Sivu 3 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456713 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 515

Aihe: Yli 40 euron mekaaninen putki.

  1. #41
    Tää on vähä saman suuntainen, kuin joka keväinen koirankakkakeskustelu

     
     
  2. #42
    Höyrypää mPetri's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    418
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Kannattaa myös oikeasti tehdä tarkkaa kirjanpitoa kaikista ostoksistaan - myös niistä pienistä varaosista, lisätarvikkeista ja joka perkeleen o-renkaasta. Olen katsellut ihmisten hinta-arvioita omasta kulutuksestaan ja väitän, että monelta räpsähtäisi tukka päästä kunnollisen kirjanpidon jälkeen. Itselläni ainakin kävi näin.
    Joo, tämä on hyvä pointti. Tulee työn puolesta väännettyä excel-taulukoita, niin sama on siirtynyt myös siviiliin. Autojen ylläpidosta olen pitänyt jo pitkään taulukoita kuten myös tästä harrastuksesta. Katselin juuri, että joku 1500 risat on mennyt tähän harrastukseen kaikkineen 1 v 3 kk aikana. Eipä sillä, että se olisi rahasta kiinni, mutta eipä pysty itseään huijaamaan niin helposti kun kaikki on mustaa valkoisella edessä

    Höyryn vanki 16.8.2012 alkaen
    |Pm Balsamod|Sigelei mini 30W|Subox mini|IGO-W4|Tugboat klooni|


     
     
  3. #43
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Ja on siinäkin Herra Huulla ihan pointtia, että ei jokainen "HE" putki todellakaan ole hintansa väärti, mutta se on varmaan taas erillinen topicci, jos mietitään tuota alkuperäistä kysymystä.

     
     
  4. #44
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    HerraHuun kanssa samaa mieltä keskustelun osalta, keskustellaan pois. Todennäköisesti keskustelu ei mitään muuta, mutta se on toinen juttu.

    Itellä röökinpoltto loppu egolla ja ce4:lla, sen jälkeen kaikki ollut enemmän tai vähemmän "turhaa rahanmenoa" jos asiaa haluaa niin ajatella. Toisaalta muut harrastukset ei ole sen halvempia. Kofeiinit saa Pirkka-pikakahvistakin, mutta italialainen tuplaboileri, hyvä mylly ja laadukkaat tuoreet pavut on nyt vaan minulle mieluisampi vaihtoehto. Ammuskella voi impukallakin, mutta jostain syystä kaapissa tulitorvia seisoo senverran, että Gixxxerin varaston arvo nöyrtyy. Tarviiko edes mainita moottoripyöriä... Aion vastaisuudessakin käyttää omalla työllä tienaamani rahat just niinku huvittaa. Miksi siis kalliita putkia, koska itse niin haluan. Jos jonain päivänä kiinasta tulee heidän itsensä suunnittelema, hyvin toimiva, hyvännäköinen parikymppiä maksava putki, niin saatan sen ostaa. Tuoteväärennökset (niitähän nämä alkaa nykyisin olla, eikä klooneja) jätän jatkossakin suosiolla ostamatta. Jälleen kerran, oma valinta. En osta rantarolexia enkä Sadamarketin aurinkolasejakaan, olen mielummin sitten vaikka ilman Rolexia.

    Sijoituksena en näitä pidä. Joka pitää, ei kyllä ymmärrä sijoittamisesta mitään. Korkeintaan sijoitus hyvään mieleen omistamisen ilon kautta.

    Eikä tarvi kenenkään mieltään pahoittaa, jokainen tehköön niinkuin tykkää.

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    Ja senverran vielä, että hyviä mielipiteitä ollut ketjussa asialliseen sävyyn kirjoitettuna, mikä toivottavasti oli aloittajan tavoitekin.

     
     
  6. #46
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Suora pajan lasku viimeisimmästä 5kpl erästä hybrideistä oli karvan vajaa 2500e. Siitä voi äkkiä laskea paljonko se työ maksaa suomessa

     
     
  7. #47
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ällistysmies Näytä viesti
    HerraHuun kanssa samaa mieltä keskustelun osalta, keskustellaan pois. Todennäköisesti keskustelu ei mitään muuta, mutta se on toinen juttu.

    Itellä röökinpoltto loppu egolla ja ce4:lla, sen jälkeen kaikki ollut enemmän tai vähemmän "turhaa rahanmenoa" jos asiaa haluaa niin ajatella. Toisaalta muut harrastukset ei ole sen halvempia. Kofeiinit saa Pirkka-pikakahvistakin, mutta italialainen tuplaboileri, hyvä mylly ja laadukkaat tuoreet pavut on nyt vaan minulle mieluisampi vaihtoehto. Ammuskella voi impukallakin, mutta jostain syystä kaapissa tulitorvia seisoo senverran, että Gixxxerin varaston arvo nöyrtyy. Tarviiko edes mainita moottoripyöriä... Aion vastaisuudessakin käyttää omalla työllä tienaamani rahat just niinku huvittaa. Miksi siis kalliita putkia, koska itse niin haluan. Jos jonain päivänä kiinasta tulee heidän itsensä suunnittelema, hyvin toimiva, hyvännäköinen parikymppiä maksava putki, niin saatan sen ostaa. Tuoteväärennökset (niitähän nämä alkaa nykyisin olla, eikä klooneja) jätän jatkossakin suosiolla ostamatta. Jälleen kerran, oma valinta. En osta rantarolexia enkä Sadamarketin aurinkolasejakaan, olen mielummin sitten vaikka ilman Rolexia.

    Sijoituksena en näitä pidä. Joka pitää, ei kyllä ymmärrä sijoittamisesta mitään. Korkeintaan sijoitus hyvään mieleen omistamisen ilon kautta.

    Eikä tarvi kenenkään mieltään pahoittaa, jokainen tehköön niinkuin tykkää.
    Erittäin hyvää tekstiä!

    Jos en ihan väärin muista, niin olen tästä aloittajan kanssa jo jossain välissä vääntänytkin ja kun otin kellovertauksen näihin, niin vastaus oli suunnilleen "kelloissa sentään on eroja".. Niinhän näissäkin on.
    Kysytään nyt aloittajalta miksi kukaan ostaisi yli 40€ kelloa, kun aivan varmasti se näyttää ajan siinä missä 20 000€ Rolex tmv.? Sama homma näissä; halvoilla putkilla homma suunnilleen pelittää samalla lailla, mutta kalliimmissa vehkeissä on yleensä panostettu hieman enemmän esim. tuotesuunnitteluun (jota noissa kiinasta tulleista tuoteväärennöksissä ei käytännössä ole lainkaan), estetiikkaan, toimintaan, laadunvalvontaan ym. kun taas kiinalaiset vaan ottaa ja kopioi tuotteen, valmistaa tolkuttomat määrät täysin naurettavin kustannuksin ja loppupeleissä sitten on melkosta arpapeliä mitä tilaaja sattuu käteensä saamaan.

    Muutenkin tuntuu kovin absurdilta tämä jatkuva hinnoista vääntäminen; tupakkaan meni ihan tolkuttomia määriä rahaa, mutta sitten näiden kanssa pitää saada mahdollisimman halpoja laitteita ja nesteitä, vaikka säästyneillä rahoilla meikäläinen ois ihan hyvin voinu ostaa vaikka 3 HE-comboa, höyrytellä pelkästään premium-nesteitä 5ml päivässä ja siltikin oltais suunnilleen +/-0 tuloksessa tähän mennessä ja laitteista silti sais rahaa takasin myydessään.

    Mulle on sinänsä ihan sama, mihin kukin rahansa lykkää; ostakaa niitä 10€ putkia, tai sitten vaikka 5000€, mutta jättäkää ne piraattikopiot suosiolla kauppan hyllylle, koska pitkässä juoksussa ne tappavat tältä alalta tuotekehityksen ja innovaatiot, koska "modaajat" käyttävät melko paljon omaa aikaansa ja rahojaan tuotteiden kehittelyyn ja testailuun ja sitten kun kiinalaiset alkaa myymään samaa laitosta 10% aidon hinnasta, niin tuotteen suunnittelija jää nuolemaan näppejään ja jokainen voi miettiä viitsiikö kyseinen kaveri enää hirveesti mitään uutta kehitelläkään.

     
     
  8. #48
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mulle on sinänsä ihan sama, mihin kukin rahansa lykkää; ostakaa niitä 10€ putkia, tai sitten vaikka 5000€, mutta jättäkää ne piraattikopiot suosiolla kauppan hyllylle, koska pitkässä juoksussa ne tappavat tältä alalta tuotekehityksen ja innovaatiot, koska "modaajat" käyttävät melko paljon omaa aikaansa ja rahojaan tuotteiden kehittelyyn ja testailuun ja sitten kun kiinalaiset alkaa myymään samaa laitosta 10% aidon hinnasta, niin tuotteen suunnittelija jää nuolemaan näppejään ja jokainen voi miettiä viitsiikö kyseinen kaveri enää hirveesti mitään uutta kehitelläkään.
    Jep, ehkä olin vähän provon selässä tuolla. Ylläolevaan on yleensä trendikästä todeta, että modaajat eivät kärsi kloonauksesta ja että se jopa kiihdyttää alkuperäisen myyntiä. Tai että aidot revitään käsistä joka tapauksessa. Silloin on hyvä pysähtyä kuuntelemaan Mojoa:

    "SS and Brass Chi will not be made in this year anymore, and I can't guarantee when the production of both Chi will begin next year.
    Due partly to the clone stuff, a lot of our resellers have suffered the sales of Chi especially in Malaysia,the Philippines, and US."

     
     
  9. #49
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Ja en muuten osta enään ikinä suomalaista nahkarotsia vaan siittä syystä kun puolet takista oli revennyt parinpäivän päästä tuntemattomasta syystä ja takuuseen en kehdannut viedä
    Itsellä päälle kolkytvuotta vanha Friitala palvellu kauniisti omassa käytössä viitisentoista vuotta.. Ja suomalaista laatua se käsittääkseni on

    /END OT
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  10. #50
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Sama keskustelu jatkuvasti älypuhelinpuolellakin, tuskin ikään loppuu. Joillekkin vaan on edelleen ainut tärkeä juttu että puhelimella voi soittaa. Joillekkin on tärkein juttu että laitteesta lähtee höyryä. Kiinnostaa kumminkin saisiko santsaamalla parempaa. Miksi sähkötupakka eroaisi kännyköistä tai vaikka golfmailoista. Itseä ei haittaa arvostelut minkä hintaista laitetta on. Joku pitää jotain pirkkana (halpana *skana) ja joku toinen pitää toista laitetta ylihintaisena.

     
     
  11. #51
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    High End viittaa terminä siihen että ollaan nykyisen laitekannan kehittelyn loppupäässä, eli modi/ato edustaa nykyistä näkemystä tietotaidosta miten saada parhaat höyryt. Se joko osuu tai sitten uppoaa, ja se on monet kerrat nähty että hintalappu ei aina takaa mitään laatua. Toki useimmiten se laatu on kohdillaan ja kepittää kiinakopsut, mutta ylipäätänsä itse termi ei takaa aina kaikkein toimivinta settiä.

    Miksi kelloihin/autoihin vertaaminen on absurdia? Täysin yhtälailla niistä löytyy hurjalla katteella olevia tuotteita joiden hyöty kuluttajalle ei ole muuta kuin henkisen peniksen pidentäminen. Toki niissäkin on enempi liikkuvia osia mutta siksi ne maksavat tuhansia tai kymmeniä tuhansia, eivät kymppejä tai satasia. Mutta ymmärrän kyllä tässäkin mistä ongelma kumpuaa.

    HE kamoista kyllä saa omansa takaisin. Ne jotka ei saa, ei vaan osaa.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  12. #52
    Höyrypää L_Ramone's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    466
    Mä tein vuosikaudet duunia myyden kodintekniikkaa. Voitte ehkä kuvitella, että noita tarinoita erilaisista kuluttajista riittää ihan muutama. Itse asiassa tuo ihmisten hiipivä hulluus noita erilaisia hankintoja tehdessä sai mut aikanaan lähtemään muihin hommiin.

    Tuo ikuinen mikään ei saa maksaa mitään, mutta sen silti pitää olla ydinsodan kestävää laatua, ajattelumalli istuu suomalaisessa ihmisessä niinku purkka tukassa. Aina pitäisi olla hyvää JA halpaa, vaikka ne todellakin on kaksi eri tuotetta. Laatu jumalauta maksaa! Minä ainakin olen valmis siitä laadusta maksamaan. Tottakai pitää miettiä mikä on itselle riittävän laadukasta, ja mikä täyttää ne omat tarpeet/vaatimukset. Kuitenkin jos hinta on ainoa määräävä tekijä niin fine, mutta silloin on ihan turha valittaa, kun laitteet paskoo alleen.

    Kun mä esimerkiksi aikanaan hankin pesukoneen perheeseen, jossa on 4 lasta mun on pakko miettiä mitä se tarkottaa, jos kyseinen laite sanoo sopimuksen irti, ja on viikon tai kaks pajalla. Käytännössä meillä olis helvetti valloillaan. Siks mulla on pesuhuoneessa sitä ydinsodan kestävää laatua, joka sit kans maksoi jotain muuta kuin 199€. Eikä se mua haittaa, että sen kestävyyden lisäksi se kone, laadukas kun nyt sattu olemaan, pesee kans puhtaaksi eikä huuda niinku oikohöylä.

    Mun mielestä sama periaate koskee näitäkin laitteita. Jos toinen laite maksaa 10€ ja toinen 150€, ei tarvi olla oraakkeli tietääkseen, että näillä kahdella saattaa olla joitakin eroavaisuuksia. Jos joku koittaa kusettaa ihmisiltä 150€ samalla laadulla, jonka voi ostaa 10€, niin se muuten on lyhyt ja konkurssiin johtava tie. Laadukas ajatuksella rakennettu modi, joka kestää ja toimii vielä senkin jälkeen, kun kiinalaisesta kopiosta on kierteet paskoneet maksaa rahaa. Mulla ei ole kallista high end modia, koska en omalla kokemuksella/taidolla saa niistä vielä sitä hyötyä irti. Ostin keskihintaisen tuotteen tästä syystä. Jahka kokemusta karttuu ostan ihan varmasti laadukkaamman laitteen, ja toivottavasti silloin joku suomessa niitä edelleen rakentaa. Kunnia sille kenelle se kuuluu.

    Ja mikä vitun juttu sekin on, että menestyminen on jotenkin väärin? Heti pitää olla selittelemässä miksi modi maksaa sen mitä se maksaa, kun eihän se että on kehittänyt hyvän tuotteen ja tekee sillä elantonsa ole oikein? Jätkä varmaan tienaa noilla ihan vitusti ja revit meiltä tuhkatkin munista! Jos laite on hyvä, laadukas ja käyttäjät tyytyväisiä, niin miksi sillä muka ei saisi tienata? Ei mahdu mun jakeluun. Jos ne on jonkun mielestä helppoa rahastusta tai jotain muuta, niin ei muuta kun koittamaan itse!

    Lopuksi se mihin esimerkiksi minä omalla työllä ansaitsemani rahat työnnän on muuten ihan tasan mun oma asia!

     
     
  13. #53
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    High End viittaa terminä siihen että ollaan nykyisen laitekannan kehittelyn loppupäässä, eli modi/ato edustaa nykyistä näkemystä tietotaidosta miten saada parhaat höyryt. Se joko osuu tai sitten uppoaa, ja se on monet kerrat nähty että hintalappu ei aina takaa mitään laatua. Toki useimmiten se laatu on kohdillaan ja kepittää kiinakopsut, mutta ylipäätänsä itse termi ei takaa aina kaikkein toimivinta settiä.

    Miksi kelloihin/autoihin vertaaminen on absurdia? Täysin yhtälailla niistä löytyy hurjalla katteella olevia tuotteita joiden hyöty kuluttajalle ei ole muuta kuin henkisen peniksen pidentäminen. Toki niissäkin on enempi liikkuvia osia mutta siksi ne maksavat tuhansia tai kymmeniä tuhansia, eivät kymppejä tai satasia. Mutta ymmärrän kyllä tässäkin mistä ongelma kumpuaa.

    HE kamoista kyllä saa omansa takaisin. Ne jotka ei saa, ei vaan osaa.
    Rosteriputken vertaaminen kelloihin ja autoihin on siksi absurdia, että viimeksimainituissa tosiaan on niin paljon liikkuvia osia ja muuttujia, että niissä on mahdollista tuottaa myös mittakaavaltaan huikeasti suurempia laatueroja. Toki silläkin puolella voi myydä mielikuvia järjettömällä katteella, mutta se on jo taas toinen juttu.

    Mä en varmaan tiedä mitä todelliset HE-laitteet on, mutta esmes mun Poldiacista ei ikinä tuu saamaan lähellekään ostohintaa, Chi Yousta nyt puhumattakaan. Se ei kuitenkaan haittaa: kyllä mä tiedän miten tota peliä vois pelata ja kytsiä niitä "oikeita", kuumia kamoja listoilta, käytellä niitä nätisti kotona ja napauttaa eteenpäin. Mä ostan kuitenkin myös kalliimmat kamat käyttöön ja se tarkoittaa, että ne pyörivät taskussa avaimien kanssa, sohvan alla, hiekkalaatikolla, koiran perseessä - naarmuuntuvat, likaantuvat, patinoituvat ja kuluvat. Mä pyrin myös valkkaamaan kamat sillä ajatuksella, että mä olen niiden ensimmäinen ja viimeinen käyttäjä - jos ei perintöhommia lasketa.

    Ja kun joskus myyn jotain, niin tiedoksi potentiaalisille ostajille: kamani eivät tapaa käydä koiran perseessä.

     
     
  14. #54
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Ja kun joskus myyn jotain, niin tiedoksi potentiaalisille ostajille: kamani eivät tapaa käydä koiran perseessä.
    Tuo oli huojentava tieto, ihan hyvä mainita mainospuheen loppuun
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  15. #55
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Käytetyn myynti olisi taas eri keskustelu Henk koht tuskin maksan ikään käytetystä uutta enempää huonon saatavuuden vuoksi. Toki kunnon tuotteen käyttöarvo säilyy kummemmin tippumatta pienen käytön takia. Enkä vastaavasti usein myykkään tuotteita kalliimmalla mitä maksanut. Tietty jos kysyntä on hirmuinen hinnalla saa tuotteen omistajalle kuka sitä todella haluaa. Ja taas jos paljon tuotteita niin käyttökin per tuote vähäisempää ja kauppaa voi pyöritellä parhaillaan voitollisena. Mutta normikäyttäjä tuskin laitteita pyörittelee ansaintamielessä.

     
     
  16. #56
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Rosteriputken vertaaminen kelloihin ja autoihin on siksi absurdia, että viimeksimainituissa tosiaan on niin paljon liikkuvia osia ja muuttujia, että niissä on mahdollista tuottaa myös mittakaavaltaan huikeasti suurempia laatueroja.
    Lähinnä itellä oli toi kellovertaus (ja varmaan defulla autot) siksi, että se parin kympin kello varmaan näyttää aikaa ihan siinä missä se 20k€ klokukin (ja sillä tonnin ruoskalla varmaan pääsee paikasta A paikkaan B, kuten 200k€ Audillakin), niin miksi siitä samalla lailla käyttötarkoitukseen soveltuvasta laitteesta pitäs maksaa XXXX% enemmän, jos kyseessä on kello tai auto, mutta näissä se on täysin mahdoton ajatus?

     
     
  17. #57
    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Aina pitäisi olla hyvää JA halpaa
    No, mutta tämähän oli vielä totta neuvostoliittolaitteiden kohdalla. Nähtävästi jäänyt oletuksena päälle.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Ja mikä vitun juttu sekin on, että menestyminen on jotenkin väärin? Heti pitää olla selittelemässä miksi modi maksaa sen mitä se maksaa, kun eihän se että on kehittänyt hyvän tuotteen ja tekee sillä elantonsa ole oikein?
    Samaa syytä taustalla kuin siinäkin, että miksi tämä ketju on olemassa. Kateus. Piilee aina siellä taustalla vaikka sen miten yrittäisi kieltää.

    Itsekin ostan (jatkossa) pelkkää laatua ja tasan omaan käyttöön ilman sen kummempaa pohdiskelua. Myyntiin ainutkaan mun värkeistä ei ole koskaan lähdössä.

     
     
  18. #58
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Lähinnä itellä oli toi kellovertaus (ja varmaan defulla autot) siksi, että se parin kympin kello varmaan näyttää aikaa ihan siinä missä se 20k€ klokukin (ja sillä tonnin ruoskalla varmaan pääsee paikasta A paikkaan B, kuten 200k€ Audillakin), niin miksi siitä samalla lailla käyttötarkoitukseen soveltuvasta laitteesta pitäs maksaa XXXX% enemmän, jos kyseessä on kello tai auto, mutta näissä se on täysin mahdoton ajatus?
    Mä luulen, että tässä oli kyse siitä, että höyrymaailmassa se kahden huntin mylly ei riittävän usein ole muualla kuin mielikuvissa parempi kuin se parinkympin ritsa.

    [edit: olipa oudosti muotoiltu lause]

     
     
  19. #59
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Mä luulen, että tässä oli kyse siitä, että höyrymaailmassa se kahden huntin mylly ei riittävän usein ole muualla kuin mielikuvissa parempi kuin se parinkympin ritsa.

    [edit: olipa oudosti muotoiltu lause]
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  20. #60
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    Ei kai automaailmassakaan, jos ainoa kriteeri on paikasta A paikaan B pääseminen, se sadantonnin mylly ole muualla kuin mielikuvissa sitä tonnin ritsaa parempi. En ole muuten koskaan kuullu sadantonnin auton omistajan ääneen ihmettelevän ja huutelevan kaikille, joita kiinnostaa (oikeasti ei ketään) miten kukaan voi missään olosuhteissa koskaan ajaa tonnin autolla. Munanjatke huutelijoita taas on maailma täynnä...

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •