Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 84

Aihe: Mekaanisen modin akut - suojattu vai suojaamaton?

  1. #41
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaskassa Näytä viesti
    Kiitokset vastauksista! Pakko se on sit kokeilla noita itse kasattavia atoja. Onko tämä hyvä: $14.39 Kayfun Lite Styled Rebuildable Atomizer (4.5mL) - clear tank section at FastTech - Worldwide Free Shipping ?

    Kumpi kannattaa noista kickeistä ottaa voltti vai watti säätöinen, vai onko väliä?
    Tuo linkkisi Kayfun on itelle ihan hyvä mut kaikki ei tykkää kaikista. 510 kierre on lyhyt eikä yletä kaikissa modeissa.

    Kokeile ensin ilman kickiä. Tosin wattisäätöinenkään ei tuolla paljon maksa. https://www.fasttech.com/p/1501000

    edit. Tuon kayfunin sisässä on valmiiksi setup, 1.8 ohm. Siitä näkee että sen ei tarvi olla niin viimesen päälle ja toimii silti. Kick säädettynä 11-12 w antaa sillä mukavasti höyryä.
    Ilman kickiä jää höyry vaatimattomaksi varsinkin vajaalla akulla.
    Aina kannattaa kattoo joku youtube video ohjeeksi jos aihe ei oo tuttu.
    Viimeksi muokannut rulez; 02.10.14 kello 20:50. Syy: Lisäys

     
     
  2. #42
    No niin elikkä tilaan ton kayfun liten, mitäs kaikkee muuta tohon mukaan tarvii että pääsee itse rakentelemaan? Ainakin näitä varmaan $2.28 Pre-made Wires and Wicks for Atomizer (50-Pack) 50-pack - 33 AWG / 1.8ohm / 4-wick at FastTech - Worldwide Free Shipping ?

     
     
  3. #43
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaskassa Näytä viesti
    No niin elikkä tilaan ton kayfun liten, mitäs kaikkee muuta tohon mukaan tarvii että pääsee itse rakentelemaan? Ainakin näitä varmaan $2.28 Pre-made Wires and Wicks for Atomizer (50-Pack) 50-pack - 33 AWG / 1.8ohm / 4-wick at FastTech - Worldwide Free Shipping ?
    Ei, kun tilaat kanthalia ja teet ite sen vastuksen. Noista valmiista ei tuu kun harmia.

     
     
  4. #44
    Elikkä kanthalia ja tota narua?

     
     
  5. #45
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaskassa Näytä viesti
    Elikkä kanthalia ja tota narua?
    Kayfun Lite Organic Cotton and Micro Coil Build - YouTube

     
     
  6. #46
    Voi helkkari luin tuosta kayfun litestä ja jokatoisella melkein joku vuoto ongelma tossa.. Onko suositella jotain parempaa suunnilleen samassa hintaluokassa? Kiitos linkistä AMPR!

     
     
  7. #47
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaskassa Näytä viesti
    Voi helkkari luin tuosta kayfun litestä ja jokatoisella melkein joku vuoto ongelma tossa.. Onko suositella jotain parempaa suunnilleen samassa hintaluokassa? Kiitos linkistä AMPR!
    Vuoto-ongelma johtuu siitä että on liian vähän wickiainetta ja liian juoksevaa nestettä. Ehkä jos ihan aloittelija oot, niin ottasin vielä sen clearon suosiolla enkä lähtis vielä noihin rakenneltaviin ollenkaan. Tai sitten molemmat, jos sattuu rakenneltavan kans menemään hermot niin nappaa sen clearon paikolleen ja ottaa höyryt

    edit: Älä ainakaan pelkkään itse-rakennettavaan vielä turvaudu.

     
     
  8. #48
    Joo löytyy vielä backup clearot ja ego akut ! Aattelin vaan huvikseen kokeilla tota itse näpertelyä, jospa sen joskus oppii.

     
     
  9. #49
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaskassa Näytä viesti
    Joo löytyy vielä backup clearot ja ego akut ! Aattelin vaan huvikseen kokeilla tota itse näpertelyä, jospa sen joskus oppii.
    Rakentelun oppii kyllä nopeasti kun tietää mitä tekee, ei se mitään rakettitiedettä ole. Rohkeasti vain kokeilemaan.

     
     
  10. #50
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    Joo siis jos laitteita löytyy, niin miksei sitä testais ite rakennella. Meinasin nyt vaan ettei kannata pelkkään rakenneltavaan nojautua, sen kans nimittäin saattaa ensimmäisen parin päivän aikana mennä hermot, mutta kyllä sen sitten oppii.

     
     
  11. #51
    Heitättekö vielä osa listan mitä ton kayfunin kanssa pitää tilata että sais kaikki kamat kerralla.

     
     
  12. #52
    Mitenkä paksua ton kanthalin pitäisi olla?

     
     
  13. #53
    Höyrypää phage4i's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki,FI
    Viestit
    747
    Kaiffariin .32mm kanthal on aika passeli. Siitä pyörität 2 - 2.5mm halkasijalla coilin 5/6kieppiä ni bueno ~1.0ohm -> Hyvät höyryt.
    Natureg0ing is a must..pd!

     
     
  14. #54
    Smoked_Vaping
    Vieras
    Niin...mitään rakettitiedettä rakentelu ei ole, mutta kyllä perusasiat kannattaisi tarkistaa. Tuolla olisi Jaskassa ihan hyvä rba-kysymys/ketjuhakemisto, johon suosittelisin tutustumaan(itselle ainakin osoittautunut toimivaksi):
    http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...hakemisto.html

    Coilit kannattaa sitten tietysti itse aina mitata...suoraan tollaisilla ohjeilla tekeminen kuten "teet parin millin halkaisijan 5/6 kieppiä ja saat jotain"...ei ole mielestäni alkuunkaan toimiva ja turvallinen tapa aloittelijalle.

     
     
  15. #55
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    3
    Hei.

    Mulla on Kiinan Nemesis ja siinä nokassa. Kayfun/Russian91% klooni: https://www.fasttech.com/p/1552300

    Akkuna mulla on ollut käytössä näitä: Keeppower 18650 akut - Akkulasta

    Nyt on alkanu mietityttään, että pitäisikö minun turvallisuuden takia vaihtaa IMR akkuihin. Mun järki sano tilatessa akkuja, että pitäisi olla turvapiirillinen akku, mutta ilmeisesti RBA-vehkeiden kanssa ei pitäisi käyttää turvapiirillisiä akkuja. Miksi ei?

     
     
  16. #56
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 08.02.21 kello 00:37.

     
     
  17. #57
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    3
    Olen pyrkinyt tekemään noin 1 ohmin setuppeja, mutta ne on välillä venynyt tuonne 1,7 ohmiin ja nämäkin ovat olleet itteni mielestä ihan hyviä.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Suojapiirilliset akut on yleensä ICR akkuja. Iso kapasiteetti, pienemmät purkuvirrat. Suojapiirit niissä on koska ICR akku tykkää päästää väärinkäytettynä toimintasavut (ja muutakin) ulos.

    IMR/hybridi akut on turvallisempia jos kyrvähtävät, ja antavat tarvittavan suuren purkuvirran. Käytännön kapasiteetti ei myöskään ole pienempi, koska vain sillä kapasiteetilla joka tulee ulos käyttökelpoisella jännitealueella mekaaniseen, esim 3.7V ja up, on merkitystä. Nuo isotehoiset ICR:t antaa piiiitkään tehoa siellä alle 3.5 voltissa jolla ei mitään väliä putkessa.

    10A jatkuva purku riittää 0.5 ohmin setuppiin, ja moni tykkää että se minimi mekaanisiin. Käytännössä 20-30A kannattaa ostaa kun niitäkin saatavilla hyvin.
    Eli olet sitä mieltä, että voin jatkaa turvallisin mielin näitten nykyisten akkujen kanssa?

    Olisiko suositella Akkulasta jotain tosihyviä ja turvallisia akkuja?

     
     
  18. #58
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 08.02.21 kello 00:37.

     
     
  19. #59
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    EDIT: Kohta varmaan saa uloskantohintaan (no, AW:n uloskantohintaan ) AW IMR 18650 2000 mah akkua monesta paikasta kun 2200 tulee. Hemmetin hyvä akku kaiffarin ajeluun mekaanisella.
    No eipä toi 11,50 egee / kpl paha ole. Koskas toi 2200 mAh akku pitäis tulla myyntiin?

     
     
  20. #60
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    13
    tulipas eka suojapiiritön akku postiin. eli kuinka alas tuon akun jännitteen saa päästää ennenkuin laittaa takasin laturiin? olen kuullut että nuita voi myös yliladata, joten ilmoittaahan tuo laturi (vihreällä valolla) kun se on täynnä

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •