Tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Z-Atty-Pro V2.1

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    17

    Z-Atty-Pro V2.1

    Mistä saisi tilattua Z-Atty-Pro V2.1 O-rengas kitin halvimmalla?

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    Etolasta/motonetistä käyt hakemassa sopivat... maksaa joku 10c kappale

     
     
  3. #3
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    55
    Tilasin just tommosen ja keramisia wickejä. Millanen elinikä tollasella keraamisella on?

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    55
    Meinaa noi keraamiset ei ollu ihan halpoja..

     
     
  5. #5
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    492
    Ei ole keraamiset pötkylät saanu kehuja. Heikkoja, ei taivu pätkääkään vaan napsahtaa poikki. Ja lankaa vaikea saada kiristeltyä kun niin epätasainen.
    Tästä ei henk.koht kokemusta mutta jossain langassa nämä sai kyllä kuraa niskaan.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    No joo... ittellä vähän ristiriitaiset fiilikset noista keraamisista... 7 niitä on tullut paskottua.


    Eli tosiaan, wickit on kiveä... ja todella, TODELLA hauraita! Kun ekaa kertaa alat sitä wickiä laittamaan paikoileen, pyörittele sitä eka sormissa ja kato tarkkaan onko siinä jossain kohtaan jotain isompia "koloja". Noihin on tosi moneen jäänyt työstävaiheessa sellasia "viiltoja". Jos siitä löytyy tollanen syvempi kolo, laita wicki atoon niin päin että toi kolo on tankkiin päin. Jos toi kolo on sinne coiliin päin niin napsahtaa melkein itsestään poikki kun koitat setuppia tehä.

    Ennenkuin edes yrität tehä tohon setuppia, hommaa jostain ribbon kanthalia. Toi ribbon kanthal oli mulla se avain siihen että menikö wikki poikki, vai pääsinkö höyryämään.

    Sit lopulta kun kun pääset tekemään sitä coilia. Mulla ne wickit oli ihan helvetin nafteja siihen wickkireikään. Rauhassa, "jengaten" laitat sen wickin sinne reikään. Ja asemoit sen wickin sinne niin, että kun siinä wickissä on ne 3 pystysuunnassa olevaa uraa, ettei yksikään niistä urista osoita + postiin.

    Kun pyörität kanthalia siihen wickin ympärille, niin pistä ato kiinni modiin, ja etusormella tuet sitä wickin yläpäättä, ja pujotat sen kanthalin sieltä wickin ja + postin välistä. Älä missään nimessä kiristä liikaa!

    Kun coili on edes jotenkuten kasassa, niin aletaan hehkuttamaan. Nappipohjaan niin että koko coili hehkuu, ja kun langat hehkuu kuumana, varovasti jollain pienellä rukella painelet sen kanthalin niiden pitkittäisten urien pohjalle. Tämä vähän kiristää kanthalia jos se on löysästi kiedottu wickin ympärille, ja samalla saa kanthalin jokapaikasta kiinni wickiin. Jos tuntuu ettei se painu sinne uraan melkein kuin itsestään. Lisää hehkutusta! Kannattaa antaa sen ruuvvarinkin lämmetä, sillä jos sen kärki on kylmä, niin se jäähdyttää sen kanthalin ja kun koitat painaa sitä sinne uraan, napsahtaa wicki poikki. Eli vasta siinä kohtaa kun se coili ei lopeta hehkumista ruvarin kontaktikohdasta, voit alkaa varovasti painelemaan sitä kanthalia sinne uran pohjalle. Tämän teet joka kiepille, ja joka uran kohdalla! (tästä syystä alussa asemmoidaan wicki niin, eittei yksikään noista urista ole postin takana)

    Mutta, sit kun ton saa toimimaan, niin itse ainakin tykkäsin tosta enepi kun meshistä.



    EDIT: Niin ja se tärkein noiden keraamisten wickien kanssa. Mulla kesti toimiva setup helposti yli viikon, joho sisälty nesteiden vaihtoa ja varmaan 14 tankillista höyryttelyä. Tuntu ettei toi setuppi "kulu" ollenkaan. Eli jos siinä ei ole mitään vikaan. ÄLÄ KORJAA SITÄ!

    Wikan wickini paskoin kun "no jos mä muuttaisin tota"... ja naps...

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    55
    Siinäpä oli perinpohjanen vastaus! Kiitos!

     
     
  8. #8
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    17
    Itse ajattelin kokeilla silicaa tuossa.

     
     
  9. #9
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    17
    Tilasin itse tuon puffilta ja näyttäisi että tuossa wikin välissä ei ole mitään tiivistettä. Vielä siis tehtaan setup käytössä. Tarvitseeko siihen laittaa tiivistettä jos tekee esim. meshistä vastuksen?

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    Nope. helpottaa tosin alussa kun meshi ei pääse maadoittumaan wikkireijästä, mutta ainakin mulla siitä tukista tuli sit niin ohut että ei wikannu kunnolla.

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    55
    Olipa kallis pettymys.. Ite en oikeen pidä, ehkä jos totuttelis jonkinaikaa niin vois oppia pitämään. Nyt myynnissä foorumilla.

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    55
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rade84 Näytä viesti
    Itse ajattelin kokeilla silicaa tuossa.
    kerro kuinka toimi. Oma nyt myynnissä, niin en ala räpeltää.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •