Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 115

Aihe: Nikotiinista vieroittujien kerho

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    77

    Nikotiinista vieroittujien kerho

    Laitetaanpas tällainen tukiryhmä aluilleen, kun itse koitan päästä itse pääperkeleestä eroon. Haeskelin puhtaan nikotiinin terveyshaittoja ja onhan niitä:
    • supistaa verisuonia
    • nostaa verenpainetta
    • nostaa leposykettä
    • aiheuttaa pienten verisuonien vaurioita
    • aiheuttaa lievää sydämen sykkeen epäsäännöllisyyttä
    • heikentää hermoimpulssien toimintaa
    • aiheuttaa levottomuutta
    • dopamiini- ja serotoniiniherkkyys kärsii
    • nivelkipu


    Itsellä lähti hieman lapasesta Bargainvapourin hintojen ja uusien vehkeiden myötä: 12mg nestettä alkoi mennä tuplat vanhaan (noin 4ml päivässä) ja aloin huomaamaan joitakin noista oireista. Nyt olen alkanut tehdä sillai, että mukana kulkee aina kaksi tankkia, joissa toisessa on niksatonta ja toisessa on 12mg. Vakiona nikotiiniton on kiinni akussa ja vain jos tupakan himo kasvaa ylittämättömäksi ruuvautuu niksatankki kiinni. Nyt menee edelleen about 4ml päivässä, mutta siitä on vajaa milli nikotiinillista. Tottunut niin paljon höyryilemään melkein nonstoppia koneen ja kirjojen ääressä, että tapahan tuo oli eikä oikea riippuvuudesta johtunut pakkomielle imutella koko ajan. Niksaöverioireilu loppui sitten siihen. Ehkä joku päivä se on vaan 4ml nikotiinitonta ilman että edes hoksaan.

    Kertoilkaas muita kikkoja.

     
     
  2. #2
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos 12mg nestettä alkoi mennä tuplat niin mikset tiputtanut niksoja 6mg:hen? Silleen minä oon aina tehny, tällä hetkellä menossa ~8mg niksat.

     
     
  3. #3
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Itse suosittelisin DIY touhuja lopettelijoille, huomattavasti helpompi säädellä nikotiinin määrää. Itse puolitin nesteen pitoisuutta, parin viikon välein niin kauan että käytössä oli enää 1mg neste. Muutaman kuukauden päästä heitin nikotiinin pois kokonaan ja yllättävän nopeasti tähän vaan tottui. Tuosta millisestä nesteestä toki voi myös vielä puolittaa vaikka neljä kertaa jos tuntuu liian nopealta. Pitäisin tärkeänä myös sitä että tekee vähennyksiä omaa tahtia ja sopivan hitaasti. Monelle on käynyt niin että yrittää vähentää liian nopeasti tai liian paljon kerralla ja kohta on taas tupakka huulessa.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari Croxy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    138
    Itse alotin tammikuussa höyryttelemään 18-20 mg nesteillä. Toukokuussa aloitin käyttämään 12 mg nesteitä ja syyskuussa siirryin 6 mg nesteisiin. Nestevahvuuden vaihdot onnistunut ilman mitään ongelmia, nykyään 12 mg nesteetkin tuntuu aivan liian ärhäkiltä kurkussa.

    Tosin pitää huomioida, että alussa oli surkeammat vehkeet --> vähemmän TH.

    EDIT: itse tosiaan myös DIY-linjalla mennään nesteiden suhteen. Paljon helpompaa vaihtaa vahvuuksia "lennosta".

     
     
  5. #5
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Mä aloitin tuossa toukokuussa 18 mg nesteillä. Aika nopeesti siitä sitten pudotin 12 mg nesteisiin, kun oli sitä ongelmaa, että tulee höyryteltyä aika perkeleesti ja tuli ihan liikaa nikotiinia (jalat ja kädet kylmänä ym. niksaöverikuvotuksia). Viimeisen tipautuksen tein pari kuukautta sitten 9 mg nesteisiin. Lempinestettä kun saa myös 6 mg ja 12 mg vahvuuksina niin niistä saa sekoittamalla sen 9 mg. Kyllä se niin vaan on, että laadukkaammilla laitteilla ja suuremmilla tehoilla niksat pystyy helposti puolittamaan. Kokeilin eilen 18 mg nestettä El Toro Purosia ja nyt se TH oli todella kova ja jopa epämiellyttävä. Mutta kukin tyylillään.
    Spoileri!



     
     
  6. #6
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    en nyt millään osaa nähdä nikotiinia "pääpiruna" kuten aloitusviestissä tehtiin. Todellisessa maailmassahan nikotiini ei sinänsä aiheuta mitään tupakointiin liittyvistä merkittävistä terveysvaaroista. Samanlaisia yllä lueteltuja tilapäisiä haittavaikutuksia voi syntyä myös mm. kofeiinin nauttimisesta, tai vaikka lenkkeilystä.

    Lisäksi on osoitettu ettei nikotiini yksinään aiheuta merkittävää riippuvuutta, vaan tupakoinnin aiheuttamaan riippuvuuteen vaikuttavat yhtä lailla muut ainesosat, esim. mao-estäjät.

    Anyway, ilman niksoja nyt jo kyllä todistettavasti pärjäisi, mutta 12-24 mg nesteillä mennään eikä löydy kiinnostusta määriä vähentää, ihan vaan kurkkutuntuman vuoksi.
    Höyryteltyä tulee tosin puolet vähemmän kuin alkuaikoina.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Croxy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    138
    Ei itelläkään mitään suurta pelkoa itse nikotiinista ole, mutta tulee vaan aina jossain vaiheessa sellanen olo, että tekee mieli laskea nikotiinitasoa "puhtaamman" maun ja pienemmän TH:n toivossa. 4-6 mg on itsellä osoittautunut aika hyväksi vahvuudeksi. Saa nähdä jos joku päivä tekee mieli laskea lisään, mutta ei ainakaan vielä

     
     
  8. #8
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Nikotiinista vieroittujien kerho

    Melki kaikki tutkimukset on tupakoija vs tupakoimaton. Lisäksi keho tottuu nikotiiniin eli esimerkiksi sykkeen nousu on olematon. Eiköhän se ole parempi vaan nostaa kuntoa jos haluaa sykkeet alemmas. Toki jos höyryttelee paljon tai ns tehokkaammat vermeet, kannattanee nikotiinia laskea fiiliksen mukaan. Alkaako nämä oireet olla jo tasoa:

    "How is Heart Rate Affected By Exercise?
    Answer
    When you exercise it raises your heart rate. When you stop exercising your heart rate will go back down to your regular heart rate. No worries though it is normal."

    E. No itse asiaan. Aamulla aloittaa nollanesteellä ja menee niin pitkään ku hyvältä tuntuu. Eli kahden tankin taktiikka varmaan ok keino. Tai laimea ja normineste.
    Viimeksi muokannut tero; 08.12.13 kello 22:43.

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä PaKu81's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    84
    Tässä on nyt tullut ½ vuoden aikana tiputeltua tuota nikotiinivahvuutta 24mg --> 6mg. Kohtapuoliin voisikin jo alkaa pitämään niksatontakin matkassa tuossa rinnalla.

     
     
  10. #10
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    77
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Itse suosittelisin DIY touhuja lopettelijoille, huomattavasti helpompi säädellä nikotiinin määrää.
    Nuo nikotiinittomat onkin DIY sooseja (mustikkaa, teetä, mentolia ja niiden eri sekotussuhteita). En vain raaski turmella ihanaa valmista RY4 ja Pina Coladaa laimentelemalla ja niitä on kaapissa tällä menolla vuoden tarpeiksi jemmassa. Siksi kahden tankin taktiikka.

    Toinen juttu on toi, että jos vahvuutta laskee liiaksi, niin saattaa sortua humalatupakoimiseen jos seurassa on yksikin tupakoija jolta pummata. Kokemusta on kun koitin 6mg siirtymistä...

     
     
  11. #11
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Joo kannattaa ottaa huomioon myös tuo että jos kaljoittelee, voi mieli tehdä enemmän nikotiinia. Itse pidin "1mg aikoina" viihteillessä varmuudeksi mukana myös 5mg nestettä. Nykyään kyllä pärjää viihteelläkin ilman nikotiinia. Jos DIY tuntuu jotenkin vastenmieliseltä kannattaa ostaa valmista nestettä nikotiinilla ja samaa nestettä 0mg-versiona, niitä sitten vaan sotkemaan oikeassa suhteessa.

     
     
  12. #12
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Mulla on nikotiininvähennysyritykset jo useamman kerran päättyny siihen että rupeen höyryttämään koko ajan, ja muualla ollessa aina kun mahdollista niin vessaan tai muualle piilohöyryämään. 15mg/ml nesteellä ei tartte yleensä kuin muutaman tötsyn ottaa ni saa hyvän tyydytyksen. Miedommilla tulee kans vähän kurja olo kun imee liikaa, se niksan vahvuus tuntuu vaikuttavan aika paljon niksan vaikutukseen. Ehkä miedompaa nestettä höyryttelee sen verta enemmän että kroppa kuivahtaa pahemmin.

    Siinä mielessä tää viesti ei ehkä ihan kuulunu tän otsikon alle...
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä Vanhajahre's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    46

    Nikotiinista

    Wikipediassa aika kattava artikkeli.
    Nikotiini ? Wikipedia

     
     
  14. #14
    20mg lähettiin ja nyt 18mg menee mutta vasta vähän aikaa höyrytettykkin että varmaan kohta vaihtuu jo 12mg kun alkaa 18 olla liikaa

     
     
  15. #15
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Vaihtelevasti nyt tankeissa 10-4mg litkui, paha sanoo kun ei oo tullu mitattua millään. Vuos sit alottelin 24mg. Neste kulutuksessa huomannu et kaipaa noita vahvempii nesteit mut kyl jo tuolla 6mg menee muutaman päivän helposti

     
     
  16. #16
    Höyrypää Puskamestari's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    PKS
    Viestit
    537
    Täällä menee tällä hetkellä kanssa 6mg mehut, alussa se tais olla 18mg.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Suomen Detroit
    Viestit
    298
    18mg tällä kohtaa. Näitten jälkeen otan diy vermeet ja sekoitan itse sopivat.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari koposenpera's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    vantaa
    Viestit
    173
    12mg alottelin ja sama tahti jatkuu yhä.vielä ei ole ollut tarvetta tiputtaa alaspäin,ehkä tulevaisuudessa.kaippa tämäkin rupee tökkimään jossain vaiheessa.

     
     
  19. #19
    24 -> ~16 -> ~10 -> ratkeaminen -> 18 nyt Tiputtelen varmaan tonne 10mg tienoille parin kuukauden päästä

     
     
  20. #20
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Tiputat liikaa kerralla jos kerran ratkeat. Tiputat tuosta 18mg 16mg kieppeille ja siitä taas 14mg yms.

     
     
Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •