Tulokset 1 - 20 / 20

Aihe: Ei vieroitusoireita nikotiinista?

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    42

    Ei vieroitusoireita nikotiinista?

    Elikkäs onko kellään ollut tälläistä kun aloitti vapottelun (höyrytelly nyt 1vuoden) mutta siis, poltin tupakkia 2vuotta ja tuntu aina niin mahottomalta päästä irti siitä, joskus 1-2päivän taukoja mutta kokoajan hiippailin säimä suupielessä. Kunnes kaveri esitteli sähkörössiä ja tuumasta toimeen eikun tilaamaa itellekkin tällänen. aloin höyryttelemää ja nyt on vuosi vedetty kokonaan ilman tupakkia, mutta olen huomannu että vaikka jättää vapottelematta vklp ei tuu minkään näkösiä niksoja niinkuin ennen tupakista, joskus tulee jopa viikkoja ilman höyryjä eikä mitään. Enkös minä sitten ollutkaan nikotiiniin riippuvainen vaan niihi kaikki muihi jätepaskoihin tupakassa. vai onko nikotiiniriippuvuus vain pikku jecku meille käytän siis 18mg nesteitä.

     
     
  2. #2
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Tupakkariippuvuus johtuu ihan muista tupakan sisältämistä aineista kuin nikotiinista. Tutustu tähän ketjuun.

    :wq

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    217
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Tupakkariippuvuus johtuu ihan muista tupakan sisältämistä aineista kuin nikotiinista. Tutustu tähän ketjuun.
    Oikeammin sanottuna, se johtuu silti nikotiinista, mutta muut tupakan sisältämät aineet vahvistavat nikotiinin vaikutusta ja muokkaavat sen metaboliaa siten, että se aiheuttaa enemmän riippuvuutta. Yksistään nikotiini ei riippuvoita niin voimakkaasti kuin yhdistettynä näihin muihin aineksiin.
    8==== e-penis on näin pitkä: ================================================== ================================================== ==========D
    Ego 900mah, KTS+, Kanger Protank 2, AGA-T2, CE4, CE5, BT-804 Dream, Innokin iTaste SVD, SMOK Winder 1100mah, Vivi Nova, Kanger AeroTank, SMOK Tumbler Tank, Aspire CE5-BDC, Vision Spinner 2

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja dii Näytä viesti
    Oikeammin sanottuna, se johtuu silti nikotiinista, mutta muut tupakan sisältämät aineet vahvistavat nikotiinin vaikutusta ja muokkaavat sen metaboliaa siten, että se aiheuttaa enemmän riippuvuutta. Yksistään nikotiini ei riippuvoita niin voimakkaasti kuin yhdistettynä näihin muihin aineksiin.
    Nimenomaan näin Meistä moni saa nikotiinia jo ennen kuin edes aloitamme tupakoimaan (Peruna, paprika ja monet muut koisokasvit ovat läheistä sukua tupakkakasville ja myös sisältävät nikotiinia, tosin hyvin vähän) mutta eipä hirveän moni kuitenkaan ole käärimässä paprika tai peruna sätkiä.

     
     
  5. #5
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    Saa sitä tosiaan jonku munakoisosätkän kääräistä jos meinaa sitä kautta nikotiiniriippuvuuden itsellensä hommata.
    -Munakoisossahan sitä siis vissiin eniten noista syötävistä kasveista on, eikä tartte kuin 10kg tempaista henkeen että sais 1mg:n sisäänsä nikotiinia.

     
     
  6. #6
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    !Tämähän ei missään nimessä ole absoluuttista faktaa!, kunhan huvin vuoksi kattelin tuossa, ja tietenkin on eri vahvuisia savukkeita ym.ym.
    -Olikohan wikipedian mukaan yhdessä savukkeessa olisi n.7mg nikotiinia, josta n.1mg imeytyy poltettaessa,
    eli sitä munakoisoahan pitäiski olla 70kg/1savuke, ja jos vaikka sen perus 20kpl askin päivässä polttelis niin sen määränhän korvais kätevästi ottamalla reppuun päiväannokseksi 1400kg munakoisoa
    Puhumattakaan perunoista, joita pitäis samaan määrään olla n.19600kg ja muistetaan toki että henkeen pitää nämä vetää, ruoansulatuksen kautta kun tuo ei imeydy läheskään yhtä hyvin.

    Tämä nyt vain sen takia että mua joskus hieman ärsyttää tuollainen "onhan sitä siinä ja siinäkin" perustelu, vähä mittasuhteita kehiin.

     
     
  7. #7
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Kun ollaan kieltämässä esimerkiksi nikotiinia sisältäviä tuotteita niin voi käydä hiukan hassusti, kuten esimerkiksi Malediiveilla, jossa tupakoinninvastainen laki kieltää viljelemästä nikotiinia sisältäviä kasveja (Solanaceae lajiin kuuluvia). Tuon seurauksena kiellettiin mm. perunan viljely. Lähde

    :wq

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari djtimse's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    247
    nyt voi melkein sanoa, että olen päässyt tupakan yli kun olen jo höyrytellyt laskurissa näkyvän ajan ilman ainuttakaan tupakkia, mutta kuinka ihmeessä pääsen eroon sähkötupakista? jos otan siihen avuksi purkat tjms..niin siitähän koituu jatkuva oravanpyörä haluaisin kovasti olla ilman minkäänlaista nikotiinia, mutta ihmismieli on todella vittumainen ja keksii mitä ihmeellisimpiä selityksiä pään sisällä, että saisi jonkun syyn ottaa taas kunnon höyryt.tänään päätin että kokeilen ainakin, niin kestihän sitä huimat 8 tuntia



    Modit: evic vt, kanger kbox, smok m50 ja vanhaa paskaa
    Atot: Bellus, Toptank, Subtank, kayfun lite x 6 ja drippereitä

     
     
  9. #9
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Tiputtelet sitä nikotiinin määrää 1-2mg aina kerralla kun siltä tuntuu 18mg -> 5-8mg on oma tämänhetkinen tiputus.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari djtimse's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    247
    itse aloittelin 24mg nesteellä ja nyt mennään siinä 15-16mg kaapissa on yksi puteli tulossa testimielessä missä on vain noin 4mg enään niksaa eli pitääkin kokeilla pudottaa oikein urakalla niksan alas =)



    Modit: evic vt, kanger kbox, smok m50 ja vanhaa paskaa
    Atot: Bellus, Toptank, Subtank, kayfun lite x 6 ja drippereitä

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    30
    Lainaus Alkuperäinen postaaja djtimse Näytä viesti
    itse aloittelin 24mg nesteellä ja nyt mennään siinä 15-16mg kaapissa on yksi puteli tulossa testimielessä missä on vain noin 4mg enään niksaa eli pitääkin kokeilla pudottaa oikein urakalla niksan alas =)

    sama alotin 25 mg ja nyt mennää 12-18 nesteillä

     
     
  12. #12
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Samanlaista himoa sähkötupakkiin en tunne sanotaanko kolmen tunnin höyryttelemättömyyden jälkeen kun tunsin analoogiseen oltuani saman kolme tuntia polttamati.

    En tiiä mistä johtuu, mutta positiivinen yllätys!

     
     
  13. #13
    Alottelin kesän lopussa siitä 18mg, tiputin siitä suoraan 10 ja nyt menee 6mg. Eka päivänä sen huomaa, jatkossa ei ollu mulla ainakaan mitään ongelmia. Enemmän varmaan se henkinen puoli (apua vierotusoireet!) kuin fyysinen.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  14. #14
    Tulee aina välillä otettua tarkoituksella monen tunnin pausseja höyryistä jättämällä vekotin kotiin. Pari kolme tuntia menee melko heittämällä, mutta kahdeksan jälkeen alkaa olemaan jo hyvin levotonta. ~6mg juissit käytössä eli ei kai tässä nyt ihan hirveitä määriä veressä koskaan pyöri? Vaikka sitä nyt yli kymmenen milliä keskivertopäivänä kuluukin. Silti ainakin vielä huomattavasti kovemmin koukussa kuin siihen kofeiiniin johon täällä tykätään verrata.

     
     
  15. #15
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Sorvan kylä
    Viestit
    1,748
    Huomaamatta niksat laskenut nesteissä 2mg:hen ja töissä menee tuntikaupalla välillä, etten jaksa lähteä tupakkakoppiin ja minkäänlaisia väristyksiä ei ole

    Enemmänkin koukussa noihin kumpupilviin mitä nikotiiniin, kiitos drippereihin siirtymisen

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    55
    noin 14 vuotta putkeen polttaneena oon yllättyny tästä discoröökistä eikä huonoa sanottavaa. Alotin 24mg nyt vielä tosin 16mg ja 12mg mutta laitteet kehittyy ja hyvät kurkkuttuntumat vähentää tota niksamäärää aika hyvin. Tupakkaa ei oo tehny mieli yhtään. Ekalla viikolla kun alotti niin "pelotti" jättää aamurööki pois ja vetää vaan nesteitä mutta seki meni ohi

     
     
  17. #17
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hanski85 Näytä viesti
    Enemmänkin koukussa noihin kumpupilviin mitä nikotiiniin, kiitos drippereihin siirtymisen
    Mulla taitaa olla toi ihan sama. Jos on käyttölaitteessa huono setuppi tai höyryttelee hetken jollain tehottomammalla laitteella, niin niksaöverit kyllä saa, mutta ei sitä tyydytystä mitä höyryltä kaipaa. Sitten taas höyryjunalla muutama imu ni se on siinä.

    Mulle niksan vähentämisessä on toiminu parhaiten se että pidän nesteet 15mg:sina, mutta höyryttelen harvemmin. Kokeilin laskea niksat 12:een sillä seurauksella että imin höyryä posket lommolla jotakuinkin koko ajan. Nyt mökillä kun höyryää luonnostaankin vähemmän, niin 15mg nestettä riittää muutama pikahöyräisy silloin tällöin.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  18. #18
    Itse olen kummastellut sitä, että joku pystyy saamaan överit nikotiinista höyryttelemällä. Siis jos se pitää paikkansa, että yhden savukkeen määrän höyryttelemiseen menee parisenkymmentä minuuttia. Pari tupakaa vetää helposti putkeen ilman övereitä eli pitäisi pössytellä 40 min esim 18mgtä. Tulisik se kehno olo sittenkin ihan vaan tuosta höyryttelystä oli nikotiinipitoisuus mikä hyvänsä?

     
     
  19. #19
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Samaa olen itsekkin ihmetellyt, siis tuota että 20min pitäisi imailla että vastaa yhtä tupakkaa. Lähinnä nämä överit tulevat siitä kun höyrystä nikotiini imeytyy hitaammin kuin savusta, imaillaan pitkän aikaa kun ei ole vielä tarvetta tyydytetty ja sitten alkaa imeytymään. Tupakkaa pystyy posttamaan 2-4 ilman ongelmia mutta kun drippailee 10mg nestettä 4mg sijaan niin aika nopeaan alkaa tuntua kuin pää alkaisi kipeytyä.

     
     
  20. #20
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Happarivajarit voi olla yksitekijä, drippereistä ku otetaa huolella keuhkoimuja nii happea tulee vähemmän vereen vrt. tuppakista otettavat imut. Näin niiku teoreettisesti. Kylhän jotkut imee se tupakkia ku hullu mulkkua!

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •