Sivu 2 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 253

Aihe: Mielialahäiriöt ja mielialalääkitykset: Kokemuksia ja mielipiteitä

  1. #21
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mokwai Näytä viesti
    Joo annettakoon anteeksi koska muutin myös tuolloin aika tiuhaan tahtiin, juoksin ristiin rastiin yksityisen ja julkisen väliä jne.. Eihän ne tiedot siirtyneet kaikista paikoista ja yksikän lääkäri ei minua kuukautta pidempään nähnyt.. Bipon diagnosointi oikeaoppisesti vaatii kuitenkin puolen vuoden tarkkailun.. Työterveydessä saivat sitten tarpeeksi dataa kun kävin pidemmän aikaa ja kiitos Diacor, sain oikean diagnoosin ja oikeiden lääkkeiden haku saattoi alkaa. Onhan se silti vittumaista että 4 vuotta minua hoidettiin väärin ja manioissani tein tyhmyyksiä (Masennuslääkkeet ei oo hyväks kakssuuntaselle yksinään ). Onneksi virheistään oppii ja minulla ei ole tapana katkeroitua mistään.. Itsellähän tämä on aika pitkältä periytynyt homma (Tai no taipumus tähän periytyy, ei itse sairaus) ja isän kuolema pisti isot rullat päässä pyörimään

    Jos on oikeesti Barole pienikin epäilys niin varaa se aika. Mitä sä siinä häviät? Jonot voi olla pitkät mutta kun sanot että tarvitset jeesiä, kyl ne sulle ajan etsii ja sithän se säännöllistyy kun ekan kerran pääset käymään.. Omalekurin kautta lähete psykpolille.. Mullakin on enimmäkseen hypomanioita ja masennuksia. Sitten noita sekamuotosia on aika paljon (Sillon pahat keskittymishäiriöt, ärtyminen, vitutus, lievät agressiokohtaukset, paniikit..).. Mutta kun vihdoin ne oikeat napit osu kohdalle (TIETENKIN ne sisältää yhden lääkkeen jolla on patentti voimassa ja se siis maksaa aiiiiivan vitusti ) elämä on normaalia, tunnen ilot ja surut mutta en vajoa pohjalle tai ammu aivan liian yli..
    No, alkuvuodesta valmistun mielenterveys- ja päihdepuolelle lähihoitajaksi niin on koulusta saatua tietoa, ja näitä mielenterveysongelmia on ihan roppakaupalla lähipiirissä niin kokemustakin on. Ja niinhän se on, masennuslääkkeet buustaa maniaa aika tehokkaasti... On niin lieviä nämä oireet mutta niitä kuitenkin on, niin ehkäpä tuo pitäis. Nyt on vaan heikompi jakso niin oon vittupäinen, väsyny, kyyninen ja aikaansaamaton, vaikkakin vaan murto-osan vrt. aikaan ennen lääkitystä..
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  2. #22
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    No, alkuvuodesta valmistun mielenterveys- ja päihdepuolelle lähihoitajaksi niin on koulusta saatua tietoa, ja näitä mielenterveysongelmia on ihan roppakaupalla lähipiirissä niin kokemustakin on. Ja niinhän se on, masennuslääkkeet buustaa maniaa aika tehokkaasti... On niin lieviä nämä oireet mutta niitä kuitenkin on, niin ehkäpä tuo pitäis. Nyt on vaan heikompi jakso niin oon vittupäinen, väsyny, kyyninen ja aikaansaamaton, vaikkakin vaan murto-osan vrt. aikaan ennen lääkitystä..
    RESPECT! Tuo on ala jota olen itse aina halunnut opiskella ja jolla olen halunnut työskennellä mutta oman taustani vuoksi esim oma hoitohenkilökunta on aika jyrkästi multa sen "kieltänyt".. Joten raukkamaisesti pysyn it-alalla Mutta sinun kaltaisia ihmisiä tarvitaan ja töitä varmasti riittää!

    No mutta sullahan on sitten lievä sekamuoto päällä. Teen nyt sen mitä itse käskin ihmisten olla tekemättä, oot lievän sortin bipo2 niinku määki ;D


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  3. #23
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Ihan suoraan masennukseen en lääkkeitä syö, mutta hermosärkyyn käytetään samoja lääkkeitä...

    Selkä leikattiin viime vuoden juhannuksena, kirurgi oli hyvä ja leikkaus meni hyvin. Tosin vauriot olivat jo niin pahoja ennen leikkausta, että päivän jos olisin tullut myöhemmin ei tarttis kävellä enää.

    Alkuun annettiin Lyricaa 75mgx3/pvä mistä katto ja lattia vaihtoi paikkaa+ persoonallisuushäiriöitä. Samalla Tramadolia 50mgx8+Buranaa ja Panadolia. Kuuri loppui, kivut ei. Tässä vaiheessa mut lähetettiin särkylääkkeisiin erikoistuneelle lääkärille, joka suostui määräämään mulle maksimissaan Arcoxiaa (Tulehduslääke). Soittelin pari kertaan perään ja hänestä tuli yht' äkkiä järjettömän kiireinen eikä vastannut enää edes soittopyyntöihin.

    Yleisellä puolella kävin ja sain Norfleksia, mikä olikin hyvä lääke. Tehosi ja jaksoin taas jatkaa kävelemisen opettelua. Yllättäen Norflex loppui apteekeista kesällä, eikä sitä tullut enää koko vuonna lisää, vaikka sitä aina lupailtiin. Tässä vaiheessa muuten mainittakoon, että koko ajan tappelin vakuutusyhtiö Tapiolan kanssa siitä, korvaako tapaturma vakuutus tämän (ei korvannut sit loppuejn lopuksi, eikä mennyt työtapaturmanakaan, vaikka oli töissä tapahtunut. Kiitos samaisen lafkan). Kävin hieronnassa+akupunktiossa ja hoidin kaikilla rahoilla mitä tililtä löytyi kuntoani.

    No jossain vaiheessa ne pikimiehenkin rahat loppuu ja kävin kyselemässä vaihtoehtoista lääkitystä. Sirdalud ei tee muuta kuin väsyttää ja norflexia ei enää ollut. Sain Crampitonia, mikä todettiin viikossa jännän makuiseksi ranskanpastilliksi. Selvittelin yötä myöten vaihtoehtoja ja otin tietoisen riskin kysymällä Rivatril 0.5mg relaksantiksi+Tramadol 50mgx8 muuttamista 100mg retardiksi.

    Tämä ihme kyllä kävi lääkärille ja Tramalin määrä laski 200mg päivässä, Rivatrilia söin 1mg päivässä. Pystyin jo käymään salilla tekemässä kevyttä aerobista ja vähän selkälihasliikkeitä. Tällä mentiin 3kk, kunnes jouduin käymään uudella lääkärillä ja ilman tutkimista "NÄÄ ON IHAN HIRVEITÄ LÄÄKKEITÄ, ET SINÄ NUORI MIES NÄITÄ SAA SYÖDÄ!" Yksityiselle mars ja respat uusiksi. Tätä rumbaa jatkui syksyn+alkutalven ja samalla tuli sit päätös siitä et mun kuntouttaminen on jo turhaa, koska olen terve (oikea pohjelihas tod. näk. lopun ikää halvaantunut) ja ortopedikin ehdotteli jo lokakuussa "että jospa palaisit takas töihin". Yksikään lääkäri ei ollut tähän mennessä muuten kokeillutkaan onko mun selkä tai jalka kipeä.

    1.1.2013 kortistoon, laiton irtisanominen ja siitä käytiin vähän sanaharkkaa liiton kautta. Jonkinlaisen korvauksen sain, mutta pääasiassa jäi kuva, että Liitto on tehty nykyään nuolemaan työnantajien persettä. Kiitoksena Tapiolalla paskasta palvelusta korjautin autoa n. 10'000 euron edestä.

    Rivaril auttoi selvästi, mutta annos oli alkanut kasvaa... Mikään opparifani en ole, enkä tykkää siitä että en muista mitään tai että en pysty toimimaan. Kuitenkin norflex todettiin tässä vaiheessa kun sitä taas sai, toimimattomaksi.

    Maaliskuussa löytyi voimia hakea uusi duuni omin voimin, mikään laitos ei suostunut auttamaan, koska olen nuori, 36v mies. eikä mussa enää mitää vikaa ole, leikkaushan meni jo. Kävin edelleen samalla lääkärillä, joka oli mulle Rivatrilia määrännyt, koska luottamus oli jo syntynyt molemmin puolin, mutta hän vaihtoi lafkaa. Uusi lekuri oli yllättäen tuo josta syömäni lääkkeet pitää lopettaa heti. Tuli lähete kipupolille ja sieltä tuli suoraan lappu, että SSRI tai SNRI lääkitys.

    Soitin tuolle lääkärille ja sanoin, että sellaista päivää ei ole vielä tullutkaan kun noita suostun syömään. Vaihtoehtona tarjottiin Ei kelan korvaamaa yllättäen helvetin kallista lääkettä, jossa on saatanallinen sivuvaikutuslista.

    HV! ja kohti työterveyttä. Siellä ilmoitin heti kärkeen, että olen nähnyt sit jos jonkinlaista puoskaria ja haluan ihan oikealle lääkärille. no sellainen löytyikin ja sain lähetteen Fysiatriaan ja kipulääkkeisiin erikoistuneelle lekurille. Omasta pussista tietty, kun ei työnantajan sopimus korvaa, mutta menköön... Tämän jälkeen mulle annettiin oma työterveyslääkäri, joka on ollut myös päihdepuolella ja ymmärtää esim. Rivatriliin liittyvät riskit. Hänen kanssaan annos on nyt saatu pienennettyä 4 mg:stä päivä 2mg:hen. Tramadol retard hexal 100mg pidetään edelleen käytössä. Samalla lähti lähete Hasaan ja kuntoutus aloitettiin uudestaan.

    Voin sanoa et välillä on ollut pienellä miehellä voimat vähän loppu. Ja olen ihan varma, että ilman Rivatrilia olisin kärsinyt pahoista masennusoireista.

    Nyt on onneksi valoa tunnelin päässä, ainoastaan pari pientä lihasta on kuollut nilkasta. Mutta isot lihakset voi tehdä niiden työt.

    Puuh, wall of text mutta lukekaa jos jaksatte...
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  4. #24
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Ihan suoraan masennukseen en lääkkeitä syö, mutta hermosärkyyn käytetään samoja lääkkeitä...

    Selkä leikattiin viime vuoden juhannuksena, kirurgi oli hyvä ja leikkaus meni hyvin. Tosin vauriot olivat jo niin pahoja ennen leikkausta, että päivän jos olisin tullut myöhemmin ei tarttis kävellä enää.

    Alkuun annettiin Lyricaa 75mgx3/pvä mistä katto ja lattia vaihtoi paikkaa+ persoonallisuushäiriöitä. Samalla Tramadolia 50mgx8+Buranaa ja Panadolia. Kuuri loppui, kivut ei. Tässä vaiheessa mut lähetettiin särkylääkkeisiin erikoistuneelle lääkärille, joka suostui määräämään mulle maksimissaan Arcoxiaa (Tulehduslääke). Soittelin pari kertaan perään ja hänestä tuli yht' äkkiä järjettömän kiireinen eikä vastannut enää edes soittopyyntöihin.

    Yleisellä puolella kävin ja sain Norfleksia, mikä olikin hyvä lääke. Tehosi ja jaksoin taas jatkaa kävelemisen opettelua. Yllättäen Norflex loppui apteekeista kesällä, eikä sitä tullut enää koko vuonna lisää, vaikka sitä aina lupailtiin. Tässä vaiheessa muuten mainittakoon, että koko ajan tappelin vakuutusyhtiö Tapiolan kanssa siitä, korvaako tapaturma vakuutus tämän (ei korvannut sit loppuejn lopuksi, eikä mennyt työtapaturmanakaan, vaikka oli töissä tapahtunut. Kiitos samaisen lafkan). Kävin hieronnassa+akupunktiossa ja hoidin kaikilla rahoilla mitä tililtä löytyi kuntoani.

    No jossain vaiheessa ne pikimiehenkin rahat loppuu ja kävin kyselemässä vaihtoehtoista lääkitystä. Sirdalud ei tee muuta kuin väsyttää ja norflexia ei enää ollut. Sain Crampitonia, mikä todettiin viikossa jännän makuiseksi ranskanpastilliksi. Selvittelin yötä myöten vaihtoehtoja ja otin tietoisen riskin kysymällä Rivatril 0.5mg relaksantiksi+Tramadol 50mgx8 muuttamista 100mg retardiksi.

    Tämä ihme kyllä kävi lääkärille ja Tramalin määrä laski 200mg päivässä, Rivatrilia söin 1mg päivässä. Pystyin jo käymään salilla tekemässä kevyttä aerobista ja vähän selkälihasliikkeitä. Tällä mentiin 3kk, kunnes jouduin käymään uudella lääkärillä ja ilman tutkimista "NÄÄ ON IHAN HIRVEITÄ LÄÄKKEITÄ, ET SINÄ NUORI MIES NÄITÄ SAA SYÖDÄ!" Yksityiselle mars ja respat uusiksi. Tätä rumbaa jatkui syksyn+alkutalven ja samalla tuli sit päätös siitä et mun kuntouttaminen on jo turhaa, koska olen terve (oikea pohjelihas tod. näk. lopun ikää halvaantunut) ja ortopedikin ehdotteli jo lokakuussa "että jospa palaisit takas töihin". Yksikään lääkäri ei ollut tähän mennessä muuten kokeillutkaan onko mun selkä tai jalka kipeä.

    1.1.2013 kortistoon, laiton irtisanominen ja siitä käytiin vähän sanaharkkaa liiton kautta. Jonkinlaisen korvauksen sain, mutta pääasiassa jäi kuva, että Liitto on tehty nykyään nuolemaan työnantajien persettä. Kiitoksena Tapiolalla paskasta palvelusta korjautin autoa n. 10'000 euron edestä.

    Rivaril auttoi selvästi, mutta annos oli alkanut kasvaa... Mikään opparifani en ole, enkä tykkää siitä että en muista mitään tai että en pysty toimimaan. Kuitenkin norflex todettiin tässä vaiheessa kun sitä taas sai, toimimattomaksi.

    Maaliskuussa löytyi voimia hakea uusi duuni omin voimin, mikään laitos ei suostunut auttamaan, koska olen nuori, 36v mies. eikä mussa enää mitää vikaa ole, leikkaushan meni jo. Kävin edelleen samalla lääkärillä, joka oli mulle Rivatrilia määrännyt, koska luottamus oli jo syntynyt molemmin puolin, mutta hän vaihtoi lafkaa. Uusi lekuri oli yllättäen tuo josta syömäni lääkkeet pitää lopettaa heti. Tuli lähete kipupolille ja sieltä tuli suoraan lappu, että SSRI tai SNRI lääkitys.

    Soitin tuolle lääkärille ja sanoin, että sellaista päivää ei ole vielä tullutkaan kun noita suostun syömään. Vaihtoehtona tarjottiin Ei kelan korvaamaa yllättäen helvetin kallista lääkettä, jossa on saatanallinen sivuvaikutuslista.

    HV! ja kohti työterveyttä. Siellä ilmoitin heti kärkeen, että olen nähnyt sit jos jonkinlaista puoskaria ja haluan ihan oikealle lääkärille. no sellainen löytyikin ja sain lähetteen Fysiatriaan ja kipulääkkeisiin erikoistuneelle lekurille. Omasta pussista tietty, kun ei työnantajan sopimus korvaa, mutta menköön... Tämän jälkeen mulle annettiin oma työterveyslääkäri, joka on ollut myös päihdepuolella ja ymmärtää esim. Rivatriliin liittyvät riskit. Hänen kanssaan annos on nyt saatu pienennettyä 4 mg:stä päivä 2mg:hen. Tramadol retard hexal 100mg pidetään edelleen käytössä. Samalla lähti lähete Hasaan ja kuntoutus aloitettiin uudestaan.

    Voin sanoa et välillä on ollut pienellä miehellä voimat vähän loppu. Ja olen ihan varma, että ilman Rivatrilia olisin kärsinyt pahoista masennusoireista.

    Nyt on onneksi valoa tunnelin päässä, ainoastaan pari pientä lihasta on kuollut nilkasta. Mutta isot lihakset voi tehdä niiden työt.

    Puuh, wall of text mutta lukekaa jos jaksatte...
    Kohtalontoveri osittain.. Mulla on todella outo kipulääketoleranssi jonka olen saanut äidiltäni. Buranalla ei oo mitään osaa tässä kropassa.. No kuumeen laskuun se käy tunniks kaheks mutta sit sekin vaikutus lähtee.. Selkä on pituuden takia tuusannuuskana ollut aina.. Skolioosit ja välilevyn pullistumat.. Ei toki leikata ole tarvinnut onneksi. Tramalia uppoo reilusti yli 200mg päivässä pahmpina päivinä. Vuoron perään tai sekasin pitkävaikutteista tai lyhytvaikutteista. Se auttaa kun sitä ei syä liian pitkään putkeen.. Siihenkin tulee toleranssi tosi nopeasti.. Ja niin tuttua tuo "Olet niin nuori, et sä tämmösiä lääkkeitä tarvitse.." "Ei noin nuorella ole selkä kipeä" on kans perinteinen.. Näin ollen lääkärit ei oikee suostu mitää oikeeta lääkettä ees helpolla kirjottaan. Arcoxiat, panacodit, kaikki reseptillä saatavat napit on kokeiltu. Ei sentään morfiinia suoneen vielä.. Se on jumalauta perkeleestä kun ne lekurit ei kirjaa ylös tota mun ongelmaa ja sit saa joka lekurille selittää että EI SIITÄ VITUN BURANASTA OLE MITÄÄN HYÖTYÄ. Itse söin sitten joskus cymbaltaa koska väittivät että mun selkäkivut on täysin psyykkeestä johtuvia.. Kyllähän se hieman niitä kipuhuippuja lievitti mutta ei se mitään kipuja pois vienyt kun pullistuma löytyi selästä hieman myöhemmin.. Mulle sitten osui ja upposi pitkään Tramal +Norflex yhdistelmä.. Kun tramalin vaikutus itsessään pieneni liikaa niin norflec ottaa ja vahvistaa tramalin vaikutusta.. Sirdaludilla ei ole samaa vaikutusta vaikka molemmat on lihasrelaxantteja..

    Itse olen nyt saanut pidettyä selän taas hetken kurissa.. Äiti sen sijaan tappelee ja taistelee kipujensa kanssa. Ei se "Sinä olet liian nuori" lopu edes 60vuotiaana.. Samaa hän kuulee kokoajan.. Hän on vaan niin uppiniskainen vanhankansan tättähäärä että kun masennuslääkkeitä tarjottiin kipukynnyksen nostatukseen, hän vaihtoi lääkäriä Kyllähän myös fyysiset sairaudet ja ongelmat lietsoo masennukseen jne..

    Mutta tappelua ja taistelua päivästä toiseen ja tulee oleen lopun elämää tän kipulääketoleranssin takia.. Voimia sulle ja hyvä jos on apua löytynyt.. !


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  5. #25
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Ihan suoraan masennukseen en lääkkeitä syö, mutta hermosärkyyn käytetään samoja lääkkeitä...

    Selkä leikattiin viime vuoden juhannuksena, kirurgi oli hyvä ja leikkaus meni hyvin. Tosin vauriot olivat jo niin pahoja ennen leikkausta, että päivän jos olisin tullut myöhemmin ei tarttis kävellä enää.

    Alkuun annettiin Lyricaa 75mgx3/pvä mistä katto ja lattia vaihtoi paikkaa+ persoonallisuushäiriöitä. Samalla Tramadolia 50mgx8+Buranaa ja Panadolia. Kuuri loppui, kivut ei. Tässä vaiheessa mut lähetettiin särkylääkkeisiin erikoistuneelle lääkärille, joka suostui määräämään mulle maksimissaan Arcoxiaa (Tulehduslääke). Soittelin pari kertaan perään ja hänestä tuli yht' äkkiä järjettömän kiireinen eikä vastannut enää edes soittopyyntöihin.

    Yleisellä puolella kävin ja sain Norfleksia, mikä olikin hyvä lääke. Tehosi ja jaksoin taas jatkaa kävelemisen opettelua. Yllättäen Norflex loppui apteekeista kesällä, eikä sitä tullut enää koko vuonna lisää, vaikka sitä aina lupailtiin. Tässä vaiheessa muuten mainittakoon, että koko ajan tappelin vakuutusyhtiö Tapiolan kanssa siitä, korvaako tapaturma vakuutus tämän (ei korvannut sit loppuejn lopuksi, eikä mennyt työtapaturmanakaan, vaikka oli töissä tapahtunut. Kiitos samaisen lafkan). Kävin hieronnassa+akupunktiossa ja hoidin kaikilla rahoilla mitä tililtä löytyi kuntoani.

    No jossain vaiheessa ne pikimiehenkin rahat loppuu ja kävin kyselemässä vaihtoehtoista lääkitystä. Sirdalud ei tee muuta kuin väsyttää ja norflexia ei enää ollut. Sain Crampitonia, mikä todettiin viikossa jännän makuiseksi ranskanpastilliksi. Selvittelin yötä myöten vaihtoehtoja ja otin tietoisen riskin kysymällä Rivatril 0.5mg relaksantiksi+Tramadol 50mgx8 muuttamista 100mg retardiksi.

    Tämä ihme kyllä kävi lääkärille ja Tramalin määrä laski 200mg päivässä, Rivatrilia söin 1mg päivässä. Pystyin jo käymään salilla tekemässä kevyttä aerobista ja vähän selkälihasliikkeitä. Tällä mentiin 3kk, kunnes jouduin käymään uudella lääkärillä ja ilman tutkimista "NÄÄ ON IHAN HIRVEITÄ LÄÄKKEITÄ, ET SINÄ NUORI MIES NÄITÄ SAA SYÖDÄ!" Yksityiselle mars ja respat uusiksi. Tätä rumbaa jatkui syksyn+alkutalven ja samalla tuli sit päätös siitä et mun kuntouttaminen on jo turhaa, koska olen terve (oikea pohjelihas tod. näk. lopun ikää halvaantunut) ja ortopedikin ehdotteli jo lokakuussa "että jospa palaisit takas töihin". Yksikään lääkäri ei ollut tähän mennessä muuten kokeillutkaan onko mun selkä tai jalka kipeä.

    1.1.2013 kortistoon, laiton irtisanominen ja siitä käytiin vähän sanaharkkaa liiton kautta. Jonkinlaisen korvauksen sain, mutta pääasiassa jäi kuva, että Liitto on tehty nykyään nuolemaan työnantajien persettä. Kiitoksena Tapiolalla paskasta palvelusta korjautin autoa n. 10'000 euron edestä.

    Rivaril auttoi selvästi, mutta annos oli alkanut kasvaa... Mikään opparifani en ole, enkä tykkää siitä että en muista mitään tai että en pysty toimimaan. Kuitenkin norflex todettiin tässä vaiheessa kun sitä taas sai, toimimattomaksi.

    Maaliskuussa löytyi voimia hakea uusi duuni omin voimin, mikään laitos ei suostunut auttamaan, koska olen nuori, 36v mies. eikä mussa enää mitää vikaa ole, leikkaushan meni jo. Kävin edelleen samalla lääkärillä, joka oli mulle Rivatrilia määrännyt, koska luottamus oli jo syntynyt molemmin puolin, mutta hän vaihtoi lafkaa. Uusi lekuri oli yllättäen tuo josta syömäni lääkkeet pitää lopettaa heti. Tuli lähete kipupolille ja sieltä tuli suoraan lappu, että SSRI tai SNRI lääkitys.

    Soitin tuolle lääkärille ja sanoin, että sellaista päivää ei ole vielä tullutkaan kun noita suostun syömään. Vaihtoehtona tarjottiin Ei kelan korvaamaa yllättäen helvetin kallista lääkettä, jossa on saatanallinen sivuvaikutuslista.

    HV! ja kohti työterveyttä. Siellä ilmoitin heti kärkeen, että olen nähnyt sit jos jonkinlaista puoskaria ja haluan ihan oikealle lääkärille. no sellainen löytyikin ja sain lähetteen Fysiatriaan ja kipulääkkeisiin erikoistuneelle lekurille. Omasta pussista tietty, kun ei työnantajan sopimus korvaa, mutta menköön... Tämän jälkeen mulle annettiin oma työterveyslääkäri, joka on ollut myös päihdepuolella ja ymmärtää esim. Rivatriliin liittyvät riskit. Hänen kanssaan annos on nyt saatu pienennettyä 4 mg:stä päivä 2mg:hen. Tramadol retard hexal 100mg pidetään edelleen käytössä. Samalla lähti lähete Hasaan ja kuntoutus aloitettiin uudestaan.

    Voin sanoa et välillä on ollut pienellä miehellä voimat vähän loppu. Ja olen ihan varma, että ilman Rivatrilia olisin kärsinyt pahoista masennusoireista.

    Nyt on onneksi valoa tunnelin päässä, ainoastaan pari pientä lihasta on kuollut nilkasta. Mutta isot lihakset voi tehdä niiden työt.

    Puuh, wall of text mutta lukekaa jos jaksatte...

    Onko se norflex nyt sitten kadonnut kokonaan? Mulla tosiaan vuosia sen käytöstä niin en ole perillä. Oli niin saatanan hyvä yhdistelmä vaikka uni tulikin aika nopsaan kun niitä popsi yhdessä..


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari Daniel's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    365
    Lyricasta ja viinasta menee muuten aika pihalle. Syön lyricaa 600 mg päivässä, tosin en masennukseen, vaan epilepsiaan (onkos muita epileptikoita foorumilla?).
    Anteeksi OT.

     
     
  7. #27
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Daniel Näytä viesti
    Lyricasta ja viinasta menee muuten aika pihalle. Syön lyricaa 600 mg päivässä, tosin en masennukseen, vaan epilepsiaan (onkos muita epileptikoita foorumilla?).
    Anteeksi OT.
    No jos niikseen tulee niin voidaanhan tästä tehdä myös pelkkä sairaus/lääke ketju En oo ihan viel onnistunu ymmärtämään (Vaikka ennoo kyl yrittäny tutkiakaan asiaa ) että miksi epileptikot syö aika paljon samoi lääkkeitä kun me kakssuuntaset. Oon kuullu että deprakineä menee yhdellä kaverilla jolla on epilepsia ja joku noista menee mun kummilapsellekin kun vauvana jo sai ko sairauden. Pitäs varmaan googlettaa että liittyykö ne samaan aivokemialliseen häiriöön.. Hmmhmm


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  8. #28
    Kai sitä pitää itsekkin tähän avautua noista pillereistä. Olin tuossa puolitoista vuotta sitten aika rajussa onnettomuudessa (onneksi muille ei käynyt ruhjeita pahempaa). Tämän seurauksena kylkiluita murtui, olkapää hajosi, solisluu katkesi ja sain keskivaikean aivovamman. Kärsin siis jatkuvista hermokivuista lähinnä olkapään seuduilla, jota kuntoutettiin noin 7kk, joka loppui tylysti siihen että sain melkein nostettua käden suoraksi ylöspäin. Aivovammasta johtuen muistini on todella huono, enkä yleensä parinpäivän jälkeen muista niitä parin päivän takaisia asioita, ihmisiä, tekemisiä sun muita. Minulla on myös krooninen päänsärky johon ei ole vielä mitään tehty vaikka neuropsykologisessa kuntoutuksessa tavannut vuoden päivät. Tuon aivovaurion seurauksena tulen myös helposti hetkellisesti vihaiseksi jos joku heittää vitsillä jotain itseäni kohti, koska en jostain syystä sitä pysty prosessoimaan vitsinä vaan suutun ja tästä tekee harmillista Se että en huomaa itseni olevan vihainen vasta sitten tajuan huutavani kun joku kysyy miksi suutuit. Popsinut olen paljon eri pillereitä, joista ei apua ole ollut kipuihin tai edes noihin agressioihin. Lääkkeet ovat vaan tehneet enemmän väsyneeksi. Tällä hetkellä mennään työssäoppimisessa autopilotti päällä koska jotenkin ei vaan pää tunnu kestävän 8 tunnin työpäivää + 30min ajomatkaa suuntaansa. Tähän kun vielä lisättiin tuo neurologi jätti ja sinne tunnin ajo suuntaansa, en töiden jälkeen jaksa tehdä muuta kuin mennä sänkyyn makaamaan ja katsomaan teeveetä. Viikonloppuisinkin harmittaa kun naikkonen haluaisi tehdä yhdessä kaikkea ja ei vaan pysty nousemaan sängystä ja lähteä. Onneksi ymmärtää tilanteeni. Harmittaa myös Se etten parin vuoden seurustelun ajalta muista oikein mitään yhteisistä hetkistä. Enkä oikein varmaan pärjäisisikään yksin kun aina on asiat hukassa eikä muista mennä tapaamisiin tai edes mitä pitää ostaa kaupasta. Lääkärit eivät tätä tunnu tajuavan, koska tuputtavat vain enemmän lääkkeitä jotka saavat unohtamaan ja väsyneemmäksi. En nyt tähän hätään noiden lääkkeiden nimiä muista mutta kumminkin.

    Tulipa romaani, mutta siinä nyt ensimmäisenä mieleen tulevat ja voi hemmetti meni tuo,gwneraden putken lista ohi tätä kirjoitellessa.



    E: Tulipa sekavaa tekstiä ja tapiolalta on tullut korvauksena 1000e, kyllä kelpaa
    Viimeksi muokannut Harskyli; 17.11.13 kello 21:27.

     
     
  9. #29
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mokwai Näytä viesti
    Onko se norflex nyt sitten kadonnut kokonaan? Mulla tosiaan vuosia sen käytöstä niin en ole perillä. Oli niin saatanan hyvä yhdistelmä vaikka uni tulikin aika nopsaan kun niitä popsi yhdessä..
    Mulla on Norflexiä sellanen hevosen sammutus kasa tuolla kaapissa. Ja sitä saa ymmärtääkseni taas apteekeista. Nykyään se ei auta oikein muuhun kuin tuohon nukahtamiseen.

    Ja senkin syömisen oon lopettanut, kun on tuo mini-ihminen tuossa

    Haluan kuitenkin herätä, jos hän haluaa yöllä turvaa tai muuten heräilee esim. hampaiden tulon takia.

    Kyllä tää tästä, joskus pää painaa 5 tonnia, mutta tällä lääkityksellä ja Suomalaisella sisulla mennään eteenpäin Uudessa duunissakin on luvattu jo 10 hyvää ja 12 kaunista. Vakkaripaikka on ja ylennys heti, kun vain mahdollista.

    Ja kiitos hyvistä sanoista, voimaa ja vaapotusta myös sinne! (Kuin myös kaikille muille asioiden kanssa kamppaileville!)
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  10. #30
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Ja senkin syömisen oon lopettanut, kun on tuo mini-ihminen tuossa
    Kyllähän mini-ihminen tekee ihmeitä ihmiselle varmasti. Löytyy yllättäviä voimia.. Suomalainen sisu on itselläkin ollut hyvä apu ;D


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  11. #31
    Mulla on tota norflexia ollut/ on kai vieläkin kun taisin niitä 2 levyä syödä, ei auttanut itsellä yhtään. On aika härö tunne kun nukuttaa niin pirusti muttei kipujen takia saa nukuttua vaikka haluaisi.

     
     
  12. #32
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Mulla on tota norflexia ollut/ on kai vieläkin kun taisin niitä 2 levyä syödä, ei auttanut itsellä yhtään. On aika härö tunne kun nukuttaa niin pirusti muttei kipujen takia saa nukuttua vaikka haluaisi.
    Joo ei se mullakaan yksinään muuta tehny kun väsyn. Mut tramali kimpassa sen kans hoiti sit kivut ja sen unen kaaliin Ja kun ne kaks tosiaan sit voimistaa toistensa vaikutusta ni oli aika töttttttöröö


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  13. #33
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Nyt on pakko pyydellä vähän anteeksi hyvän triidin tavallaan off-topiccaamisesta.

    Saan ylihuomenna TENS-laitteen testiin ja katotaan jos toi alentaisi kipuja. Eli kyseessä on hyvin pieni, parilla trodilla varustettu sähköimpulsseja antava laite. Jos jeesaan niin mainostan tännekin.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  14. #34
    Mä oon yrittänyt olla kuivilla kaikesta niin paljon kuin vaan pystyy kun ei tunnu tippuvan kuin tupla annoksella ja silloinkin menee jo idea koko lääkkeestä. Äsken oli pakko napata pari nappia naamaan että saisi itsensä tippumaan joka kohta pitäisi tapahtua, aamulla Se vaan kostautuu kun pitää olla kuudelta liikkeellä

     
     
  15. #35
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Nyt on pakko pyydellä vähän anteeksi hyvän triidin tavallaan off-topiccaamisesta.

    Saan ylihuomenna TENS-laitteen testiin ja katotaan jos toi alentaisi kipuja. Eli kyseessä on hyvin pieni, parilla trodilla varustettu sähköimpulsseja antava laite. Jos jeesaan niin mainostan tännekin.
    Osaatko kertoo vähän siis miten toi toimii? Oisko se sama asia kun se että fysioterapeutilla käydessä se antaa semmosta sähköimpulssihoitoa selälle.. En tiennyt et moisia saa kotiin


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  16. #36
    Mulla tehtiin tommonen olkapäähän perjantaina, siis jos en nyt wsekoita niin pitkä neula lihakseen ja virtaa perään?

     
     
  17. #37
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Pakko todeta että oli ilo huomata että niin moni ihminen lähti rohkeasti kertomaan kokemuksistaan vaikka joillekin varmasti isokin kynnys moinen!


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  18. #38
    Höyrypää Mokwai's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Mulla tehtiin tommonen olkapäähän perjantaina, siis jos en nyt wsekoita niin pitkä neula lihakseen ja virtaa perään?
    Me puhutaan varmaan kaikki eri vekottimista Tai ite puhun semmosesta vähän niinku ultraääni vehje eli semmone "dildo" millä se tekee pyörivää liikettä kipukohtiin (SELKÄÄN tässä tapauksessa, hyi pervot ) ja se vekotin antaa sit sähköimpulseja lihakseen.. Pistelee sillee jännästi. Teki nii kutaa kyllä välilevynpullistuman kanssa ja muutenkin tän selän kans!


    G-tube, Tumppi, W-box, Diablo One, Somnium Novum, Quasar <3

     
     
  19. #39
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Selkään ja selkään...

    Se on tollanen yleismittarin kokoinen ja näköinen laite. Fyssari näyttää mulle mihin kohtaan laitetaan lätkät, joita tolla voi laittaa max 4 kappaletta. Muuta en oikein vielä tiedä siitä

    Mut odotan innolla! Mä olen valmis syömään vaikka kuolleen marsun perseen, jos siitä on vaan apua (Vapaasti lainaten Terry Pratchettia).

    E: Ja joo, niitä näköjään saa kotiin. Itsekin kuulin näistä vasta kun olin käynyt yksityisellä. Kertoilen lisää, kun pääsen hipeltämään laitosta.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  20. #40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Nyt on pakko pyydellä vähän anteeksi hyvän triidin tavallaan off-topiccaamisesta.

    Saan ylihuomenna TENS-laitteen testiin ja katotaan jos toi alentaisi kipuja. Eli kyseessä on hyvin pieni, parilla trodilla varustettu sähköimpulsseja antava laite. Jos jeesaan niin mainostan tännekin.
    TENSiäkäytetään ympäri maailman todella paljon synnytyskipuihin. Eli ilmeisesti tehoa on.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •