Tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Maku puuttuu?

  1. #1
    Höyrykonkari Joensuu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    114

    Maku puuttuu?

    Hei!

    Tällainen kysymys nousi missä ajattelin että kokeneemmat saattais osata auttaa. Oon harrastellut vasta pari viikkoa joten kaikki on vähän opettelua.

    Näytin vapefesteillä varmaan niin surkealta kun palasin illalla kasin jälkeen kyselemään että oisko joku mun kolmesta arvasta voittanut, että sain sitten lohdutuspalkinnoksi pienen pullon Faded Vapesin Godfatheria 18mg/ml muodossa.

    Koittelin nyt höyrystellä sitä SMOKin RDA:lla, 1,8Ω vastuksella, ja eGo-VV:llä (mulla on myös Lavatube 2.1 käytössä mutta (ainoa) akku latauksessa) sen kaikilla volttiasetuksilla (kokonaiset kolme, 3,3V, 3,8V ja 4,3V). Tuoreet keitetyt vanut.

    Nestettä ilmailin tän pari päivää, su-ti.

    Ja siis: Ei maistu kummemmin miltään. Siis, tuohan tuoksuu ihan mielettömän vahvasti joltain vaniljavanukkaalta, höyryäkin tulee ihan runsaasti. Throat hittiä on paljon - yleensä höyrystelen miedompia, 0mg, 8mg ja 12mg nesteitä. Höyrykin vielä tuoksuu vaniljaiselta, mut suussa ei maistu mitään.

    Onko ajatuksia, mitä teen väärin, vai onks toi vaan niin mieto neste?

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari Joensuu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    114
    Hmh, jatkanut tässä vielä höyryttelyä, ja ihan on kuin ilmaa vetelis, paitsi nikotiinihitti. 2ohm iClear 16:sta samoilla volteilla höyräilty @37:n RY4 maistuu moninverroin vahvemmalta, vaikka Godfather tuoksuu valtavasti vahvemmalta. Ihan ku tekisin nyt jotain tosi outoa tässä.

    Edit: Vaihdoin vanut ja tiputtelin samaista RY4:ää RDA:han. Sama tällä, paljon isompi maku kuin kummisedässä.
    Viimeksi muokannut Joensuu; 27.11.13 kello 03:02.

     
     
  3. #3
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Maku herkästi katoaa jos pumpulia on liikaa, laitat sellasen palan sinne että se mahtuu liikkumaan coilin sisällä kun pumpuli on vielä kuivaa se nimittäin turppoaa aikalailla. Toinen vaihtoehto on että nesteen pitää antaa tekeytyä, otat korkin pois ja annat viikon verran hengittää jossain ja sitten maistelet uudemman kerran.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari Joensuu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    114
    Ehkä se vaatii tosiaan enemmän ilmausta. Nyt äsken oli Kummisedän kanssa reilusti vähemmän pumpulia kuin RY4:n, vaikka kyllä se aika tiiviisti siellä oli molemmilla kokeiluilla. Eli pitää testata seuraavalla kerralla myös ohkaisemman pumpulikaistaleen kanssa. Kiitti vinkistä!

    Palailen asiaan, tältä päivältä täytyy jo mennä nukkumaan.

     
     
  5. #5
    Höyrykone Nisca's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    1,238
    Mullakaa godfather suoraan maistunu miltään muutaku niksalta.. nyt tossa paripäivää ollu ilman korkkia et kohta vois testailla

     
     
  6. #6
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Se noissa valmisnesteissä on ongelma että makua liikaa tai liian vähän Ja jotkut maut alkaa maistumaan vasta meshillä. Tai sitte parempi silica / pumpulisetup, enemmän tehoa pienemmälle alueelle että käy kuumempana. DIY nesteillä pystyy laittamaan makua reilummin että alkaa maistua. Toki ADV nesteillä en itse taas liikaakaan makua halua, ei ainakaan makeaa mikä voi alkaa etomaan enemmän höyrytettynä.

    Muutenkin jotkut maut ei oikein tunnu vaan aina maistuvan paljoa miltään. Ainakaan jos vertaa vahvempiin makuihin. Silti noita mietojakin tulee höyryttyä välillä. Vanilija on yksi mikä alkuun maistuu mutta hetken päästä tuntuu ettei mitään makua. Jotkut menthol ja salmiakki jne iskee taas aina melki setupilla ku setupilla. Anis kanssa yksi mikä maistuu aika varmasti aina jos vähänkin makuna.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Joensuu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    114
    Näin melkein viikkoa myöhemmin, ei kyllä mitään eroa. Hento vaniljainen maku, mutta eipä paljon muuta. Eipä ainakaan tuota tuu valmissekoituksena tilailtua jos en vielä keksi jotain mitä tuolle tekis. Pumpulikaistaletta oon kokeillut ihan ohutta ja paksua ja siltä väliltä. Tehoja oon testannut 7 ja 13 watin väliltä. 13 W:llä kärähtää tosi nopeasti, mut missään vaiheessa maku ei ainakaan silleen kovin tuntuvasti lisäänny.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari Joensuu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    114
    Ihme juttuja. Löin nestettä huvikseni myös pesemääni CE8:iin. Tulos: Höyryä enemmän ja nopeammin, mutta vielä vähemmän makua kuin tuolla RDA:lla.

    Pakko varmaan päätellä tästä että mun makuaisti tarvii vaan jotain vahvempaa. Onneks tää ei kuitenkaan maistu pahalta, eli kyllähän tän höyrystelee menemään tuosta pois. :P

    Kiitti vinkeistä jätkät anyways!

    EDIT: Ja paskat, watteja se vaan kaipas. 11W:llä on jo reippaasti enemmän makua.

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Paronen's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    190
    Löytyhän se ratkasu.... mut näin alottelijana hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille..

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •