Tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

  1. #1
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Itselläni on ollut tapana käydä töiden jälkeen oluella kantapaikassa lukemassa päivän Ilta~Pulut yms. lehdet matkalla kotiin. Yleensä tämä on tarkoittanut noin 2-3 tuoppia keppanaa ja niiden hakemisien välissä analogisien savukkeiden nauttimista.

    Siirryttyäni e-savukkeisiin pysyin samoissa tavoissa kuin ennenkin: ulos ja ~5 min höyryttelyä e-savukkeesta (8mg) kuten aikoinaan. Tämä on sitten aiheuttanut sen, että nikotiinia on tullut imaistua elimistöön huomaamatta todennäköisesti paljon enemmän kuin aikaisemmin, silllä e-savuketta tulee imeskeltyä yhtä kauan kuin analogista imeskelevä seurassa oleva kaveri. Tämähän taitaa olla aloittelijoiden ongelma, sillä seuran vuoksi höyrytellään ajallisesti saman verran kuin analogista polttava kaveri.

    Näiden sessioiden jälkeen on sitten ollut illalla/yöllä nukahtimisvaikeuksia, sillä elimistö käy sangen suuren nikotiiniannoksen jälkeen "hiukan" ylikierroksilla, joten yöunet ovat jääneet vajaiksi: analogisten kanssa tätä ei koskaan tapahtunut, sillä analogisten kanssa tapahtui ns. stoppi, jonka jälkeen niitä ei vain voinut nauttia enempää. E-savukkeissa ei ole vastaavaa "yliannostusfiilistä" joten putkilon imeskelyyn ei tule "luonnollista" taukoa.

    Otin tässä muutama päivä sitten käyttöön 0mg nikotiinia sisältävät nesteet käyttöön ihan vain kaljoittelu/viihdeiltoja varten (parilla oluella/viihteellä ei sitä nikotiinia alkoholin kanssa tarvitse ihan oikeasti) ja tuntuu kyllä siltä, että unen laatu on kyllä parantunut huomattavasti.

    Kuinkas palstalaiset olette ratkaisseet käyttämänne e-nesteen vahvuuden mennessänne parille oluelle tms?

    :wq

     
     
  2. #2

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Itse huomannut myös että kun imailee nikotiinillisia nesteitä illalla niin on kyllä aika vaikeaa saada unta, tosin sama ongelma oli joskus perinteiselläkin tupakalla koska poltin sitä siitä huolimatta(liikaa) vaikka ei oikeasti enää maistunut(olutpäissään varsinkin). Olutpäissään tosin kyllä saan usein ihan hyvin unta kun olut itsessään on niin väsyttävää ainetta.

    Ratkasu oli se kun poltan illalla nykyään vain semmosia litkuja jossa nikotiinia 0mg. Nytkin 5 minuutin välein höyryjä sauhuttelen, mutta eipä haittaa yhtään.

     
     
  3. #3

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Kuinkas palstalaiset olette ratkaisseet käyttämänne e-nesteen vahvuuden mennessänne parille oluelle tms?
    Itse ainakin otan suosista laimeampia litkuja mukaan jos oikein pämppäämään tulee mentyä. Sitä höyryttelee kuitenkin kokoajan, ihan sama mitä makua tai vahvuutta mukana on. Kontrolloi noilla laimeammilla nesteillä sitten hieman sitä nikotiinin määrää.

     
     
  4. #4

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Kuinkas palstalaiset olette ratkaisseet käyttämänne e-nesteen vahvuuden mennessänne parille oluelle tms?
    Mun on aina jurripäissä pakko saada vahvempaa litkua, kuin muuten Aiemmin ku on sikareita kiskonu, ni vain se vahva kurkkutuntuma vie sikarinhimon pois Unen suhteen en oo huomannu eroa sillä miten paljon/vähän ja millä vahvuuksilla höyryttelee. Selvänä n 12mg, kännissä 18-24mg. En tosin tiedä miten sitte pitäis toimia jos tosiaan ottais vaan pari kaljaa... ku ikinä en oo niin vähää ottanu... enkä ota ...ja sen kyllä huomaa... vai miten se oli...

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    77

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Olen aina ollut huono nukkuja. Höyryyn siirtymisen jälkeen on uni ollut vähän hukassa. Liittyy luultavasti juurikin tuohon tottumattomuuteen nikotiinin annostelussa. Olo on illalla vähän samanlainen kuin olisi juonut kahvia illalla. Väsyttää ihan pirusti, mutta sitten kun painaa pään tyynyyn, alkaa ajatukset harhailemaan ja uni on hyvin pinnallista. Nyt olen tässä viikon aikana nähnyt pitkiä unia jollaisia en analogisten aikana juurikaan nähnyt. Aamuisin on myös aika kupla otsassa johtuen lisääntyneestä nesteen juomisesta.

     
     
  6. #6
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Mulle on nesteelle ihan sama mitä on... Juon kumminki lyhdyn sammuksiin Muutenki tuohon uneen että arkisin viiminen teko ennen ku kuuppa pimenee on herätyskellon tarkistus ja parit höyryt.. Ei siis vaikuta täällä mitenkää tuo nikotiini...

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari eeHman's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    132

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Sama juttu, ei vaikuta mitenkään. Tai siis ei ainakaan unenlaatuun.
    Kännipäissään on vaan parempi mitä stydimpää, niin ei ime sitä sähkösiggee, kuten analogisii...ketjuna.
    että semmoista...

     
     
  8. #8
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen


    Komppaan edellisiä. Ei nikotiini mulla vaikuta unensaantiin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  9. #9

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja EsaP Näytä viesti
    Olen aina ollut huono nukkuja. Höyryyn siirtymisen jälkeen on uni ollut vähän hukassa. Liittyy luultavasti juurikin tuohon tottumattomuuteen nikotiinin annostelussa. Olo on illalla vähän samanlainen kuin olisi juonut kahvia illalla. Väsyttää ihan pirusti, mutta sitten kun painaa pään tyynyyn, alkaa ajatukset harhailemaan ja uni on hyvin pinnallista. Nyt olen tässä viikon aikana nähnyt pitkiä unia jollaisia en analogisten aikana juurikaan nähnyt. Aamuisin on myös aika kupla otsassa johtuen lisääntyneestä nesteen juomisesta.
    Noi oireet voi myös johtua siitä, että olet lopettanut tupakoinnin vasta vähän aikaa sitten? Tupakassahan on perusmyrkkyjen lisäksi yli 4000 muuta kemikaalia, jotka elimistöstä poistuessaan voi aiheuttaa erilaisia vieroitusoireita, joten välttämättä ei suoraa syy-yhteyttä sähköpössyttelyyn ole? Mene ja tiedä. Muistan itse, kun joskus n. 15v. sitten olin eka kertaa tupakkalakossa, ja silloin näin ensimmäisen kk:n ajan ihan sairaita ja todentuntuisia unia. Sähkökessun kanssa ei ole ollut mitään ongelmia missään vaiheessa.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Kuppia ottaissa tulee siirryttyä 36mg nesteisiin ja saattaa kunnon ryyppy-illassa hurahtaa 5ml juissia keuhkojen kautta
    Unen kans ei oo ollu vaikeuksia... se on vaan viinanpuutetta jos ei uni tuu

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  11. #11
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Kuulostaa kyllä tosiaan tupakan vierotusoireilta. Varsinkin jos höyryttelee yhtä kauan kuin analogisessa menisi. Jos röökiä polttaa ~5min, niin samaan annostukseen vaatisi höyryttelyä 10-15min ellei pidempäänkin. Varsinkin noin laihoilla nesteillä.
    Itsellä oli kansssa ekat pari kk uni herkässä, mutta nyt nukahtaa kuin tukki vaikka pössyttelisi ennen nukkumaan menoa pitkään 24mg nestettä.

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    58

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Komppaan kans tuota vierotusoiretta.
    Itellä parina yönä ollut vähän nukahtamisvaikeuksia, joten pitänee ottaa sähköbongi yöpöydälle tänään

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Mulla taas on uni tullut silmään mukavasti ja riittoisasti. Mitä nyt vessassa voi vanha mies joutua yöllä käymään. Analogisten aikana nukuin huonosti.

     
     
  14. #14
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Sähkötupakka ja alkoholin nauttiminen

    Taitaa olla niin, ainakin omalla kohdalla, että oluen tissuttelun yhteydessä tuli höyryteltyä hiukan liikaa nikotiinia, joten siinä syy nukahtamisvaikeuksiin. Vaihtamalla ainoastaa höyrytettävän nesteen 0mg:ksi nukahtaminen ja unen laatu parani huomattavasti. Analogisellla kaudella tuli polteltua 1mg savukkeita, joten siirtyminen 8mg e-nesteeseen ainakin tuplasi nikotiinin saannin.

    Toki silloin kun otetaan ns. /C:t niin nukahtamisen suhteen ei tarvitse sen kummemmin pohtia minkä vahvuista nestettä tulee höyryteltyä.

    :wq

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •