Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 36

Aihe: Uusi käyttäjä ja pari kysymystä :)

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    20

    Uusi käyttäjä ja pari kysymystä :)

    Morjesta

    En nyt oikee osaa muuta esitellä itsestäni muutaku että 29 vuotta on ikää ja tupakasta haluan eroon jotta treenit kulkee paremmin Noh anyway Tilasin joskus vuosi puoltoista sitte itelleni Greensmokelta aloituspakkauksen ja oli niin karvas pettymys että siirryin melkein heti takaisin röökiin. Akut ei kestäny mitää nesteet oli nikotiinittomia ei ollu makua ei ollu höyryä jne. No nyt sitten annoin uuden mahdollisuuden tälle ja tilasin Finnvapelta Ego-K aloituspaketin ja menthol nesteellä ja otin vielä päälle 30ml pullon 18mg menthoolia sitä finnvapen omaa "vihreetä mallua"

    Laite on 100x parempi ku se greensmoken härveli mutta tuntuu että höyryt on vähän kuivat. Ekat höyryt on kosteat ja "maukkaat" sitten toisetkin vielä mutta sitten kolmannet neljännet alkaa olemaan hieman kuivahkot. Luin netistä ohjeen että ekan täytön jälkeen kannattaa antaa nesteen vähän aikaa olla säiliössä ja imaisujen välissä vähän käännellä sitä että neste löytää tiensä sinne minne pitää. Kaveri laski että otin röökistä 10-12 henkoset niin mietin että otanko sähkötupakasta liian syviä henkosia? Vai pitäisikö kokeilla kartomisaattoria?

    Finnavapen 12mg ja 18mg vihreä mallu nesteistä pidän enemmän tuosta 12mg. Se on vähän enemmän mentholmaisempi ja vähän raikkaampi. Kurkussa tuntuu sopivasti mutta saisi olla vielä raikkaampi. 18mg nestettä kokeillessa alko oikee yskittää ku oli aika tymäkkää kurkussa Maku ei ole kovin mentholmainen ainakaan minun mielestä ja eilen leffaa kattellessa ku pössyttelin niin huomasin että sehän kävi hattuu

    Poltin vaalean vihreätä LM eli sitä Menthol Cool ja Marlboron Blue fresh on parasta röökiä mitä koskaan oon polttanu mutta hintasyistä poltin tota LM Erityisesti arvostin Blue Freshissä sitä että siitä jäi hengitystiet hyvin raikkaaksi polttamisen jälkeen. Kaverit aina kyseli että miten Blue freshiä pystyy polttamaan ku maku on sitä luokkaa että se olisi kastettu suuvedessä. Ite diggasin se oli ku jotain mynthol pastillia olis tuprutellu ^^

    Otan innolla vastaan vinkkejä nesteistä mitä kannattaa kokeilla ja jos höyryjen kosteuteen saisi vielä vähän vinkkiä niin olisin enemmän kuin kiitollinen

     
     
  2. #2
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Näitä vehkeitä ei ihan voi samalla lailla imeä kuin tupakkaa, koska nesteen pitää keretä siirtyä vastukselle ja jos otat liian pitkiä imuja (tai lähinnä painat virtanappia liian pitkään), niin vastus pääsee kuivahtamaan. Sama homma myös cartoilla.
    Joku muu voi mahdollisesti ehdotella parempaa clearoa, jos vaikka joku bottom coil laitos pelittäs vähän paremmin. Itse en uskalla suositella, koska en ole clearoja juurikaan käyttänyt ja niitäkin tuntuu tulevan uusia ja "uusia" malleja kuin sieniä sateella.

    InaWeran Mentol on kyllä semmosta mynttonia, ettei mitään rajaa.. Jos sitä isket tiivisteenä ton mallun sekaan pari tippaa, niin voisit saada sitä kaipaamaasi raikkautta lisää.
    Nikotiinin ei sinänsä pitäis vaikuttaa juuri muuhun, kuin kurkkutuntumaan, eli jos 12mg on sulle passeli sen puolesta, niin tilaile sitä. Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan myös muita kuin tupakkamakuja.

     
     
  3. #3
    Listaan tähän vähän mitä itse ostaisisin.

    voitti säätöinen ego akku aka.twist, spinner,sidewinder ynm.

    finnvapelta aspire bdc clearomisaattori ce5-s olikos Se siihen vara atomisaattorin päitä 5kpl.

    myös kanger evod ja siihen varapäitä näistä 1.8ohm niin käy ja kukkuu sillä sun aloituspakkauksen akulla, noi dualcoilit tarvitsee Ton twistin että saa tarpeeksi virtaa.

    muovitankeissa kannattaa muistaa, että jotkut nesteet rikkovat ne helposti, tästä lisää tietoa tankkien viholliset ketjusta.

    Jos oikeasti haluat jotain käsittämättömän menthoolista, niin vapeon sivulta frostbite tiivistettä. Jos et halua itse nesteitä tehdä niin tiputa tuota tippa kaksi vaikka siihen vihreään malluun niin alkaa lima liikkua

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    103
    Menthol Ice Primo eLiquid - Product - ENjuice tossa ehdottomasti paras aidonmakuinen menthol-maku mitä olen kokeillut. Saa valita mentholin vahvuuden, josta itse valinnut xx-vahvuuden, suosittelen. Tässä ei ole sitä tupakkamakua mukana, mutta voi sekoitella muihin nesteisiin. InaWeran Mentol-tiivisteestä en taasen pitänyt ollenkaan. Ei mielestäni ollenkaan aitoa mentholia.
    Ego-K on kyllä kehuttu, mutta ei ole omaa kokemusta. Ulkona ja usein kotonakin käytössä Evod 1.5 - 1.8 ohm, jota ainakin voin suositella.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sangthip Näytä viesti
    InaWeran Mentol-tiivisteestä en taasen pitänyt ollenkaan. Ei mielestäni ollenkaan aitoa mentholia.
    Ei niin, vaan mynttonia, kuten sanoin.

     
     
  6. #6
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    20
    Ok nyt tuli heti pari kysymystä

    "Tiivisteenä mallun sekaan pari tippaa" tarkoittaa siis sitä että kun täytän säiliön niin sinne säiliöön pari tippaa vai suoraan tuohon 10ml pulloon? Nesteiden tekeminen itse ei ole ongelma ainakin äkkisältää vois kuvitella että silloin saa just sellasta mistä tykkää ongelma enemmänkin on ehkä siinä aloittamisessa kun tällä hetkellä ei ole mitään käryä noista annostuksista Pitää tilailla noita edellämainittuja makuja pikkupulloissa ja testailla. ja kiitti vielä vastauksista ^^

     
     
  7. #7
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Ainakin tossa InaWeran Mentolissa riittää pari tippaa 10ml valmisnestettä antamaan raikkautta sille ja ainahan sä voit vaikka tipoittain lisätä, jos kaipaat enemmän.

     
     
  8. #8
    Kannattaa toki kokeilla ensin vaikka siihen tankilliseen niin näkee paljonko vaikka Se 1 tippa tankillisessa vaikuttaa

     
     
  9. #9
    jos haluat hyvää ja raikasta methoolia niin suosittelen tätä nestettä --> Extreme Menthol

    HUOM neste rikottaa muovi tankin !!!

     
     
  10. #10
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Uskaltaisin lähtee suosittelemaan egoakun päähän Kangerin Evod -clearomisaattoria. Helppo ja suhteellisen hyvät höyryt antava vehje.

     
     
  11. #11
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    20
    Nyt kun on höyrytelly sen aikalailla 10 päivää kokonaan niin on pakko kyllä myöntää että en olis ikinä uskonu röökinpolton lopettamisen olevan näin naurettavan helppoa Ne kerrat ku on tehny röökiä mieli tässä 10 päivän aikana ni on laskettavissa kahden käden sormilla ja seki fiilis on menny noin vartissa ohitte ku kelaa vaa että millanen paskanmaku siitä jää suuhun. Noh so not tänää tuli todettua että toi ensimmäinen iclear 16 atomisaattori alko olee finaalissa. Mutta kysymys kuuluu että olenko ymmärtänyt oikein että tohon pystyy uusimaan ton langan ja vanut?

    Sitten tuosta Kanger evod clearomisaattorista sellainen kysymys että kun tuossa on se coili siellä pohjalla niin pystyykö sillä ottamaan sellaiset pitkät henkoset? Ainakin voisi kuvitella että se neste pääsee sinne vastukselle helpommin? Tai sitten pystyttekö suosittelemaan jotain ratkaisua siihen että tykkää ottaa pitkät henkoset ilman että tarvitsee huolehtia niinkään siitä että alkaa vastukset paukkumaan.

    Ajattelin nyt näillä tähän mennessä tulleilla vinkeilla tilata itselleni yhden pullon tuota Menthol Ice Primo eLiquidia xx vahvuudella ja yhden pullon Menthol Mint Primo eLiquidia. Ja en nyt vielä oo osannu päättää että tilaanko muutaman lisä Iclearin vai pitäskö ottaa tommonen Kanger Evod. En kyllä vaan vieläkään tajua tuota base liquid hommaa vaikka yritin sitä lueskella. Onko sillä mitään käytännön merkitystä makuun että onko se Pure PG vai PG/VG mix? :O

    Tätä kirjoittaessa tuli vähän tyhmä olo kun joltain englanninkieliseltä foorumilta luin että tota iClear16:n käyttöikää saa pidennettyä huimasti kun sitä pesee ja kuivapolttelee :S Onneks purin sen äsken ja jotenki sain katkottua sieltä vastuslangan ku piti vähän kovakourasesti nyplätä. Onneks on tää toinen vielä mikä tuli alotuspakkauksessa ja minkä otin äsken käyttöö

    Ja sitten vielä viimeinen kysymys että onko tuo Provari oikeasti hintansa väärtti vehje?

     
     
  12. #12
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Kokeilemalla selviää kuinka pitkät henkoset voi ottaa Jos sulla on ihan normaali ego akku niin saa sitä hetken imea ennenkuin kuivahtaa. Pg/Vg settäjä täälä on setvitty monessakin paikassa, pää eroina PG= enemmän makua ja kurkku tuntumaa, VG= enemmän höyryä ja vähemmän makua/kurkkutuntumaa
    Itse olen enemmän evodin kannalla kuin iclearin, höyry on viileämpää mutta ei pelkoa dry hiteistä kun vastus on pohjalla. (Kannattaa myos tsekata nuo uudet dual bottom coilit jos pitää lämpimämmistä höyryistä protank 3, vapeonly bdcc ja aspire ce5)

    Provari on toimiva ja pitkäikäinen mutta se että onko se hintansa väärtti on kunkin itsensä päätettävissä

     
     
  13. #13
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juji Näytä viesti
    Sitten tuosta Kanger evod clearomisaattorista sellainen kysymys että kun tuossa on se coili siellä pohjalla niin pystyykö sillä ottamaan sellaiset pitkät henkoset?
    Kyllä ite ainakin aika nappi pohjassa suurinta osaa evodin tehdasatomisaattoripäistä pystyin käyttämään, kunhan pysyi siinä ~9w hujakoilla maksimissaan. Jos sen setupoi ite uudestaan pumpuliwickillä, päästäänkin jo aika paljon hurjempiin tuloksiin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juji Näytä viesti
    Ja sitten vielä viimeinen kysymys että onko tuo Provari oikeasti hintansa väärtti vehje?
    Tähän nyt tuskin kukaan osaa varsinaisesti vastata. Oma mielipiteeni on, että hiinä ja hiinä. Kallishan se on, mutta eipä tarvi todennäkösesti korvata millään ainakaan ihan heti. Samaan hintaan toisaalta saa jo täysiä hybridejä ja jää vielä ylikin. Nähdäkseni jokaisen itse päätettävissä ja sitä laatua on aika vaikea kuvitella ennen kuin on vehjettä päässyt hypistelemään.

    E: Jaha joku ehti väliin, koska jumittaa.

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä Don MC's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Raisio/Turku
    Viestit
    93
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juji Näytä viesti
    Noh so not tänää tuli todettua että toi ensimmäinen iclear 16 atomisaattori alko olee finaalissa. Mutta kysymys kuuluu että olenko ymmärtänyt oikein että tohon pystyy uusimaan ton langan ja vanut?
    Ks kuva:
    1-121120142912.jpg

    Kuvassa vehjes purettuna. Tankin yläpäästä saa vielä kierrettyä sen imukeosan irti. Vastuspää seisoo kuvassa keskellä. Se on vaihdettavissa ja uusia saa ostaa alan liikkeistä. Ei maksa paljoa. Vastuslankaa siihen ei kovin helpolla saa vaihdettua, joten helpompi uusia koko vastuspää.

    Itse puran nuo iClearit osiin melko usein ja pesen kuumassa vedessä hanan alla. Varoo kadottamasta niitä silikonikumisia O-renkaita, joita löytyy yksi imukeosan varresta ja kaksi alaosasta (alaosa on kuvassa vasemmalla). Vastuspäästä voi vielä varovasti nyppästä sen yläpäässä näkyvän silikonitutin pois niin saa paremmin sisäosat huuhdeltua. Sen jälkeen ravistus kuivaksi ja imulangat voi vielä puristaa kuiviksi talouspaperiin. Pari kertaa kuivapolttaa ilman nestettä muutaman sekunnin kerrallaan, niin palaa vastuslangasta karstat pois. Kuivapolton voi tehdä ilman tankkia ja "tuttia", niin näkee kun vastuslanka on taas karstaton. Ihan muutama sekunti kerrallaan niin että vastuslanka hehkuu hetken punaisena.
    Sen jälkeen vehjes kasaan (tutti oikeaan suuntaan, niin että ylemmät imulangat osuvat tutin hahloon) ja mömmöt sisään.

     
     
  15. #15
    Ota pari Evodia ja Vapeonlyja kokeeksi, itellä on kumpiakin ja pienen sisäänajon jälkeen oon tyytyväinen molempiin. Nuo ovat lisäksi halpoja, eipä harmita vaikka ei pitäisikään.
    Provarin kanssa toi smamin sanoma on hyvä lähtökohta.

    E: meikäläinen on maailman hitain kirjoittaja.
    Pikkironkeloija


     
     
  16. #16
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Juu kun itse alkaa rakentelemaan vastuksia ja imulankoja, rakenteluun tehty ato / tankki on melki helpoin. Toki riippuu miten paljon taitoa ja näppäryyttä. Evod / protank / moneen clearoon saa valmiita atopäitä mitä on hyvä vaihdella riittävän tiuhaan ettei mene maku koko hommaan. RDA:ta (itse rakennelteva dripperi) saa kympin luokassa ja vastuslankaa aika edukkaasti. Silicaa tai pumpulia niin oman setupin rakentelu pääsee vauhtiin. Täällä on useampi ketju setuppien vääntelystä. Microcoil, langan käärintää jms. Myös rakenneltavista atoista löytyy reilusti ketjuja. Mikä voi alkuun olla ongelma kun infoa on liikaa.

     
     
  17. #17
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    20
    Kiitti taas vastauksista ja nyt olis pari lisää. Tilasin puffilta noita Kanger Evod clearomisaattoreita 1.8 ohmin vastuksella. Noi iClearit16 mitkä tuli Ego-K alotuspaketin mukana oli 2 ohmin vastuksella. Noh nyt kun tässä on päivän mittaa pössytelly tolla Evod clearolla niin jotenki vähemmän kosteita. Voiko toi 0.2 ohmia vaikuttaa niin paljon että höyryt kuivempia kuin iClearilla? Ja jos näin niin pitäskö mun sitten tilata tuohon evodiin 2.2 ohmin atomisaattoripäitä ja jos tilaan niin vaikuttaako se käytännössä mitenkään akun kestoon? Nesteenä käytän edelleen Finnvapen vihreetä mallua 18mg. Tilasin maanantaina myös Enjuicelta nesteitä ja tuli kahen aikaa iltapäivällä sähköpostii että ne on lähetetty. Pitää toivoa että tulis huomenna muuten loppuu nesteet kesken. :O

     
     
  18. #18
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Perus egoakulla evodin atopäiden vaihto 2.2 ohmisiin vaikuttaa oikeastaan vain siihen että tehot tippuu noin puolitoista wattia eli höyryä tulee aavistuksen vähemmän.
    Iclear16:ssa on kaksi vastusta siellä clearon yläpäässä, kun taas evodissa on yksi vastus siellä pohjassa. Tästä johtuen iclearista tulee yleensä muhkeammat ja lämpimämmät höyryt aina silloin kun sattuu ongelmitta toimiva yksilö kohdalle. Makuasia sitten kumpi itselle toimii paremmin. Evodin etuna muihin clearoihin on lähinnä toimintavarmuus.

     
     
  19. #19
    Itse nyt nelisenkuukautta höyrytelly ja periaattessa vain Icleareja ja Evodeja käyttäny. Evodit jääny laatikonpohjalle ainakin joksikin aikaa kun ei jaksa värkätä töissä(täyttö alakautta). Höyryt myös Icleareissa lämpimämmät ja sen antamasta mausta pitänyt. Toki neste ja vg/pg suhde vaikuttaa kumpaankin clearoon. Evodilla myös puolensa jos omia setuppeja alkaa vääntämään Makuasioita ja tottakai kannattaa kokeilla monenlaisia kamppeita että löytyy se mihin itse tykästyy.

     
     
  20. #20
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    20
    Ok. Ensinnäkin kiitos taas vastauksista. Sitten... alan päivä päivältä kypsymään tähän evodiin enemmän ja enemmän. Tai oikeastaan koko tähän Evod + Ego-T akku viritelmään. Aivan täysi lelu. Toinen akuista on viittävaille irti tuosta yläpäästä. Toinen akku on vielä ehjä kun olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä. Laitoin Finnvapelle sähköpostia ja sieltä kertoivat että liitos on ainoastaan painettu kasaan eli se on siellä siis ainoastaan kitkalla kiinni. Mutta se nyt ei haittaa koska olen jo päätökseni tehnyt modiin siirtymisestä. Josta pääsemmekin seuraavaan.

    Otetaan vastaan suosituksia ensimmäiseksi modiksi. Neljä päivää youtubea sekä tätä foorumia läpi kahlanneena tykästyin itse tuohon mekaaniseen malliin. Atomisaattorin suhteen olen ajatellut korjattavaa mallia. Silmää miellytti Fogger V3 puffilla. Ja modin suhteen siis mekaaninen ja pohjanapilla. Budjetti värkki on varmaan se paras ratkaisu tässä vaiheessa.

    Foggerista olen saanut sellaisen käsityksen ettei sitä voi kukaan suositella ensimmäiseksi korjattavaksi sekä snadisti myöskin se heikoksi haukuttu lasi hieman arvelluttaa. Urdu taisi videossaan suositella Dreamia. Noh te jotka tiedätte paremmin osaatte varmasti suositella jotain. Ja jos joku haluaa päästä eroon jostain kiinan kloonista niin saa laittaa YV. Jos sattuu vielä olemaan tässä Heinolan nurkilla tai lähimaastossa niin aina vaan paranee.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •