaa kierrettä.
    Vai oonko mä tehny väärin kun oon kiertäny akun laturiin siihen asti ku kierrettä riittää mutten tiukalle?

     
     
  8. #8
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Ei niitä kannata liian tiukalle vääntää, riittää että saa kontaktin(valo vaihtuu).
    Jos siis nyt sillä "rikkinäisellä" akulla laturi toimii samoin kuin ehjällä niin luulisi sitten akun olevan rikki.

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä Meme's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    43
    Voihan vitsit et on tyhmä olo. Mä olin vaan sit kiertäny akun liian tiukalle
    Toisessa akussa on ilmeisesti se nasta painunu vähän sisäänpäin kun sitä tartti ruuvata pisemmälle kuin toista.
    Jos mä nyt sit saisin molemmat ladattua ja toiminaan niinku pitääki.

    No, oppia ikä kaikki
    Harjottelemalla tullaan mestareiks ja mestarit harjottelee aina.

     
     
  10. #10
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Sitä epäilin myös. Ei siis kannata ruuvailla niitä laitteita liian tiukkaan

     
     
  11. #11
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    1
    Hei! Ajattelin nyt tänne kommentoida, aivan tuore sauhuttelija olen ja mitä ilmeisemmin aikas ulalla vielä kaikesta

    Itselleni tilasin tuon Justfog 1453 sähkötupakan (2kpl paketissa) Nyt parin viikon käytön jälkeen molemmat akut ovat sanoneet sopimukset irti... ovat 600 mAh (?) Missä mahtaa olla vika..? Ensimmäisellä latauksella vilkkui toi edellä mainittu vihreä valo kun laitoin lataukseen, sen jälkeen ei. Luin jostain, että tosiaan sitä ei saa vääntää niin kiinni kuin kierteet antavat myöden, yritin sitten napoja millin nostaa ylöspäin mutta ei vaikutusta.. Taitaa olla käyttäjässä muutakin vikaa? Harmittaa vain, että jos niitä ei nyt sitten saa kuntoon enää. Mutta jos olis jotain vinkkejä niihin, ottaisin ilomielin vastaan!

    Ja jos tää teksti tuli aivan väärään paikkaan, sanokaas siitäkin, yritän löytää jutun juonen ennenkuin tämän enempää kirjottelen!

     
     
  12. #12
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos tosissaan parin viikon käytön jälkeen lakkaa toimimasta, niin kannattaa ottaa myyjään yhteys. Kai noissa jonkinlainen takuu on?

     
     
  13. #13
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Kannattanee epäillä myös laturia ellei akut lataa. Itsellä ei lähtenyt tyhjä akku omalla laturilla luurin usb seinäpalikalla eikä tietokoneen usb portista. Vasta tabin laturilla lähti lataamaan (usb mikä antaa reilummin virtaa). Aika ihme jos kaks akkua saa hajalle lyhyen ajan sisään. Toki laaduissa voi olla eroja riippuen mistä hommaa. Omalla kohdalla vaan laturit olleet melki heikoin lenkki.

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Ootko kuivannu akun navan ennen laturiin laittoa, tahtoo joskus sitä nestettä olla siellä aika reilunlaisesti niin voi vetää oikoseen...

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •