Apple

Valmistaja: Totally Wicked
Kotisivu: http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/
Hinta ostohetkellä: 8.90€ (10ml)
Ostopaikka: http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/
Alennuskoodi: BFC81 (-7.5%)
Nikotiinipitoisuus: 36mg (Super High)
PG / VG: PG
Pakkaus: Lasipullo + erillinen pipetti

Totally Wicked on yksi vanhimpia ja tunnetuimpia e-savuke kauppoja. Alkuperäinen "Red Label" resepti on ilmeisesti pysynyt muuttumattoman aina alkuajoista asti ja useimmat mehua kokeilleet siitä tuntuvat pitävän. Nestettä myytiin ennen vain 30ml pullossa eikä minkäänlaisia näytekokoja ole ollut saatavilla, tästä syystä itse en ole koskaan aiemmin nestettä kokeillut. Nyt nestettä myydään 5ml, 10ml ja 30ml pulloissa. Vahvuuksia on tarjolla kuusi, 0mg, 8mg, 11mg, 18mg, 24mg sekä 36mg ja makuvaihtoehtoja on kolmisenkymmentä.

TW e-neste on varsin kallista tavaraa varsinkin pienissä pulloissa. 5ml ja 10ml pullossa neste maksaa melkein 90snt/ml, 30ml pullossa hinta tippuu 73snt:n/ml, tämäkin on vielä huomattavasti kalliimpaa kuin useimmat muut merkit.

Näyttävän nettisivun lisäksi myös tuotteet toimitetaan varsin tyylikkäästi pakattuna. Itse neste on sinetöidyssä ja lapsiturvallisessa lasipullossa pakattuna pehmustettuun pahvilaatikkoon. Toisessa, pehmustetussa laatikossa on pipetti jonka voi halutessaa ruuvata pulloon korkin tilalle. Sitten nämä kaksi laatikkoa on vielä pakattu kolmanteen laatikkoon. Tyylikästä? Kyllä. Liioiteltua? Kyllä. Tarpeellista tai käytännöllistä? Ei. Kaikki muu roina nestettä, pulloa ja pipettiä lukuunottamatta lensi nimittäin välittömästi roskikseen. Ottaisin mielellään vain nuo viimeksi mainitut jos se tiputtaisi hintaa edes parilla sentillä tai vielä mieluummin vain perinteisen muovipullon. Olen aina ollut sitä mieltä että lasipullojen ja pipettien käyttö on todella epäkäytännöllistä varsinkin ulkona liikkuessa. Jos lähettyvillä on pöytä tai muu tasainen alusta niin täyttö vielä sujuu kohtuu ripeästi mutta esimerkiksi pipetin ulkoreunaan jäävän nesteen joudut aina pyyhkäisemään pullon reunaan jollet halua nestepisaroita ympäriinsä. Myös pullon käyttöönotto on uskomattoman hankalaa. Ensin pitää poistaa sinettimuovi joka tuntuu lähtevän vain pieninä suikaleina ja pahimmassa tapauksessa myös sormet ovat suikaleina mattoveitsen jäljiltä. Tämän jälkeen pitää lapsiturvallisen korkin alta poistaa tulppa jonka mukana menee aina jonkin verran nestettä hukkaan ja useimmiten nestettä lentää irtoavan tulpan mukana ympäriinsä. Tulipahan valitettua, onneksi itse e-neste on positiivinen yllätys ja TW:n palvelu on ainakin tähän asti toiminut moitteetta.

Tuoksu ei ole kovin voimakas eikä se hirveästi muistuta omenaa, mielestäni tuoksussa on vain jotain hedelmäsekoitusta ja hieman mausteisuutta. Väriltään neste on tummahkon ruskeaa, tummempaa kuin kokeilemani TW:n tupakka e-nesteet mikä oli vähän yllättävää. Höyry maistuu hiukan happamalta, ylikypsältä omenalta tai uuniomenamaiselta. Maku on lähempänä omenatuoremehua kuin tuoretta omenaa. Maku ei ole erityisen voimakas ja korkea nikotiinipitoisuus kai peittää osan mausta mutta olen todella positiivisesti yllättynyt. Odotin tämän nimittäin maistuvan ylimakealta karkkiomenalta. TW:n omenassa on myös makeus kohdallaan, ei missään nimessä liikaa ainakaan.

36mg kurkkutuntuma on vaisuhko, en huomaa juurikaan eroa TW:n 18mg nesteisiin. Ylimääräisen nikotiinin vaikutuksen kyllä huomasin pitemmän käytön jälkeen pään jomotuksena. 36mg pullon hankin testimielessä ja aioin sitä laimentaa testin jälkeen. Höyryntuotto on ehkä hieman heikompaa kuin Dekangin e-nesteillä mutta ei mitään mistä pisteitä voisi vähentää.

Arvosana: 8 / 10