Sivu 3 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456713 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 262

Aihe: Edulliset DIY nesteet - hankinta

  1. #41
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vapa Näytä viesti
    Kiitos ideoista! No eihän se sinänsä kauhen hintasta ole, mutta jos vertaa vaikka inan tiivareihin. 10ml putelista saa 20% mauilla tehtyä 50ml, joka maksaa inalla jotain 2 ja 3 € välistä. Mutta jokatapauksessa aion copsaa kokeilla!
    Jos halvinta lähtee hakemaan niin Atmoksen tiivareille varmaan aika vaikea pärjätä. Maksaa toki paljon yksi pullo, mutta ~5% riittää. Inaweran Tino d'milano osastonkin tiivarit toimii mainiosti alle 10% itellä eli oiskohan vieläkin halvempaa.

    Kannattaa myös toki varautua siihen, että ensimmäiset kokkailut ei välttämättä tule olemaan mitään herkkua ja osa tiivareista ei vaan toimi niin millään. Hakuammuntaa kai tämäkin.

     
     
  2. #42
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Pink Mulen Green Labelille peukku täältäkin, aina sieltä tilatessa nappaan pari pulloa mukaan.

     
     
  3. #43
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Pink Mulen Green Labelille peukku täältäkin, aina sieltä tilatessa nappaan pari pulloa mukaan.
    Sultahan se suositus tais meikäläisellekin tulla.
    Kiitokset vaan.

     
     
  4. #44
    Onko se hyvää, senverran ainakin huokeita, että lisäis vain mausteet?

     
     
  5. #45
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    On hyvää. Ei mitään sivumakuja tai -tuoksuja, vain sitä ittiään.

     
     
  6. #46
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Jos ei vielä tosta meikäläisen tyrkytyksestä tullut ilmi, niin kyllä se on.
    Tosin, en ole Greeniä kokeillut kuin 0mg, joten niksalliseen en ota kantaa.

     
     
  7. #47
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Jos halvinta lähtee hakemaan niin Atmoksen tiivareille varmaan aika vaikea pärjätä. Maksaa toki paljon yksi pullo, mutta ~5% riittää. Inaweran Tino d'milano osastonkin tiivarit toimii mainiosti alle 10% itellä eli oiskohan vieläkin halvempaa.

    Kannattaa myös toki varautua siihen, että ensimmäiset kokkailut ei välttämättä tule olemaan mitään herkkua ja osa tiivareista ei vaan toimi niin millään. Hakuammuntaa kai tämäkin.
    Kyllä, juuri näin. Atmokselta löytyy suosituksia sen omasta ketjusta. Uskaltaisin väittää, että ihan muutamalla tiivarilla pääsee alkuun. Mulla tais olla alussa kolme vai oliko neljä. Maut on niin paljon parempia itse sekoitettuna, kun muistaa alkaa laimeemmasta suhteesta.
    Mulla ei oo myöskään ollu mitään valittamista ego2-sivuston basen kanssa, kunhan ei vaan ota sitä bio jotakin. (Olimpa nyt todella spesifi, mutta siis sama kuin mitä muut on sanoneet.)

    Seuraava mietintä on, että mitä tiivareita tilaisis, eli oma maku. Kahvin makuista järkevää kamaa ei mulle oo ainakaan vielä vastaan tullut, hedelmäiset ja marjaiset on aika turvallisia.
    Sitten kun niksapohjat ja 0-baza on sulla käsissä niin sekottelet isomman setin kerrallaan. Sitten ei tarvii kun lisäillä tiivareita. Kätevää ja tosiaan ihan edullistakin.
    Tiivareita tosiaan saa ihan mukavasti kotimaastakin, täydennystä saat aika nopeastikin kunhan vaan sitä pohjaa on valmiina.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  8. #48
    Noniin, vain 300ml mahtui pinkmulen halvempiin posteihin(yht 22€). Tuohon kun summataan laatutiivarit, niin pääsen johonkin 1.7€ tuntumaan per 12ml valmista e-juissia@kotona aka 17€/120ml@12mg ish. 30/70 pgvg
    Sanoisin jotta aletaan olla pohjalukemissa? Jos vaikka vertaa esmokeirland select valmislitkuihin posteineen, niin 30ml pottu maksaa 15€+postit. Rahana ero on 51€ versus 160€(+posti) @320ml
    Säästö n.120€
    Viimeksi muokannut Esa vuke; 09.01.14 kello 15:50.

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    224
    Kyllä... omat nesteet tulee niin perkeleen halvoiksi. Mulla on inaweran tiivareita tossa joku 6 kpl, kun oon ennenkin vähän kokkaillut. Mansikka ja vesimeloni ainakin menee. Monet inan maut vaatii makeutusta, siksi on loput maut jäänyt käyttämättä, kun en vielä etyylimaltolia omista.
    Täytyy nyt alkuun vaan tilata kyprokselta niksat, jotta pääsee alkuun. Arizona höyryiltä nyt kärsii 100ml vpg:tä ostaa, ja höyrytellä sitä kunnes tilaa pinkmulelta baset ja jotain tiivareita (: Ei tässä kiirettä oo...

     
     
  10. #50
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Täysin vedetöntä VG:tä on suht vaikee löytää höyryputiikeista, se kun on turhan kiinteetä höyryteltäväksi sellaisenaan
    Wrong

     
     
  11. #51
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Noniin, vain 300ml mahtui pinkmulen halvempiin posteihin(yht 21€).
    Öh..?
    Mulla tuli 1.2 litraa baseja + läjä tiivareita PM:ltä 15.68€ posteillla.

    Pro tip: ottakaa GLS, jos tilaatte painavampaa kamaa.

     
     
  12. #52
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Wrong
    No, kerroppa norminesteille (ts. yleisesti höyryttelykaupasta löytyvä) tarkotettu clearo, carto tai ato, joka 100% VG:tä antaa höyrytellä ilman dry hittejä..?

     
     
  13. #53
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Riippuu vähän siitä, mitä tarkoitetaan.
    Justfogin topcoilit antavat höyrytellä tätä 95% VGtä parit hatsit per kallistus, mutta onko se sitten ketjuhöyryttelyä on eri asia, pikemminkin assisted tai autodripping.
    Ketjuvapottelussa on esimerkiksi Aspireille aivan liian jänkkiä samoin, kuin Diablolle ohmin coililla 2.5 mm vaijeriin.
    KGO & Twist

     
     
  14. #54
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    No, kerroppa norminesteille (ts. yleisesti höyryttelykaupasta löytyvä) tarkotettu clearo, carto tai ato, joka 100% VG:tä antaa höyrytellä ilman dry hittejä..?
    Toi mun heitto nyt oli vain vastauksena (tai vastalauseena ) seuraavaan: "Täysin vedetöntä VG:tä on suht vaikee löytää höyryputiikeista, se kun on turhan kiinteetä höyryteltäväksi sellaisenaan". Tässä ei puhuta vakioclearosta, kartosta tai atosta mitään. Nusnus

    Totta kuitenkin on se että ns. markettihöyryttimille ilman modauksia puhdas VG on liian jankkia. Mutta, esimerkiksi ihan perus Protank omakäärimällä pumpuliatopäällä toimii hienosti paksummallakin liisterillä. Pitää vain optimoida setupit kulloiselle nesteelle

     
     
  15. #55
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Öh..?
    Mulla tuli 1.2 litraa baseja + läjä tiivareita PM:ltä 15.68€ posteillla.

    Pro tip: ottakaa GLS, jos tilaatte painavampaa kamaa.
    Tuo 21-22€ oli kokonaishinta, postit oli 8,7€

     
     
  16. #56
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lähinnä mun pointti oli tossa, että höyrykaupat ei pahemmin 100% (trollille lisätty selventävä boldaus ja alleviivaus ) VG:tä, koska sen höyryttely ei yleisesti myytävillä "vakio"höyryttimillä onnistu.
    Sama, kuin jos dieselmoottoreita ei autoissa olis, niin kuinka monen huoltoaseman luulisitte myyvän sitä?

     
     
  17. #57
    Näin se yleensä on. Jo pelkästää VG pohjan makustaminen, esim Capella Flavorilla, tuo 15-20% PG pitoisuuden valmiissa juississa. Joten maustamisen jälkeen se onkin enään 85/15 vgpg!

    Joten, jos haluaa mahdollisimman VG pitoisen nesteen, pitää ostaa sitä missä EI ole vettä vielä mukana!

    On tietysti mahdollista esim alkoholipohjaisesta flavorista haihduttaa alkoholi pois jne. Mutta tuo 85% on aikatavalla max VG pitoisuus, mikä on mahdollista saavuttaa, vaikka käyttäisi sitä vedetöntä pohjaa(0mg)

     
     
  18. #58
    Höyrypää nakke's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    977
    Liquidy/FlavoursVPG Power Smoke Baza 100ml :: Ego²

    Tuo on todella suosittua pohjaa. Tuossa on 50PG/50VG -suhde. Valikosta valitset haluamasi nikotiinipitoisuuden ja sitten vain makutiivistettä sekaan. Toki voit myös ostaa vahvinta (36mg/ml) pohjaa ja laimentaa sitä 0mg/ml pohjalla, jotta saat tarkasti haluamasi nikotiinipitoisuuden. Pitää muistaa, että esim. lisäämällä 20% makutiivistettä 18mg pohjaan valmiista nesteestä tulee 14,4mg ja niin edelleen.
    Sigelei 75WTC - G-Tube - Vertex RDA - Viggo RDA


     
     
  19. #59
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Mä en ole enää ihan varma, onko aiheeseen palaaminen hedelmällistä, mutta...
    Parahin Charun, jos oikeasti tiedät nesteitä, joiden OIKEA VG-pitoisuus on yli 95% tai VG-tiivisteitä JA jotka EIVÄT sisällä etyylialkaloideja tahi alkoholia olisin hyvin kiitollinen moisesta tiedosta.
    Karu totuus kun taitaa olla, että ehdot täyttäviä ei juuri löydy.
    Mitä tulee taasen tapon pointtiin, niin jos mukaan lasketaan myös itsetehdyt atopäät alkaa porsaanreikiä olla vaikka koko laumalle.
    Eli selkeyden (ja ratakiskon) vuoksi kriteerin pitäisi kuulua "kartot, klearot tehdaspäillä ja tankkiatot", drippiatojen (HUOM! EI RDA, koska ratakisko on halpaa )mukaanlukemista en oikein jymmärrä.
    KGO & Twist

     
     
  20. #60
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Mä en ole enää ihan varma, onko aiheeseen palaaminen hedelmällistä, mutta...
    En minäkään, mutta...

    Otetaan nyt esimerkiksi neste, jota olen itse kokkaillut; mentolkiteitä liotettuna VPG-pohjaan (0% vettä!) niin paljon kuin liukenee, sitä sitten 100% VG-pohjaan (Welhon Olympiania, jossa siis on vettä seassa, joskin suht vähän) ~5-10 tippaa/10ml, niin aletaan olla aika lähellä noita sun hakemia lukuja (joskaan en ymmärrä, mitä tekemistä valmisnesteillä on tässä kohtaa, kun kuitenkin aikasemmin tässä ketjussa on pelkistä pohjista puhuttu?) ja vaikka toi Olympian ei ole vedetöntä ja tuon VPG-pohjankin voi vaihtaa vielä vedettömään VG:hen, niin toi on silti jo niin jankkia, että edes ~20 asteessa ei löysällä #200 meshwickillä jaksa wickata riittävästi..

    Mulla nyt oikeesti on sun pointti mennyt kokonaan ohi, kun omani oli suunnilleen; vedetöntä VG:tä ei myydä monessakaan (jos yhdessäkään..?) höyrykaupassa, koska sen höyryttäminen heidän myymillään laitteilla ei onnistu järkevästi, ts. ei sovellu käyttötarkoitukseen siinä kohtaa.
    Näin ainakin itse asian järkeilisin, koska oletettavasti suurin osa kauppojen asiakkaista ei rakentele itse atopäitään, tai käytä RBA:ta, jolloin tuon vedettömän VG:n käyttö ei onnistu tai ole järkevää.

    Ne taas, jotka tietävät haluavansa vedetöntä VG:tä, varmaan osaavat sitä itsekin etsiä esim. eBaystä..?


    Oliko nyt riittävän ratakiskoa trollillekin?

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •