Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 32

Aihe: ROK Star aloituspaketti

  1. #1
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    ROK Star aloituspaketti

    Arvio ROK Star - aloituspaketista

    Hankittu: www.rokuniversal.co.uk

    Hinta: 44,99 £ + toimituskulut Suomeen 1.luokan kirjeenä 9,99 £

    Toimitusaika: 8 vrk

    Pakkauksen sisältö:

    1 kpl 950 mAh akku
    1 kpl 650 mAh akku
    2 kpl ROK Star atomisaattori
    2 kpl nestesäiliö
    2 kpl suojakorkki
    6 kpl suukappale
    2 + 2 kpl ilma-aukon säädin (2kpl irrallaan, 2kpl kiinni akuissa)
    1 kpl USB - laturi
    1 kpl käyttöohje
    1 kpl pahvilaatiko muotoilluin pehmustein

    Akkujen kierre 510 - yhteensopiva. Atomisaattori puolestaan sopii ainoastaan ROK Starin omaan akkuun.

    Arviota tehdessäni käytin e-neesteenä Totally Wicked Black Label Tobacco Range Cherry Cheroot 14mg -nestettä.

    Sanallinen arvio:

    Laitteen yleisilme on mielestäni hyvin tyylikäs ja viimeistelty. Erityisesti kiinnitysklipsillä varustettu varsin tiukka suojakorkki kruunaa ulkonäön. Korkki myös tekee laitteesta itse itsensä suojakotelon. Oheisessa kuvassa 1 on nähtävillä laite koottuna sekä 950 mAh että 650 mAh akuin. Vertailun vuoksi rinnalla on Tornado, joka siis on eri laite, eikä kuulu nyt arvioitavaan pakkaukseen. Oikeastaan ainut kauneusvirhe on muuten tuhdissa rungossa oleva ampiaisvyötärö akun ja atomisaattorin liitoskohdassa. Kapea kohta lienee suunniteltu lähinnä ilma-aukon säätimen käytettävyyden kannalta. Suukappale on mainiosti muotoiltu juuri sopivan litteäksi.

    Akunkesto on mielestäni juuri sitä, mitä tämän kokoiselta laitteelta sopii odottaa. Hienoutena akuissa on erityinen merkkivalo, joka kertoo akun varaustilan kolmen askeleen mittavälillä (täysi - puolillaan - lähes tyhjä). Lisäksi käyttökytkimessä on lukitus, joka on ainakin minulla toiminut moitteetta. Käyttökytkin on puolipehmeää kumia ja vaikuttaa ihan jämerältä kuten koko laitekin. Ulkonäöllisesti kova ja metallin värinen kytkin olisi ehkä tyylikkäämpi. Akussa on myös jo aiemmin mainitsemani ilma-aukon säädin, jolla voi vaikuttaa imujen "tiukkuuteen".

    Atomisaattori on myös nähtävissä kuvissa 2 ja 3. Rakenteeltaan se muistuttaa esim. joidenkin clearimisaattorien atomisaattoreita. Hyvin lyhyt sydänlanka kulkee melko hennon näköisen vastuskierukan läpi. Atomisaattori muodostaa varsinaisen nestesäilöin pohjaosan. Hieman monimutkainen säiliö-atomisaattori-suukappale -kokonaisuus näyttäisi oikein käytettynä olevan silti tiivis. Yhtään varsinaisia nestevuotoja en ole vielä saanut aikaan. Nestesäiliössä on erityinen vanusuodatin, joka ainakin minulla on estänyt tehokkaasti e-nesteen tiivistymisen suukappaleeseen. Akun ja atomisaattorin väliseen liitokseen kyllä kondensoituu vähän nestettä, ei kuitenkaan sellaista määrää jota ei ehtisi puhdistaa akun latauksen yhteydessä. Atomisaattorin eliniästä en voi uuden laitteeni kohdalla sanoa vielä mitään. ROK tosin kehaisee sivuillaan atomisaattorinsa olevan lujatekoinen ja patentoitu.

    Säiliön täyttö vaatii hieman huolellisuutta. En ryhtyisi siihen muutaman oluen jälkeen ravintolapöydässä tai liikkuvassa ajoneuvossa. Laitteen kenttätäytettävyys on kehno, mutta onneksi säiliö on reilun kokoinen; oikein täytettynä siihen mahtunee noin 2 ml nestettä. Itse ottaisin pidemmäksi ajaksi kotoa lähtiessäni mukaan aloituspaketin molemmat kokoonpanot akut täyteen ladattuina ja nestesäiliöt täynnä. Näin laitteet toimivat samalla toistensa varajärjestelminä taistelussa atomisaattorihäiriöiden ja akkujen tyhjentymisen seurauksia vastaan. Nesteentäyttöhommat tällä laitteella siis jättäisin kotioloihin.

    Höyryntuotto on kiitettävän tasalaatuista ja nesteen kulutus kokolailla Tornado Tankin tasoa. Nesteen kuluminen on nähdäkseni niin käyttäjäkohtainen asia, että voin puhua vain omasta puolestani. Kulutus on kuitenkin suurempi kuin vaikkapa 901-atomisaattorin suoratiputuksessa. Mauntuotto on näkemykseni mukaan parempi kuin vertailukohtana pitämäni Tornado Tankin, mutta häviää silti selvästi hyväkuntoiselle suoratiputetulle 901-atomisaattorille. Hyvänä puolena silti mainittakoon, että ainuttakaan kuivaa ja palanutta höyryä en ole ROK Starista saanut. Kunhan säiliössä on nestettä, tietenkin. Kurkkutuntuma oli asiallinen, 14mg nesteeni koko potentiaali tuli hyödynnetyksi.

    Käyttöohje on selvästi englantia äidinkielenään käyttävän kirjoittama. Lyhyesti, selkeästi, tyhjentävästi ja hauskasti kirjoitettu. Yksi parhaista näkemistäni ohjelappusista. Ohjeessa on esimerkiksi otettu kansantajuisesti kantaa atomisaattorin ja säiliön yhdistävän kierteisen kone-elimen kiristysmomenttiin. Myös ilma-aluksessa matkustamisen haasteita laitteen kannalta on käsitelty lyhyesti. Ohje kannattaakin lukea tarkasti, jotta tämän uudentyypisen laitteen käyttö tulee alusta pitäen tutuksi.

    Yhteenvetona sanottakoon ROK Starin olevan tyylikäs, tehokas ja viimeistelty laite, joka sopii takuulla niihin hionompiinkin tilaisuuksiin. Kielteiset ajatukset rajoittuvat lähinnä tarkkuutta vaativaan nesteen täyttöön ja hieman odotuksiani lievempään mauntuottoon.

    Pisteet:

    Ulkonäkö 10/10
    Akunkesto 8/10
    Käyttökytkin 9/10
    Mauntuotto 7/10
    Höyryntuotto 8/10
    Kurkkutuntuma 9/10
    Käytettävyys 9/10
    Huollon helppous 6/10
    Hinta-laatu 9/10


    Disclaimer: Tämä arvio perustuu omaan mielipiteeseeni, joka kumpuaa omista havainnoistani. En väitä yksittäisen mielipiteeni voivan antaa kattavaa kuvaa asioiden todellisesta luonteesta. En vastaa kirjoitukseni mahdollisista virheistä (ajatus-, asia-, kirjoitus- ja kielioppivirheet).
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg ROKS.jpg (127.3 kt, 770 katselukertaa)

     
     
  2. #2
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Hyvä arvostelu ja vielä parempi amerikkalais tyyppinen vastuu vapaus teksti

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Kiitos paljon.

    Ehkä tuo vapaudu vastuusta -kortti täyttää huumorikiintiötäkin, mutta vaikka tällä foorumilla onkin vain ammattilaisia, tahdikkaita amatöörejä ja fiksuja aloittelijoita, voi tekstin eksyä lukemaan myös joku väärällä asenteella liikkuva ulkopuolinen. Disclaimerini ovat juuri heitä varten.

    Arviostani jäi puuttumaan sellainen tarkennus tuosta kondensionestovanusta, että vaikka se estääkin suukappaleen kostumisen, niin itseensä se sitten kerääkin ihan reippaasti nestettä. Onneksi vanu on helppo kaivaa varovasti pois paikoiltaan ja kuivata yhtä varovasti vaikkapa talouspaperilla painelemalla.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Edelleen päivitys arvioon:

    Nestesäiliötä ja atomisaattoria liittäessä on syytä varoa kiristämästä liikaa. Liika kiristys saattaa aiheuttaa liikaa puristusta säiliön keskellä kulkevaan ilmaputkeen, mikä puolestaan voi murtaa säiliön suukappaleen puoleisen seinän.

    Ohjekirja kyllä mainitsee "sormikireyden" ja pienen (todella pienen) merkin säiliössä, joka tulee kohdistaa akun käyttökytkimen kanssa. Kaikki tästä ylimenevä kiristys voi siis olla liikaa. Oikein kiristettyyn säiliö-atomisaattoriliitokseen saattaa jäädä jopa pieni rako näkyviin ulospäin, mutta tämä ei ole kuitenkaan tiivistävä pinta. Huolellinen siis on oltava, mutta kuten jo olen sanonut, tämän laitteen suurin heikkous on hankala nesteen täyttö.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Nyt olen vetänyt ensimmäisestä atomisaattorista läpi noin 30 ml nestettä. Suurin osa siitä on ollut ROKin omaa ja "virallista" pg-tavaraa, mutta mukana on ollut myös itsesekoitettuja ja vg-voittoisia nesteitä.

    Eiliseen saakka toiminta on ollut tasaisen moitteetonta. Sitten tein ilmeisesti virheen täyttäessäni säiliön itsesekoitetulla tuhdin suklaisella vg-nesteellä. Tuo säiliöllinen höyrystyi vielä maukkaana, mutta seuraavan täytön jälkeen maku muuttui todella palaneeksi. Höyryä kyllä syntyi entiseen tapaan. Lähempi tarkastelu osoitti atomisaattorin vastuksen olevan melko kuonainen.

    Nyt upotin atomisaattorin vodkaan. Onneksi atomisaattorin kompakti koko mahdollistaa pienen pesuastian ja pienen vodkamäärän (n.4ml) käytön. Ei kulu tarpeettomasti hyvää janojuomaa.

    Annan atomisaattorin nyt olla upotettuna vodkaansa pari vuorokautta ja kokeilen sitten kuivapolttoa.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Vuorokauden liotuksen jälkeen kuivasin atomisaattorista pahimmat pois. Käytin atomisaattorin ilman nestettä ja säiliötä kolme kertaa peräjälkeen punahehkuiseksi. Viimeisellä hehkutuskerralla tiputin suoraan vastuslangan onkaloon vodkaa.

    Lopuksi puhalsin keuhkoistani ilmaa atomisaattorin läpi ja kuivailin törkeimmät roiskeet talouspaperilla. Ihan normaalia puhdistustouhua siis, ilman mitään erityisiä kikkailuja.

    Lopputulos oli hyvä. Atomisaattori toimii kuten ennenkin ja maku on palautunut normaaliksi. Ei enää lainkaan palaneen makua. Arjen kestotesti jatkukoon.

    Sain tänään myös postia ROKilta. He ovat tehneet teknisiä parannuksia atomisaattoriin, suojakorkkiin ja ennen kaikkea säiliöön. Saatekirjeen mukaan kaikki heidän aloituspakkauksensa ja varaosansa ovat jatkossa tätä uutta mallia.

    Kirje myös kiitti ylitsevuotavan kohteliaasti "pioneeriasiakasta" ja esitteli uusittujen osien ominaisuuksia.

    Eikä siinä kaikki, kirjeen mukana tuli 2kpl uusia atomisaattoreita, 2kpl uusia suojakorkkeja ja 2kpl uusia säiliöitä ilmaisena päivityksenä aiemmin hankkimaani vanhanmalliseen aloituspakkaukseen.

    Erityisesti tämä uusi säiliö vaikuttaa kieltämättä nyt todella sikamaisen tukevalta. Siinä on metallinen ulkokuori jonka suojissa on uudesta kestävämmästä muovista valmistettu varsinainen nestesäiliö.

    Myös atomisaattorin ja säiliön välistä liitosta on ilmeisesti koetettu saada vielä entistäkin tiiviimmäksi.

    Oikeastaan ainoa heti ilmenevä miinus on, että nämä uudet osat eivät ole yhteensopivia vanhojen osien kanssa. Onneksi kuitenkin samat suukappaleet ja akut sopivat niin vanhoihin kuin uusiinkin osiin.

    Kokonaisuutena mielestäni erittäin hienoa palvelua. Vanhaa asiakasta ei unohdettu. Upeaa.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Ensimmäisestä atomisaattorista on nyt kulkenut läpi n. 50 ml nestettä. 30 ml kohdalla tekemäni puhdistuksen jälkeen ei ongelmia ole ilmennyt. Atomisaattori suoriutuu edelleen lähes uudenveroisesti ja olenkin tyytyväinen ainakin tämän yksilön kestävyyteen. Aivan viime päivinä olen törmännyt lieviin kontaktihäiriöihin akun ja atomisaattorin liitoksessa. Diagnosoituani asiaa olen tullut siihen johtopäätökseen, että vika on atomisaattorin liitännässä. Iän tuomaa kulumaa.

    Käytössä on edelleen myös ensimmäinen nestekammio, joka on siis sitä vanhaa ja huterampaa mallia. Nyt säiliö on alkanut osoittaa hajoamisen merkkejä. Jo aiemmin ilmenneet halkeamat ovat nyt ruvenneet hikoilemaan e-nestettä säiliön ulkopinnalle. Toivottavasti ROKin uudet, metallikuoriset säiliöt osoittautuvat käytössä paremmiksi.

    Kokonaisuutena olen ollut todella tyytyväinen... mutta tätä viestiä kirjoittaessani tapahtui jotakin varsin valitettavaa. Minulla oli aloituspakkauksen mukana tullut pienempi 650 mAh akku latautumassa, kun haistoin sähköisen palaneen käryn, joka yhä leijailee huoneessa näiden näppäinten painallusten kaikuessa. Virtalähde ja usb-laturi olivat normaalilämpöisiä ja kunnossa, mutta akku oli tulikuuma ja sylki ulos ohutta mustaa savua. Usb-laturi vilkutti vihreää valoaan erikoisessa rytmissä (selvästi ohjelmoitu, ei hakkurin rytmi), mikä lienee ollut jonkinlainen häiriövaroitus.

    Akku mykistyi tämän seurauksena täysin ja pehmeä käyttöpainike akun kyljessä on kovettunut liikkumattomaksi. Todella harmittavaa, mutta nyt saan tilaisuuden testata ROKin asiakaspalvelun tasoa tällaisella synkällä aiheella.

     
     
  8. #8
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    4

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Kiitos hyvästä arvostelusta, laitoin juuri tuon tilaukseen. Katsotaan miten tuo pärjää normi Ego-T:hen verrattuna. Raportoidaan kunhan käyttökokemusta saa.

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pr0ser Näytä viesti
    Kiitos hyvästä arvostelusta, laitoin juuri tuon tilaukseen. Katsotaan miten tuo pärjää normi Ego-T:hen verrattuna. Raportoidaan kunhan käyttökokemusta saa.
    Mukavaa, jos tästä oli sinulle iloa. Kiitos itsellesi.

    Kirjoitin ROKille palautetta tuosta tussahtaneesta akusta ja sainkin vastauksen alle vuorokaudessa. Asiakaspalvelu oli erittäin kiinnostunut tapahtuneesta ja pyysi minua palauttamaan akun ja laturin tutkimuksia varten. Luonnollisesti tapahtunut luvattiin myös hyvittää.

    Kysyin heiltä lisäksi, voinko käyttää muiden ROK Star -akkujeni lataamiseen TW Tornadon laturia nyt kun ainoa virallinen ROK-laturini lähti britteihin vaihtoon. Samanlainenhan tuo laturi varmaankin on, mutta halusin "takuunpitävän" hyväksynnän eri merkkiselle laturille. Olin oikeastaan hieman yllättynyt kun ROKin asiakaspalvelu antoi minulle luvan käyttää kilpailijan tuotetta omansa kanssa.

    Nyt vain odottelen ROKin ehdotusta hyvityksestä. Uusi akku ja laturi riittäisivät mainiosti.

     
     
  10. #10
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    4

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Noniin, vihdoinkin saapui tämä ROK Star ja ensivaikutelma itse laitteesta on todella laadukas. Laite ei tunnu lainkaan kiinalaiselta halpavehkeeltä kuten Ego-T. Ensimmäiset höyryt olivat todella hyvät, ei palaneen makua ja höyryä riittää tarpeeksi. Mikä parasta tätä ei tarvitse imeä voimalla, vaan vastus on todella pieni. Hakkaa Ego-T:n pikaisella kokeilulla 10-0. Pitää toivoa, ettei tämä ala vuotamaan.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Pr0ser, sinulla varmaan on jo ne uudet säiliöt setissäsi, ne metallikuoriset. Niiden luulisi olevan aika kestävät ja vuotamattomat, mutta kaikkea voi tietysti sattua.

    Sain tänään ROKilta uuden akun ja laturin korvaukseksi kärähtäneestä. Lisäksi uusi akku on 950 mAh kun hajonnut oli 650 mAh. Mielestäni asiallista ja nopeaa toimintaa.

     
     
  12. #12
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    4

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Jep, metallikuoriset säiliöt löytyy, toistaiseksi eivät ole ainakaan vuotaneet. Täyttämisessä pitää olla tarkkana, ettei innostu liikaa ja vedä säiliötä piripintaan. Kerran tuohon tuli sorruttua ja litkuthan siitä pääsi suuhun. Sen verran fiksu laite, että pitänee tilata muutama atomisaattori varastoon.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Minulle kävi sama juttu, innostuin laitteesta ja päätin koota varaosavaraston. Kun sitten sain vielä tuon ilmaisen päivityksen ROKilta, tuntuu että osia on nyt jopa turhan paljon varastossa, varsinkin kun ensimmäinen atomisaattori se vaan kestää ja kestää. Varmuusvarasto on tietysti hyvä olla, mutta kuinka paljon siihen kannattaa sitoa pääomaa, on sitten tapauskohtainen juttu.

    Minun ROK Star -kamani tällä hetkellä: 3 x 950 mAh akku (ilmahanoineen), 2 x vanha korkki, 2 x uusi korkki, 3 x vanha säiliö, 3 x uusi säiliö, 4 x vanha atomisaattori, 3 x uusi atomisaattori, 16 x suukappale, 2 x ilmahana 1 x laturi.

    Tuohan se tietysti mielenrauhaa kun tietää voivansa korvata suosikkilaitteensa rikkoutuneet osat heti uusilla.

     
     
  14. #14

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Täähän vaikuttaakin mielenkiintoselta laitteelta. Oon tässy nyt muutaman päivän (tai siis yön töissä) ettiskelly uutta tankillista laitetta kokeeksi kun en oikein ikinä innostunu tuosta eGo-T laitteesta muuten kun akkujen osalta.. Eipähän vaan näytä varastossa noita olevan ja taitaa ilmeisesti olla vaan tuon yhden kaupan myymä juttu :-\. Ainoa asia mikä tässä on jäänyt vaivaamaan on että mitenkäs näistä saa tuotta kurkkutuntumaa verrattaen vaikka eGon perusakkuun ja LR-bogeen?

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Olet oikeassa siinä, että yksi mainitsematta jäänyt huono puoli Starissa on sen harvinaisuus. Käsitykseni mukaan se todellakin on saatavana vain ROKilta. Mutta toisaalta, eikö persoonallisen ja erikoisen vastapainona ole muutenkin aina hankalampi saatavuus? Ei mikään joka jannun eGo, vaan ehta ROK.

    Myönnän, että arvosteluni käsittelee kurkkutuntumaa hieman epämääräisesti. Vertailusta eGoon en osaa sanoa mitään kun en eGoa ole koskaan kokeillut. Jostain alitajuisesta syystä mallinimi eGo ällöttää minua, mikä on toiminut vasta-aiheena ostopäätökselle. Ehkä parhaiten eGoon rinnastettava vertailukohde voisi olla Tornado, mistä minulla on runsaasti kokemuksia. Minusta ROK Starin kurkkutuntumantuottokyky on noin 20% parempi kuin perusakkuisen Tornado Tankin normaaliresistanssisella atomisaattorilla. Tämä on tietenkin subjektiivinen arvio, sillä minun kurkkuni on varmasti hieman erilainen kuin omasi. Mainittakoon, että en ole varsinaisesti kurkkutuntumamies, vaan paremminkin höyry- ja makumies.

     
     
  16. #16

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    No harvinainen tai ei, niin eilen niitä oli kauppaan ilmestynyt ja omani laitoin tilaukseen . Alotuspakkauksen otin ja yhden ylimääräisen aton. Huvikseni otin myös kokeiluun heidän omia nesteitä (menthol ja absintti). Rahaahan taas meni 100€+... Että toivottavasti olisi omaan mieleen laite. Onko se sun ensimmäinen ato vielä toiminnassa? Nyt sitten vaan jännäillään pakettia kotiin
    Jostain syystä sivustolla vaan lukee ostokseni tilana "jälkitilauksessa"..

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Uskon, että pidät laitteesta. Minä ainakin pidän todella paljon, mutta makuja on monia, tietenkin.

    ROKin omat nesteet ovat kalliita, mutta todella hyviä. Absinttia en ole maistanut, mutta tuo Mountain menthol on mielestäni hiton hienostunut neste. Kirjoitin siitä arvostelunkin tuonne käyttäjien nestearvosteluosioon.

    Ensimmäinen atomisaattorini on yhä käytössä. Olen tosin alkanut käyttää rinnalla myös uutta atomisaattoria. Uuden ja vanhan välillä ei ole oikeastaan mitään eroa. Sen olen kuitenkin todennut, että VG ei välttämättä täysin sovi tälle laitteelle. Jonkin aikaa VG:n käytön jälkeen alkaa syntyä palanutta makua, jonka saa pois esim. vodkapesulla tai yhden PG säiliöllisen höyryttämisellä. Käytänkin nykyisin ainoastaan PG-nesteitä Starilla.

    Käyttöohje muuten kieltää vesipesun. Olen siihen kerran syyllistynyt, mutta ei rikkoutunut atomisaattori siitäkään.

    Tuohon tilauksesi tilaan en osaa sanoa muuta kuin että ainakin nyt ROKin kaupassa Star on loppu. Tilauspainikkeen kohdalla todetaan lisäksi: "ennakkotilaa nyt saadaksesi pikatoimituksen maaliskuun puolivälissä".

     
     
  18. #18

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    No hitto enpäs ite huomannu tuota ennakkotilauskohtaa tuolta. No kunhan tulee... Joo olin tuon arvostelusi jo lukenutkin samoin kun kaikki jutut tältä foorumilta jotka käsittelevät tätä laitetta.. Tosin ei kyllä joo taida kovin monella tätä olla käytössä.

    PG:tä olen muutenki käyttäny jo pitkään kun ei oikein tuo paksu VG tunnu käyvän mihinkään tankkiin saatikaan bogeihin joita olen nyt lähinnä käyttänyt.

    Todella tyytyväinen olen jos atot kestää noin hyvin käyttöä!! Kun tällä hetkellä käytän pelkkiä lr-bogeja jotka joutuu uusimaan 3-5 päivän välein kun tehot hiipuu.

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Kestävä vaikutelma näistä atomisaattoreista on tullut. Tosin, en tiedä mitä teen väärin kun en yleensäkään saa atomisaattoreita pilalle kovin usein. Paitsi TW:ltä hankittuja Tornado Tank atomisaattoreita, ne tuntuvat hajoavan aivan liian nopeasti.

    Tätä ensimmäistä Star-atomisaattoria olen pessyt vain kahdesti. Kerran siis viinalla ja kerran piruuttani vedellä. Mutta noihinkin pesuihin päädyin VG:n käytön jälkeen. Tätä myöhemmin käyttöön ottamaani olen höyryttänyt pelkästään PG:llä, eikä ainakaan n. 15 ml jälkeen pesun tarvetta ole ilmennyt. Luulen, että luovun näiden pesemisestä kokonaan. Höyrytän vaan menemään minkä kestävät.

    Olisi todella mielenkiintoista kuulla myöhemmin kuinka pitkään höyrytyssuoritteeseen nämä yltävät sinun käytössäsi.

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: ROK Star aloituspaketti

    Taitaa olla tuo Velhon Super Tank sama laite, mutta ilman tekstejä?
    Kovasti on ainakin saman näköinen tuo ST, joka itselleni saapui toissapäivänä.
    Itsekin olen kovin tyytyväinen ollut tuohon laitteeseen, tosin kyseessä on ensimmäinen e-savukkeeni joten vertailupohjaa ei ole, mutta analogisten käryttely loppui kuin seinään. Varsinkin akkukesto (950mAh) on itselleni varsin riittävä, pystyy päivän höyryttelemään ongelmitta ja yöksi lataukseen. Voi olla että menisi toinenkin päivä samalla latauksella, mutta jännite laskee täysin varmasti, eikä viitsi ottaa riskiä että loppuu kesken kaiken.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •